۴۰ نکته از دنیا، گیم‌پلی و داستان Assassin’s Creed Valhalla

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
بازی Assassin’s Creed Valhalla

رونمایی جدیدترین قسمت مجموعه بازی‌های فرقه‌ی اساسین با اطلاعات زیادی از گیم‌پلی همراه نشده است. تنها شاهد یک تریلر سینمایی و انیمیشنی از بازی بوده‌ایم و گیم‌پلی Assassin’s Creed Valhalla را ندیده‌ایم. با این حال، سازندگان این بازی در چند روزی که از رونمایی آن می‌گذرد، مصاحبه‌های متعددی با خبرگزاری‌های مختلف داشته و درباره‌ی بخش‌های مختلف Assassin’s Creed Valhalla حرف زده‌اند.

خبرگزاری‌های مختلفی مثل آی‌جی‌ان، گیم اینفورمر، گیم‌اسپات و یوروگیمر مصاحبه‌های بزرگی با کارگردان، طراح ارشد و نویسنده‌ی Assassin’s Creed Valhalla ترتیب داده‌اند و هر کدام از این مصاحبه‌ها، اطلاعات جالبی چه از گیم‌پلی و چه از دنیای بازی ارایه می‌دهد. بر و بچه‌های آی‌جی‌ان هم اطلاعات این مصاحبه‌ها را خلاصه کرده و نکاتی که قرار است مستقیما در بازی با آن‌ها برخورد کنیم را گردآوری کرده‌اند.

در ادامه می‌توانید در بخش‌های مختلف، با اطلاعات جدیدی که از Assassin’s Creed Valhalla به دست آورده‌ایم، آشنا شوید.

بازی Assassin’s Creed Valhalla

گیم‌پلی و مبارزات بازی

  • سیستم مبارزه‌ی بازی کمی در مقایسه با دو قسمت قبل فرق کرده و دوباره طراحی شده است. سازندگان بازی این بار قصد داشته‌اند تا یک سیستم مبارزه با تمرکز روی شدت و قدرت هر ضربه، طراحی کنند.
  • بازی‌کننده‌ها این توانایی را دارند تا در مبارزات، اعضای بدن دشمنان را قطع کنند و توانایی انجام برخی از حرکات را از آن‌ها بگیرند.
  • با این که در بازی‌های قبلی امکان استفاده از دو سلاح به صورت همزمان، مثل دو شمشیر، وجود داشته، در Valhalla این قابلیت بسیار اهمیت پیدا می‌کند. در Valhalla تمرکز روی استفاده از دو سلاح به صورت همزمان بیشتر از گذشته است و بازی‌کننده‌ها این اجازه را دارند تا در هر دست سلاح مختلفی داشته باشند.
  • امکان استفاده از سپر در یک دست وجود خواهد داشت. در Origins امکان استفاده از سپر وجود داشت، ولی در Odyssey این قابلیت حذف شده بود.
  • هیدن بلید، سلاح معروف اساسین‌ها، در Valhalla حضور خواهد داشت.
  • پرتاب تبر، یکی از قابلیت‌های جدید حمله در بازی است.
  • بازی‌کننده‌ها با استفاده از کشتی وایکینیگی خود در دریا سفر می‌کنند.
  • می‌توان از داخل کشتی، قلعه‌هایی که در دوردست هستند را نشانه‌گذاری و سپس با ارتشی بزرگ از وایکینگ‌ها به سمت‌ها آن‌ها حمله کرد.
  • مبارزات بزرگ بخشی از داستان بازی خواهند بود. با این حال نمی‌دانیم که آیا از نظر روند، شبیه مبارزات بزرگ و ارتش‌های Odyssey هستند یا نه.
  • عناصر نقش‌آفرینی که در Origins به مجموعه اضافه شدند، مثل قابلیت گرفتن مهارت‌های مختلف و پیدا کردن تجهیزات، در Valhalla هم وجود خواهند داشت.
  • فعالیت‌های مختلفی در دنیای بازی وجود دارد، مثل شکار کردن، ماهی‌گیری، تاس بازی و مینی‌گیم‌هایی حول نوشیدنی‌های سالم و فرهنگی.
  • شخصیت اصلی بازی مثل قسمت‌های اخیر یک پرنده دارد. با این حال، به جای عقاب و شاهین، این پرنده یک کلاغ است.

