تاد هاوارد: متفاوت بودن با فال‌اوت و اسکایریم دلیل بخشی از انتقادات به استارفیلد است

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
استارفیلد

تاد هاوارد (Todd Howard)، مدیر توسعه‌ی کمپانی بتسدا (Bethesda)، به تازگی در مورد نوع استقبال از بازی اکشن نقش‌آفرینی استارفیلد بیان کرده که برخی از انتقادات از بازی ناشی از متفاوت بودن آن با بازی‌هایی مانند فال‌اوت و اسکایریم است.

بازی استارفیلد در سپتامبر ۲۰۲۳ پس از مدت‌ها انتظار عرضه شد و با قرار گرفتن در سرویس گیم پس، نسبت به هر بازی قبلی شرکت بتسدا از تعداد بازیکنان بیشتری در هنگام عرضه لذت برد. با این حال استارفیلد با استقبال و واکنش‌های ضد و نقیضی از سوی منتقدان و بازیکنان روبرو شد. استارفیلد در حال حاضر دارای رتبه‌بندی Mixed از نظر کاربران در استیم و بررسی‌های منفی به لودینگ گسترده در سفر‌های فضایی، فضا‌های خالی در سیارات و کمبود افراد یا دشمنان برای مواجهه اشاره می‌کنند.

هاوارد به تازگی در مصاحبه‌ای با رسانه‌ی Kinda Funny Games، در مورد استقبال نه چندان خوب از استارفیلد صحبت‌هایی کرده است. هاوارد با اشاره به ثبات و پایداری استارفیلد در هنگام عرضه که به گفته‌ی خودش استودیوی سازنده از آن خرسند است و همچنین بررسی‌های مثبت شروع کرد. با این حال در سرتاسر صحبت‌های او این مورد وجود دارد که استارفیلد تا حدی متحمل آسیب شده است زیرا متفاوت از بازی‌های قبلی بتسدا بوده و او اصرار داشت که قرار نیست هر یک از این سری‌ها مشابه‌ی هم باشند و باید ویژگی‌های خاص خود را داشته باشند.

بتسدا

او می‌گوید که استارفیلد یک آی‌پی جدید است، بنابراین طبیعی است که تفاوت‌هایی وجود داشته باشد:

من فکر می‌کنم که اکثر نقدهای منتشر شده بالای ۹۰ بودند که، به نظر عالی است. من نمی‌خواهم هرگز در دنیایی باشم که از نظر استقبال منتقدان، مکان خوبی برای حضور باشه، آن هم در سالی که بازی‌های شگفت‌انگیز زیادی در آن عرضه شد.

از طرفی بدیهی است که ما بازخورد‌ها را مشاهده کرده و می‌بینیم که بازیکنان زیادی می‌گویند که کاوش در جهان به روشی خاص را از آثار بتسدا می‌خواهند و استارفیلد این را برآورده نکرده است و به همین خاطر، ترجیج آن‌ها فال‌اوت یا الدر اسکرولز است. این کاملا قابل درک است، زیرا از هر نظر این یک تجربه‌ی متفاوت است.

هاوارد با بحث در مورد تحقق بخشیدن به فانتزی فرود آمدن روی تعداد زیادی سیاره و کاوش در هر یک از آن‌ها در بازی، صحبت را ادامه. همانطور که می‌دانید، قبل از انتشار، بستدا ۱۰۰۰ سیاره‌ی قابل کاوش استارفیلد را تبلیغ کرد، اگرچه بسیاری از بازیکنان متوجه شدند که آن‌ها فاقد محتوا هستند و طبیعتا خود بتسدا نیز از آن اگاه بوده است.

استارفیلد

هاوارد در این باره می‌گوید:

من فکر می‌کنم که برای بسیاری از ما و به خصوص، زمانی که وارد یک بازی علمی تخیلی می‌شوم، مهم این است که بتوانم در تمام سیارات فرود بیایم و می‌خواهم که بازی این امکان را با دانستن اینکه آن محتوا با آثار قبلی ما متفاوت خواهد بود، بدهد. این کارهایی است که ما برای ساخت اثری که علمی تخیلی است، انجام خواهیم داد. در این میان هر یک از سری‌های ما باید ویژگی‌های خاص خود را داشته باشند. موادری نظیر عناصر نقشه، گیم‌پلی و سایر حالت‌های نمایش روی کنسول که بازیکنان درخواست کرده‌اند را در نظر گرفته و ما می‌خواهیم که همه‌ی این درخواست‌ها را پوشش دهیم اما کمی زمان می‌برد. در هر صورت ما هیجان‌زده هستیم که مواردی را منتشر کنیم.

در نهایت گفتنی است که بتسدا در حال کار روی به‌روزرسانی قابل توجهی برای استارفیلد است که نسخه‌ی ایکس‌باکس سری ایکس را با نرخ فریم ۶۰ قابل تجربه کرد و موارد جدیدی را به بازی اضافه خواهد کرد. در هر صورت جالب است که ببینیم آیا این به‌روزرسانی باعث افزایش علاقه‌ی بازیکنان به بازی می‌شود یا بازی باید با بسته‌ی الحاقی Shattered Space که قرار است در پاییز منتشر شود، دست به دامان کاربران شود.

منبع: IGN

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما
X