کارگردان دیز گان: اندازه‌ی گوست آو سوشیما فروختیم و گفتند شکست خوردید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
دیز گان

چند روز پیش جف راس (Jeff Ross)، یکی از کارگردانان بازی دیز گان (Days Gone)، پس از اینکه خبر عبور فروش ۸ میلیون نسخه‌ای بازی گوست آو سوشیما منتشر شد، در توییتر اعلام کرد که بازی دیز گان هم توانسته بود به فروش ۸ میلیون نسخه‌ای دست پیدا کند اما مدیریت داخلی استودیو به‌گونه‌ای رفتار می‌کرده که این اثر با شکست مواجه شده است. با این حال، طبق شفاف‌سازی‌های اخیر او، به نظر می‌رسد که آماری که او برای فروش دیز گان اعلام کرده، کاملاً دقیق نباشد.

در گفت‌وگوی اخیر جف راس و دیوید جفی (David Jaffe)، خالق سری بازی‌های گاد آو وار و تویستد متال، که در کانال یوتیوبی جفی انجام شد، کارگردان بازی دیز گان جزئیات دقیق‌تری را بیان کرده است. جف راس می‌گوید که منبع او برای میزان فروش بازی یک وب‌سایت منحل‌شده به نام Gamestat بوده که داده‌های تروفی‌های پلی‌استیشن را ردیابی می‌کند و تا حدی به تعداد افرادی که بازی را تجربه کرده‌اند، دست پیدا می‌کند.

او در صحبت‌های خود به‌صورت دقیق گفت: «جایی که من داده‌هایم را از آن گرفته‌ام، من به دورسنجی‌های (تله‌متری‌های) فراوانی دسترسی داشتم و می‌توانستم چیزهایی را ببینم و وقت ما توانسته بودیم به فروش ۵ میلیون نسخه‌ای دست پیدا کنیم – وقتی به ما گفته شد که ۵ میلیون نسخه‌ از بازی فروش رفته – داده‌های دورسنجی چیزی حدود ۵.۸ میلیون نسخه بود. این اساساً شامل فروش مجدد یا دیسک و خرید اشتراکی هم بود. من در واقع از یک وب‌سایت خارجی استفاده می‌کردم – فکر می‌کنم آن‌ها اکنون آفلاین هستند – اما آن‌ها از داده‌های تروفی‌ها استفاده می‌کردند و با داده‌های دورسنجی داخلی ما مطدیابقت داشتند، بنابراین این داده‌ها برای من “به اندازه کافی خوب” قابل‌قبول بود.

بازی دیز گان

سپس راس گفت که وقتی سونی را ترک می‌کنید، لزوماً اعداد نهایی فروش یک بازی را دریافت نمی‌کنید. او همچنین بیان کرد که به‌عنوان کارگردان بازی او به داده‌ها و آمار رسمی فروش سونی دسترسی نداشت. جف راس صحبت‌های خود را این‌گونه ادامه داد: «من فکر می‌کنم [Gamestat] هنوز داده‌ها را بایگانی کرده است، بر اساس رقم ۸ میلیونی که با دورسنجی ما مطابقت داشت و بنابراین همین برای من کافی بود. بنابراین، شاید آمار حدود ۷.۷ [میلیون] نسخه یا شاید حدود ۸.۲ [میلیون] نسخه باشد، من نمی‌دانم.»

البته، او اخیراً دوباره در توییت جدیدش تأکید کرده که با وجود این شفاف‌سازی هنوز روی آمار اولیه‌ی خود پافشاری می‌کند و باور دارد که این آمار صحت دارد. او در جریان این مصاحبه، بیان کرد که این داده‌های دورسنجی که او به آن‌ها اشاره کرده است، قبل از اینکه بازی در سال ۲۰۲۱ در پلی‌استیشن پلاس قرار بگیرد توسط او دیده شده است.

نکته‌ی مهم این است که داده‌هایی که از تروفی به دست آمده‌اند، ممکن است مستقیماً به آمار فروش ارتباط نداشته باشد و آمار بالاتری را نشان دهد چراکه این احتمال وجود دارد که برخی از افراد دیسک دست‌دوم بازی را تهیه کنند یا آن را از طریق پلی‌استیشن پلاس دریافت کنند. با این حال، این احتمال هم وجود دارد که با درصد خطای مشخصی آمار اعلام شده توسط جف راس با آمار واقعی فروش بازی تقریباً مشابه باشد.

با این حال، نکته‌ی مهم دیگری که وجود دارد این است که جف راس در این گفت‌وگو شفا‌ف‌سازی کرد که وقتی در توییت ابتدایی خود به مدیریت داخلی استودیو اشاره کرده، منظور او مدیران ارشد استودیو بِند سونی بوده نه مدیران بالارده‌ی پلی‌استیشن یا کل سونی.

منبع: Game Informer

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۶ دیدگاه
  1. Amy

    به خاطر اینکه بازی خوب نبود،
    دوستان توجه کنین برخلاف تصور شما، بازی ها به دو دسته «شاهکار تاریخ» و «آشغال محض» تقسیم نمیشن
    یه چیزی هم اون وسط هست به اسم بازی «اوکی».
    همین بود days gone
    خیلی ساده بگم، تموم کردن بازی چهل پنجاه ساعت طول میشکه، اما از ساعت بیستم به بعد دیگه هیچ گیم پلی جدیدی معرفی نمیشه و ما دیگه از یه جا بعد باید یه کار رو پشت سر هم تکرار کنیم و چرخه یکسانی رو ببینیم
    از یه جا به بعد قشنگ خسته کننده میشه و میخوای بازی تموم شه، ولی نمیشه، هی طولانی تر میشه،
    قصه و داستانش هم واضح آب بسته بودن بهش
    هی تعدادی کار تکراری رو میری
    واقعا هدفی و قصه ای توی مراحل نبود، مراحل همه ش همین بود: فلان جا گرفته، برو یه چیزی رو بیار، فلان چیز گیر کرده، برو درستش کن، زامبی ها یه جا رو گرفتن، برو خالیش کن تا بریم اونجا
    تعدادی صحنه سینمایی داستانی خوب داشت همین، وگرنه هشتاد درصد بازی هیچ هدف درستی نداشت
    بازی متوسط هم چیز بدی نیست
    تنها ایده جدیدی که داشت، اون گله زامبی ها بود. همین

  2. امير

    بازی خوبی بود من روی کامپیوتر تجربش کردم و نه روی کنسول، با سلیقه من که جور در اومد و امیدوارم نسخه دومی هم داشته باشه

  3. مهدی

    من از playstation plus گرفتم عالییییییی بود

  4. محمد

    به نظرم بهترین سبک زامبی بازی هست هم جهان باز بچد هم کراحل زیادی داشت و حیلی گرافیک بالایی داشت
    تنها عیبی که داشت باگ های بازی بود

  5. احسان

    خیلی بازی خوب و خوش گرافیکی بود عالی بود ولی باگ زیاد داشت

  6. حسین

    بازی خیلی قشنگی بود. من هم لست اف آس تجربه کردم هم دیز گان. هم گوست اف سوشیما هم آنچارتد جدید رو.
    نمیدونم با چه منطقی بازی دیز گان رو شکست خورده میدونن. بازی کلی جذابیت و نو آوری های کامبت و مخفی کاری و گرافیک و فیزیک عالی داشت.
    در حدی که من دوس داشتم نسخه بعدیش رو هم یروز ببینم.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما
X