الکترونیکآرتز: نمیخواهیم بازهای قدیمیمان را دوباره عرضه کنیم
بیشتر شرکتهای بازیسازی، از سونی گرفته تا کپکام، مایکروسافت یا حتی آتلوس، نسخههایی بازسازی شده از بازیهای قدیمیشان ساختهاند. این شرکتها، بازیها را برای کنسولهای نسل جدید بروزرسانی میکنند. با این حال، شرکت الکترونیکآرتز گفته است که قصد ساخت چنین بازسازیهایی را ندارند.
مدیر عملیاتی شرکت الکترونیکآرتز گفته است که عرضهی نسخههای بازسازی شده از عناوین قدیمی، ناتوانی شرکتها را در ارایهی ایدههای جدید گوشزد میکند.
«پیتر مور» به وبسایت IGN گفته است: “ما فقط میخواهیم به جلو حرکت کنیم. برای بیشتر شرکتها، ساخت بازسازی تنها یک منبع درآمد است. ساخت این بازسازیها هزینهی زیادی هم ندارد. مجموعهها وجود دارند و میتوانید بازسازیشان کنید. ما این کار را نمیکنیم. چنین کارهایی در برنامهی ما نیست.”
با اینکه الکترونیکآرتز قصد عرضهی دوبارهی بازیهایاش را روی کنسولهای جدید ندارد، اما مایکروسافت امکان اجرای بازیهای قدیمی الکترونیکآرتز را روی کنسول ایکسباکس وان ممکن کرده است. برای مثال میتوان Mass Effect را با استفاده از قابلیت پشتیبانی بازیهای قدیمی روی ایکسباکس وان هم بازی کرد.
بازیهای قدیمی زیادی تا به امروز برای کنسولهای جدید عرضه شدهاند. مایکروسافت چهار شمارهی اول هیلو را برای کنسول ایکسباکس وان عرضه کرد. سونی هم از سوی دیگر سهگانهی آنچارتد را برای پلیاستیشن۴ بازسازی کرده. بازسازی بازیهای قدیمی هم ظاهرا برای کپکام خوب بوده است. این شرکت شروع به عرضهی دوبارهی «رزیدنت اویل»های قدیمی روی کنسولهای جدید کرده است.
منبع: GameSpot
ریمستر اصلا ربطی به نو آور نبودن یه شرکت نداره نمونش آنچارتد که هم نسخه های ۱ و ۲ و ۳ رو بازسازی کرد هم در حال ساخت نسخه ۴ هست.