ببینید؛ پارکور Assassin’s Creed Shadows شگفت‌انگیز است

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
پارکور اساسینز کرید شدوز

یوبی‌سافت (Ubisoft) به تازگی در مورد تغییرات مهمی که در سیستم پارکور بازی Assassin’s Creed Shadows اعمال شده، توضیحاتی داده است.

این نسخه از سری اساسینز کرید برای اولین بار بازیکنان را به دوران فئودال ژاپن می‌برد و دو شخصیت اصلی به نام‌های نائویی (Naoe) و یاسوکه (Yasuke) را معرفی می‌کند. نائویی یک شینوبی است که می‌تواند از دیوارها بالا برود و در سایه‌ها پنهان شود، در حالی که یاسوکه یک سامورایی بزرگ جثه است که در مبارزات مستقیم برتری دارد اما توانایی بالا رفتن از دیوارها را ندارد. با دو سبک بازی کاملاً متفاوت، Assassin’s Creed Shadows به دنبال جذب طرفداران هر دو سبک کلاسیک مخفی‌کاری سری و همچنین طرفداران سبک نقش‌آفرینی مانند نسخه‌های اخیر یعنی اودیسه و والهالا است.

۴۰ نکته‌ای که در مورد بازی Assassin’s Creed Shadows باید بدانید

در یک پست جدید در وبلاگ یوبی‌سافت، سایمون لمی‌کمتوا (Simon Lemay-Comtois)، معاون کارگردان Shadows، تمامی تغییرات سیستم پارکور جدید این بازی را توضیح داده است. شاید بزرگ‌ترین تغییر در سیستم پارکور این نسخه این باشد که دیگر نمی‌توانید تقریباً از هر دیواری در بازی بالا بروید، چیزی که در نسخه‌های قبلی ممکن بود. بلکه یوبی‌سافت مناطق خاصی طراحی کرده که بازیکنان باید آن‌ها را پیدا کنند تا بتوانند از آن‌ها بالا بروند.

اساسینز کرید شدوز

چنین تغییری ممکن است محدودکننده به نظر برسد، اما به نظر می‌رسد که یوبی‌سافت این مسیرها را با دقت بیشتری طراحی کرده و احتمالاً طراحی این مسیرها به گونه‌ای است که جریان حرکت بازیکنان را بهبود می‌بخشد. لمی‌کمتوا به بازیکنان اطمینان می‌دهد که بالا رفتن از اکثر سطوح همچنان امکان‌پذیر است، اما نیاز به یک رویکرد مناسب خواهند داشت. پست یوبی‌سافت همچنین به برخی تغییرات جالب در نحوه‌ی پایین آمدن از لبه‌ها اشاره کرده است. به جای نیاز به گرفتن لبه برای پایین آمدن، بازیکنان می‌توانند به‌طور یکپارچه از لبه‌ها پرش کرده و حرکات نمایشی و چرخش‌های مختلفی را انجام دهند که قطعاً تجربه پارکور را روان‌تر می‌کند. علاوه بر این، بازیکنان می‌توانند که علاوه بر سر خوردن، هنگام دویدن نیز شیرجه بزنند. سایمون لمی‌کمتوا می‌گوید:

ما مجبور بودیم که با دقت بیشتری مسیرهای پارکور را طراحی کنیم و کنترل بیشتری بر جاهایی که نائویی می‌تواند برود و یاسوکه نمی‌تواند، داشته باشیم. با این حال مطمئن باشید که بیشتر آنچه در Assassin’s Creed Shadows می‌بینید، همچنان قابل بالا رفتن است به‌ ویژه با استفاده از قلاب. اما بازیکنان باید هر از گاهی به دنبال مسیر مناسب بگردند.

با توجه به ویدیوی منتشر شده، به نظر می‌رسد که یوبی‌سافت بالاخره تصمیم گرفته دستی به سر و روی سیستم پارکور این سری بکشد که عملا در نسخه‌های اخیر هیچ فرقی نداشتند و انتقادات زیادی به آن وارد بود. در واقع سازندگان نه تنها تغییراتی در اساس سیستم پارکور این نسخه انجام داده‌اند، بلکه ظاهرا انیمیشن‌های جدیدی برای حرکات مختلف ضبظ کرد‌ه‌اند که باعث شده تا با حرکات روان و جذابی مواجه باشیم. هرچند باید منتظر عرضه‌ی بازی در ۲۰ مارس ۲۰۲۵ (۲۹ اسفند ۱۴۰۳) روی پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی باشیم تا بتوانیم در این زمینه بهتر قضاوت کنیم. می‌توانید در ادامه ویدیوی منتشر شده را مشاهده کنید.

منبع: Ubisoft

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما
X