الکترونیک آرتز به دنبال تبلیغ گذاشتن در بازیهای تراز اول است
طبق جدیدترین صحبتهای مدیر عامل الکترونیک آرتز (Electronic Arts)، این شرکت در حال بررسی پیادهسازی شدید تبلیغات در بازیهای AAA خود است.
با لیست متنوعی از بازیها بزرگ و کوچک، الکترونیک در طول سالیان به یکی از بزرگترین توسعهدهندگان صنعت بازی تبدیل شده است و همه چیز از آثار تیراندازی و مسابقهای نظیر بتلفیلد و نید فور اسپید گرفته تا بازیهای ورزشی را در کارنامهی خود دارد. این استودیو به انتشار برخی از محبوبترین سریهای بازی مانند سیمز و ایپکس لجندز کمک کرده است. حال طبق گزارشها به نظر میرسد که این شرکت به دنبال تبلیغات در بازیهای خود است.
البته الکترونیک آرتز و زیرمجموعههای آن در گذشته تبلیغات درون بازی را به نوعی آزمایش کردهاند که اغلب باعث ایجاد واکنشهای منفی زیادی در بین طرفداران شده است. به عنوان مثال بهروزرسانی سیمز ۴ در اوایل سال جاری، یک فشار تبلیغاتی را در بازی به نمایش گذاشت و یک دکمهی فروشگاه را به رابط کاربری بازی اضافه کرد که بازیکنان را تشویق به خرید جدیدترین بستههای الحاقی بازی میکند. الکترونیک آرتز همچنین به خاطر شیوههای تبلیغاتی درون بازی خود، از تبلیغات سنگین در بازیهای ورزشی خود و حتی قرار دادن آگهیها در بازیهایی مانند UFC ۴، انتقادهایی را از طرفداران دریافت کرده است. اکنون، بیانیهای جدید از مدیر عامل این شرکت نشان میدهد که این شرکت به دنبال تبلیغات بیشتر است.
طی گزارش درآمد اخیر الکترونیک آرتز، اندرو ویلسون (Andrew Wilson)، مدیر عامل این شرکت، در مورد موضع آن در مورد تبلیغات درون بازی صحبت کرده است. به گفتهی ویلسون، این توسعهدهنده در حال بررسی درج آگهیهای پویاتر در بازیهای AAA خود است که به نوبهی خود نشان میدهد که الکترونیک آرتز در حال کار روی یک سیستم جدید درآمدزایی است. البته با توجه به گفتههای ویلسون، این شرکت فعلا در حال برنامهریزی این سیستم جدید است و به این زودیها شاهد آن نخواهیم بود.
در هر صورت یک سیاست تبلیغاتی جدید از سوی الکترونیک آرتز به عنوان شرکتی که به این نوع سیاستها مشهور است، احتمالا جنجالهای قابلتوجهی را در میان طرفداران ایجاد میکند، زیرا تبلیغات درون بازی یک موضوع به شدت داغ است. از طرفی بیشتر شدن گیمرهای جوانتر باعث شده است که چندین بازی استراتژی تبلیغاتی خود را تغییر دهند، مانند روبلاکس که سال گذشته همهی تبلیغات را برای کاربران زیر ۱۳ سال مسدود کرد. ظهور بازیهای موبایلی همچنین باعث شده است که تبلیغات درون بازی رواج بیشتری پیدا کند، به طوری که بسیاری از بازیها تبلیغات را در بازی خود ادغام میکنند و گاهی اوقات حتی بازیکنان را با خریدهای درون برنامهای وسوسه کرده تا تبلیغات را حذف کنند.
در نهایت توجهی الکترونیک آرتز به تبلیغات در بازیهای AAA در شرایطی است که طبق گزارشها، این استودیو در حال برنامهریزی برای سالی سبکتر در ۲۰۲۴ از نظر انتشار بازی است. این در حالی است که در سال ۲۰۲۳ تعداد زیادی از بازیهای پرمخاطب از این شرکت عرضه شد و شاهد بازسازی Dead Space و Star Wars Jedi: Survivor نیز بودیم. در واقع این شرکت در سال جاری میلادی بازیهای ورزشی خود را طبق معمول منتشر میکند، برخی از بازیهای بزرگ دیگر باید تا سال آینده منتظر عرضه بمانند.
منبع: Game Developer