والت دیزنی گیشه را افسون کرد و رزیدنت اویل شکست خورد (باکس آفیس هفته)
انیمیشن «افسون» (Encanto) اثر جدید والت دیزنی توانسته با کنار زدن «شکارچیان روح: زندگی پس از مرگ» با اقتدار در صدر جدول باکس آفیس این هفته قرار بگیرد.
هفتهی قبل فروش خوب و فراتر از انتظار فیلم «شکارچیان روح: زندگی پس از مرگ» نشان داد پس از افزایش نرخ واکسیناسیون علیه کرونا در غرب، بسیاری از خانوادهها و نوجوانان آمادهی بازگشت به سینماها هستند و رقم فروش بالای انیمیشن افسون طی آخر هفتهی گذشته هم مؤید همین مسأله است. افسون در آمریکا و بازارهای بینالمللی به ترتیب ۲۷ و ۲۳٫۹ میلیون دلار فروخته تا مجموع درآمد آن پس از ۳ روز نمایش به ۵۰٫۹ میلیون دلار برسد. این انیمیشن داستان خانواده و جامعهی کوچکی را روایت میکند که هر کدام از اعضای آن ویژگی و توانایی خاصی دارند، اما دختر جوان کلمبیایی به نام میرابل هیچ قدرت منحصربهفردی ندارد و به این خاطر توسط سایرین دستکم گرفته میشود. ولی چند اتفاق غیرمنتظره زندگی میرابل را تغییر میدهند و شرایط به گونهی دیگری رقم میخورد.
برای انیمیشن افسون تا به این ساعت در راتنتومیتوز و متاکریتیک بر اساس ۱۰۸ و ۳۳ بررسی امتیاز ۹۳ از ۱۰۰ و ۷۵ از ۱۰۰ به ثبت رسیده است که نشان میدهد با پویانمایی قابل اعتنایی مواجه هستیم. آندریا تاورز، منتقد IGN در جمعبندی یادداشت خود برای افسون، ساختهی جدید والت دیزنی را اثری پرجنبوجوش خوانده که از لحاظ بصری میتواند مخاطبانش را سرشوق بیاورد.
میزان فروش «شکارچیان روح: زندگی پس از مرگ» در قیاس با هفتهی گذشته ۴۴ درصد کاهش پیدا کرده و این فیلم با نمایش در ۴۳۱۵ سالن و کسب ۲۴٫۵ میلیون دلار از گیشهی سینماهای آمریکا به جایگاه دوم بسنده کرده است. «شکارچیان روح: زندگی پس از مرگ» در بازارهای بینالمللی هم پس از ۱۰ روز نمایش ۲۸ میلیون دلار فروخته تا مجموع درآمد از ۱۱۵٫۷ میلیون دلار گذر کند.
«شکارچیان روح: زندگی پس از مرگ» به کارگردانی جیسون رایتمن و با بازی کری کون، فین ولفهارد، مکینا گریس و پل راد دنبالهای برای فیلمهای «شکارچیان روح» محصول ۱۹۸۴ و «شکارچیان روح ۲» محصول ۱۹۸۹ به شمار میرود و داستان آن دربارهی یک مادر مجرد و دو فرزندش است که پس از نقل مکان به شهری کوچکی، متوجه ارتباط خود با شکارچیان روح اصلی و میراث مخفیانهای که پدربزرگشان از خود به جا گذاشته میشوند.
امسال، سال ریدلی اسکات نیست! پس از عملکرد ضعیف فیلم «آخرین دوئل» به کارگردانی اسکات در گیشه حالا نوبت به «خاندان گوچی» رسیده که با عملکردی پایینتر و فروشی ۱۴٫۲ میلیون دلاری به جایگاه سوم بسنده کرده است. انتظار میرفت این فیلم زندگینامهای با توجه به تیم بازیگری سرشناساش در نخستین آخر هفتهی اکران خود حداقل ۲۰ میلیون دلار بفروشد. خاندان گوچی طی ۵ روز گذشته در بازارهای بینالمللی هم ۱۲٫۸ میلیون دلار فروخته و باکس آفیس موجو مجموع درآمد آن تا به امروز را ۳۴٫۷ میلیون دلار اعلام کرده است. تا به این ساعت در متاکریتیک و راتنتومیتوز به ترتیب بر اساس ۵۵ و ۱۷۳ بررسی امتیاز ۹۵ از ۱۰۰ و ۶۱ از ۱۰۰ برای جدیدترین ساختهی ریدلی اسکات به ثبت رسیده است.
