اکتیویژن قول می‌دهد: مدرن وارفر ۳ آخرین بازی ۲۰۰ گیگابایتی سری خواهد بود

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
بهینه‌سازی Call of Duty

مجموعه کال آو دیوتی (Call of Duty) نزدیک به ۲۰ سال در دنیای گیمینگ حضور دارد و این سابقه باعث محبوبیت بسیار زیاد این مجموعه در سبک شوتر شده است. شرکت سازنده نیز به طور دائم در تلاش بوده تا کال آو دیوتی را نسبت به قبل بهتر کند و در نتیجه بازی‌های کال آو دیوتی بهتر ولی سنگین‌تر شده‌اند.

نکته اینجاست که این سنگین بودن بازی به معنای حجم بسیار زیاد آن است. آخرین بازی کال آو دیوتی که مدرن وارفر ۳ (Modern Warfare 3) بود بیش از ۲۰۰ گیگابایت حجم داشت و همین موضوع باعث شد تا بسیاری از گیمرها از تجربه آن اجتناب کنند. به این شکل که اگر شما یک دستگاه با حجم ۵۱۲ گیگابایت داشتید با نصب کال آو دیوتی بیش از ۴۰ درصد هارد شما پر می‌شد.

این حجم زیاد بازی باعث شد که بسیاری از طرفداران نسبت به آن اعتراض کنند و شرکت سازنده نیز به این اعتراضات توجه کرد. طبق چیزی که شرکت اکتیویژن چندی پیش اعلام کرده قرار است تغییرات زیادی در بخش نصب و دانلود بازی کال آو دیوتی ایجاد بشود. به این شکل که نه تنها سیستم نصب و دانلود قرار است بهینه‌تر بشود بلکه قرار است قابلیت شخصی‌سازی بیشتری هم داشته باشد.

اکتیویژن این خبر را در بلاگ کال آو دیوتی منتشر کرد. در این بیانیه توضیح داده شده که اکتیویژن یک قسمت جدید به شکل Call of Duty HQ عرضه خواهد کرد. این بخش قرار است قبل‌تر از عرضه بازی بلک آپس ۶ (Black Ops 6) در دسترس قرار بگیرد و کنترل بیشتری روی دانلود‌ها به کاربران می‌دهد. این فضا در اصل نه تنها به شما اجازه می‌دهد تا بیشتر بخش‌های مختلف بازی را کنترل کنید بلکه یک دسترسی مستقیم به بازی‌های مختلف به شما داده و در کل آزادی عمل شما را بیشتر می‌کند.

اولین به روزرسانی که این سیستم جدید را به دنیای کال آو دیوتی معرفی می‌کند، در تاریخ ۳۱ مرداد عرضه خواهد شد. پس از آن در تاریخ ۹ شهریور که نسخه بتای آزاد کال آو دیوتی بلک آپس ۶ عرضه شد، ما شاهد یک به روزرسانی دیگر برای این سیستم جدید خواهیم بود. موارد دیگر نیز برای فصل پاییز برنامه ریزی شده و طبق چیزی که اکتیویژن اعلام کرده حجم کال آو دیوتی قرار است کاهش پیدا بکند.

بهینه سازی Call of Duty

بازی کال آو دیوتی بلک آپس ۶ برای کنسول‌های نسل هشتم و نهم عرضه خواهد شد. این بازی در پاییز امسال در دسترس طرفداران قرار خواهد گرفت و قرار است تجربه خاصی را در دنیای کال آو دیوتی به کاربران ارائه دهد.

بهینه‌سازی کال آو دیوتی

یکی از راه‌های کلیدی برای کم کردن حجم کال آو دیوتی جدا کردن بخش وارزون از آن است. به این شکل که اگر بازیکنان بازی سالانه را خریداری کردند، نیازی نیست که بخش وارزون را دانلود کرده و فقط به فایل‌های بازی خریداری شده باید توجه بکنند. در نتیجه کاربران دیگر به صورت اجباری بازی وارزون را دریافت نکرده و در صورت نیاز در آینده آن را دانلود خواهند کرد.

یک بخش جدید به نام سیستم استریم سطوح (Texture Streaming Tech) بهبازی کال آو دیوتی اضافه شده است. به این شکل که این بازی می‌تواند از حافظه ابری استفاده کرده و بخش‌هایی که کاربر کمتر از آن استفاده می‌کند را وارد فضای ابری می‌کند. در نتیجه شما مجبور نیستید تا تمام بازی را دانلود کرده و به طور دائم از حافظه دستگاه خود استفاده کنید.

کاربران پس از استفاده از این سیستم می‌توانند دو حالت را برای آن انتخاب کنند. حالت اول حالت بهینه (Optimised) است که در آن کاربران بالاترین کیفیت را دریافت کرده ولی اینترنت زیادی هم مصرف می‌کنند. حالت بعدی مینیمال (Minimal) بوده که در آن گرافیک بازی کمتر شده ولی نیاز کمتری هم به اینترنت و پهنای باند دارد.

طبق چیزی که اکتیویژن اعلام کرده به روزرسانی اولی که قرار است در این مجموعه تغییر ایجاد کند حجم زیادی خواهد داشت. پس از آن کاربران می‌توانند با کاهش حجم در بازی خود روبرو شده و روند دانلود و دریافت نیز بهینه‌تر بشود. همینطور اینکه این به روزرسانی اولیه در کنسول پلی‌استیشن ۵ در ۴ مرحله مختلف عرضه خواهد شد. به دلیل اینکه سیستم فایل بندی در این کنسول با دستگاه‌های دیگر متفاوت است.

جزئیات بیشتر این به روزرسانی در سایت اکتیویژن است اما به طور خلاصه بازی بلک آپس ۶ حجم کمتری از بازی مدرن وارفر ۳ خواهد داشت که یک نکته بسیار مثبت است. به دلیل اینکه حجم مدرن وارفر ۳ به شدت زیاد بود و همین موضوع باعث شده بود که تجربه آن بسیار دشوار باشد.

منبع: Eurogamer

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما