خالق بایونتا در مورد پانزدهمین سالگرد آن صحبت کرد
هیدکی کامیا (Hideki Kamiya)، طراح، کارگردان و بنیانگذار استودیوی پلاتینیومگیمز (PlatinumGames) در رسانههای اجتماعی دربارهی پانزدهمین سالگرد بازی بایونتا (Bayonetta) صحبت کرده است.
کامیا به عنوان کارگردان بازی اول و نویسنده نسخههای دوم و سوم و Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon، نقش مهمی در خلق شخصیتهای این مجموعه محبوب و دنیایی که در آن زندگی میکنند، داشته است. او به مناسبت ۱۵ ساله شدن مجموعه گفت:
با نگاه کردن به اسکرین شاتها، با لذت بردن از گذشت ۱۵ سال، احساساتی شدم. این سری به لطف عشق بازیکنان ادامه پیدا کرده است، بنابراین من بسیار سپاسگزارم که چیزی که من و دوستان پرشورم ایجاد کردیم، مورد علاقه همه قرار گرفته است. شاید الان (از پلاتینیومگیمز) رفته باشم، اما میخواهم همه شما به تصور سفر بیپایان بایونتا در قلبتان ادامه دهید.
اولین بازی بایونتا در اکتبر ۲۰۰۹ برای پلیاستیشن ۳ و ایکسباکس ۳۶۰ منتشر شد. به جز Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon، همه بازیهای مجموعه دارای سبک هک و اسلش، عناصر پلتفرمینگ و حتی حل معماهای ساده هستند و در یک دنیای زیبا جریان دارند. در مورد داستان، در حالی که بایونتا در شروع بازی اول از فراموشی رنج میبرد، به آرامی خاطرات خود را در سفر به جهان و قلمروهای مختلف و مبارزه با فرشتگان و شیاطین بدست میآورد.
بایونتا ۲ از همان جایی که اولین بازی متوقف شد، شروع میشود و عمیقتر به دنیای مرموز Umbra Witches میپردازد و در پایان نسخه سوم با معرفی یک داستان پر هرج و مرج و غیرقابل پیشبینی که در ابعاد چندگانه گسترش مییابد، مجموعه را به سطح جدیدی میبرد. در کل این سهگانه برای طرفداران آثار اکشن هک اند اسلش به شدت پیشنهاد میشود.
کامیا در اکتبر ۲۰۲۳ پس از بررسیهای فراوان، پلاتینیومگیمز را ترک کرد و به طرفداران اطمینان داد که به خلقت بازیها به روش خود ادامه خواهد داد. البته در حال حاضر هیچ خبری از بازی جدید او در دسترس است.
منبع: Automaton Media