۱۶ بازسازی برتر هالیوود از فیلم‌های غیر‌انگلیسی‌زبان

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۳ دقیقه
بازسازی انگلیسی زبان. تصویر شاخص

فیلم‌هایی که به زبانی غیر از انگلیسی ساخته می‌شوند، با وجود فرصتی که در دست دارند تا نمایشی در جشنواره‌های بین‌المللی سینمایی داشته باشند و توجه سینماگران مطرح و مخاطبان جدی را به خود معطوف کنند، همواره در سایه می‌مانند و به سبب نفوذ کم سینمای کشور مبدا، چندان قدر نمی‌بینند و مهجور می‌مانند. اما کارگردانان هالیوودی با امکان‌های گسترده‌ای که در ید خود دارند و پشتشان به حمایت استودیو‌های عظیم فیلم‌سازی گرم است، بازسازی‌هایی از این فیلم‌های درخشان کم‌نام و نشان ارائه می‌دهند که با سیطره‌ی گسترده‌ی سینمای آمریکا و سایر کشور‌های صاحب قدرت، بیشتر دیده می‌شوند و بر صدر مجلس‌ سینما می‌نشینند.

گرچه شاید اغلب نسخه‌های بدل فیلم‌های آمریکایی و بازسازی آن‌ها از فیلم‌های خارجی زبان، در دام ترجمه گرفتار می‌شوند، اما فیلم‌هایی هستند که با برداشت صحیح و نگاهی درست به اثر مبدا، روایت مجدد شایسته‌ای را ارائه می‌دهند که ارزش تماشای آن به شدت بالا است و برخی اوقات حتی گوی سبقت را از فیلم اصلی می‌رباید.

۱۶. اشتیاق (Passion)

اشتیاق. بازسازی انگلیسی زبان

  • محصول: ۲۰۱۲ / کشور فرانسه و آلمان
  • کارگردان: برایان دی پالما
  • بازیگران: ریچل مک‌آدامز، نومی راپاس، کارولین هرفورت و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۵۳ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۳۳ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۵/۳ از ۱۰
  • فیلم اصلی: جنایت عشق (Love Crime) محصول ۲۰۱۰

استاد مسلم تریلر روانی – جنسی یعنی برایان دی‌ پالما، فیلم «جنایت عشق» محصول ۲۰۱۰ را از نو ساخت؛ حکایت ترسناک دو زن که در جهان مخاطره‌آمیز تبلیغات شرکتی، یکدیگر را از بین می‌برند. ریچل مک‌آدامز و نومی راپاس نقش‌آفرینی خارق‌العاده‌ای را از خود ارائه می‌دهند با ایفای نقش کسانی که بازی خطرناک سبقت از یکدیگر و برتری‌جویی را به پیش می‌برند در حالی که هر دو ثابت می‌کنند که راویان غیرقابل اعتمادی برای این فیلم هستند. فیلمی که به شکل لذت‌بخشی جفنگ اما در عین حال شیک و روشن است.

۱۵. سولاریس (Solaris)

سولاریس. بازسازی

  • محصول: ۲۰۰۲ / کشور آمریکا
  • کارگردان: استیون سودربرگ
  • بازیگران: جورج کلونی، ناتاشا مک‌الهون، جرمی دیویس و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۶۵ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۶۶ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۶/۲ از ۱۰
  • فیلم اصلی: سولاریس (Solaris) محصول ۱۹۷۲

فیلم «سولاریس» محصول ۲۰۰۲ به کارگردانی استیون سودربرگ که به شکل ناعادلانه‌ای بدنام شده است، روایت مجدد فشرده‌ای از حماسه‌ی فضایی آندری تارکوفسکی محصول ۱۹۷۱ است، فیلمی که اساسی‌ترین اجزای داستان را که همانا عشق است، بیرون می‌کشد و به درون یک فیلم ۹۸ دقیقه‌‌ای تر و تمیز می‌اندازد. جورج کلونی به شکل باورپذیری از آن شمایل محبوب زن خود فاصله می‌گیرد تا در نقش روان‌شناسی بازی کند که در فضای کیهانی سرگردان است و آن چیزی را کشف می‌کند که باور دارد تناسخی از همسر فقید خود است. این فیلم که بر اساس رمان استینسلاو لم ساخته شده است، نتوانست موفقیتی در گیشه حاصل کند اما با گذشت زمان توانست ارزش فرهنگی خود را بازیابد و لایق تحسین مخاطبان سینما شود. موسیقی کلیف مارتینز با آن رگه‌های الکتروی خود، اثری جاودانی است.