همانطور که از اسم فیلم پیداست، قرار است با خاندان گوچی سری به دنیای مد و فشن بزنیم و کمی با اسرار پشت پردهی کمپانی گوچی در زمان ریاست پاتریزیا رجیانی همسر سابق مایوریزیو گوچی آشنا شویم. فیلم جدید اسکات اقتباسی از کتاب «خانهی گوچی: یک داستان حساس از جنایت، جنون، فریبندگی و طمع» نوشتهی سارا گی فوردن است که به داستان کشته شدن نوهی گوچی، طراح مشهور ایتالیایی توسط همسرش میپردازد.
خاندان گوچی اولین فعالیت لیدی گاگا در عرصهی بازیگری پس از فیلم موفق «ستارهای متولد شده است» خواهد بود. بازی لیدی گاگا در این فیلم توجه بسیاری از سینمادوستان را به خود جلب کرد و به خاطر آن در نودویکمین دورهی جوایز اسکار، نامزد جایزهی بهترین بازیگر زن نقش مکمل شد.
فیلم «جاودانگان» به کارگردانی کلویی ژائو در چهارمین هفتهی اکران در آمریکا ۷٫۹ میلیون دلار فروخته تا با احتساب درآمد ۲۰۷٫۸ میلیون دلاریاش از گیشه بینالمللی تا روز دوشنبه، مجموع فروش آن طی ۲۴ روز از ۳۶۸ میلیون دلار گذر کند.
جاودانگان بر خلاف عملکرد خوبش در گیشه، چندان رضایت منتقدان و سینمادوستان جدی را به دست نیاورده است. برای این فیلم ابرقهرمانی تا به این ساعت در راتنتومیتوز و متاکریتیک به ترتیب بر اساس ۲۹۷ و ۶۰ بررسی امتیاز ۴۰ از ۱۰۰ و ۵۲ از ۱۰۰ به ثبت رسیده تا بیستوششمین فیلم جهان سینمایی مارول به ضعیفترین آنها از نظر منتقدان تا به امروز تبدیل شود. جاودانگان اولین فیلم مارول است که نظر مثبت کمتر از ۶۰ درصد منتقدان را جلب کرده است. بدترین فیلم این کمپانی در نظر منتقدان پیش از این «ثور: دنیای تاریک» (Thor: The Dark World) بود که برای آن در راتنتومیتوز امتیاز ۶۶ از ۱۰۰ به ثبت رسیده است.
اوون گلایبرمن منتقد ورایتی در بخشی از نقد خود برای جاودانگان نوشته است: «کلویی ژائو اولین کارگردانی نیست که از یک سینمای مستقل پرشور که آثارش با بودجهی متوسط ساخته میشود به سوی استودیوهای بزرگ و صندلی کارگردانی یک فیلم ابرقهرمانی حرکت کرده است. با این حال، هنگام مواجهه با جاودانگان بیشتر از هر چیز در این زمینه کنجکاو بودم که آیا ژائو که در سرزمین آوارهها و سوارکار سبک فیلمسازی خود را به نوعی شیوهی شاعرانه منحصربهفرد تعریف کرده بود، رگههایی از آن حالت را به جهان بلاکباسترها منتقل میکند یا خیر. جاودانگان هیچ یک از آن ویژگیها را ندارد. واضح است که ژائو با حضور در این پروژه، تصمیم گرفت سبک بسیار رسا و خاص خود را کنار بگذارد و شیوههای توضیحی و توصیفی بسیار متعارف و سرراست فیلمسازی مارول را سرلوحه کار قرار دهد. این موضوع از جهاتی ناامیدکننده است، اما با این حال حساسیت ژائو تا حدی در انسانیت ساده شخصیتها، جریان کنایهها، کشمکشها و شور و اشتیاقها (گاهی با عناصر عاشقانه)، در زیبایی جلوههای بصری و در شیوه سادهای که ژائو از طریق آن مهارتهای لجستیکی خود را افزایش داده، نمایان است.»
