۸ نکته‌ی مهم در مورد The Callisto Protocol که باید بدانید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
The Callisto Protocol

ماه‌های آینده برای طرفداران بازی‌های ترسناک رویایی است و بازی‌های مختلفی در این ژانر قرار است عرضه شوند. یکی از این بازی‌ها، The Callisto Protocol محسوب می‌شود که توسط تیمی آشنا به این سبک، به رهبری یکی از سازندگان Dead Space در حال توسعه است. در روزها و هفته‌های اخیر مجموعه‌ای از جزئیات و تریلرهای مختلفی از بازی به اشتراک گذاشته شده و به ما اطلاعات زیادی در مورد این بازی ترس و بقا داده شده است. حال در اینجا قصد داریم تا به مهم‌ترین نکات این بازی با تمرکز بر مبارزات و سایر عناصر گیم‌پلی بپردازیم.

۸. المان‌های ترس

بازی The Callisto Protocol

با توجه به افرادی که در توسعه‌ی بازی The Callisto Protocol دخیل هستند، می‌توان به نوعی مطمئن بود که وقتی یک بازی را ترسناک می‌نامند، قرار نیست در آن شاهد اکشن فراوان باشیم. این بدان معناست که لحن و اتمسفر ترس در داستان، گیم‌پلی و مکانیک‌های آن ترکیب خواهد شد و احتمالا شاهد مکانیک‌هایی نظیر مدیریت منابع و مهمات باشیم. در همین حال، از نظر اتمسفر و لحن، به نظر می‌رسد که طراح ارشد بازی، بن واکر (Ben Walker)، نسبت به ریتم و تنش بازی بسیار هیجان‌زده به نظر می‌رسد. او در مصاحبه‌ی اخیر خود با رسانه‌ی گیم‌ اینفورمر بیان کرد:

اینکه بدانید موجودی آنجاست، از آن بترسید و ندانید که دقیقا چه زمانی قرار است به شما حمله کند، چیزی است که اتسمفر بازی را تشکیل می‌دهد. سر و صداهایی می‌آید و ممکن است بپرسید که آیا واقعا به سمت من می‌آید؟ کی قرار است این اتفاق بیفتد؟ کمی از آن ترس از ناشناخته است و داشتن ریتم مناسب و شکستن آن ریتم در جای مناسب می‌تواند بازیکنان را بترساند.

۷. سیستم خشونت و لت و پار شدن هیولاها

بازی The Callisto Protocol

اگر تا به حال هر یک از تریلرهای The Callisto Protocol را تماشا کرده باشید، متوجه شده‌اید که این بازی تاکید زیادی بر خشونت و خونریزی و نحوه‌ی آسیب دیدن دشمنان خود دارد. در واقع، سیستم به اصطلاح گور (Gore) بازی چیزی است که استودیوی Striking Distance چند سال روی آن کار کرده و به نوعی هسته‌ی بازی است. گلن اسکوفیلد (Glen Schofield)، کارگردان بازی و رئیس استودیو، اخیرا در مصاحبه‌ای گفته است:

ما چند سال روی چیزی که آن را سیستم گور می‌نامیم، وقت گذاشته‌ایم. مهندسان رندرگیری و چندین هنرمند، وقت خود را صرف پاره کردن هر دشمن کرده‌اند. مواقعی بود که می‌گفتیم، یک سوراخ و زخم دیگر در او (موجودات بازی) ایجاد کنید، ممکن است که (بازیکنان) این کار را انجام دهند. بنابراین ممکن است که هرگز همان موجود را آسیب دیده به صورت یکسان نبینید. ما می‌خواستیم که تک تک بازیکنان تجربه‌های ترسناک متفاوتی داشته باشند.

این سیستم می‌تواند سطح یک بازی ترسناک را به شیوه‌های قابل توجهی ارتقا دهد و با توجه به آنچه که تاکنون از The Callisto Protocol دیده‌ایم، به نظر می‌رسد که در این مسیر حرکت می‌کند. گفتنی است که مشابه این سیستم در بازسازی رزیدنت اویل ۲ وجود دارد.

۶. مبارزات

بازی کالیستو پروتوکل

به نظر می‌رسد که مبارزات در بازی قرار است جذاب و البته تنش‌زا باشد. به گفته‌ی سازندگان، مبارزات بازی ترکیبی تقریبا مساوی از مکانیک‌های نبردهای فیزیکی (تن به تن) و حملات از راه دور خواهد بود. در خصوص حملات از راه نزدیک، شما فقط از یک سلاح در طول بازی استفاده خواهید کرد و آن هم باتون خواهد بود. از طرفی بازی به دنبال ارائه‌ی عمق و تنوع در گیم‌پلی از طریق کمبوها و چیزهایی است که شما در اختیار دارید و ترکیب آن با سلاح‌هایی با برد بالا و توانایی جاخالی دادن از حملات دشمن، ریتم خاصی را در نبرد ایجاد می‌کند.

بن واکر در این باره می‌گوید:

“لحن کلی مبارزه نوعی کشمکش و تقلا است. شما باید هر کاری می‌توانید انجام دهید تا از پس آن برآیید. از آنجایی که تقریبا نیمی از مبارزات به صورت فیزیکی و تن به تن است، شما باید در مورد نحوه‌ی استفاده از گلوله‌های خود و مدیریت آن‌ها دقت کنید. برای این منظور، ما حرکات فیزیکی و کمبوهای مختلف را اضافه کرده‌ایم که وقتی پیاده‌سازی کنید، دشمن را از شما دور می‌کنند. بنابراین به شما این فرصت را می‌دهند که خیلی سریع، یک شلیک دقیق انجام دهید.

