دردویل مستحق یک سری بازی در حد و اندازهی بتمن آرکام است
از زمان ساخت اولین عنوان فرنچایز در سال ۲۰۰۹، سری بازیهای بتمن: آرکام بهعنوان یکی از بهترین بازیهای ویدئویی کمیک بوکی تاریخ شناخته میشود. راکستدی در طول سه بازی بزرگ اکشن ماجراجویی روایتگر یکی از هیجانانگیزترین داستانهای بتمن بوده است و حال آماده است تا کار خود را با بازی جوخه انتحار: جاستیس لیگ را بکش ادامه دهد. تمامی بازیهای سری با بازخورد مثبت هواداران و منتقدان روبهرو شدند و حتی عنوان ساخته شده توسط بازیهای برادران وارنر مونترال با نام بتمن: آرکام اریجینز فروش قابلتوجهی داشت. این فرنچایز یکی از موفقترین فرنچایزهای بازی ویدئویی کمیک بوکی عصر حاضر است و به نظر میرسد قصد تغییر این وضعیت را ندارد.
با اینکه دیسی موفقیت چشمگیری را به لطف بازیهای بتمن: آرکام به دست آورده است مارول با چنین سطح موفقیتی روبهرو نشده است. به جز مرد عنکبوتی و محافظان کهکشان، مارول هنوز رکورد قابلتوجهی در عرصه بازیسازی به دست نیاورده است. انتقامجویان مارول عملکردی ناموفقتر از دو بازی مذکور داشت، پیمان نهایی ۳: فرقه سیاه عنوانی سرگرمکننده اما بیعیبونقص نبود. به جز این بازیها مارول بازیهای موبایل زیادی نیز منتشر کرده که هیچکدام از کیفیت دیگر بازیهای ابرقهرمانی برخوردار نبودند. مارول به یک شخصیت قوی نیاز دارد تا مقام پیش داری را به او واگذار کند و مجموعهای به سبک آرکام پیرامون این شخصیت بسازند. به نظر ما دردویل بهترین کاندید است.
سری آرکام سری کمیک بوک فوقالعادهای بود
سری آرکام با بازی بتمن: تیمارستان آرکام در سال ۲۰۰۹ میلادی شروع شد و بازیکنان را به تیمارستان آرکام معروف کمیکهای دیسی آورد تا روایت گر داستان هیجانانگیزی درباره بتمن باشد. بازی بازیکنان در کنترل بتمن و گجتهای او قرار میدهد و یکی از معدود بازیهایی است که در آن به بازیکن واقعاً حس بتمن بودن دست میدهد. در کنار سیستم مبارزه سرگرمکننده که بازیکنان باید با استفاده از آن دشمنان را از پای دربیاورند بازی داستان جذاب و گیرایی برای گفتن دارد. بازیکنان باید با جوکر و نوچههایش که کنترل تیمارستان را در دست میگیرند دستوپنجه نرم کنند و بتمن مجبور است او را شکست داده و درعینحال با تعدادی از بزرگترین شخصیتهای شرور کمیکهای دیسی بجنگد.
اولین عنوان بهقدری موفقیتآمیز بود که بتمن: شهر آرکام مدت کوتاهی پس از نسخه اول منتشر شد و این داستان تاریک بتمن محور را ادامه داد. بازی این بار جهان باز بود و در بخش کوچکی از شهر گاتهام قرار داشت که به شهر آرکام نامگرفته بود، محل برقراری زندانی جدید. بازیکنان باید در آسمان شهر در نقش کارآگاه موردعلاقه خود پرواز کنند و با هیو استرنج و جوکر بجنگند. شهر آرکام جهان آرکام را به طرز قابلتوجهی توسعه داد و طبق نظر عده کثیری بهترین بازی فرنچایز قلمداد میشود. راکستدی برای ساخت عنوان بعدی آرکام وقفهای در نظر گرفت و بازیهای برادران وارنر مونترال توانست بازی پیشدرآمد خود که در جهان آرکام قرار داشت را بسازد. بتمن: آرکام اریجینز سری را به روزهای آغازین این نسخه بتمن برد. این عنوان کمترین نمره در میان بازیهای فرنچایز کسب کرد اما بااینحال بازخورد منتقدان نسبت به آن خوب بود. داستان چیز زیادی به جهان اضافه نکرد و از همان جهان باز شهر آرکام بهاضافه آپدیتهایی استفاده کرد که گاتهام پیش از ساخت شهر آرکام را ترسیم میکرد. بازی تجربه خوبی برای هواداران بتمن بود و به بازیکنان چشماندازی عمیقتر به دنیای آن پیش از تیمارستان آرکام ارائه کرد.
