کارگردان ویچر ۳ و سایبرپانک ۲۰۷۷ استودیوی جدیدی تأسیس میکند
طبق جدیدترین گزارشهای منتشر شده، کونراد توماسکویچ بهعنوان یکی از اعضای اصلی استودیوی سیدی پراجکت رد، استودیوی جدیدی با نام ربل ولوز (Rebel Wolves) را تأسیس کرده است.
توماسکویچ ۱۷ سال را در استودیوی سیدی پراجکت گذراند و از مهمترین کارهای او میتوان به کارگردانی بازی محبوب ویچر ۳ و تهیهکنندگی و کارگردانی سایبرپانک ۲۰۷۷ اشاره کرد. حال او به همراه تیمی متشکل از افرادی که در گذشته روی مجموعهی ویچر، سایبرپانک ۲۰۷۷ و Shadow Warrior 2 کار کردهاند، به دنبال ساخت اولین بازی خود است و قصد دارد انقلابی در سبک نقشآفرینی ایجاد کند. او گفت:
ما به دستاوردهای گذشتهی خود افتخار میکنیم، اما تشنهی چیزهای جدید هستیم. ما میخواهیم آزمون و خطا انجام دهیم و راههای جدیدی برای داستانگویی در صنعت بازیهای ویدیویی کشف کنیم. احساس کردیم راهاندازی یک شرکت جدید که در آن همهی اختیارات در دست ماست، به ما این آزادی را میدهد که ریسکهای لازم را برای تحقق این جاهطلبیها بپذیریم.
بازی ما برای رسیدن به چه چیزی تلاش خواهد کرد و چه چیزی آن را متمایز خواهد کرد؟ ربل ولوز چه تفاوتی با دیگر استودیوها خواهد داشت و چه چیزی آن را به مکانی تبدیل میکند که مردم مایل به کار در آن باشند؟ استودیو یک فلسفهی ساده دارد. تیم میخواهد کوچک و چابک بماند و بهعنوان مکانی نام برده شود که در آن بازیسازان باتجربه میتوانند اشتیاق خود را دوباره برافروخته کنند. برای ایجاد بازیهای عالی، باید افراد بااستعداد و باانگیزه را جمعآوری کرده و به آنها فضای رشد، آزمایش و تفکر خلاقانه بدهید.
با توجه به بازیهای نقشآفرینی اخیر استودیوی سیدی پراجکت، میتوان آن را مکانی عالی برای تحقق جاهطلبیهایی مانند آنچه ربل ولوز در سر دارد، نام برد. با این حال، توماسکویچ احساس میکند که مستقل شدن بهترین راه برای تعقیب رویاهای خود است. او در این باره گفت:
ما به بازیهایی که به ساخت آنها کمک کردهایم، افتخار میکنیم و عمیقا از همهی فرصتهایی که به ما داده شده، سپاسگزاریم. سیدی پراجکت با آیپیهای ثابت کار میکند و ما میخواستیم جهان خود را ایجاد کرده و آن را مطابق با نیازها و ترجیحات خود تنظیم کنیم. همچنین ما میخواهیم روی بازیهای کوچکتر با یک تیم نه چندان بزرگ کار کنیم؛ جایی که حفظ یک چشمانداز منسجم آسانتر است.
اهداف ربل ولوز برای اولین پروژهی خود هم بهخوبی تعریف شده است. این تیم تجربهی زیادی در ساخت بازیهای تک نفرهی داستانی و روایت محور دارد و این همان ژانری است که هدف آنها است. توماسکویچ افزود:
ما میخواهیم احساس یک بازی نقشآفرینی کلاسیک را بازسازی کنیم؛ جایی که گزینههای شما نامحدود به نظر میرسد، جایی که جهان به انتخابهای شما واکنش نشان میدهد و جایی که هر تصمیمی مهم است.
حتی با وجود یک تیم اصلی قوی، توماسکویچ جذب استعدادهای بیشتر را یک مانع کوچک میداند.
تمام استودیوهای بزرگ به دنبال توسعهدهندگان باتجربه هستند، این یک فضای بسیار رقابتی است. بنابراین ما بسیار خوشحال و مفتخریم که قبلا موفق به امضای قرارداد با تعدادی از بهترین هنرمندان، برنامهنویسان و طراحان صنعت شدهایم. ما نمیتوانیم با کمپانیهای بزرگ و برتر از نظر اندازه رقابت کنیم، اما میتوانیم چیزی به همان اندازه جذاب ارائه کنیم. محیطی که توسعهدهندگان میتوانند بزرگ فکر کنند، رویاهای خود را دنبال کرده و بر کارشان احساس مالکیت کنند. هرچند چالشهای زیادی در پیش رو داریم، اما مطمئن هستیم که با تیمی که از پیشکسوتان بااستعداد جمعآوری کردهایم، هیچ چیز مانع ما نخواهد شد.
استخدام استعدادها از محافل و استودیوهای قدیمی هم میتواند چالشهایی را در راستای تنوع بخشیدن به یک تیم ایجاد کند. توماسکویچ اذعان کرد:
هستهی اصلی تیم افرادی هستند که قبلا میشناختیم و با آنها کار کردهایم و در حالی که این تیم نقاط قوت زیادی دارد، باید تنوع بیشتری داشته باشد. در حال حاضر، تیم ما بیش از ۱۲ نفر است، اما ما قصد داریم در چند سال آینده به بالای ۸۰ نفر برسیم. همانطور که توسعهدهندگان بیشتری را استخدام میکنیم، میخواهیم مطمئن شویم که یک شرکت متنوع با دیدگاههای مختلف هستیم.
در حالی که اهداف استودیوی ربل ولوز تاکنون بهخوبی تثبیت شده است، موضوع متاورس و NFT این روزها بسیار مطرح است. توماسکویچ در نهایت بیان کرد که این استودیو به هیچ وجه از آنها در بازیهایش استفاده نخواهد کرد. در نهایت باید دید که اولین پروژهی این استودیو که قرار است یک بازی نقشآفرینی داستان محور باشد به چه سرانجامی دست پیدا خواهد کرد.
منبع: gamesindustry.biz