۱۴. شیرجه (A bigger Splash)

شیرجه. بازسازی

  • محصول: ۲۰۱۵ / کشور ایتالیا و فرانسه
  • کارگردان: لوکا گوادانینو
  • بازیگران: ریف فاینز، ماتیاس خونارتس، تیلدا سوینتن، داکوتا جانسون و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۷۴ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۸۹ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۶/۴ از ۱۰
  • فیلم اصلی: استخر (La Piscine) محصول ۱۹۶۹

بازگویی آفتابی لوکا گوادانینو از فیلم «استخر» ژاک دوره محصول ۱۹۶۹ با بازی آلن دلون، عشرت‌کده‌ای از تنش جنسی و حس بیهودگی طبقه‌ی مرفه در سواحل مدیترانه است که کم کم دارد بر شدتش افزوده می‌شود. تیلدا سوینتن در نقش یک راک‌ ‌استار سابق که صدایش را از دست داده است، با معشوق جوان و خوش‌تیپ خودش با بازی ماتیاس خونارتس، دارد تعطیلات تابستانی خود را سپری می‌کند. تعاملات او با شریک زندگی سابقش به شکل پیچیده‌ای رقم می‌خورد که نقشش را ریف فاینسی بازی می‌کند که به شکل افراطی دست بالا گرفته شده است و او هم با یار جوان خوش‌خیالش با بازی داکوتا جانسون سر و کله‌اش پیدا می‌شود. گوادانینو پایه‌های مکاشفه‌ی زیرکانه‌ی خود درباره‌ی مسائل جنسی را در فیلم‌هایی مثل «مرا با نامت صدا کن» و «سوسپیریا» بنا کرد و تنش را در نمایشی سه‌پرده‌ای سبعانه چنان بالا می‌برد که درام رمانتیک را به قلمروی تریلر وارد می‌کند و نتایج درخشانی دارد.

۱۳. حلقه (The Ring)

حلقه. بازسازی

  • محصول: ۲۰۰۲ / کشور آمریکا
  • کارگردان: گور وربینسکی
  • بازیگران: نائومی واتس، مارتین هندرسون، دیوید دورفمن و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۵۷ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۷۱ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۷/۱ از ۱۰
  • فیلم اصلی: حلقه (Ring) محصول ۱۹۹۸

بازسازی وحشتناک ۲۰۰۲ گور وربینسکی از فیلم ترسناک ژ‌اپنی کلاسیک «حلقه»، نائومی واتس را در نقش اصلی خود دارد، آن هم در یک نقش‌آفرینی فوق‌‌العاده‌ که دنباله‌ای است بر حضور موفقش در فیلم «جاده‌ی مالهالند» که در آن مثل ستاره‌ای درخشید، و در این فیلم در نقش گزارشگر تحقیقی بازی می‌کند که ترس وجودش را گرفته است و به دنبال منشا و ریشه‌ی یک نوار ویدیوی مرگبار است. تصاویر تاثربرانگیز مثل خراش‌‌های به جامانده در قسمت داخلی پایینی یک چاه تا روح مو سیاه سامارا که از صفحه‌ی نمایش تلویزیون بیرون می‌خزد، نمایش سه‌پرده‌ای غیرمنتظره‌ای است که دل و روده‌ی آدم را به هم می‌ریزد و ضربه‌ی سهمگینی وارد می‌کند و چنان حسی از وحشت را ایجاد می‌کند که محال است از دیدن آن مثل بید به خود نلرزید.