بازی Assassin’s Creed Valhalla

دنیا و داستان بازی

  • از نظر داستانی، بازی در قرن نهم میلادی و در انگلستان رخ می‌دهد. داستان بازی بخشی از اتفاقات «عصر تاریکی» قرون وسطی را تعریف می‌کند؛ عصری که در آن پس از سقوط امپراطوری روم، شاهد افت فرهنگی و اقتصادی بزرگی در اروپای غربی بودیم.
  • نقش اصلی بازی «آیوور» (Eivor) نام دارد. او یک مبارز وایکینگ است که مردم خود را از نروژ به سمت انگلستان راهی می‌کند تا در آن جا مستقر شوند.
  • «شاه آلفرد»، شاه امپراطوری وسکس انلگستان، یکی از دشمنان آیوور و وایکینگ‌ها است که مقابل آن‌ها بلند می‌شود.
  • آلفرد در ابتدا از وایکینگ‌ها شکست می‌خورد، ولی سپس تلاش می‌کند تا انگلستان را متحد کند تا بتوانند وایکینگ‌ها را از سرزمین خود بیرون کنند.
  • آلفرد یکی از ضد قهرمان‌های بازی است، ولی ضد قهرمان اصلی و مرکزی بازی نیست.
  • قصه‌ی زمان حال ادامه خواهد داشت و آن هم ضد قهرمان خود را دارد. همچنین قصه‌ی «لیلا» که در Origins شروع شد و در Odyssey ادامه پیدا کرد، در Valhalla هم وجود خواهد داشت.
  • کمی که از ورود آیوور به انگلستان می‌گذرد، او با تعدادی از اساسین‌های انگلیسی برخورد می‌کند. البته در این زمان هنوز هم اساسین‌ها و تمپلارها، نام‌های قدیمی خود را که در Origins و Odyssey داشتند، به یدک می‌کشند؛ یعنی The Hidden Ones و Order of the Ancients.
  • نقشه‌ی نروژ به تدریج در داستان بازی معرفی خواهد شد و بازی‌کننده‌ها می‌توانند پس از خروج وایکینگ‌ها، به نروژ بازگردند. چهار پادشاهی انگستان یعنی «وسکس»، «نورثامبریا»، «انگلیا شرقی» و «مرشیا» هم دیگر نقشه‌های بازی هستند.
  • شهرهای اصلی بازی در انلگستان، «لندن»، «وینچستر» و «یورویک» هستند.
  • قرار است در Valhalla بخش زیادی از داستان کلی مجموعه را تمام کنند؛ طوری که در بازی ارجاع‌های مختلفی به دیگر قسمت‌ها و قصه‌های مجموعه وجود خواهد داشت.

بازی Assassins's Creed Valhalla

شخصی‌سازی و پایگاه اصلی بازی

  • مثل Odyssey می‌توان ابتدای بازی از بین شخصیت مرد و شخصیت زن، یکی را انتخاب کرد.
  • بازیگران شخصیت اصلی هر دو دانمارکی هستند و لهجه‌ی اصلی و صحیح را به اجرای خود آورده‌اند.
  • تجهیزات و آیتم‌های مختلف بازی قابلیت شخصی‌سازی بسیار بیشتری در مقایسه با دو بازی قبل دارند.
  • تک تک آیتم‌های بازی به صورت جداگانه طراحی شده و خاص هستند.
  • قابلیت‌های شخصی‌سازی ظاهری شامل مدل مو، خالکوبی، لباس و نقاشی‌های صورت است.
  • بازی‌کننده‌ها می‌توانند وایکینگ‌های مختلفی را خودشان طراحی کنند و در ارتش‌شان قرار دهند. می‌توان این وایکینگ‌ها را به صورت آنلاین با دوستان به اشتراک گذاشت.
  • بازی‌کننده‌ها در بازی یک روستا یا پایگاه برای خود و دیگر وایکینگ‌ها می‌سازند.
  • می‌توان این پایگاه را با ساختمان‌های مختلف، مثل آهنگری، پادگان، مغازه‌ی خالکوبی یا چیزهای دیگری پر کرد.
  • داستان بازی انتخاب‌های مختلفی را مقابل بازی‌کننده‌ها قرار می‌دهد؛ انتخاب‌هایی که ممکن است چه در دیالوگ‌ها یا چه در دیگر بخش‌های بازی صورت بگیرند و روند روابط سیاسی یا شخصی را مشخص کنند.
  • برای مثال می‌توان برای بهبود روابط قبیله‌های مختلف، ازدواجی بین آن‌ها برگزار کرد. شخصیت اصلی هم می‌تواند روابط نزدیکی با دیگر افراد برقرار کند.

