آلن ویک ۲ برای کنسولهای نسل نهم و کامپیوتر معرفی شد
پس از شایعههای فراوانی که به گوش میرسید، بالاخره استودیو رمدی اینترتینمنت (Remedy Entertainment) بازی آلن ویک ۲ (Alan Wake 2) را بهصورت رسمی در جریان مراسم گیم اواردز ۲۰۲۱ معرفی کرد.
اگرچه پس از اینکه چند ماه پیش استودیو رمدی نسخهی بازسازیشدهی آلن ویک ۱ را برای پلتفرمهای امروزی منتشر کرد، میتوانستیم حدس بزنیم که شایعهها دربارهی دنبالهی این اثر جدیتر است اما برای اطمینان از آن چارهای جز صبر نداشتیم. اکنون دیگر خیال طرفداران این اثر راحت است.
در نوشتهی که خالق سم لیک (Sam Lake)، خالق بازی آلن ویک، در بلاگ رسمی پلیاستیشن نوشته او جزئیات جالبی را از این بازی منتشر کرده است. او بیان کرده: «آلن ویک اولین بازی استودیو رمدی اینترتینمنت است که در همان زمانی که ما روی قسمت اول آن کار میکردیم، در حال برنامهریزی و فکر دربارهی دنبالهی آن هم بودیم. این درسی بود که از مکس پین گرفتیم، جایی که ایدهی دنبالهی بازی تا قبل از پایان قسمت اول به ذهنمان خطور نکرده بود. با مکس پین، همهچیز در نهایت عالی پیش رفت، حتی اگر داستان قسمت اول با فکر ساخت یک دنباله برنامهریزی نشده بود. با این حال، با آلن ویک ما تصمیم گرفتیم که در همان اوایل ساخت بازی به دنبالهی آن فکر و داستان را با این ذهنیت طراحی کنیم.»
او در ادامه اضافه کرد: «زمانی که در پایان بازی اول، آلن ویک را از کابوس فرا طبیعی Dark Place رها کردیم، احساس میکردیم که پایانی مناسب برای داستان ترسناک ما است اما همچنین آن را بهعنوان یک پایان کلیفهنگر جذاب هم در نظر گرفتیم. آلن ویک درباره قوانین درام است و ما میدانستیم که برای ادامه دادن داستان، برای بقای آلن ویک، او باید سفر سختی را پشت سر بگذارد اما ما نمیدانستیم که این سفر سختی برای خود ما در رمدی هم خواهد بود. با این وجود، اکنون که به گذشته نگاه میکنم، واضح است که این باید سفر سختی میبود زیرا به هر حال آلن ویک دربارهی مبارزه برای خلق یک اثر هنری است. داستان به واقعیت تبدیل میشود. همچنین به خاطر مضامین اصلی بازی و فرآیند هنری خلق آن آلن ویک همیشه به اندازهی یک دنیا برایم ارزش داشته است.»
او در ادامه اشاره کرده که دنبالهی آلن ویک برای بیش از یک دهه در ذهن آنها بوده و او برای مدتی با یک تیم کوچک مشتاقانه روی آن کار کرده است و همیشه این فرآیند بین پروژههای بزرگ دیگر آنها قرار داشته است. سم لیک میگوید که بسیار خوشحال و هیجانزده است اکنون که آنها بالاخره توانستهاند تمرکز خود را بهصورت جدیتری روی توسعهی بازی آلن ویک ۲ ببرند،
با بازی کنترل (Control) در سال ۲۰۱۹، رمدی تلاش کرد که یک جهان مشترک بین آثارش بسازد و دنیای دو بازی کنترل و آلن ویک را به هم مرتبط کند. این موضوع در بستهی الحاقی دوم بازی کنترل به شکلی آشکار دیده میشود. سم لیک اذعان میکند که برای تجربهی آلن ویک ۲ تجربهی آثار قبلی اجباری نیست اما آنهایی که مشتاق به این کار هستند، با تجربهی آنها قطعاً پیشزمینههای بیشتری از داستان را دریافت خواهند کرد.
او در بخش پایانی صحبتهای خود بیان کرد: «ما اکنون آلن ویک ۲ را معرفی کردهایم. این یک لحظهی بسیار بزرگ برای ما در رمدی است. بهویژه برای خودم. نام رمز دنبالهی آلن ویک بهصورت داخلی پروژهی ماهی بزرگ (Project Big Fish) بود. دیوید لینچ گفته است، “ایدهها مانند ماهی هستند. اگر میخواهید، ماهی کوچکی بگیرید، میتوانید در آب کمعمق بمانید اما اگر میخواهید ماهی بزرگی را صید کنید، باید عمیقتر بروید.” آلن ویک ۲ ماهی بزرگ ما است. ما بیش از همیشه به اعماق رفتهایم، به تاریکی اقیانوس.»
اگرچه فقط یک نمایش سینمایی از بازی مشاهده کردیم اما سم لیک در جریان گیم اواردز جزئیات جالبی را دربارهی این بازی اعلام کرد. طبق گفتهی او، آلن ویک ۲ قرار است اولین بازی رمدی در سبک ترس و بقا باشد و دارای رمز و رازهای عمیق و چندلایه خواهد بود. علیرغم اینکه المانهای ترسناک در بازی اول وجود داشت، اما به هر حال گیمپلی آن همچون یک بازی اکشن بود. تغییر سبک بازی میتواند بسیار هیجانانگیز باشد. آلن ویک ۲ قرار است در سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر شود و وظیفهی انتشار آن هم بر عهدهی شرکت اپیک گیمز خواهد بود. بازی آلن ویک ۲ برای کنسولهای نسل نهم و کامپیوترهای شخصی عرضه خواهد شد.
منبع: PlayStation Blog