درآمد ۶۰ میلیون دلاری مدیران ارشد EA علیرغم اخراج کارمندان در سال مالی گذشته
مدیران ارشد کمپانی الکترونیک آرتز (Electronic Arts) علیرغم اخراج صدها کارمند، در سال مالی ۲۰۲۴ حقوق و درآمد ۶۰ میلیون دلاری کسب کردند.
اندرو ویلسون (Andrew Wilson)؛ مدیر عامل این شرکت بهخاطر اجرای استراتژیهای کلیدی و پیشبرد اهداف این کمپانی به درآمد ۲۵.۶ میلیون دلاری دست پیدا کرد و مورد تحسین قرار گرفت. این اهداف شامل سازماندهی مجدد به کسب و کار EA Entertainment و EA Sports نظیر بهینهسازی سبد دارایی، سرمایهگذاریها و منابع برای حمایت از اولویتهای استراتژیک و رشد خلاقیت، به عنوان بخشی از طرح بازسازی این شرکت میشود. طرحی که برای پیشرفت استراتژی بلندمدت شرکت با تمرکز بر رشد پایدار، گردش مالی قوی و بازده بالای سهامداران پیاده شده است. نظارت بر حفظ رضایت (بالاتر از استاندارد و معیارهای صنعت) کارمندان شرکت و همچنین حفظ استعدادهای برتر طی این یک سال از دیگر چیزهایی است که ویلسون بابت آن تشویق شد.
این ارقام بر اساس آمار سالانهی شرکت که دستمزد مدیران EA را هم به ثبت رسانده، به دست آمده است. بدین ترتیب ویلسون ۱.۳ میلیون دلار بابت حقوق پایهی خود، بیش از ۲۰ میلیون دلار به عنوان جوایز سهام، کمتر از ۳.۵ میلیون دلار برای یک طرح تشویقی و در نهایت ۵۰۰ هزار دلار در قالب سایر خدماتی که ارائه داده، دریافت کرده است. در مجموع این رقم چیزی حدود ۵ میلیون دلار بیشتر از حقوقی است که او در سالهای ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ کسب کرده است.
لورا میلی (Laura Miele) رئیس بخش فناوری و توسعه مرکزی EA Entertainment در مجموع ۱۲ میلیون دلار کسب کرده که ادعا میشود بابت آن، دستاوردهایی نظیر رهبری EA Entertainment و نظارت بر عرضه بازی Star Wars Jedi: Survivor را به ثبت رسانده است. در همین بین، استوارت کنفیلد (Stuart Canfield)؛ مدیر ارشد مالی شرکت در مجموع ۶.۵ میلیون دلار درآمد داشته است.
گرچه اخراج کارمندان و از سوی دیگر افزایش حقوق مدیران ارشد شرکت الکترونیک آرتز خبر بسیار ناراحتکنندهای برای صنعت بازی بهشمار میرود اما حداقل این اعداد و ارقام به طرز واضحی نشان میدهند در صدر صنعت بازی چه میزان پول و مبلغی به دست میآید.
جالب است بدانید درآمد متوسط کارمندان این شرکت ۱۴۸۷۰۴ دلار است و این یعنی اندرو ویلسون (مدیر عامل شرکت) ۱۷۲ برابر بیشتر از یک کارمند عادی EA اسکناس به جیب میزند.
کمی قبلتر و بهطور دقیق در ماه فوریه بود که کمپانی EA پنج درصد از کارمندان خود که تعدادشان به ۶۷۰ نفر میرسید را اخراج کرد. این در حالی بود که مدتی قبل در ماه مارچ ۲۰۲۳ این کمپانی ۶ درصد از نیروی کار خود (بیش از ۷۵۰ نفر) را برکنار کرده بود. ویلسون در آن زمان ادعا داشت این موج اخراجها به دلیل تلاش دنبالهدار آنها برای بهینهسازی و پشتیبانی از تجارت کمپانی، امری ضروری بوده است.
آمار اخراج صنعت بازی تا این نقطه از سال ۲۰۲۴، رقم ۱۰ هزار را پشت سر گذاشته است. این اتفاقات ناگوار در واقع دنبالهروی حوادث تلخ سال ۲۰۲۳ میلادی است؛ جایی که بسیاری از ناشران و کمپانیهای بزرگ با خلع و بیرون راندن کارمندانشان سعی در رسیدن به ثبات مالی و کنترل هزینهها و مخارجشان داشتند.
منبع: Eurogamer