موسس آبسیدین: مایکروسافت باید روسای استودیو را اخراج کند
مایکروسافت در رویداد X018 خود که دو سه روز پیش برگزار شده بود، از خرید استودیوی بازیسازی «آبسیدین» (Obsidian Entertainment) خبر داد؛ استودیویی که سابقهای بلند و بالا در ساخت نقشآفرینیهای بسیار خوب دارد. «کریس اولون» (Chris Avellone)، از موسسان استودیوی بازیسازی آبسیدین، چند سالی است که از این استودیو خارج شده. او به تازگی در پیغامی از مایکروسافت خواسته که اگر میخواهند آبسیدین را بخرند، بهتر است افراد بالای این استودیو را اخراج کنند.
کریس اولون یکی از بهترین نویسندگان و طراحان تاریخ صنعت بازی است. او دههها پیش به عنوان یکی از اعضای استودیوی Interplay روی نقشآفرینیهای بزرگی مثل Fallout ۲ و Planescape: Torment و Icewind Dale کار کرده بود. پس از تعطیلی Interplay، کریس اولون و دیگر اعضای کلیدی این استودیو با همدیگر استودیوی آبسیدین را تاسیس میکنند. اولون در آبسیدین به نویسندگی و طراحی برای بازیهایی مثل Knights of the Old Republic 2 و Alpha Protocol و Fallout: New Vegas مشغول بود. اولون حتی روی بازی Pillars of Eternity هم در آبسیدین کار کرده بود.
با این حال، کریس اولون در سال ۲۰۱۵ از آبسیدین استفعا داد. تا اوایل امسال از دلیل استعفای او خبر نداشتیم، ولی او نهایتا در یک فروم از مشکلات بلند و بالای استودیوی بازیسازی آبسیدین گفت؛ مشکلاتی که ریشهی آنها، مدیران استودیو است. کریس اولون تمام و کمال از ضعف مدیریتی در آبسیدین صحبت کرده و از تمام افراد هم اسم برده است؛ کسانی مثل «فرگوس اورکهارت» که مدیر عامل فعلی آبسیدین است و «کریس پارکر» که به عنوان طراح ارشد در این استودیو فعالیت میکند.
اولون در حال حاضر به صورت قراردادی با شرکتهای بازیسازی مختلف کار میکند و تخصص او به کمک بازیهای زیادی آمده است. اولون در چند سال اخیر روی بازیهایی مثل Prey یا Divinity: Original Sin 2 کار کرده است و همچنین با کارگردان و خالق مجموعهی بایوشاک یعنی «کن لوین» در استودیوی «گوست استوری گیمز» مشغول کار روی یک بازی داستانمحور هستند که طبق گفتهی لوین قرار است انقلابی در قصهگویی ایجاد کند.
به تازگی و پس از خبر خرید آبسیدین از سوی مایکروسافت، اولون در توییتر خود چند پیغام منتشر کرد. کریس اولون مستقیما به «فیل اسپنسر»، مدیر ایکسباکس، پیغام داده و نوشته است:
«اگر معاملهتان با آبسیدین قرار است نهایی شود، اگر من به جای شما بودم، نگاهی به آمار فروش Pillars of Eternity میانداختم. این استودیو بازیسازان خوب و مدیریت افتضاحی دارد. این بازیسازان را استخدام و افراد بالارده را اخراج کنید.»
او ادامه داده است:
«آبسیدین پشت سر هم پلهای خود را خراب میکند. برای همین است که هیچ شرکتی با آنها دوبار کار نمیکند. فقط «پارادوکس» دو بار با آنها کار کرد. یک بار فقط مارکتینگ Pillars of Eternity را به دست داشت و بار دوم هم روی چه کار کرد؟ Tyranny؟ خود پارادوکس هم گفت که انتظاراتشان برآورده نشده بود.»
نهایتا اولون در پاسخ به اینکه آیا به آبسیدین باز میگردد یا نه، نوشته است:
«بله، بازنمیگردم. نه وقتی که مدیران شما بازی را دوست ندارند و فقط به دنبال درآمد هستند. من چنین دیدگاهی به عنوان یک بازیساز ندارم. به خاطر دیدگاه ضعیفی که دارند هرگز حاضر نیستم دوباره با آنها کار کنم.»
نهایتا کریس اولون گفته که امیدوار است مایکروسافت قدرت زیادی به مدیران آبسیدین نداده باشد. او همچنین در صورت تغییر مدیریتی در آبسیدین، هنوز هم حاضر است که به استودیوی آبسیدین بازگردد.
استودیوی بازیسازی آبسیدین با شرکت «تیک-تو» قراردادی برای ساخت یک بازی بزرگ دارد و این پروژه توسط کارگردان فالآوت ۱ یعنی «تیم کین» و طراح هنری این بازی یعنی «لئونارد بویارسکی» جلو میرود. معاملهی مایکروسافت و آبسیدین روی این پروژه تاثیر نگذاشته است.
منبع: Wccftech
خب! مثله اینکه یکی از معدود استودیوهای خوب نقش افرینی هم با خرید مایکروسافت به روزای اخر اوج خودش نزدیک میشه و به زودی باید منتظر poe با سیستم دیالوگ چرخی و سیستم مبارزه اینقد بکوب سرش که بمیره ویچری باشیم :))
نظر غیر حرفهای و خالی از هرچیز با ارزش!!