کپکام: افت فریم دراگونز داگما ۲ به خاطر این است که شخصیتها زیاد فکر میکنند!
اخیرا آپدیت جدیدی برای بازی دراگونز داگما ۲ (Dragon’s Dogma 2) منتشر شده و گزینههایی را در تنظیمات بازی اضافه کرد تا گرافیک یا پرفورمنس بازی را در اولویت قرار دهد.
این بهبود پرفورمنس بازی باید به بهبود اغلب مشکلات ناگوار نرخ فریم آن کمک کند که البته توسعهدهندهی بازی یعنی شرکت کپکام (Capcom) میگوید که این مشکلات نتیجهی مستقیم تفکر بیش از حد شخصیتهای غیرقابل بازی این اثر بوده است. در یک مصاحبه با فامیتسو (Famitsu)، از تیم توسعهی بازی در مورد یکی از بهبودهای ادعا شده در بهروزرسانی، به ویژه «فشار از حد بر روی پردازنده» سوال شد. در پاسخ، تیم سازنده گفت که قدرت پردازنده در این بازی به پردازش «افکار» هر شخصیت غیرقابل بازی و نحوهی تعامل آنها با محاسبات فیزیکی اختصاص داده میشود.
بنابراین، در صحنههایی مانند شهرها که تعداد زیادی از شخصیتهای غیرقابل بازی به طور همزمان حضور دارند، فشار روی پردازندهی کنسول بسیار بالا میرفت که این بر نرخ فریم تاثیر بدی میگذاشت. اگرچه این به این خاطر بود که پردازنده باعث گلوگاه میشد ولی از آن طرف کاهش فشار روی کارت گرافیک مانند کاهش رزولوشن بازی تاثیر کمی بر بهبود نرخ فریم داشت.
در پاسخ به این مشکلات، کپکام از زمان انتشار بهروزرسانیها، نحوهی پردازش افکار شخصیتهای غیرقابل بازی را دوباره بررسی کرده و تنظیمات خوبی مانند ترتیب اجرای هر فرآیند را انجام داده است. در نتیجه، بازی دراگونز داگما ۲ اکنون دارای تنظیماتی برای کنترل کیفیت گرافیک است که امکان تجربهی بازی را با نرخ فریم تقریبا ۵۰ تا ۶۰ در پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس سری ایکس فراهم میکند. نسخهی استیم نیز تنظیمات مشابهی برای کاهش فشار پردازش دارد.
اگرچه که ممکن است مشکلات مربوط به نرخ فریم برای بازیکنان خستهکننده باشد اما پیچیدگی شخصیتهای غیرقابل بازی بخشی بسیار مهم در این سری بازی است. همهی شخصیتهای غیرقابل بازی برنامهها، فعالیتها و حتی روابط منظمی با شخصیتهای غیرقابل بازی دیگری دارند که باید آنها را حفظ کنند. پاونها (Pawn) نیز به طور خاص پیچیده هستند، حتی اگر دیالوگشان آنها را شبیه چیزهایی کاملا بیفکر نشان دهد. آنها دائما با رفتار بازیکنان سازگار میشوند و حتی تاکتیکهای جدیدی را در طول مبارزه یاد میگیرند، توصیههای پر سر و صدایی میکنند، بازیکنان را به سمت گنج هدایت میکنند و البته، بازیکنان را به قتل میرسانند! در نتیجه با توجه به اینکه تک تک شخصیتهای این جهان در هر لحظه به شدت مشغول کارهای خود هستند، جای تعجب نیست که در برخی از مناطق شلوغتر بازی، فشار روی پردازنده زیادتر شود.
منبع: IGN