بازی تیراندازی جدید بانجی با نام ماراتن معرفی شد؛ تریلر آن را تماشا کنید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
ماراتن

استودیوی بانجی (Bungie) به تازگی از بازی تیراندازی و علمی تخیلی ماراتن (Marathon) برای کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی رونمایی کرده است.

ماراتن یک سری تیراندازی اول شخص است که توسط بانجی توسعه یافته و اولین نسخه از آن در دسامبر ۱۹۹۴ منتشر شد. بازی نخست چندین قرن آینده در فضا اتفاق می‌افتد و بازیکن را در نقش یک افسر امنیتی قرار می‌دهد که در تلاش برای جلوگیری از تهاجم بیگانگان در یک کشتی فضایی به نام ماراتن است. این بازی شامل دو دنباله نیز می‌شود که Marathon 2: Durandal و Marathon Infinity نام داشته و به ترتیب در سال های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۶ منتشر شده‌اند.

حال نسخه‌ی جدید این سری معرفی شده که یک اثر چندنفره و آنلاین PvP است و در آن بازیکنان در نقش جنگجوهایی رباتیک با نام Runners در سیاره‌ای به نام Tau Ceti IV در مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت. در بازی باید برای بقا، ثروت و شهرت در دنیایی از مناطق در حال تحول رقابت کنید. اسکات تیلور (Scott Taylor)، مدیر کل استودیوی سازنده، پنهان نگه داشتن این پروژه از عموم را سخت شمرده و می‌گوید:

به عنوان یک تیم، ما کاملا در توسعه‌ی این اثر پشت درهای بسته در بانجی غوطه‌ور شده ایم. با وجود اینکه هنوز راه زیادی تا انتشار باقی مانده، اینکه بتوانیم در مورد آن صحبت کنیم و آنچه را که روی آن کار کرده‍‍‌ایم به اشتراک بگذاریم، فوق‌العاده است.

ماراتن

کریستوفر بارت (Christopher Barrett)، کارگردان بازی، نیز بیان کرد:

یافتن تعادل و بالانس مناسب یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بخش‌های توسعه است. ما احترام زیادی برای بازی‌های قدیمی سری ماراتن قائل هستیم و از همان ابتدا می‌خواستیم به طور ویژه به اسطوره‌شناسی، داستان و مضامین جهان آن‌ها احترام بگذاریم. در عین حال، دیدگاه ما برای این بازی چیز جدیدی است. این یک دنباله‌ی مستقیم برای نسخه‌ی اول نیست، اما چیزی است که قطعا متعلق به همان جهان است و شبیه دیگر آثار بانجی است. یافتن این فرصت‌ها برای کاوش در جهان ماراتن و همچنین ساختن چیزی متفاوت و جدید، یکی از بهترین بخش‌های توسعه‌ی این بازی تاکنون بوده است.

هدف ما ایجاد چیزی باورنکردنی هم برای بازیکنانی است که کاملا در دنیای ماراتن تازه‌وارد هستند و هم برای کسانی که سال‌ها منتظر داستان‌های بیشتر در دنیای آن بوده‌اند. برای درک یا به طور کلی تجربه‌ی این بازی نیازی نیست چیزی در مورد ماراتن بدانید، اما اگر با آن آشنایی داشته باشید، قطعا با ارجاعاتی مواجه خواهید شد.

ماراتن

او در ادامه در رابطه با شباهت بازی با دیگر آثار استودیو افزود:

عناصر زیادی امضای بازی‌های بانجی هستند. برای من این شامل احساس باورنکردنی اسلحه‌ها تا جهان‌های زیبا و خاطره‌انگیز، سرشار از پس‌زمینه، غوطه‌وری و ماجراجویی‌های باورنکردنی است. در توسعه‌ی ماراتن یکی از جنبه‌هایی که برای ما اهمیت زیادی دارد، داستان‌سرایی مبتنی بر بازیکن است. بازی‌های قدیمی ماراتن لحظات داستانی را از طریق ترمینال‌هایی و به صورت متنی نشان می‌دادند اما اکنون ما راه‌های بسیار بیشتری برای غوطه‌ور کردن بازیکنان در این دنیا چه در بازی و چه در خارج از بازی داریم. ما این راه‌ها را در طراحی این بازی استفاده خواهیم کرد. فلسفه‌ی طراحی ما در اینجا این است که بازیکنان از طریق انتخاب‌ها و اقدامات خود بر داستان جهان تاثیر بگذارند. این رویکرد همچنین به ما این امکان می‌دهد تا جهت داستانی کلی بازی را شکل دهیم و در عین حال به بازیکنان احساسی از تاثیرگذاری و قدرت می‌دهد.

ماراتن از ابتدا به عنوان یک بازی متمرکز بر رویکرد بازیکن در مقابل بازیکن طراحی شده است و یک کمپین تک نفره نخواهد داشت. در عوض، با بخش PvP به عنوان پایه و اساس، فرصت‌هایی را برای داستان‌های بازیکن محور ایجاد می‌کنیم؛ داستان‌هایی که با روایت کلی بازی ادغام شده‌اند. ما در حال ساختن جهانی پر از مناطق در حال تکامل هستیم؛ جایی که بازیکنان با هر بار دویدن سفر خود را آغاز می‌کنند.

با این حال، فراتر از مسائل ذکر شده، ما می‌خواهیم به بازیکنان این فرصت را بدهیم که بر این مناطق و در نهایت دنیای بزرگ‌تر بازی تاثیر بگذارند. به عنوان مثال، خدمه‌ای را در حال کشف یک آرتیفکت ناشناخته تصور کنید که وقتی فعال می‌شود، منطقه‌ی جدیدی از نقشه را برای همه‌ی بازیکنان باز می‌کند تا بتوانند در آن کاوش کنند. در اصل ما در حال ایجاد اثری هستیم که در آن اقدامات بازیکنان می‌تواند پیامدهایی برای جهان و بازیکنان با هر فصلی که بازی در آن جریان دارد، داشته باشد.

ماراتن

اسکات تیلور در نهایت در رابطه با روند توسعه‌ی بازی گفت:

هنوز کار زیادی برای انجام دادن قبل از عرضه‌ی بازی و حتی قبل از اینکه برای صحبت درباره‌ی بازی با جزئیات بیشتر آماده باشیم، وجود دارد. تیم سازنده سخت در حال کار است و ما یک پایگاه عالی از بازیکنان برای شروع داریم، اما هنوز کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد که یکی از آن‌ها رشد تیممان است. استخدام افراد آن هم زمانی که همه چیز هنوز مخفی و پنهان است، یکی از چالش برانگیزترین بخش‌های توسعه‌ی بازی است.

اکنون که بازی را اعلام کرده‌ایم هیجان‌زده‌ام، زیرا می‌توانیم در مورد موقعیت‌های شغلی‌ای که به‌دنبال آن هستیم، بسیار سرراست باشیم و با داوطلبان در مورد کارهایی که در حال انجام است و چشم‌اندازمان برای بازی با وضوح بیشتری صحبت کنیم. اگر علاقه‌مند هستید، می‌توانید به ما بپیوندید. ما روی چیزی کار می‌کنیم که احساس می‌کنیم واقعا خاص است.

بازی ماراتن در تاریخی نامشخص برای پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. در ادامه می‌توانید تریلرها و تصاویر منتشر شده را مشاهده کنید.

منبع: Gematsu


کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 ظرفیت 825 گیگابایت ریجن 1200 آسیا



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما
X