خالق آنچارتد: دنیای امروز یک بازی مثل آنچارتد ۱ را قبول ندارد

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
بازی Uncharted Drake's Fortune

هر زمان که نام استودیوی «ناتی‌داگ» به میان می‌آید، بازی «آنچارتد» و موفقیت‌هایش در ذهن‌مان نقش می‌بندد. با اینکه ناتی‌داگ در چندین نسل مختلف آثار متعددی را برای کنسول‌های سونی روانه بازار کرد، اما شکی وجود ندارد که آنچارتد به نماد آن‌ها تبدیل شده و خیلی‌ها این مجموعه را بهترین ساخته ناتی‌داگ می‌دانند. «ایمی هنیگ» (Amy Hennig) کارگردان و خالق این مجموعه است. او وظیفه کارگردانی و داستان‌نویسی سه گانه اصلی را برعهده داشت. با این همه، چند سالی است که هنیگ از ناتی داگ جدا شده. او به تازگی گفت‌و‌گویی به وضعیت ساخت اولین قسمت از مجموعه آنچارتد اشاره کرده و گفته است که چنین آثاری در بازار امروز چندان مورد استقبال قرار نخواهند گرفت و توفیق خاصی نخواهند داشت.

هینگ در رویداد DICE Summit 2019 با توجه به تغییرات بازار و موضوعات داغ این روزهای صنعت بازی، طی مصاحبه‌ای گفته است: «فکر نمی‌کنم امروزه بازی‌هایی مثل قسمت اول آنچارتد کارامد و عملی باشند؛ حال هرچقدر هم که این اثر پایه‌های مجموعه را تشکیل دهد. منظورم بازی‌ای است که یک تجربه هشت ساعته ارایه می‌دهد و پس از آن به پایان می‌رسد و هیچ حالت دومی – بخش آنلاین – هم ندارد و تنها ارزش تکرار آن به خاطر بازکردن کدهای تقلب و مواردی از این دست محدود می‌شود و نه بخش چند نفره، و نه هیچ چیز دیگری.»

بازی Uncharted Drake's Fortune

او ادامه می‌دهد: «این نوع بازی‌ها دیگر جواب نمی‌دهند. امروزه باید چندین ساعت گیم‌پلی طولانی داشته باشید. دیگر هشت ساعت بازی آن کیفیت لازم را نخواهد داشت. البته که خودتان می‌بینید بازی‌ها به کجا کشیده می‌شوند؛ سرویس‌های آنلاین، بتل رویال و بازی‌های سرویسی. همه این چیزها با مدل سنتی داستان‌گویی جور نمی‌آیند.»

اگر از طرفداران دو آتشه‌ی بازی‌های تک نفره و داستانی باشید، احتمالا از حرف‌های هنیگ ناراحت یا عصبانی شده‌اید. به هر حال اینکه ببینیم یکی از بهترین قصه‌گویان و کارگردان‌های صنعت بازی چنین حرفی را درباره بازی‌های داستانی می‌زند، مایه تاسف است و از طرفی دیگر هم جریان تغییر بازی‌های ویدیویی را بیش‌تر برای‌مان روشن می‌کند.

بازی Uncharted Drake's Fortune

با این حال، باید این حقیقت را قبول کرد. زمانی آنچارتد با هشت ساعت گیم‌پلی روانه بازار شد و توانست موفقیت‌های زیادی را به دست بیاورد. اما صنعت امروز این نوع بازی را قابل قبول نمی‌داند. بازی‌ها بزرگ‌تر شده‌اند و شرکت‌های تهیه‌کننده تمایل بیشتری به ساخت بازی‌های آنلاین و بتل رویال دارند و دیگر کم‌تر کسی حاضر به عرضه یا حتی خرید یک بازی هشت ساعته ۶۰ دلاری می‌شود.

منبع: Gameranx

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

یک دیدگاه
  1. Ren

    “به هر حال اینکه ببینیم یکی از بهترین قصه‌گویان و کارگردان‌های صنعت بازی چنین حرفی را درباره بازی‌های داستانی می‌زند، مایه تاسف است ”

    این یه تیکه رو خودت اضافه کردی ؟
    چون تو متن نتونستم پیداش کنم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما
X