در خلاصه داستان رسمی فیلم جاودانگان آمده: «پنج هزار سال پیش از میلاد، ده ابرقهرمان انساننما، معروف به جاودانگان (اترنالز) توسط سلستیال آریشم از سیارهی خود، المپیا برای محافظت از بشریت در برابر همتایان شیطانی خود یعنی منحرفان (Deviants) به زمین فرستاده میشوند. طی هزاران سال، جاودانگان از انسانها در برابر خطرات ناشی از این موجودات محافظت کردهاند، اما اجازه نداشتند در رشد جمعیت جهان مداخله کنند. پس از کشتهشدن آخرین منحرف در سال ۱۵۰۰، شکافی در درون گروه جاودانگان ایجاد میشود؛ زیرا که نظرات آنها دربارهی مسؤولیتشان در قبال مردم متفاوت است. در زمان حال باری دیگر بقای بشریت با گروه جاودانگان گره میخورد و این سر آغاز اتفاقات هیجانانگیز داستان است.»
«رزیدنت ایول: به راکون سیتی خوش آمدید» بزرگترین بازندهی این هفته است. با توجه به نظر منتقدان و تماشاگران «رزیدنت ایول: به راکون سیتی خوش آمدید» تلاشهای بسیار زیاد یوهانس رابرتس برای احیای سری فیلمهای «رزیدنت اویل» به ثمر ننشسته و داستان این فیلم از انسجام چندانی برخوردار نیست و اتفاقات فیلم بهسختی میتوانند تماشاگر را بترسانند. برایان تالریکو، منتقد وبسایت راجر ایبرت در بخشی از نقد خود برای «رزیدنت ایول: به راکون سیتی خوش آمدید» آورده است: «سکانسهای اکشن پرایراد و داستانسرایی بینظم، شهر راکون را از تبدیل شدن به کابوس وحشتناکی که طرفداران سرسخت این مجموعه انتظار داشتند، باز میدارد.»
این فیلم ترسناک طی آخر هفتهی گذشته در آمریکا فقط ۵٫۲ میلیون دلار فروخته که بسیار پایینتر از پیشبینیهاست. اکران «رزیدنت ایول: به راکون سیتی خوش آمدید» از ۵ روز قبل در بازارهای جهانی هم آغاز شده و بر اساس آمار باکس آفیس موجو سهم آن از سینماهای اروپا و آسیا هم تنها ۵٫۱ میلیون دلار بوده است تا مجموع فروش آن به رقم ناامید کنندهی ۱۳٫۹ میلیون دلار برسد.
نویسندگی و کارگردانی فیلم رزیدنت اویل را یوهانس رابرتس بر عهده داشته است. این فیلمساز چهلوچهار ساله که او را بیشتر به خاطر فیلم «۴۷ متر پایین» (۴۷ Meters Down) میشناسیم چندی قبل در گفتوگویی از علاقهی خود سری بازیهای رزیدنت اویل گفت و به این موضوع اشاره کرد که تیم سازندهی ریبوت (بازراهاندازی) رزیدنت اویل قصد دارند ضمن پایبندی به سری بازیهای رزیدنت اویل، نکات و شخصیتهای جدیدی به داستان اضافه کنند تا پرده از رازهای عمارت مخوف اسپنسر و شهر راکون بردارند. همچنین رابرتس بیان کرده در ساخت فیلم جدید رزیدنت اویل از «حمله به کلانتری ۱۳» (Assault on Precinct 13) به کارگردانی جان کارپنتر الهام گرفته است.
داستان فیلم جدید رزیدنت اویل در سال ۱۹۹۸ و شهر راکون رقم میخورد. بخش زیادی از قصه در یک شب اتفاق میافتد که میتوان آن را شبی سرنوشتساز و تلاشی مستمر برای فرار از دست انسانهایی دانست که ویروس تی آنها را به هیولا تبدیل کرده است. شخصیتهای محوری داستان کلر ردفیلد و لیان اسکات کندی هستند و ردپای بازی «رزیدنت اویل ۲» در داستان مشهود خواهد بود.
فیلم کمدی-ماجراجویی «کلیفورد سگ قرمز بزرگ» (Clifford the Big Red Dog) به کارگردانی والت بکر همانند دو هفتهی گذشته فروش خوبی داشته و این فیلم نوجوانپسند با نمایش در ۳۲۹۲ سالن توانسته ۴.۸ میلیون دلار بفروشد و در جایگاه ششم جدول پرفروشترین فیلمهای در حال اکران در آمریکا قرار بگیرد. این فیلم هنوز در بازارهای بینالمللی روی پرده نرفته است.
