تاریخ انتشار بازی Alone in the Dark مشخص شد؛ تریلر آن را تماشا کنید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
بازی Alone in the Dark

کمپانی THQ Nordic و استودیوی Pieces Interactive به تازگی از تاریخ انتشار ریبوت تنها در تاریکی (Alone in the Dark) برای کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی رونمایی کرده است.

داستان این بازی که با الهام از فیلم Angel Heart 1987 و سریال Twin Peaks ساخته شده، در دهه‌ی ۱۹۲۰ اتفاق می‌افتد و در آن بازپرسی به نام ادوارد کارنبی (Edward Carnby) با بازی دیوید هاربر با امیلی هارت‌وود (Emily Hartwood) با نقش‌آفرینی جودی کومر برای یافتن عموی گم شده‌اش تلاش می‌کند. این دو به عمارت Derceto Manor در نزدیکی نیواورلئان می‌روند و اوضاع به سرعت شروع به خراب شدن می‌کند. همراه با اتفاقات عجیب، هیولاهایی نیز ظاهر می‌شوند که نیاز به مقابله دارند.

البته از آنجایی که این یک بازی وحشت بقا است، گلوله‌های محدودی دارید و در صورت لزوم باید از سلاح‌های سرد نیز استفاده کنید. امیلی و ادوارد هر دو قابل بازی هستند و چشم‌اندازی منحصربه‌فرد از داستان ارائه می‌دهند. شخصیت‌های بازی همچنین به هر یک از قهرمان‌ها واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهند و این مقداری به ارزش تکرار بازی می‌افزاید.

بازی Alone in the Dark

میکائیل هدبرگ (Mikael Hedberg) که روی سری محبوب Amnesia و بازی SOMA کار کرده است، به عنوان کارگردان این بازی جدید می‌گوید:

برای من، هسته‌ی اصلی ساخت بازی‌های ترسناک یا در واقع هر بازی داستان محور، ایجاد نوعی رمز و راز است. در اساس بازی همیشه یک درام در جریان بوده و این چیزی است که شما را سرپا نگه داشته و درگیر می‌کند. بنابراین ترس‌های نگهانی یا جامپ‌اسکرهایی که دائما اتفاق می‌افتند، در مقایسه با زمانی که بازیکن انتظار دارد اتفاقی بیفتد، تاثیرگذاری کمتری دارند. ترس فقط تنش را از بین می‌برد.

بنابراین ساخت بازی برای من ساختن تجربه‌ای است که ریشه در داستان داشته و رازی است که بازیکن به دنبال آن است. البته کار روی Amnesia: The Dark Descent و SOMA کمک زیادی به من کرد و حتی اگر تنها در تاریکی نوع دیگری از روایت است، به دلیل این واقعیت است که سوم شخص ساخته می‌شود اما از نظر موضوعی متفاوت است.

تنها در تاریکی

گفتنی است که اولین نسخه از این سری یعنی Alone in the Dark (1992) در واقع یکی از اولین بازی‌های ژانر ترس و بقا بود که دو قهرمان قابل بازی را معرفی کرد. از منظر روایی، بسیار هیجان‌انگیز است داستان را از نگاه شخصیت‌های مختلف بررسی کنید و امیلی و ادوارد نیز روابط متفاوتی با عناصر داستان دارند.

در حالی که ادوارد بیشتر یک بازپرس اجیر شده است که گام به گام درک می‌کند که رمز و راز Derceto چگونه با او مرتبط است، امیلی ارتباط شخصی‌تری با داستان دارد زیرا نیاز دارد تا عموی خود را پیدا کند و با مصیبت عجیبی به نام «نفرین هارت‌وود» کنار بیاید. همه‌ی این‌ها در کات سین‌هایی که بازیکن می‌بیند و در واکنش‌های شخصیت‌های مختلفی که با آن‌ها ملاقات می‌کنید، منعکس می‌شود. علاوه‌بر این، بازیکن می‌تواند مراحل و بخش‌هایی از عمارت را بسته به قهرمان انتخابی ببیند.

َAlone in The Dark

موسیقی متن بازی توسط آرنی برگر زویگا (Arni Bergur Zoega) و با الهام از آهنگ‌های ساخته شده توسط افسانه‌ی سبک  Dark Jazz یعنی جیسون کوهن (Jason Kohnen) ایجاد شده است. طبق گفته‌ی کمپانی سازنده، همانطور که می‌دانید، Alone in the Dark در واقع یکی از سری‌های محبوب ژانر ترس و بقا محسوب شده و بیشتر قوانین و المان‌های اصلی این ژانر را ایجاد کرده است. ساخت نسخه‌ی جدید با الهام از اولین نسخه چیزی است که ریبوت ما را به عنوان یک نامه‌ی عاشقانه به نسخه‌ی اصلی جالب و منحصربه‌فرد می‌کند. از طرفی در حالی که بسیاری از بازی‌های دیگر بیشتر به بخش ترس می‌پردازند، استودیوی سازنده بیشتر خود را در ژانر وحشت روان‌شناختی می‌بیند.