۱۲. بگذار وارد شوم (Let me in)

بگذار وارد شوم. بازسازی

  • محصول: ۲۰۱۰ / کشور آمریکا و انگلیس
  • کارگردان: مت ریوز
  • بازیگران: کدی اسمیت-مک‌فی، کلویی گریس مورتس، الیاس کوتیاس و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۷۹ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۸۸ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۷/۱ از ۱۰
  • فیلم اصلی: آدم درست را راه بده (Let the right one in) محصول ۲۰۰۸

این اقتباس مت ریوس از فیلم سوئدی محبوب منتقدان، ممکن بود نهایتا به یک فیلم ترسناک دم‌‌ دستی آمریکایی دیگر تبدیل شود. به جایش، این فیلم بهترین‌ها را از فیلم اصلی گرفت (که خودش هم اقتباسی از یک رمان تحسین‌شده است) و قالب آن را در حکایتی ترسناک اما با این حال شیرین از دوستی ریخت تا با فضای دلگیر غرب میانی دهه‌ی ۱۹۸۰ جور دربیاید.

۱۱. قفس پرنده (The Birdcage)

قفس پرنده. بازسازی

  • محصول: ۱۹۹۶ / کشور آمریکا
  • کارگردان: مایک نیکولز
  • بازیگران: رابین ویلیامز، جین هکمن، ناتان لین و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۷۲ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۸۱ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۷/۲ از ۱۰
  • فیلم اصلی: قفسی برای دیوانگان (La Cage aux Folles) محصول ۱۹۷۸

به عنوان یک فیلم محصول ۱۹۹۶ درباره‌ی یک زوج آشکارا هم‌جنس‌گرا که قبول می‌کنند به عنوان افرادی عادی معرفی شوند تا پسرشان بتواند آن‌ها را به والدین سنتی دوست‌دخترش معرفی کند، «قفس پرنده» همچنان به عنوان اثری عاصی و خطاکار باقی می‌ماند. فیلم‌نامه‌‌‌ی این اثر که توسط الین می نوشته شده است، کمدی شوخ و شنگ و لذت‌بخش مایک نیکولز، بازسازی از فیلم اروپایی محصول ۱۹۷۸ به نام «قفسی برای دیوانگان» است که چندین دنباله برای آن ساخته شده و یک اقتباس صحنه‌ای پرطرفدار نیز از آن شده است.

۱۰. دروغ‌های حقیقی (True Lies)

دروغ های حقیقی. بازسازی

  • محصول: ۱۹۹۴ / کشور آمریکا
  • کارگردان: جیمز کامرون
  • بازیگران: آرنولد شوارتزنگر، جیمی لی کورتیس، تام آرنولد و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۶۳ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۶۹ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۷/۳ از ۱۰
  • فیلم اصلی: مجموع (La Totale!) محصول ۱۹۹۱

دنباله‌ی جیمز کامرون برای «نابودگر۲» از عصری زاده می‌شود که در آن سلاح‌های هسته‌ای می‌توانند به شکلی تصادفی به عنوان دومین نقطه‌ی اوج پشتیبان منفجر شوند و نمایش قومیت خاورمیانه‌ای ناتوان، مانعی در برابر موفقیت این فیلم در گیشه نبود. اما ایده‌ی اساسی این فیلم که مردی به ظاهر حوصله‌سربر که در واقع یک جاسوس است و بعدا فضولی همسرش را می‌کند و او را می‌ترساند بعد از اینکه همسرش فکر می‌کند که با مردی رابطه دارد که خودش را به عنوان جاسوس جا می‌زند، از فیلم فرانسوی «مجموع» محصول ۱۹۹۱ با بازی تیری لرمیت و میو میو گرفته شده است. بازسازی کامرون سبب شهرت جیمی لی کورتیس به عنوان زنی جذاب شد و نشان داد که آرنولد شوارتزنگر می‌تواند در حقیقت از پس کمدی‌های بالغ و پیچیده برآید و در نهایت این فیلم یک بازی برد برد برای همه بود.

۹. آقای ریپلی با‌استعداد (The Talented Mr. Ripley)

آقای ریپلی. بازسازی

  • محصول: ۱۹۹۹ / کشور آمریکا
  • کارگردان: آنتونی مینگلا
  • بازیگران: مت دیمون، گوینت پالترو، جود لا و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۷۶ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۸۴ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۷/۴ از ۱۰
  • فیلم اصلی: ظهر بنفش (Purple Noon) محصول ۱۹۶۰

