تیم Assassin’s Creed Shadows از طرفداران ژاپنی به دلیل مسائل تاریخی عذرخواهی کرد
تیم توسعه بازی Assassin’s Creed Shadows در پیامی برای طرفداران ژاپنی موضع این پروژه را در مورد اصالت تاریخی توضیح میدهد و همچنین از موارد تبلیغاتی که باعث نگرانی این طرفداران شده است، عذرخواهی میکند.
این پیام چهار صفحهای که به دو زبان انگلیسی و ژاپنی ارسال شده است، توضیح میدهد که جدیدترین نسخه سری اساسینز کرید قصد ندارد یک بازسازی واقعی از تاریخ باشد. در عوض، پیام گفته شده بازی را به عنوان یک «داستان فئودالی ژاپن» توصیف میکند و توسعهدهندگان امیدوارند که جرقه کنجکاوی را در بازیکنانی ایجاد کند که علاقهمند به این دوره از تاریخ هستند. یوبیسافت (Ubisoft) تاکید میکند که Shadows با همکاری مشاوران و مورخان خارجی ساخته شده است، اما اشتباهاتی کرده است و برخی از عناصر موجود در بازاریابی بازی باعث نگرانی جامعه ژاپنی شده است و بابت آن متاسف است.
در حالی که این پست جزئیات بسیار محدودی در مورد آنچه یوبیسافت به خاطر آن عذرخواهی میکند ارائه میدهد، احتمالا عنصر مورد بحث یک کانسپت آرت است که پرچم یک گروه بازسازی تاریخی ژاپنی را نشان میدهد. این پرچم که یک ساخته مدرن است و تاریخی نیست، بدون اجازه گروه استفاده شده است. در حالی که یوب سافت از آن زمان به دلیل استفاده از طراحی پرچم عذرخواهی کرده است، اما همچنان در آرت بوک فیزیکی موجود در نسخه کالکتورز بازی چاپ خواهد شد.
پیام جدید تیم سازنده در ادامه اشاره میکند که بازی تا زمان عرضه به تکامل خود ادامه خواهد داد و به انتقادات گوش فراخواهد داد. علاوه بر عذرخواهی درباره مورد گفته شده، این پیام همچنین درباره یاسوکه (Yasuke)، یکی از دو قهرمان اصلی بازی صحبت میکند:
در حالی که یاسوکه به عنوان یک سامورایی در Assassin’s Creed Shadows به تصویر کشیده میشود، ما اذعان میکنیم که این موضوع نیز مورد بحث و جدل است. ما این را با دقت در روایت خود گنجاندهایم و با شخصیت اصلی دیگرمان، نائویی (Naoe) که به همان اندازه در بازی مهم است، قهرمانهای دوگانه ما سبکهای گیمپلی متفاوتی را در اختیار بازیکنان قرار میدهند.
در حالی که یاسوکه اغلب به عنوان یک سامورایی در رسانههای محبوب، چه در ژاپن و چه فراتر از آن، معرفی شده است، نحوه نمایش او در بازی باعث ایجاد بحث در مورد حقیقت تاریخی آن شده است. با توجه به شواهد تاریخی محدود، هیچ مدرک قاطعی وجود ندارد که آیا یاسوکه یک سامورایی بوده یا نقش دیگری داشته است. این بحث در کنار انتقادات مربوط به تصمیم یوبیسافت برای نشان دادن یک مرد سیاهپوست به عنوان قهرمان اصلی بازی جدیدی که در ژاپن ساخته شده است، ادامه پیدا کرده است و مدیر عامل یوبیسافت، ایو گیلموت (Yves Guillemot)، ضمن محکوم کردن حملات آنلاین مخرب و شخصی به آن اشاره کرده است. در این پیام اشاره شده است که سری اساسینز کرید همیشه عناصری فانتزی را در بازیهای تاریخی خود داشته است و نمایندگی یاسوکه در بازی نمونهای از این موضوع است و زندگی منحصربهفرد و اسرارآمیز او، وی را به نامزدیایدهآل برای روایت داستان اساسینز کرید در ژاپن فئودال تبدیل کرده است. پیام یوبیسافت به جامعه ژاپنی خود با درخواست از طرفداران برای به اشتراک گذاشتن بازخوردها و افکار خود با احترام به پایان میرسد.
بازی Assassin’s Creed Shadows در تاریخ ۱۲ نوامبر (۲۲ آبان) برای کسانی که نسخههای دلوکس، آلتیمیت، گلد یا کالکتورز را خریداری میکنند عرضه میشود، در حالی که نسخه استاندارد سه روز بعد در دسترس است.
منبع: IGN