عرضهی Baldur’s Gate III به عقب افتاد
توسعهدهندگان بازی «دروازههای بالدور ۳» (Baldur’s Gate III) اعلام کردند نسخهی آزمایشی یا Early access بازی قرار نیست طبق برنامهی قبلی در ماه آگوست در دسترس کاربران قرار بگیرد. استودیوی «لاریان» (Larian) در توییتر خود اعلام کرده که قصد دارد روز ۱۸ آگوست (۲۸ مرداد) در یک برنامهی زنده به نام Panel from Hell، تاریخ رسمی عرضهی بازی را اعلام کند.
سری بازیهای دروازههای بالدور یکی از محبوبترین مجموعه بازیها میان طرفداران سرسخت نقشآفرینیهای کلاسیک است. دو بازی قبلی این سری توسط غولهای ساخت نقشآفرینی کلاسیک، یعنی استودیوهای BioWare و Black Isle ساخته شدهاند. بازیهای Baldur’s Gate کاملا بر اساس قوانین بازیهای «سیاهچالهها و اژدهایان» یا همان D&D طراحی شده است.
بازیهای نقشآفرینی D&D یکی از محبوبترین بازیهای رومیزی تاریخ هستند. این بازی آزادی عمل زیادی به مخاطب میدهد و اصل آن از تخیل بازیکنندهها سرچشمه میگیرد. بازی بر این اساس است که چند نفر دور هم جمع میشوند و گروهی را تشکیل میدهند که به ماجراجویی بپردازند. یک نفر هم دنیای بازی و موانع راه گروه ماجراجو را تعریف و کنترل میکند. برای این که بازی جذابتر شود، برای اتفاقاتی مانند برخورد ضربات یا طلسم، احتمالات وجود دارند. هفت تاس مخصوص D&D سرنوشت این اتفاقات شانسی را تعیین میکنند. برای D&D کتابهای راهنما وجود دارند ولی تمام قوانین بازی به عهدهی بازیکنها است و میتوان به جای پیروی از کتاب قوانین شخصی را اجرا کرد.
میتوان گفت D&D پدربزرگ بازیهای ویدیویی نقشآفرینی است؛ زیرا اکثر المانهای نقشآفرینی این بازیها از D&D سرچشمه میگیرند. سری بازیهای Baldur’s Gate تلاش بسیاری کردهاند تا به D&D وفادار باشند و یک تجربهی نقشآفرینی خالص را از طریق هنر ویدیو گیم ارایه میدهند. با وجود این که بیست سال از ساخته شدن دو بازی اول این سری میگذرد٫ هنوز هم این دو بازی طرفداران خود را دارند و میتوان امروز هم بهراحتی آنها را تجربه کرد. البته دلیل موفقیت سری Baldur’s Gate صرفا وفاداری به سیاهچالهها و اژدهایان نیست. در این سری داستان، گیمپلی و مراحل بهخوبی پرداخت شدهاند و بعد از گذشت دههها هنوز هم ستایش میشوند.
پس از سالها صبر برای نسخهی جدید Baldur’s Gate، بالاخره چند وقت پیش شنیدیم که دنبالهای برای این مجموعه در دست ساخت است. ساختن دنبالهای در خور بازیهای قبلی موضوعی بسیار حساس است؛ چون علاوه بر طرفداران قدیمی، گیمرهای نسل جدید هم باید توانایی ارتباط با آن را داشته باشند. طبق چیزی که در تریلرها دیدیم بازی با حفظ کردن ریشههای اصلیاش، بهروز شده و حدس میزنیم به موفقیتهای خوبی دست پیدا کند. طبق گفتهی توسعهدهندهها، Baldur’s Gate III مانند بازیهای قبلی داستان بزرگی دارد و آزادی عمل در آن بالاست.
تاریخ عرضهی این بازی روز ۱۸ آگوست (۲۸ مرداد) طی یک استریم زنده اعلام خواهد شد.
وظیفهی ساخت این دنباله بر عهدهی استودیوی Larian است. این استودیو با ساخت سری Divinity نشان داد میتواند نقشآفرینیهای باکیفیتی تولید و طعم نقشآفرینیهای کلاسیک را برای ما زنده کند. با توجه به سابقهی خوب استودیوی Larian میتوانیم به کیفیت Baldur’s Gate III امید داشته باشیم و تا حدودی خیالمان راحت شود که میراث Baldur’s Gate بهخوبی به نسل بعد میرسد.
بازی Baldur’s Gate III روی کامپیوترهای شخصی و استیدیا عرضه خواهد شد. تاریخ عرضهی این بازی روز ۱۸ آگوست (۲۸ مرداد) طی یک لایو استریم اعلام خواهد شد.
توضیح بسیار مناسبی برای پیشینه این سری بود
بی صبرانه منتظر انتشار این بازی هستم