بازی Assassins's Creed Valhalla

مراحل توسعه‌ی بازی

  • استودیوی بازی «یوبی‌سافت مونترال» هدایت توسعه‌ی بازی را برعهده دارد و سازنده‌ی اصلی بازی است.
  • کارگردانی بازی به «اشرف اسماعیل» سپرده شده است. اسماعیل پیش از این کارگردان دو بازی Assassin’s Creed: Black Flag و Assassin’s Creed Origins را برعهده داشته است.
  • Valhalla اولین بازی مجموعه خواهد بود که روی ایکس‌باکس سری ایکس و پلی‌استیشن ۵ عرضه می‌شود.
  • بازی روی پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، کامپیوتر و گوگل استیدیا هم عرضه خواهد شد.
  • یوبی‌سافت گفته که زمان عرضه‌ی نسخه‌های نسل بعد Assassin’s Creed: Valhalla وابسته به زمان عرضه‌ی کنسول‌های نسل بعد است؛ طوری که در همان روز عرضه‌ی این کنسول‌های جدید، Valhalla هم روی آن‌ها عرضه خواهد شد.

بازی Assassin’s Creed Valhalla برای عرضه در پاییز امسال در نظر گرفته شده است.

منبع: IGN

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۷ دیدگاه
  1. امیر طاها مرادعلیان

    یعنی اگه واقعی باشه که میزنه رو دست تمام بازی ها

  2. اتیلا

    امیر حسین لطفا پادکست بزار لطفا

  3. abdolkarim

    سلام دوستان دنبال یه بازی قدیمی به اسم legion arena میگردم که خیلی وقته دنبالشم ولی پیدا نشده میدونم گیمرای حرفه ای اینجا سر میزنن … کسی میتونه راهنماییم کنه ؟؟

  4. mehrdad

    متاسفانه origins و odyssey رو انگار یه کمپانی مبتدی ساخته بود و به هیچ وجه در حد و اندازه black flag نبودن، هر دو بازی رو در مرحله اول حذف کردم اما black flag رو پنج بار از اول تا آخر بازی کردم و لذت بردم. بعید میدونم اینم رضایت گیمرها رو در پی داشته باشه. بهترین بازی این کمپانی همون black flag هست و لا غیر.

  5. پدرام

    امیدوارم یه چیزی بشه مثل بلک فلگ .!!!

    امیر حسین نسل بعد هم که اومد ، پادکست چی شد؟؟

    1. امیدرضا سایه

      پادکست های اینجا واقعا خفنند،

      تا موقعی که امیر حسین پادکست جمع کنه پیشنهاد میکنم پادکست بازی سنتر رو ببین یا بگوش، محمد طالبیان هم خیلی خوبه

  6. امیدرضا سایه

    “پرتاب تبر، یکی از قابلیت‌های جدید حمله در بازی است.” آشنا نیست؟

    “مینی‌گیم‌هایی حول نوشیدنی‌های سالم و فرهنگی.” سالم و فرهنگی XD ؟

    “به جای عقاب و شاهین، این پرنده یک کلاغ است.” ایده باحالیه، ولی همیشه عقاب و شاهین بوده و به من این منظور رو میرسوند که چون خیلی دید داره عقاب و شاهین رو انتخاب میکردند، اگه دید کلاغ رو کم کنند و بجاش قابلیت های جدیدی رو بدند جالب خواهد شد.

    “قصه‌ی لیلا ادامه خواهد داشت” لیلا واقعا داستانش به پای سری های قدیمی نمیرسه، فقط خداکنه این بار یه داستان و گیم پلی باحال و جذاب به لیلا بدن.

    “قابلیت‌های شخصی‌سازی ظاهری شامل مدل مو، خالکوبی، لباس و نقاشی‌های صورتِ” شخصی سازی مدل فالووت۴ رو میخوام، خیلی خوب بود اون.

    “کارگردانی بازی به «اشرف اسماعیل» سپرده شده است.” اشرف اسماعیل خیلی خوبه.

    * دوست دارم بازم سارا شچنر (sara schachner) موسیقی متن این بازی رو بسازه، کلاف دیوتی و انتم رو که واقعا خیلی خوب ساخت، اساسین ORIGINS رو هم موزیکش خیلی زده، ایشا… ک توی این نسخه باشه.

    **طراحی صدا توی اساسینس کرید ها به اون خوبی نبوده، توی این نسخه ببینیم چیکار کردند.(طراحی صدا یه چیزی مث فاینال فانتزی ۷)

    ***در آخر من از این بازی یه اساسیسن کرید میخواد بازی های جدید فرقه قاتلین ادونچر های خوبین ولی اساسینس کرید نیستند.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما