Doom کلاسیک آپدیت و الزامات آنلاین بتسدا از آن حذف شد
طی مراسم کوئککان (QuakeCon) امسال بود که شرکت بتسدا (Bethesda) با اعلان عرضه بازیهای کلاسیک «دووم» (Doom)، «دووم ۲» (Doom 2)، و «دووم ۳» (Doom 3) همه را شگفتزده کرد. با این وجود، طرفداران به زودی متوجه چیز عجیبی شدند: برای دسترسی به این بازیهای باستانی – یا لااقل برخی از مشخصههای آنها – اتصال به اینترنت و داشتن یک حساب بتسدا، الزامی است. این امر بیشتر از اینکه اعتراض طرفداران را به دنبال داشته باشد، مایه تمسخر شرکت بتسدا شد. در پاسخ به این قضیه بتسدا سریعا با انتشار توییتهایی این مسئله را صرفا یک اشتباه خواند، و قول داد که به زودی این مشکل را برطرف کند.
به نظر میرسد که بتسدا مشغول کار روی یک وصله نرم افزاری برای حل این مشکل است. طی توییتی که جدیدا توسط این شرکت منتشر شده، بتسدا از به روز رسانی جدیدی صحبت کرده است که شما را از شر صفحه ورودی خلاص میکند. این وصلهها همچنین پیغام آزادنده «قطع از سرورهای بازی» را هم – که در صورت قطع اینترنت در میانه بازی خودنمایی میکرد – حذف خواهد کرد، و به شما اجازه میدهد با آرامش خاطر شیاطین را قصابی کنید.
گرچه هنوز تاریخ انتشار این به روز رسانی مشخص نشده است، طبق این توییتها، بتسدا مشغول کار روی یک راه حل دائمی است. پیش از این هم بتسدا اشاره کرده بود که این صفحات ورودی انتخابی است، گرچه بسیاری از نشریات – از جمله «یوروگیمر» (Eurogamer) و «کوتاکو» (Kotaku) – یادآور شده بودند که گرچه بازیهای «دووم» و «دووم ۲» را میتوان بصورت آفلاین هم بازی کرد، لازم است که لااقل برای یکبار به حساب بتسدا متصل شوید.
بتسدا و استودیوی «اید سافتور» (id Software) برای عرضه بازی «دووم ایترنال» (Doom Eternal) آماده میشوند. انتظار میرود که این بازی در بیست و دوم نوامبر امسال برای گوگل استیدیا، نینتندو سوییچ، کامپیوترهای شخصی، پلیاستیشن ۴، و ایکسباکس وان منتشر شود. این عنوان دنباله مستقیم «دووم ۲۰۱۶» (Doom 2016) خواهد بود، و یک بازی «مبارزات فانتزی معمایی» (Fantasy Combat Puzzle) خواهد بود، مطابق عبارتی که «هوگو مارتین» (Hugo Martin) – کارگردان هنری بازی – برای توصیف آن استفاده کرده است.
منبع: Gamespot