سرورهای فالآوت ۷۶ تا ابد روشن خواهند ماند
برخلاف قسمتهای قبلی مجموعه فالآوت، بازی Fallout 76 یک اثر تماما آنلاین است و برای تجربه آن نیاز به اتصال دائمی اینترنت دارید. اما چه میشود اگر زمانی سرورهای بازی به هر دلیلی غیرفعال شوند؟ با اینکه این سوال در قبال تمام بازیهای آنلاین صدق میکند، اما ظاهرا بتسدا برنامههای بلند مدتی برای این بازی دارد و به این زودیها نمیخواهد بیخیالش شود.
«پیت هاینز» (Pete Hines) چند روز پیش در مصاحبهای با گیماسپات اعلام کرد که فالآوت ۷۶ برای همیشه فعال و در دسترس بازیکنان خواهد بود: «اینطور نیست که افراد بیایند یک بازی بسازند و بعد غیبشان بزند و فراموشش کنند. الان چه مدت زمانی از فعالیت دنیای وارکرفت میگذرد؟ آیا این بازی قرار بود در عرض یکسال به آخر خط برسد و به کار خود پایان دهد؟ بعید میدانم اینطور بوده باشد.»
فالآوت ۷۶ به اتصال دائمی اینترنت نیاز دارد و همین موضوع باعث شده تا بتسدا هزینه زیادی را برای سرورهای آن بپردازد. همانطور که همگی میدانیم، بعضی سازندگان در نهایت تصمیم میگیرند که بازی آنلاین خود را فراموش کنند و تمرکز خود را روی بازیهای جدیدتر با بیشترین تعداد کاربر بگذارند. هاینز گفت اگر مردم از فالآوت ۷۶ دست بکشند، احتمال دارد که بتسدا هم پشتیبانی از این اثر را متوقف سازد. با این حال او تاکید کرد که آنها قصد دارند پشتیبانی بازی هیچوقت به پایان نرسد: «ما کار خود را تا زمانی که مردم مشغول بازی کردن هستند ادامه میدهیم.»
او افزود: «فالآوت ۷۶ یک بازی بزرگ و گسترده است و تعهد ما نسبت به بازی این است که آن را به صورت مداوم پشتیبانی کنیم.»
خیلیها با معرفی فالآوت ۷۶ تصور کردند که بتسدا هم دیگر به بازیهای آنلاین و درآمدزایی از این طریق رو آورده. اما اگر نگاهی به بازیهای در دست ساخت این استودیو داشته باشیم متوجه میشویم که این موضوع حقیقت ندارد. آنها سال آینده Rage 2 را روانه بازار میکنند که یک اثر تماما آفلاین و تکنفره است. از سمتی دیگر Doom Eternal هم بخش تکنفره دارد. علاوه بر این دو، بازی بعدی استودیو بازیسازی بتسدا یعنی «استارفیلد» (Starfield) هم کاملا تکنفره خواهد بود.
هاینز در این رابطه اظهار داشت: «ما نگفتیم که قرار است برای همیشه فقط و فقط بازی تکنفره بسازیم؛ این گونه آثار همچنان بخش مهمی از کار ما را تشکیل میدهند. اما فقط بخشی از آن را.»
در دسامبر سال ۲۰۱۷ بود که بتسدا با انتشار ویدیویی از گیمرها خواست که بازیهای تکنفره را حفظ کنند. با نگاهی به کارنامه کاری این استودیو در این چند سال اخیر هم متوجه میشویم که بزرگترین بازیهای آنها تمرکز ویژهای روی بخش تکنفره داشتهاند. از این رو معرفی فالآوت ۷۶ به عنوان یک اثر کاملا آنلاین باعث تعجب اهالی صنعت گیم شد. همانطور که هاینز اشاره کرد، بتسدا آثار داستانی را فراموش نکرده، اما آنها میخواهند تجاربی را هم در ساخت بازیهای چندنفره داشته باشند.
پیت هاینز در آخر تاکید کرد که ساخت فالآوت ۷۶ به اجبار آنها یا به منظور کسب درآمد بیشتر نبوده است؛ در واقع تمامی استودیوهای بتسدا این آزادی را دارند که خودشان تصمیم بگیرند و ساخت این بازی هم به تصمیم استودیو سازنده بوده است.
فالآوت ۷۶ در روز ۲۳ آبان برای پلیاستیشن۴، ایکسباکس وان و کامپیوترها روانه بازار میشود. پیشتر اعلام شده بود که انتشار بازی برای پلتفرم نینتندو سوییچ ممکن نیست.
منبع: گیماسپات