کلیفورد سگ قرمز بزرگ با بازی جک وایتهال، داربی کمپ، تونی هیل، سینا گیلری، دیوید آلن گریر و راسل وانگ بر اساس مجموعه کتابهای کودکانه به همین نام اثر نورمن بریدول ساخته شده است. عشق فراوان یک دختر جوان به توله سگی کوچک به نام کلیفورد، باعث رشد خیلی زیاد او شده به طوری که کلیفورد تبدیل به یک سگ غول پیکر میشود! برای کلیفورد سگ قرمز بزرگ در متاکریتیک و راتنتومیتوز به ترتیب بر اساس ۱۷ و ۵۵ بررسی امتیاز ۵۵ از ۱۰۰ و ۴۹ از ۱۰۰ به ثبت رسیده که نشان میدهد این فیلم حداقل در نظر منتقدان چندان قابل اعتنا نیست.
فیلم درام و زندگینامهای «شاه ریچارد» به کارگردانی رینالدو مارکوس گرین با بودجهی ۲۸٫۱ میلیون دلاری در دومین هفتهی اکرانش ۳٫۳ میلیون دلار در آمریکا فروخته و از بازارهای بینالمللی هم ۲٫۶ میلیون دلار به دست آورده تا طی ۱۰ روز گذشته ۱۶٫۴ میلیون دلار به حساب برادران وارنر واریز کند که پایینتر از پیشبینیهاست و احتمالا موفق به بازگشت سرمایه نخواهد شد. از میان بازیگران شاه ریچارد میتوان به ویل اسمیت، جان برنثال، لیو شرایبر و دیلان مکدرموت اشاره کرد.
این فیلم به نقش پررنگ ریچارد ویلیامز، مربی سرشناس تنیس در موفقیتهای ورزشی دخترهایش، ونوس و سرنا ویلیامز میپردازد. برای شاه ریچارد در متاکریتیک و راتنتومیتوز تا به این ساعت به ترتیب بر اساس ۴۱ و ۱۷۳ رای امتیاز ۷۷ از ۱۰۰ و ۹۲ از ۱۰۰ برای این فیلم به ثبت رسیده است.
میزان فروش فیلم «تلماسه» در ششمین هفتهی نمایشش در قیاس با هفتهی گذشته بیش از ۳۱ درصد کاهش پیدا کرده و ساختهی جدید دنی ویلنوو با سه پله سقوط به جایگاه هشتم جدول رسیده است. این فیلم طی هفته گذشته در آمریکا با نمایش در ۱۲۶۶ سالن ۲٫۱ میلیون دلار فروخته و باکس آفیس موجو درآمد تلماسه از بازارهای بینالمللی تا امروز را ۲۷۱٫۵ میلیون دلار اعلام کرده تا مجموع فروش آن پس از ۳۸ روز نمایش از مرز ۲۷۳ میلیون دلار عبور کند که با توجه به نمایش آنلاین همزمان فیلم در HBO مکس با اکران در سالنها و دنیاگیری کروناویروس رقم مناسبی است.
فیلم تلماسه تا به این ساعت بهطور کلی بازخوردهای مثبتی از جانب سینمادوستان و منتقدان دریافت کرده است. برای این فیلم در متاکریتیک و راتنتومیتوز به ترتیب بر اساس ۶۲ و ۳۳۷ بررسی امتیاز ۷۴ از ۱۰۰ و ۸۳ از ۱۰۰ به ثبت رسیده که نشان میدهد اثر جدید دنی ویلنوو در نظر منتقدها فیلم قابل قبول و خوبی است. رودریگو پرز از پلیلیست در بخشی از یادداشت خود برای اثر جدید ویلنوو نوشته: «تلماسه فیلمی نیست که نظر مخالفان دنی ویلنوو را در خصوص سبک کاری وی تغییر دهد؛ افرادی که او را کارگردانی متظاهر، خشک و بیش از حد جدی میدانند. هنوز مشخص نیست که با توجه به شرایط ناامید کنندهی گیشه برادران وارنر مجوز ساخت تلماسه ۲ را صادر خواهد کرد یا نه، اما در حال حاضر این موضوع دغدغه ما نیست؛ بلکه باید به کیفیت بالا و جادوی غیرقابل انکار بخش اول تلماسه بپردازیم. از نظر زیباییشناسی تلماسه بسیار بزرگ و پیچیده است. موسیقیهای هانس زیمر بسیار شنیدنی هستند و سبک فیلمبرداری گریک فریزر هم فوقالعاده است.»
