بازسازی سه‌گانه‌ی Dragon Age به دلیل موتور بازی‌سازی قدیمی آسان نخواهد بود

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
دراگون ایج

پس از انتشار موفقیت آمیز بازی دراگون ایج: ویلگارد (Dragon Age: The Veilguard)، احتمالا تعداد کمی از بازیکنان تازه‌ وارد‌ به این سری وجود دارند که علاقه دارند تا سه‌گانه‌ی اصلی مجموعه را نیز تجربه کنند. اما هرکسی که‌ امیدوار به بازسازی نسخه‌های قدیمی دراگون ایج به سبک مجموعه Mass Effect: Legendary Edition است، نباید امید زیادی داشته باشد زیرا کارگردان خلاقیت این سری بازی یعنی جان اپلر (John Epler) می‌گوید که این پروژه «آسان نخواهد بود» زیرا به ندرت کسی که در استودیوی بایوور (BioWare) باقی مانده است که بداند موتور قدیمی این استودیو چگونه کار می‌کند.

زمانی که بازسازی سه‌گانه‌ مس افکت در سال ۲۰۲۱ عرضه شد، با استقبال خوبی از سوی منتقدان نیز مواجه شد و مواردی مانند بهبود پرفورمنس و جلوه‌های بصری، نورپردازی جدید، تغییرات در گیم‌پلی و غیره را معرفی کرد که این یک حرکت خوشایند برای سه‌گانه‌ی کلاسیک بود و سایر مجموعه بازی‌های محبوب بایوور (Bioware) نیز سزاوار همچنین چیزی هستند. با این حال، در مصاحبه اخیر رولینگ استون با جان اپلر که از زمان انتشار نسخه‌ی اول سری دراگون ایج در سال ۲۰۰۹ با بایوور در حال همکاری بوده است، او خاطرنشان کرد که اگرچه دوست دارد این سه‌گانه بازسازی شود اما به دلیل موتور‌های بازی‌ها، این یک کار چالش برانگیز خواهد بود.

برخلاف سه‌گانه‌ی مس افکت که با آنریل انجین ۳ توسعه یافتند، بازی (Dragon Age Inquisition با استفاده از موتور فراست‌بایت (Frostbite) الکترونیک آرتز ساخته شد، در حالی که دراگون ایج ۱ و ۲ با استفاده از موتور اکلیپس (Eclipse) خود بایوور ساخته شدند. اپلر توضیح داد:

فکر می‌کنم یکی از حدود ۲۰ نفر باقی مانده در بایوور هستم که از موتور اکلیپس استفاده کرده‌ است. بازسازی سه‌گانه‌ی دراگون ایج چیزی است که به آسانی مس افکت نخواهد بود، اما ما عاشق این بازی‌ها هستیم.

Dragon Age Inqisition

البته همچنان شاید‌ امید کمی برای طرفداران دراگون ایج وجود داشته باشد، زیرا اپلر این‌ ایده را به طور کامل رد نکرده است زیرا با گفتن «هرگز نگو هرگز» سخنان خود را خاتمه داد. هرچند علاقه‌ی الکترونیک آرتز به ارائه‌ی نسخه‌ی لجندری مانند برای سری دراگون ایج و در واقع علاقه‌اش به این سری به طور کلی احتمالا به موفقیت ویلگارد بستگی دارد که به نظر می‌رسد شروع خوبی داشته است. البته فعلا هیچ آمار فروش رسمی اعلام نشده، اما ویلگارد موفق شده که رکورد جدید ۸۹۴۱۸ بازیکن همزمان و بالطبع رکورد جدیدی را برای یک بازی تک‌نفره‌ الکترونیک آرتز در استیم ثبت کند.

این که این موضوع برای آینده‌ی ویلگارد چه معنایی دارد هنوز مشخص نیست، اما اپلر قبل از عرضه‌ی آن، گفت: «توجه کامل بایوور به طور کامل به بازی بعدی مس افکت معطوف شده است»، به این معنی که هیچ برنامه‌ای برای محتوای اضافی به جز تعداد انگشت شماری به‌روز‌رسانی‌ کوچکتر با تمرکز بر بهبود تجربه کلی ندارد.

منبع: Eurogamer

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما