ایپکس لجندز و بازی‌های آنلاین بیشترین حجم درآمد EA را تشکیل می‌دهند

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
بازی ایپکس لجندز

شرکت الکترونیک آرتس به‌تازگی گزارش مالی سه‌ماهه‌ی اخیر و همچنین گزارش مالی کامل سال گذشته را منتشر کرده است. در این گزارش که نتایج جالبی برای این شرکت به همراه داشته، مشخص شده که این شرکت بیش از همه در این سه‌ماهه‌ی اخیر با تمرکز و توجه به بازی‌های سرویس محور خود و به‌خصوص بازی ایپکس لجندز پیش رفته است.

در رابطه با سه‌ماهه‌ای که به ۳۱ مارس ۲۰۲۱ ختم شد. الکترونیک آرتس گزارش داده است که درآمد ناخالص شرکت با ۳ درصد کاهش به ۱٫۳۵ میلیارد دلار رسیده است و این در حالی است که سود خالص آن‌ها به ۷۶ میلیون دلار کاهش داشته است. در صورتی که در همین بازه در سال گذشته درآمد خالص آن‌ها ۴۱۸ میلیون دلار بوده است. اگرچه این آمار چندان تحسین‌برانگیز نیست اما درآمد حاصل از فروش بازی‌ها یا حتی درآمدهایی که از پرداخت‌های درون برنامه‌ای به دست آورده‌اند حدود ۱۹ درصد افزایش داشته است و به ۱٫۴۹ میلیارد دلار رسیده است. بخش مهمی از این عملکرد به خاطر بازی‌های سرویس محور و به‌ویژه بازی ایپکس لجندز بوده است.

بلیک یورگنسن، مدیر مالی شرکت الکترونیک آرتس، درباره‌ی این موضوع می‌گوید: «ایپکس لجندز بزرگترین سودآوری خود را در این سه‌ماهه داشته است. همچنین توانسته بهترین روز، بهترین هفته، بهترین ماه و بهترین رویداد درون بازی خود را هم در این مدت تجربه کند. ما حدس می‌زدیم که بتواند بیش از ۱ میلیون دلار تا پایان سه‌ماهه‌ی مالی به دست آورد اما در واقعیت وقتی که هنوز نیمی از زمان اتمام سه‌ماهه‌ی مالی مانده بود، ایپکس لجندز توانست از این حد عبور کند. در این زمینه ایپکس لجندز در سال مالی ۲۰۲۱ نسبت به سال مالی ۲۰۲۰ تقریبا دو برابر عملکرد بهتری داشته است.»

با این وجود، برای کل سالی مالی گذشته، درآمد الکترونیک آرتس با ۲ درصد افزایش به ۵٫۶۳ میلیون دلار رسید. این در حالی است که درآمد خالص آن به ۸۳۷ میلیون کاهش پیدا کرد که کمتر از یک کل سال مالی گذشته بوده است.

بازی ایپکس لجندز

با نگاهی جزئی به درآمد شرکت الکترونیک آرتس و واکاوی داده‌های آن می‌توانیم به تغییر رویه‌ی تجاری بزرگ این شرکت پی ببریم. در حالی که برای کل سال فروش بازی‌های کامل آن‌ها ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده و به ۱٫۶۱ میلیارد دلار سقوط کرده، درآمد حاصل از بازی‌های سرویس محور با افزایش ۱۰ درصدی به ۴٫۰۲ میلیارد دلار رسیده است.

به‌عنوان سهمی از تجارت کلی شرکت، فروش بازی‌های کامل آن‌ها در کل سال چیزی حدود ۲۹ درصد از درآمد EA را شامل می‌شود. با این وجود، در سه‌ماهه‌ی چهارم سال به‌تنهایی این آمار با ۱۹ درصد کاهش مواجه شده است.

حتی در بخش بازی‌های کامل و غیر سرویس محور، بخش دیجیتال درآمد بیشتری را به خود اختصاص داده است. در سال گذشته، حدود ۶۲ درصد از فروش بازی‌های دیجیتالی الکترونیک آرتس دیجیتالی بوده است در صورتی که آمار گفته‌شده در سال قبل حدود ۴۹ درصد از فروش کلی را به خود اختصاص داده بود.

مدیر الکترونیک آرتس می‌گوید: «شرکت ما در سال گذشته کار فوق‌العاده‌ای را برای ارائه‌ی تجربه‌های باورنکردنی انجام داده است در حالی که در دورانی بسیار دشوار و چالش‌برانگیز در جهان به سر می‌بریم.»

آمار و ارقام نشان می‌دهد که الکترونیک آرتس در سه‌ماهه‌ی چهارم سال قبل تکیه‌ی زیادی روی ایپکس لجندز و موفقیتش انجام داده است. با این حال باید ببینیم که آن‌ها برای سال مال فعلی چه برنامه‌هایی دارند. به‌تازگی آن‌ها از اهمیت خاص بخش ورزشی EA‌ در سال ۲۰۲۱ سخن گفته‌اند.

منبع: Gameindustry.biz

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما
X