بیستوپنجمین ماجراجویی مأمور باند از گیشه آمریکا طی هفته گذشته ۱٫۷ میلیون دلار به حساب مترو گلدوین مایر واریز کرده و باکس آفیس موجو رقم درآمد این فیلم از بازارهای بینالمللی تا به امروز را هم ۵۹۷ میلیون دلار اعلام کرده است تا مجموع فروش آن پس از ۵۲ روز نمایش از ۷۵۵ میلیون دلار فراتر برود.
تا به این ساعت در راتنتومیتوز و متاکریتیک برای این فیلم به ترتیب بر اساس ۳۰۳ و ۶۶ بررسی امتیاز ۸۴ از ۱۰۰ و ۶۸ از ۱۰۰ به ثبت رسیده که اندکی پایینتر از انتظارات است. از میان ۶۶ نقد موجود در متاکریتیک برای جیمز باند بیستوپنجم ۴۲ منتقد نگاهی مثبت به فیلم داشتهاند و ۲۲ منتقد هم آن را متوسط ارزیابی کردهاند. دو منتقد هم زمانی برای مردن نیست را فیلم ضعیفی خواندهاند.
داستان زمانی برای مردن پنج سال پس از اتفاقات «اسپکتر» رقم میخورد و حالا جیمز باند خود را بازنشسته کرده و در جزایر جامائیکا مشغول استراحت است. درست هنگامی که باند قصد دارد مدت طولانی از درگیری و کشمش دور باشد، دوست قدیمی وی و یکی از جاسوسان CIA به سراغش میآیند تا از او در حل یک پروندهی مهم درخواست کمک کنند. بهدنبال این درخواست پای باند به پروندهی ربوده شدن یک دانشمند باز میشود. در ادامهی داستان متوجه میشویم که تروریستی مرموز مسؤول این کار است و دنیا در آستانه مواجه با خطری جدی است که پیش از این، مشابه آن را تجربه نکرده است.
نقش شخصیت منفی فیلم را رامی مالک بازی میکند و مطابق معمول، جیمز باند باید تلاش کند تا جلوی این مرد شرور را بگیرد و جهان را از خطرات احتمالی حفظ کند. در کنار کریگ و مالک، از میان بازیگران سرشناس زمانی برای مردن نیست میتوان به لئا سیدو، نائومی هریس، آنا د آرماس، بن ویشاو، جفری رایت، رالف فاینز و کریستف والتز اشاره کرد.
کارگردانی بیستوپنجمین فیلم مأمور ۰۰۷ را کری فوکوناگا بر عهده داشته است که بیشتر بهخاطر ساخت سریال «کاراگاه حقیقی» شناخته میشود. همچنین فیلمنامهی این فیلم توسط نیل پورویس، رابرت وید، کاری جوجی فوکوناگا و فیبی والر-بریج نوشته شده است.
دنیل کریگ طی ۱۵ سال اخیر به واسطهی حضور در مجموعهی جیمز باند به شهرت و محبوبیتی بینالمللی رسیده و حتی جوایز مهمی را هم از آن خود کرده است. او بیش از هر بازیگر دیگری نقش جیمز باند را بر عهده داشته و حالا قصد دارد پس از بیستوپنجمین فیلم این مجموعه، یعنی زمانی برا مردن نیست با نقش مأمور ۰۰۷ خداحافظی کند. چندی قبل لاشانا لینچ، بازیگر زنِ سیاهپوست اعلام کرده بود در زمانی برای مردن نیست جایگزین مأمور ۰۰۷ میشود تا بالاخره شاهد نخستین مأمور ۰۰۷ رنگینپوست و مؤنث باشیم.
فیلم «ونوم ۲» با اسم کامل «ونوم: بگذارید کارنیج بیاید» (Venom: Let There Be Carnage) در نهمین هفتهی اکرانش ۱.۵ میلیون دلار فروخته و با چهار پله تنزل نسبت به هفتهی قبل به جایگاه دهم رضایت داده است. «ونوم: بگذارید کارنیج بیاید» در کشورهای اروپایی هم فروش خوبی داشته و بنا بر اطلاعات باکس آفیس موجو این فیلم ابرقهرمانی بعد از ۵۹ روز نمایش در بازارهای بینالمللی ۲۶۰٫۱ میلیون دلار فروخته تا مجموع درآمد آن به ۴۶۹٫۶ میلیون دلار برسد.