در سال ۲۰۱۵ میلادی، راکستدی با بتمن: شوالیه آرکام به عرصه بازگشت و بیشترین نوآوریهای دیده شده در فرنچایز را با این بازی به هواداران تقدیم کرد. بازیکنان میتوانستند در شهر گاتهام آزادانه گشتوگذار کنند و حتی میتوانستند با بتموبیل در خیابانهای شهر رانندگی کنند. این بار بازیکنان به مقابله با اسکرکرو و شوالیه آرکام مرموز میروند که سعی دارند از شر بتمن خلاص شوند. شوالیه آرکام فصل نهایی این داستان بتمن بود اما آخرین باری نیست که بازیکنان جهان آرکام را خواهند دید زیرا بازی جوخه انتحار: جاستیس لیگ را بکش در راه است.
مارول به سریای مانند آرکام نیاز دارد
در طول چهار عنوان فرنچایز، سری آرکام موفق شد کاری کند که بازیکنان حس کنند واقعاً بتمن هستند. داستان جذاب و مسحورکننده بود، جهان بازی گیرا و سیستم نبرد آن یکی از بهترین سیستمهای مبارزه دیده شده در بازیهای ابرقهرمانی. مارول با سری مرد عنکبوتی اینسومنیاک گیمز موفقیت خوبی را تجربه کرد اما میتواند از فرنچایزی مشابه آرکام نیز بهره ببرد. مرد عنکبوتی در مکانیکهای نبرد و جهان باز خود شباهتهای بسیاری به آرکام دارد اما این بازیها بههیچعنوان از تاریکی و موحشی بازیهای آرکام برخوردار نیستند.
فرنچایز آرکام یکی از موفقترین فرنچایزهای بازی ویدئویی ابرقهرمانی موجود است و راکستدی به نظر میرسد قصد توسعه هرچه بیشتر آن را دارد. حال و هوا و جهان آن بهخوبی با شخصیت بتمن همخوانی دارد درحالیکه شخصیتی مانند مرد عنکبوتی لزوماً در چنین جهانی بهخوبی جای نمیگیرد. بااینوجود مارول ابرقهرمانانی دارد که سری بازیهای تاریکتر دقیقاً چیزی است که به آن نیاز دارند. ولورین مارول یکی از این شخصیتهاست ولی دردویل شاید گزینه بهتری برای بازیهایی با جو و اتمسفر فرنچایز آرکام باشد.
دردویل بهترین کاندیداست
دردویل به بتمن دنیای مارول شباهت دارد به جز عدم استفاده از گجتها و ثروتمند بودن بروس. مت مرداک وکیلی نابینا در هلز کیچن است که سعی دارد کار درست را انجام دهد. با اینکه او قادر نیست ببیند دیگر حواسش قدرتمندتر شدهاند و او میتواند تقریباً هر چیزی را در پیرامونش حس کند. او توسط غریبهای نابینا به نام استیک در هنرهای رزمی آموزش دید و قسم خورد جنایتکاران هلز کیچن را هم در قامت دردویل و هم بهعنوان یک وکیل به سزای اعمالشان برساند. آنچه که رخ میدهد داستانی نسبتاً تاریک درباره مردی است که دستبهگریبان با اهریمنهای درونیاش به شیطان هلز کیچن تبدیل میشود.
داستان مت مرداک بهراحتی در بازیای آرکام مانند پیرامون او جای میگیرد. این بازی میتواند روی نبردهای بیرونی و درونی او متمرکز شود درحالیکه او سعی میکند جنایتکاران نیویورک را مجازات کند. مانند بتمن، دردویل قدرتهای فرا انسانی ندارد و در عوض باید روی مهارتهای رزمیاش تکیه کند. سیستم نبرد میتواند طراحی مشابه آرکام داشته باشد و داستان آن نیز بهاندازه این سری بازیها دراماتیک. باتوجهبه محبوبیت روبهرشد این شخصیت با پخش مجموعه دردویل نتفلیکس و حضور این قهرمان در دیگر پروژههای جهان سینمایی مارول اکنون بهترین زمان ساخت یک بازی ویدئویی برای این شخصیت است. سری بتمن: آرکام خطمشی ساخت بازیهای خوب ابرقهرمانی در صنعت بازیسازی است و مارول میتواند این موفقیت را تکرار کند. با اینکه بازیهای مرد عنکبوتی میان هواداران از محبوبیت بالایی برخوردارند، بازی تاریکتر و خشنتری درباره دردویل شاید چیزی باشد که علاقهمندان به مارول به آن نیاز داشته باشند.
سری بتمن: آرکام روی رایانه شخصی، پلیاستیشن ۴، سوئیچ و ایکسباکس وان در دسترس قرار دارد.
منبع: Gamerant