Death Stranding پر از میانپردههای طولانی است
هیدئو کوجیما را به خاطر مجموعه بازیهای متال گیر میشناسیم؛ بازیهایی که به خاطر میانپردههای سینمایی و قصههای پیچیده و عمیقشان شهرت دارند. در هر قسمت از مجموعه بازیهای متال گیر، با سبک کارگردانی جدیدی از سوی کوجیما روبرو شدیم؛ سبکی که بازی به بازی تکامل پیدا کرده است. این طور که به نظر میرسد، روند تکامل هیدئو کوجیما به عنوان کارگردان با بازی Death Stranding هم ادامه خواهد داشت.
برخی از طرفداران مجموعه بازیهای متال گیر، کسانی که به میانپردههای طولانی عادت کرده بودند و دید مثبتی به «متال گیر سالید ۴» و میان پردههای یک ساعتهاش دارند، چندان از «متال گیر سالید ۵» و میانپردههای کوتاهش راضی نبودند؛ حتی با در نظر گرفتن این موضوع که از نظر کارگردانی صحنهها و جریان میانپردهها، متال گیر سالید ۵ بارها از قسمتهای قبلی این مجموعه بهتر است.
با این حال، ظاهرا قرار است در بازی Death Stranding دوباره با میانپردههای معروف و طولانی به سبک هیدئو کوجیما روبرو شویم.
هیدئو که جمعه صبح به نیویورک رفته بود تا در فستیوال فیلم ترایبکا صحبت کند، در بخشی از صحبتهای خود به میانپردههای بازی اشاره کرد و گفت:
«در Death Stranding میخواهم نورمن را از همه لحاظ در بازی قرار دهم. بازی میانپردههای بسیار زیادی دارد و تعداد زیادی از میانپردهها هم بسیار طولانی هستند. نورمن را در نقش سم در بازی میبینید، توانایی بازیگری او را در میانپردهها میبینید و از این موضوع لذت میبرید.»
کوجیما بخش جالبی از بازی را توضیح داد که در آن، کنترل سم را برعهده ندارید، بلکه دوربین را کنترل میکنید:
«و یک چیز دیگر. در واقع نمیتوانم بگویم کجا، ولی اگر به یک بخشی از بازی بروید، نه نورمن را کنترل میکنید و نه سم را، بلکه فقط کنترل دوربین را برعهده دارید. میتوانید سم یا نورمن را ببینید، و میتوانید دوربین را در محیط حرکت دهید تا اطراف را ببینید و وقتی دوربین را به سمت او بر میگردانید، ممکن است کار جالبی انجام دهد و مثلا به شما چشمک بزند. شما در واقع در نقش نورمن ریدس که در نقش سم بازی میکند، بازی میکنید و در درام بازی، سم به خوبی نقش ایفا میکند تا احساسات شما را برانگیزد، ولی وقتی به این منطقه که گفتم میروید، عاشق نورمن میشوید.»
نمیدانیم دقیقا منظور کوجیما از اینکه ما در بازی، هم نقش سم را برعهده داریم و هم نقش نورمن، دقیقا چیست.
مطمئنا تا زمان عرضهی بازی و تجربهی آن، از ایدههای بزرگی که کوجیما برای Death Stranding دارد چندان سر در نخواهیم آورد.
بازی Death Stranding به صورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن ۴ ساخته میشود، ولی زمان عرضهی آن مشخص نیست.
بیشتر بخوانید: کوجیما از ساختار Death Stranding میگوید؛ بازی اشکتان را در میآورد
منبع: MetalGearInformer
چرا اخهههههه
میان پرده طولانی واسه ما که دستو پا شکسته بلدیم انگلیسی رو خیلی مضخرفه
امیدوارم اینطور نباشه و بازی با گیم پلیش داستان روایت کنه
بازی انلاینه؟؟ مثل anthem?
هم میشه آنلاین بازیش کرد و هم آفلاین.
عناصر و مکانیکهای آنلاین داره، که لزومی به استفاده از اونها نیست.
احتمالا مثل دارک سولز و بلادبورن.