بازی جدید اساسینز کرید داستان مدرن این سری را از ابتدا آغاز خواهد کرد
شاید فراموش کرده باشید اما داستان هر بازی اساسینز کرید (Assassin’s Creed) در زمان حال نیز رقم میخورد. در واقع آن معماریهایی که در بازیها میبینید، واقعی نیستند بلکه از دل یک شبیهساز واقعیت مجازی به آنیموس (Animus) بیرون آمدهاند که از خاطرات اجدادی که در DNA شما قرار دارند، استفاده میکند.
البته داستان بخش مدرن این سری توسط خود یوبیسافت از دوران دزموند مایلز (Desmond Miles)، شخصیتی آبکی با شباهتهایی پیتر پارکر (Peter Parker) که به عنوان پروتاگونیست عروسکگردان بازیهای این مجموعه تا اساسینز کرید ۳ فعالیت میکرد، اهمیت خود را از دست داده است. با این حال، در اساسینز کرید شدوز، آنها در حال برنامهریزی برای بازگرداندن فضای امروزی به شکلی بهتر هستند، اگرچه جزئیات نحوهی این کار ناچیز است.
مدیر سری بازی اساسینز کرید، مارک الکسیس کوته (Marc-Alexis Coté)، هفتهی گذشته در رویدادی گفت که پایان دادن به قوس داستانی دزموند تصمیم دشواری بوده و پس از آن، خط داستانی مدرن برای یافتن جایگاه خود تلاش زیادی کرده است. این مجموعه با لیلا حسن (Layla Hassan)، آزمایشهای زیادی کرده است، اما کوته احساس میکند که یوبیسافت نتوانسته روایتی تاثیرگذار و ثابت به او بدهد، به ویژه به این دلیل که داستان کلی این مجموعه از دستورات جنگی تمپلارها و اساسینها به شکار نه چندان جذابی برای بیگانگان باستانی تبدیل شده است.
کوته ادامه داد:
تمرکز مداوم بر روی شخصیتهایی که به دنبال مصنوعات ایسو (Isu) هستند، روایت را قابل پیشبینیتر کرد و درگیری بین تمپلارها و اساسینها را به نفع یک کنترل مستقیم روی آثار جادویی کنار گذاشت. این تغییر تمرکز این مجموعه را از آنچه همیشه در قلب این سری بوده یعنی «کاوش در تاریخ ما» از بین برد. از آنجایی که این رویکرد نیز تکراری شد، هم بازیکنان و هم منتقدان احساس کردند که خط داستانی امروزی به جای اینکه بخشی جدایی ناپذیر از تجربهی کلی باشد، به یک دغدغهی فرعی تبدیل شده است. علاوه بر این، پیچیدگی داستانی که در طول ۱۵ سال ساخته شده در این خط داستانی موازی، نوعی پیچیدگی را ایجاد کرد که نزدیک شدن به این سری بازی را برای تازه واردان دشوار میکرد.
کوته توضیح داد که اساسینز کرید شدوز اولین قدم در مسیر قرار دادن «تاریخ در مرکز تجربهی بازیکنان» خواهد بود، با روایتی مدرن که «به جای تحت الشعاع قرار دادن سفر تاریخی در خدمت بهبود تجربه خواهد بود.» شما میتوانید انتظار یک «تضاد معنیدار بین گذشته و حال» داشته باشید. بهطور دقیقتر، «خط داستان امروزی مضامین عمیقتری از حافظه، هویت و خودمختاری را بررسی میکند، اینکه چگونه گذشتهی ما، ما را شکل میدهد و چگونه کنترل این گذشته میتواند بر آیندهی ما تاثیر بگذارد.»
کوته در پایان گفت:
این مضامین به ما امکان میدهند تا در مورد مسائل معاصر آزادی در مقابل کنترل، قدرت دانش و تنش بین فردیت و همرنگی با جمع، همه از دریچهی تاریخ تامل کنیم. زمینه این مسیر جدید با بازی اساسینز کرید شدوز شکل خواهد گرفت که پایه و اساس این تکامل داستانی خواهد بود که در سالهای آینده رشد بیشتری نیز پیدا خواهد کرد.
در حال حاضر همه چیز بسیار جاهطلبانه به نظر میرسد و حتی این احتمال وجود دارد که همه عناصر امروزی داستان در یک مرکز بازی جدید که قبلا به عنوان «اساسینز کرید اینفینیتی» شناخته میشد، قرار گیرند.
اساسینز کرید شدوز در ۱۴ فوریه ۲۰۲۵ (۲۶ بهمن) برای پلیاستیشن ۵، ایکسباکس سری ایکس و اس و رایانههای شخصی عرضه میشود.
منبع: RockPaperShotgun