فاینال فانتزی ۱۱ دلیل ساخت پلتفرم دیسکورد بوده است
طبق جدیدترین گزاشهای منتشر شده، به نظر میرسد که پلتفرم دیسکورد (Discord) به خاطر این ساخته شده تا طراح آن بتواند در حین بازی فاینال فانتزی ۱۱ (Final Fantasy ۱۱) با دوستانش صحبت کند.
بنابراین ظاهرا ما باید از اولین اثر نقشآفرینی MMO ساختهی شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) به خاطر نقش داشتن در تولید دیسکورد تشکر کنیم؛ پلتفرمی که اکنون در سطح جهانی برای چتهای صوتی و ایجاد گروههای فراوانی استفاده میشود. استانیسلاو ویشنفسکی (Stanislav Vishnevskiy)، خالق دیسکورد، در مصاحبهای در مورد ریشههای این پلتفرم صحبت کرده و گفته که به فاینال فانتزی ۱۱ علاقهی زیادی داشته و برای همین یک نمونهی اولیه از یک نرمافزار را برای استفاده در حین بازی توسعه داده است.
سپس، زمانی که او به کالیفرنیا نقل مکان کرده و به توسعهدهندهی بازیهای موبایلی یعنی استودیوی GREE پیوسته، با یکی از بنیانگذاران آن با نام جیسون سیترون ( Jason Citron) آشنا شده و با هم به طور جدی دیسکورد را ایجاد کردهاند. شاید این سوال برای شما پیش آید که چرا دیسکورد تا این حد موفق بوده، به خصوص زمانی که برنامههایی برای چت صوتی مانند اسکایپ (Skype) از قبل وجود داشتهاند؟ ویشنفسکی معتقد است که سادگی استفاده از دیسکورد منجر به محبوبیت آن شده است.
دیدگاه بنیانگذاران در مورد این نرمافزار «یک اتاق نشیمن که در آن میتوانید با دوستان خود وقت بگذرانید» بوده و نه چیز دیگر. به عقیدهی ویشنفسکی، این چیزی است که دیسکورد را بسیار خاص کرده است. البته، او در حال حاضر از طرفداران فاینال فانتزی ۱۴ نیز هست و حتی یک هفته مرخصی گرفته تا داونتریل (Dawntrail) را بازی کند و اکثر جابهای بازی را تا سطح حداکثر ۱۰۰ رسانده است. طرفداران این بازی بهتر است بدانند که پچ بعدی بازی یعنی پچ ۷.۱. شامل یک سری ماموریت و سیاهچالههای جدید، در اواسط نوامبر منتشر میشود.
گفتنی است که ماه گذشته دیسکورد بهروزرسانی شد تا بازی اخیر شما را با دوستان به اشتراک بگذارد اما خوشبختانه میتوان این قابلیت را نیز غیرفعال کرد. مایکروسافت همچنین پشتیبانی خود از این پلتفرم را در ایکسباکس سری ایکس/اس گسترش داده است و اکنون بازیکنان این پلتفرم میتوانند در ایکسباکس با دوستانشان ارتباط برقرار کنند.
منبع: Eurogamer