بازسازی Demon’s Souls؛ آنچه حفظ شده و آنچه پیشرفت کرده
بیش از یک دهه پس از عرضهی «دیمنز سولز» (Demon’s Souls) روی کنسول پلیاستیشن ۳، بهزودی شاهد عرضهی بازسازی آن روی کنسول نسل بعد سونی خواهیم بود. استودیوی بازیسازی بلوپوینت گیمز از پایه و اساس دیمنز سولز را دوباره ساخته است، ولی این طور که به نظر میرسد، تلاش بسیاری شده تا گیمپلی بازی عینا شبیه به نسخهی اصلی باشد.
چند ساعت پیش، گیمپلی تازهای از دیمنز سولز به نمایش درآمد که روند مشابه بازی را به نسخهی اصلی به تصویر میکشید؛ در عین اینکه گرافیک بازی به لطف سختافزاری قدرتمند، بهتر از هر شمارهی دیگری در مجموعه بازیهای سولز است. بهعنوان بازی که مجموعهی محبوب دارک سولز در پی آن ساخته شده، بازسازی دیمنز سولز به هیچ وجه راحت نبوده است.
در مصاحبهای تازه، کارگردان بازسازی دیمنز سولز دربارهی روند ساخت آن صحبت کرده است. «گوین مور» (Gavin Moore) در مصاحبهای به وبسایت پالیگان گفته که بازسازی دیمنز سولز، تمام بخشهایی که بازیکنندهها بهعنوان نکتهی مثبت نسخهی اصلی پلیاستیشن ۳ میدانند را حفظ میکند و چند بخش بازی را هم بهبود میبخشد.
کارگردان بازسازی دیمنز سولز گفته که نهتنها آنها از سالها پیش علاقهی بسیاری به ساخت دیمنز سولز داشتند، بلکه درخواستهای بسیاری از سوی طرفداران به سمت آنها راهی میشد تا این بازی را با تخصصی که در تولید بازسازی دارند، بهعنوان پروژهی بعدی خود انتخاب کنند. با این حال، گوین مور میگوید که آنها از ساخت بازسازی دیمنز سولز هراس بسیاری داشتند و مطمئن نبودند که میتوانند از پس از این کار بر بیایند. مور میگوید که پس از ساخت بازسازی «سایهی کلوسوس» بود که آنها مطمئن شدهاند که این توانایی را پیدا کردهاند که با ساخت یک بازسازی بر طبق انتظاراتشان به دیمنز سولز ادای احترام کنند.
او توضیح میدهد: «هدف ما برای این بازسازی به این شکل بود که هستهی بازی باید دست نخورده بازی بماند. هستهی بازی در دیمنز سولز گیمپلی است، منطق است و هوش مصنوعی. همه چیز دیگر بازی را از نو میسازیم. از قدرت سختافزاری بسیار بالای پلیاستیشن ۵ استفاده کردیم و گفتیم تا جای ممکن، بهترین ارائهی خود را روی این بازی به نمایش میگذاریم و همه چیز را دوباره میسازیم و آنها را کنار هم قرار میدهیم.»
مصاحبهی کارگردان دیمنز سولز با خبرگزاری پالیگان حسابی بلند و بالاست و پیشنهاد میکنیم خودتان کامل آن را مطالعه کنید. ما در ادامه سعی کردهایم بهترین نکات گفتههای کارگردان دیمنز سولز را برایتان به صورت خلاصه قرار دهیم؛
- سازندگان اصلی دیمنز سولز یعنی استودیوی فرامسافتور و هیدهتاکا میازاکی، بلوپوینت گیمز را مناسب ساخت بازسازی دانستند و به آنها اجازه دادند تا این پروژه را به دست گیرند. آن از دور روی ساخت بازسازی نظارت داشته ولی هیچ دخالتی در مراحل تولید بازی نداشتهاند.
- قابلیتی به بازی اضافه شده که به افراد اجازه میدهد تا شخصیت خود را ذخیره کنند و آن را با پرداخت مقدار مشخصی سولز، تغییر دهند.
- ساخت شخصیت در بازی هزاران هزار گزینهی بیشتر در مقابل بازیکنندهها میگذارد. میتوان این شخصیت را با پرداخت سولز ذخیره یا تعویض کرد.
- دو گزینه برای دوربین وجود دارد. یکی کاملا شبیه به بازی اصلی و دیگری مدرن است.
- فیلترهای مختلفی در بازی وجود دارند که ظاهر آن را تغییر میدهند. یک فیلتر کلاسیک به بازی اضافه شده که ظاهر بازی را شبیه به نسخهی اصلی پلیاستیشن ۳ میکند.
- حالتهای مختلف دنیای بازی یا همان World Tendency عینا شبیه به بازی اصلی طراحی شده. رابط کاربری بازی کمی تغییر کرده تا بازیکننده بفهمد دنیای بازی در کدام حالت World Tendency قرار دارد. (دنیای بازی در دیمنز سولز میتواند روی حالتهای مختلفی قرار داده شود که روی قدرت دشمنان و اتفاقات مختلف دیگری که در بازی رخ میدهد، تاثیر میگذارد.)
- تعداد آیتمهای درمانکنندهای که میتوان حمل کرد، کم شده است. در بازی اصلی این امکان وجود داشت تا صدها آیتم درمان کننده با خود همراه داشته باشید. تغییر وزن آیتمهای قدرتمندتر مثل Full Moon Grass منجر به این تفاوت شده است. آیتمهایی که خط سلامتی را بیشتر پر میکنند، وزن بیشتری پیدا کردهاند.
- هر محتوایی که در نسخهی اصلی پلیاستیشن ۳ وجود داشت، در نسخهی استاندارد بازسازی وجود دارد. چند آیتمی که به همراه نسخهی «دیجیتال دیلاکس» ارائه میشوند، شامل چند سپر و زره، کاملا جدید و مختص این نسخه هستند. از نظر محتوایی، بخش جدیدی به بازی اضافه نشده.
- بازی دو حالت گرافیکی دارد. حالت «سینمایی» که در وضوح تصویر ۴K کامل و سرعت ۶۰ فریم اجرا میشود و حالت «پرفورمنس» که روی سرعت ۶۰ فریم بازی را اجرا میکند، ولی وضوح تصویر ۴K دینامیک خواهد بود.
- حالت عکاسی در بازی قرار داده شده است.
- بازی درجههای سختی مختلف ندارد و کاملا شبیه به نسخهی اصلی است.
میتوانید در ادامه تریلر جدید Demon’s Souls و تصاویری که از آن منتشر شده است را ببینید.