برداشت ترسناک و اغواگرایانه‌ی ۱۹۹۹ آنتونی مینگلا از تریلر ۱۹۶۰ رنه کلمان یعنی «ظهر بنفش» که خودش اقتباسی از رمان تام ریپلی از نویسنده‌ی داستان‌های معمایی یعنی پاتریشا های‌اسمیت است،  وحشت و رنج و ناراحتی جنسی از آن تراوش می‌کند. مت دیمون در نقش شخصیت پنهان‌کار و دماغو تام ریپلی ظاهر می‌شود که یک زوج آمریکایی ثروتمند با بازی گوئینت پالترو و جود لا را می‌فریبد که در شهری ایتالیایی و در کنار ساحل دارند تابستان خود را می‌گذرانند. فیلم شما را با یک یادداشت آزاردهنده‌ی پایانی رها می‌کند که امروزه برای یک فیلم استودیویی جریان اصلی غیرقابل تصور است.

۸. پستچی همیشه دو بار زنگ می‌زند (The Postman always Rings twice)

پستچی دوبار زنگ می‌زند. بازسازی

  • محصول: ۱۹۴۶ / کشور آمریکا
  • کارگردان: تی گارنت
  • بازیگران: لانا ترنر، جان گارفیلد، سسیل کلاوای و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۸۴ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۸۹ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۷/۵ از ۱۰
  • فیلم اصلی: آخرین پیچ (Le Dernier Tournant) محصول ۱۹۳۹

اقتباس اغواگرایانه و خطرناک تی گارنت در سال ۱۹۴۶ از رمان عامه‌پسند جیمز ام. کین، موفق‌ترین روایت از این حکایت نوآر پرسایه از زن مزدوج مضطرب و ناراضی است که نقشش را لانا ترنر بازی می کند که زندگی‌اش وقتی با با یک ولگرد گستاخ و بی‌ادب وارد رابطه می‌شود، از هم می‌پاشد. اقتباس‌های سینمایی از این رمان، پیش از این در فرانسه با نام «آخرین پیچ» (Le Dernier Tournant)  در سال ۱۹۳۹ و در ایتالیا با نام «وسوسه» (Ossessione) در سال ۱۹۴۳ ساخته شده بود. باب رافلسون فیلم را در سال ۱۹۸۱ بازسازی کرد، آن هم با نسخه‌ای پریشان و زن‌ستیزانه با حضور جسیکا لنگ و جک نیکلسون که نمایشی از روابط خشن جنسی است.

۷. ویکتور/ویکتوریا (Victor/Victoria)

ویکتور ویکتوریا. بازسازی

  • محصول: ۱۹۸۲ / کشور انگلیس و آمریکا
  • کارگردان: بلیک ادواردز
  • بازیگران: جولی اندروز، جیمز گارنر، رابرت پرستون و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۸۴ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۷ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۷/۶ از ۱۰
  • فیلم اصلی: ویکتور و ویکتوریا (Viktor und Viktoria) محصول ۱۹۳۳

با «ویکتور/ویکتوریا» کارگردان این فیلم بلیک ادواردز نمایش کمدی بی‌نقصی را برای همسرش جولی اندروز تدارک دید که در نقش خواننده‌ی سوپرانوی در حالی تلاشی ظاهر می‌شود که به عنوان شغل دوم و مقلد مرد، در کلاب شبانه‌ی زننده‌ای در پاریس دهه‌ی ۱۹۳۰ کار می‌کند. این کمدی موزیکال هوس‌آلود که بازی یک زن در نقش جنس مخالف را تصویر می‌کند، بازسازی فیلم آلمانی ۱۹۹۳ به همین نام است. اندروز نامزدی اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی زن را برای این فیلم دریافت کرد و بازیگران همراهش رابرت پرستون و لزلی آن وارن نامزدی نقش‌های مکمل بازیگری را از آن خود کردند.