در حالی که سازنده با عناصر و شخصیت‌های بازی نخست سری حسابی سروکله خواهد زد و داستان ریبوت بسیار شبیه به نسخه‌ی اصلی شروع می‌شود، با این حال یک داستان منحصربه‌فرد وجود خواهد داشت که بازیکنان را به مکان‌های جدیدی می‌برد. اگر داستان نسخه‌ی اول را به خاطر بیاورید، نکات و ارجاعات زیادی پیدا خواهید کرد، اما بازیکنان جدید بدون نیاز به دانش قبلی از داستان لذت خواهند برد.

َAlone in The Dark

با توجه به اینکه بازسازی‌های اخیر رزیدنت اویل روی این ریبوت تأثیرگذار بوده و با توجه به اینکه نسخه‌ی اول تنها در تاریکی خود روی اولین نسخه‌های سری ترسناک محبوب کپ‌کام تاثیر گذاشته است، این موضوع احتمالا روی تیم سازنده تاثیراتی داشته است. ناشر بازی می‌گوید:

هنگام توسعه‌‎‌ی بازی، ما بیشتر الهامات خود را از نسخه‌ی ساخته شده در سال ۱۹۹۲ گرفتیم و سعی کردیم تا حد امکان المان‌های اصلی را حفظ کرده و در عین حال آن را به یک تجربه‌ی مدرن تبدیل کنیم. این مدرن‌سازی، به‌عنوان مثال با یک دوربین روی شانه و یک سیستم کنترل که استاندارد شده، همراه است.

اگر داستان ریبوت ما را از نزدیک دنبال کنید، ارجاعات متعددی به بازی اصلی و شخصیت‌های آن‌ها و همچنین برخی بازتاب‌های جدید در مورد ماهیت بازسازی‌ها خواهید دید. برای مثال، اگر جرمی، شخصیتی که داستان را با نامه‌اش آغاز می‌کند، خود را نکشد (همانطور که در نسخه‌ی اصلی اول داد) و در عوض به دنبال درمان باشد، چه چیزی تغییر می‌کند؟ بنابراین از این نظر، این سوال که آیا تاریخ محکوم به تکرار است یا خیر، بسیار در ذهن توسعه‌دهندگان بوده است.

ریبوت تنها در تاریکی

میکائیل هدبرگ در مورد مضامین اصلی داستان بازی گفت:

مانند تمام جنبه‌های دیگر، ما از مضامین بازی نخست استفاده کرده و آن‌ها را گسترش می‌دهیم. در اصل، این یک داستان در مورد خانه‌ای خالی از سکنه است و شما رمز و راز فراتر از آن را کشف خواهید کرد و با چند فرد عجیب و غریب آشنا خواهید شد. در نهایت متوجه خواهید شد که ماجرا از چه قرار است. با این حال ما به شیوه‌ای چند لایه به آن نزدیک می‌شویم. این واقعیت که جرمی مانند نسخه‌ی اول خود را نکشته، بلکه به دنبال درمان رفته، به ما امکان می‌دهد با مضامین سرنوشت بازی کنیم.

به عنوان مثال، جرمی شخصیتی است که تقریبا بیش از حد از نقشی که در روایت داستان بازی می‌کند آگاه است و همه چیز آنطور که قرار است پیش نمی‌رود. علاوه‌بر آن، بسته به اینکه کدام شخصیت را برای بازی انتخاب کرده‌اید، داستان به گونه‌ای متفاوت روایت شده و واکنش‌های احساسی متفاوتی را بر می‌انگیزد. بنابراین، جنبه‌ی شخصی‌تر خط داستانی هر شخصیت، رابطه‌ی آن‌ها با عمارت، شخصیت‌های آنجا و آسیب‌های گذشته‌ای که باید با آن‌ها مواجه شوند، موضوع مهم داستان ما است.

در نهایت گفتنی است که تعداد کارمندان Pieces Interactive کمی بیشتر از ۳۰ نفر است. بنابراین سازندگان برای کات‌سین‌ها و موارد مربوط به انمیمیشن و چهره از استودیوهای خارجی نظیر Metricminds در فرانکفورت و Gate21 در سارایوو کمک دریافت کرده‌اند. هر دو استودیو بخشی از کمپانی THQ Nordic هستند.

ریبوت Alone in the Dark در تاریخ ۲۵ اکتبر (۳ آبان) برای پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری و رایانه‌های شخصی با قیمت ۵۹.۹۹ دلار منتشر خواهد شد. یک دموی قابل تجربه نیز هم اکنون روی پلتفرم‌های ذکر شده عرضه شده است. پیش‌خرید بازی به صورت دیجیتالی هم‌ اکنون در دسترس و عرضه‌ی نسخه‌ی کالکتورز بازی نیز در دست بررسی است. در ادامه می‌توانید تریلر و تصاویر منتشر شده را مشاهده کنید.

منبع: Gematsu


کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 ظرفیت 825 گیگابایت ریجن 1200 آسیا

کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت 512 گیگابایت



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما
X