داستان ونوم ۲ سه سال پس از وقایع قسمت اول رقم میخورد. زمانی که ادی براک در تلاش است تا با تهیهی گزارشی پیرامون قاتل زنجیرهای روانی به نام کلتوس کسدی که در انتظار اعدام است، دوباره اسم خود را سر زبانها بیندازد. از آنجایی که کسدی، ادی را بازتابی از درون خودش میداند، با هیچکس غیر از او حاضر به مصاحبه نیست. طی این گفتوگو، کسدی، ادی براک را تحریک میکند تا به او حمله کند و دست وی را گاز میگیرد و از این طریق سیمبیوتی از ونوم را میبلعد. در همین حین، کارآگاه مولیگان که قادر به پیدا کردن بقایای قربانیان کسدی نیست، از ادی درخواست کمک میکند و این سرآغاز اتفاقات هیجانانگیز فیلم است.
برای فیلم «ونوم: بگذارید کارنیج بیاید» در متاکریتیک، راتنتومیتوز و IMDb به ترتیب امتیاز ۴۷ از ۱۰۰، ۵۹ از ۱۰۰ و ۶۶ از ۱۰۰ به ثبت رسیده است. ویلیام بیبیانی منتقد The Warp که فیلم را دوست داشته، در بخشی از یادداشت خود برای آن آورده: «فیلم ونوم: بگذارید کارنیج بیاید، برخلاف دیگر آثار بلاکباستری هالیوودی که در این ژانر ساخته شدهاند، یک داستان ابرقهرمانانِ جسور و سریع را روایت میکند. ونوم ۲ میتواند تمام اتفاقات پرشمار خود را در مدت زمان یک ساعت و نیمهاش جمعبندی کند و اینطور به نظر نمیرسد که باید طولانیتر میشد. به نظر، ما به فیلمهای بیشتری مانند این اثر ابرقهرمانی نیاز داریم.» اما جانی الکسینسکی، منتقد سرشناس نیویورک پست که ونوم ۲ را اصلا نپسندیده، دربارهی فیلم جدید تام هاردی نوشته است: «تماشای ونوم ۲ سراسر رنج و عذاب است؛ دیدن آن را به شما توصیه نمیکنم، مگر از طرفداران سرسخت و شیفتهی این شخصیت باشید.»
نام فیلم | هفته اکران | فروش آخر هفته | فروش کلی |
افسون Encanto |
۱ | ۲۷ | ۴۰٫۵ |
شکارچیان روح: زندگی پس از مرگ Ghostbusters: Afterlife |
۲ | ۲۴٫۵ | ۸۷٫۷ |
خاندان گوچی House of Gucci |
۱ | ۱۴٫۲ | ۲۲ |
جاودانگان Eternals |
۴ | ۷٫۹ | ۱۵۰٫۶ |
رزیدنت اویل: به راکون سیتی خوش آمدید Resident Evil: Welcome to Raccoon City |
۱ | ۵٫۲ | ۸٫۸ |
کلیفورد سگ قرمز بزرگ Clifford the Big Red Dog |
۳ | ۴٫۸ | ۴۲٫۸ |
شاه ریچارد King Richard |
۲ | ۳٫۳ | ۱۱٫۳ |
تلماسه Dune |
۶ | ۲٫۱ | ۱۰۲٫۲ |
زمانی برای مردن نیست No Time to Die |
۸ | ۱٫۷ | ۱۵۸٫۱ |
ونوم: بگذارید کارنیج بیاید Venom: Let There Be Carnage |
۹ | ۱٫۵ | ۲۰۹٫۵ |
* رقم فروش بر اساس میلیون دلار است.
منبع: BoxOfficeMojo
فروش هفته اول خاندان گوچی ۲۲ میلیون بوده که برای یک درام بزرگسالانه با ریت R خیلی درخشانه . نباید با انیمیشن های کودکانه قیاسش کرد . و دوران کرونا هم بی تاثیر نیست . متاکریتیک ۹۵ از ۱۰۰ که سایت تخصصی تریه . درام آخرین دوئل با فیلمنامه هوشمندانه ایکه داره بسیار خوب و دقیق کار شده و کاملا مشخصه گیشه در اولویت کاری اسکات نبوده .