۵. سلاح Grip

the callisto protocol

یکی دیگر از عناصر بسیار جذاب مبارزه در بازی، Grip است، یک سلاح ویژه که علاوه بر اسلحه های معمولی خود به آن دسترسی خواهید داشت. Grip در واقع اسلحه‌ای است که می‌توانید از آن برای تغییر گرانش استفاده کنید که به شما این امکان را می‌دهد تا دشمنان را به سمت خود کشیده و آن‌ها را به هر سمتی که می‌خواهید، پرتاب کنید. استفاده از این سلاح ویژه این پتانسیل را دارد که تنوع و پویایی زیادی را به گیم‌پلی اضافه کند، به خصوص اگر از آن برای حل پازل و کاوش در محیط نیز استفاده کنیم. در این میان تایید شده است که این سلاح به نوعی با کول‌داون (Cooldown) کار می‌کند، بنابراین استفاده‌ی بیش از حد از آن امکان‌پذیر نخواهد بود.

۴. هوش مصنوعی دشمنان

بازی The Callisto Protocol

تنوع، نحوه‌ی رفتار دشمنان و توانایی آن‌ها در همه‌ی بازی‌ها مهم است، اما در یک اثر ترسناک که تهدید بیشتری برای شما ایجاد می‌کنند، باید همیشه در مرکز توجه‌ی سازندگان قرار داشته باشد.. خوشبختانه، به نظر می‌رسد که استودیوی سازنده‌ی بازی به خوبی از این واقعیت آگاه است. در حالی که سازندگان به جزئیات زیادی در مورد این جنبه‌ی خاص از بازی نپرداخته‌اند، در تریلرهای منتشر شده شاهد چندین نوع دشمن متفاوت بوده‌ایم.

از طرفی به نظر می‌رسد که دشمنان بازی به این راحتی از میان برداشته نخواهند شد. بن واکر در این باره توضیح داد که اگر سعی کنید از دست دشمنان فرار کنید، آن‌ها بی‌وقفه شما را حتی تا اتاق‌های مختلف دنبال کرده و از طریق دریچه‌ها و مجاری مختلف وارد می‌شوند. اگر بتوان هوش مصنوعی دشمنان را به درستی پیاده‌سازی کرد، پتانسیل فراوانی برای ایجاد سکانس‌های ترسناک وجود دارد.

۳. مکانیک Dismemberment

با توجه به ارتباط The Callisto Protocol با Dead Space، طبیعتا اشتراکات زیادی فارغ از فضای علمی‌تخیلی هر دو وجود دارد. مکانیک Dismemberment یکی از اجزای کلیدی گیم‌پلی Dead Space بود و به نظر می‌رسد که در The Callisto Protocol نیز به همان اندازه حیاتی باشد. به عنوان مثال، تکه تکه کردن بازوهای دشمن باعث می‌شود که دیگر قادر به حمله به شما نباشند.این در حالی است که شلیک به پاهای آن‌ها، آن‌ها را روی زمین انداخته و به شما این امکان را می‌دهد تا با حملات فیزیکی، گلوله‌های خود را ذخیره کنید. از طرفی حملات فیزیکی نیز می‌تواند باعث جدا شدن اعضای مختلف بدن دشمنان شود.

۲. مکانیک‌های پیشرفت

بازی ترسناک The Callisto Protocol

در مورد پیشرفت در بازی از آنجایی که یک اثر عظیم و گسترده با المان‌های نقش‌آفرینی نیست، بنابراین نباید منتظر درخت‌های مهارت بیش از حد پیچیده و عمیق باشید. با این حال به نظر می‌رسد که همچنان چنین سیستم‌هایی به اندازه‌ی کافی در دسترس قرار خواهند گرفت. در این باره توسعه‌دهندگان تایید کرده‌اند که درخت‌های مهارتی وجود خواهد داشت که بازیکنان بتوانند روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند و شخصیت خود را ارتقا دهند. بن واکر نیز اعلام کرده که درخت‌های مهارت برای باتون و سلاح GRP بزرگ‌تر از سایرین خواهند بود، زیرا این‌ها سلاح‌هایی هستند که قرار است به وفور از آن‌ها در طول بازی استفاده کنید. به طور کلی جزئیات کمی از این بخش‌ها وجود دارد و امیدواریم در هفته‌ها و ماه‌های آینده جزئیات بیشتری در مورد آن بدست آوریم.

۱. قابلیت‌های دوال سنس

Callisto Protocol

این اثر را فارغ از اینکه روی چه پلتفرمی تجربه می‌کنید، یک بازی سرگرم‌کننده به نظر می‌رسد. با این حال با وجود قابلیت‌های جذاب دوال سنس، این اثر قرار است تجربه‌ی بهتری را ارائه دهد. در واقع به نظر می‌رسد که استودیوی سازنده قرار است با قابلیت‌های بازخورد لمسی و ماشه‌های تطبیق‌پذیر حسابی تجربه‌ی بازیکنان را متفاوت کند. طبق گفته‌ی واکر تعداد زیادی از اسلحه‌ها، از قابلیت‌های ماشه‌های دسته به خوبی پشتیبانی خواهند کرد و از آنجایی که حملات تن به تن نیز در بازی وجود دارد، شکستن استخوان‌ کاراکترها نیز درون دسته احساس خواهد شد.

بازی The Callisto Protocol در تاریخ ۲ دسامبر ۲۰۲۲ (۱۱ آذر ۱۴۰۱) برای کنسول‌های نسل هشتم و نهمی ایکس‌باکس، پلی‌استیشن و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

منبع: Gamingbolt

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما
X