۶. هفت دلاور (The Magnificent Seven)

  • محصول: ۱۹۶۰ / کشور آمریکا
  • کارگردان: جان استرجس
  • بازیگران: یول برینر، ایلای والاک، استیو مک‌کوئین، چارلز برانسون و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۷۴ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۸۹ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۷/۷ از ۱۰
  • فیلم اصلی: هفت سامورایی (Seven Samurai) محصول ۱۹۵۴

قبل از اینکه جنگ ستارگان وسترن میان‌ کهکشانی را به نمایش بگذارد، جان استرجس فیلم ژاپنی «رونین» را به غرب وحشی پیوند زد. با حضور بسیاری از بازیگران عصر طلایی هالیوود از قبیل استیو مک‌کوئین، چارلز برانسون، جیمز کابرن در کنار بازیگران تحسین شده‌ای مثل یول برینر و ایلای والاک، فیلم در زمان اکرانش، بازخورد‌های متفاوتی را دریافت کرد که بیشتر به دلیل سایه‌ی درخشان شاهکار اکیرا کوروساوا بود اما با گذشت زمان توانست از آن اثر فاصله بگیرد و خودش را اثبات کند و موسیقی نامزد جایزه‌ی اسکار المر برنستاین، هنوز هم یکی از ماندگارترین موسیقی‌های متن شنیده‌شده بر روی پرده‌ی نقره‌ای است.

۵. خیابان اسکارلت (Scarlet Street)

خیابان اسکارلت. بازسازی

  • محصول: ۱۹۴۵ / کشور آمریکا
  • کارگردان: فریتس لانگ
  • بازیگران: ادوارد جی. رابینسون، جون بنت، دن دوریا و …
  • امتیاز متاکریتیک: ـــ
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۱۰۰ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۷/۸ از ۱۰
  • فیلم اصلی: زن هرزه (La Chienne) محصول ۱۹۳۱

بازسازی تراژدی نوآر فریتز لانگ در سال ۱۹۴۵ از فیلم «زن هرزه»‌ ژان رنوآر محصول ۱۹۳۱ برای روایت داستان هنرمند رنجور به نام کریستوفر (با بازی ادوارد جی. رابیسنسون)، در مثلث عشقی و در بازی فریبکارانه‌ی جهان هنر با شخصیت اغواگر کیتی (با بازی جون بنت) و شخصیت کلاه‌بردار بی‌ارزش جانی (با بازی دن دوریا) گرفتار می‌شود. هنرمند هالیوودی جان دکر نقاشی‌های اصیل فیلم را کشید که در موزه‌ی هنر‌های مدرن به نمایش در آمده است.

۴. به خاطر یک مشت دلار (A Fistful of Dollars)

یک مشت دلار. بازسازی

  • محصول: ۱۹۶۴ / کشور ایتالیا، اسپانیا و آلمان غربی
  • کارگردان: سرجیو لئونه
  • بازیگران: کلینت ایستوود، ماریانا کخ، یوزف اگر و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۶۵ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۸ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۷/۹ از ۱۰
  • فیلم اصلی: یوجیمبو (Yojimbo) محصول ۱۹۶۱

فیلم کلاسیک سرجیو لئونه یعنی وسترن اسپاگتی ۱۹۶۴ «به خاطر یک مشت دلار»، فیلم حماسی سامورایی ۱۹۶۱ «یوجیمبو» به کارگردانی آکیرا کوروساوا را بازسازی می‌کند. این فیلم به شدت در ایتالیا محبوب بود قبل از اینکه چند سال بعدش به آمریکا سفر کند و توانست شهرت کلینت ایستوود را به عنوان بازیگر نقش اصلی هفت‌تیرکش جا بیندازد. ایستوود در فیلم‌‌های بعدی نیز با لئونه همکاری کرد که سه‌گانه‌ی «دلارها»ی او را به سرانجام رساند که دو فیلم «به خاطر چند دلار بیشتر» و «خوب، بد و زشت» را شامل می‌شود.

۳. دوازده میمون (Twelve Monkeys)

  • محصول: ۱۹۹۵ / کشور آمریکا
  • کارگردان: تری گیلیام
  • بازیگران: بروس ویلیس، مادلین استو، برد پیت و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۷۴ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۸۸ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸ از ۱۰
  • فیلم اصلی: اسکله (La Jetee) محصول ۱۹۶۲

فیلم علمی تخیلی ۱۹۹۵ کاملا خیالی تری گیلیام یعنی «دوازده میمون» اجزای استیم‌پانک را با طراحی صحنه‌اش مخلوط می‌کند و در نمایش خود از چشم‌انداز آتی فضای ویران‌شهری و تلف‌شده، ادای دینی به فیلم‌های مختلف از «آلفاویل» ژان لوک گدار تا فیلم «برزیل» خودش می‌کند اما این فیلم در واقع بازسازی فیلم ۱۹۶۲ کریس مارکر به نام «اسکله» است که به شکل دردناکی زیباست و داستان مردی را تعریف می‌کند که با مرگ خودش به روش‌های بسیاری نامعمولی روبه‌رو می‌شود.

