احتمال بازگشت کلیف بلزینسکی به صنعت بازی وجود دارد
«کلیف بلزینسکی» (Cliff Bleszinski) به تازگی توییتی فرستاده است در باب ایدههای خود برای یک بازی جدید؛ و طبیعتا این توییت به کنجکاوی و حجم قابل توجهی از نظریه پردازیها منجر شده است، در باب اینکه خالق مجموعه «گیرز» (Gears of War) چه در سر دارد، خصوصا که او پیش از این از خروج قطعی خود از صنعت بازی حرف زده بود.
حالا بلزینسکی با روشن کردن منظورش در باب این توییت، بیان کرده است که بازی جدید او «کوچک» خواهد بود، و به شکلی «بی سر و صدا» توسعه خواهد یافت. با این حساب، این بازی با تولیدات قدیمی او مثل Gears of War یا LawBreakers – که بوسیله گروههایی نسبتا بزرگ ساخته شده، و توسط شرکتهای بزرگ منتشر شده بودند – تفاوت اساسی خواهد داشت. او جدیدا چنین توییت کرده است:
«من ایدههایی در ذهن دارم. ولی اگر هم کاری بکنم، کوچک و بی سر و صدا خواهد بود. شبیه آثار مستقل.»
در توییت دیگری او تاکید کرده است که قصد ساخت یک بازی بتل رویال ندارد، گرچه این ایده «از ذهن من خارج نشده است.» او چنین نوشت: «من گمان داشتم که کارم به پایان رسیده است، ولی بعد مغز لاکردارم خودی نشان داد.»
در حال حاضر بلزینسکی مشغول امضای قراردادی برای چاپ خاطرات خود است. چیزی شبیه «نفوذی آشپزخانه» در صنعت بازی. کتاب «نفوذی آشپزخانه» (Kitchen Confidential) کتابی بود نوشته «آنتونی بودن» (Anthony Bourdain) در باب اتفاقاتی که در پشت صحنه، در آشپزخانههای رستورانهای مشهور در جریان بود.
طبق گفته بلزینسکی، بستن قرارداد برای این کتاب فرآیندی «فرسایشی» بوده است، ولی خوشبختانه او به امضای قرارداد با یک «انتشاراتی بزرگ» بسیار نزدیک شده است.
بلزینسکی پس از ترک «اپیک گیمز» (Epic Games) توجه خود را به یکی دیگر از علاقهمندیهایش معطوف کرد: تئاتر. او برای نمایش Hadestown در نقش سرمایهگذار و تولید کننده ظاهر شد؛ نمایشی که هشت جایزه «تونی» (Tony) – از جمله بهترین نمایش موزیکال – را از آن خود ساخت.
پس از کسب موفقیت با این نمایش، او تلاش خود را به تولید یک نمایش دیگر در «برادوی» (Broadway) با نسخه جدیدی از Frankie and Johnny in the Clair du Lune اثر «ترنس مکنالی» (Trance McNally) معطوف نمود. این نمایش قرار است از «مایکل شانون» (Michael Shannon) – نامزد دو جایزه اسکار – و «آودرا مکدانلد» (Audra McDonald) استفاده کند.
بلزینسکی علاوه بر اینها در تجارت رستورانداری هم دستی دارد، گرچه به گفته او «اشتباه نکنید، بازی همیشه عشق اول من خواهد بود.»
بلزینسکی توانست زودتر از اغلب همکاران خود بازنشست شود، چراکه سرمایه او در صنعت بازی و تکنولوژی – به لطف غول اینترنتی «تنسنت» (Tencent) که بخش قابل توجهی از سهام شرکت اپیک را خریداری کرد – سود سرشاری را برایش به ارمغان آورد. او همچین جزو سرمایهگذاران اولیه شرکت «اوکیولس» (Oculus) بود، که پس از خرید این شرکت واقعیت مجازی توسط فیسبوک، پول خوبی به جیب زد.
بلزینسکی زمانی که در اپیک بود، مجموعه بسیار محبوب Gears of War را خلق کرد. او پس از مدتی دوری از صنعت، استودیوی جدید Boss Key را راه اندازی نمود. استودیویی واقع در کارولینای شمالی که بازیهایی چون LawBreakers، و بازی بتل رویال Radical Heights را عرضه کرد. عناوینی که هیچیک موفق به جذب مخاطب لازم نشدند که نهایتا به بسته شدن استودیوی Boss Key ختم شد. بعد از این بود که بلزینسکی ادعا کرد که به دلایل عدیده احتمالا دیگر بازی نخواهد ساخت. حالا به نظر میرسد که او در شش و بش بازگشت به صنعت بازی است.
منبع: Gamespot