۲. بعضی‌ها داغش را دوست دارند (Some like it hot)

بعضی ها داغش را دوست دارند. بازسازی

  • محصول: ۱۹۵۹ / کشور آمریکا
  • کارگردان: بیلی وایلدر
  • بازیگران: مارلین مونرو، تونی کورتیس، جک لمون و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۹۸ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۴ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۲/۸ از ۱۰
  • فیلم اصلی: هیاهوی عشق (Fanfare d’amour) محصول ۱۹۳۵

همراه هر چیز دیگری، بیلی وایلدر یک کارگردان بسیار پرکار بود که از هیچ چیز غافل نمی‌شد و هر داستانی را دست‌مایه‌ی یک اثر سینمایی می‌کرد؛ همه چیز از اخباری درباره‌ی کودکانی که در چاه افتاده‌اند‌ تا نمایش‌های تک‌پرده‌ای مجارستانی. این فیلم که احتمالا بهترین فیلم اوست و مسلما از بهترین کمدی‌های است که توسط هالیوود ساخته شده است، بازسازی شناخته‌شده از فیلم فرانسوی پیش از جنگ یعنی «هیاهوی عشق» است با بازی فرناند گروی و ژولیان کارت در نقش‌هایی که بعدا تونی کورتیس و جک لمون آن‌ را بازی کردند. البته نسخه‌ی وایلدر، سود زیادی از کمدی افتتاحیه‌ی کشتار دسته‌جمعی روز ولنتاین، تاثیرگرفتن کورتیس از کری گرانت و مارلین مونرو در جذاب‌ترین و فریباترین بازی خود عایدش شد. این فیلم از طرفی به شکل نقادانه، با قوانین دست و پا گیر سینمایی برخورد کرد و به رغم اینکه تایید رسمی‌اش رد شد، توانست به یک اثر موفق در گیشه تبدیل شود.

۱. جدامانده (The Departed)

جدامانده. بازسازی

  • محصول: ۲۰۰۶ / کشور آمریکا
  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، مت دیمون، جک نیکلسون و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۸۵ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۰ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸/۵ از ۱۰
  • فیلم اصلی: امور دوزخی (Infernal Affairs) محصول ۲۰۰۲

مارتین اسکورسیزی با کارگردانی این فیلم، توانست اسکار بهترین کارگردانی را که دیرزمانی با تاخیر مواجه شده بود، به دست آورد که تا به امروز تنها اسکار او برای کارگردانی است و البته خود فیلم چنان درخشان ظاهر شد که جایزه‌ی بهترین فیلم را هم از آن خود کرد، یک تریلر جنایی گانگستری پرپیچ و خم که بازسازی تریلر کالت هنگ کنگی «امور دوزخی» است. اسکورسیزی و نویسنده‌ی این فیلم ویلیام موناهان روایت نفوذ سه‌گانه‌ی این فیلم را تغییر دادند تا شبیه پرونده‌ی تبهکار معروف «وایتی بالجر» باشد که به شکل سرراست‌تری در فیلم «عشاء ربانی سیاه» با بازی جانی دپ دراماتیزه شده است. مت دیمون و لئوناردو دی‌کاپریو نفوذی‌های پلیس در دارودسته‌ی تبهکاری بوستون هستند که رهبری آن بر عهده‌ی فرانک کاستلو (با بازی جک نیکلسون) است، اما این دو مامور پلیس وظایف و تعلق خاطر‌های متفاوتی دارند. یک فیلم خوب عالی دیگر از اسکوسیزی که درست سر وقت ساخته شد و تحت هیچ شرایطی، فیلم سلف خود به کارگردانی اندو لاو و آلن مک را که به همان اندازه خوب است، تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد.

منبع: IndieWire, Guardian, Entertainment Weekly



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

یک دیدگاه
  1. عارف

    هفت دلاور ۲۰۱۶ عالیهههههههههه جز تاپ تن منه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما