۱۴ لحظه‌ی جالب از حواشی المپیک ۲۰۲۴ که شما را به هیجان می‌آورد

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه
14 لحظه‌ی جالب از حواشی المپیک 2024 که شما را به هیجان می‌آورد

در کنار رقابت‌های بی‌نظیر و نفس‌گیر المپیک پاریس ۲۰۲۴ این رویداد ورزشی با حواشی و اتفاقات جالب و جنجالی خود، بی‌شک می‌تواند به یکی از به یادماندنی‌ترین مسابقات ورزشی جهان تبدیل شود. از مراسم افتتاحیه‌ی جنجالی آن گرفته تا لباس‌های درخشان تیم ژیمناستیک آمریکا و لحظات شادی‌بخش برد شرکت‌کنندگان، المپیک امسال با اتفاقات هیجان‌انگیزی همراه بود که بسیاری از آن‌ها در شبکه‌های مجازی بازتاب پیدا کردند. اگر از لحظات فراموش‌ نشدنی و حواشی المپیک ۲۰۲۴ عقب افتاده‌اید و حالا با به پایان رسیدن این دوره از رقابت‌ها می‌خواهید همه چیز را درباره‌ی آن‌ها بدانید، تا آخر این مطلب از دیجی‌کالا مگ با ما همراه باشید.

۱. مراسم افتتاحیه‌ی جنجال‌برانگیز المپیک

مهم‌ترین و اصلی‌ترین حواشی المپیک ۲۰۲۴ مراسم افتتاحیه‌ی این رویداد ورزشی بود که توجه افراد سراسر جهان را به خود جلب کرد. بازسازی تابلوی شام آخر لئوناردو داوینچی، نمایش ماری آنتوانت سر بریده و حضور ورزشکاران روی رود سن تنها بخشی از این مراسم بودند که سر و صدای زیادی را در شبکه‌های مجازی به پا کردند. افتتاحیه‌ی المپیک پاریس با انتقادات شدیدی از سوی سیاستمداران و رهبران مذهبی جهان روبرو شد به طوریکه کارگردان هنری آن یعنی توماس جولی (Thomas Jolly) بیانیه‌ای را برای از بین بردن شک و شبهه‌های مردم دنیا منتشر کرد.

مراسم افتتاحیه‌ی جنجال‌برانگیز المپیک

۲. گم شدن حلقه‌ی ازدواج ورزشکار ایتالیایی در آغاز المپیک

جیانمارکو تامبری (Gianmarco Tamberi) ورزشکار دو و میدانی کشور ایتالیا در همان روز افتتاحیه‌ی المپیک آنقدر برای به حرکت در آوردن پرچم کشور خود هیجان‌زده شد که حلقه‌ی ازدواج خود را به صورت کاملا اتفاقی در رود سن پاریس انداخت. او پس از این حادثه از طریق یک پست اینستاگرامی نامه‌ای عاشقانه را به منظور عذرخواهی از همسر خود منتشر کرد. تامبری به همسر خود پیشنهاد داد که او هم حلقه‌ی خودش را به داخل رود بیاندازد تا بهانه‌ای دیگر را برای کنار هم بودن و تجدید عهد قدیمیشان با یکدیگر بسازند.

گم شدن حلقه‌ی ازدواج ورزشکار ایتالیایی در آغاز المپیک

۳. ماجرای آقای مافین و بازتاب آن در فضای مجازی

یکی از شناگران تیم کشور نروژ یعنی هنریک کریستینسن (Henrik Christiansen) با علاقه‌ی بی حد و اندازه‌ی خود به کیک‌های مافینی که در دهکده‌ی المپیک سرو می‌شدند در شبکه‌های مجازی خبرساز شد. این شناگر به حدی از خوردن این کیک‌ها لذت برده بود که حتی در هنگام قدم زدن یا شرکت کردن در مسابقات هم تعدادی از آن‌ها را همراه خود داشت. این موضوع زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانید بسیاری از شرکت‌کنندگان المپیک ۲۰۲۴ نسبت به کیفیت پایین غذاها اعتراض کرده بودند. هنریک کریستینسن حتی در مصاحبه‌های خود با رسانه‌های مختلفی چون نیویورک تایمز گفته است که او عاشق غذاها و خوراکی‌های شیرین است و مافین‌های شکلاتی دهکده‌ی المپیک به طور ویژه‌ای خوشمزه و متفاوت هستند.

ماجرای آقای مافین و بازتاب آن در فضای مجازی

۴. بدشانسی خنده‌دار ورزشکار رشته‌ی پرش از مانع

یکی از خنده‌دارترین و جنجالی‌ترین حواشی المپیک ۲۰۲۴ ماجرای ورزشکار فرانسوی رشته‌ی پرش با نیزه یعنی آنتونی آمیارتی (Anthony Ammirati) است. فاق شلوارک این ورزشکار ۲۱ ساله درست وقتی سعی داشت در مرحله‌ی مقدماتی از مانع ۵.۷۰ متری عبور کند به روی میله‌ی هدف گیر کرد و همین اتفاق باعث حذف شدن او از مسابقات شد. این ماجرا تا چندین روز یکی از پرطرفدارترین موضوعات شبکه‌های مجازی به شمار می‌آمد؛ به طوریکه بسیاری از افراد درباره‌ی آن صحبت می‌کردند. آنتونی آمیارتی در مصاحبه‌های خود این اتفاق برای او به شدت ناامیدکننده است چرا که به نظر خودش با آمادگی بدنی کامل و بدون هیچ استرس و اضطراب غیرمنتظره‌ای در مسابقات حضور پیدا کرده بود.

بدشانسی خنده‌دار ورزشکار رشته‌ی پرش از مانع و حواشی المپیک 2024

۵. سگ‌درمانی تیم ژیمناسیتک آمریکا

دانکن اشتراوس (Duncan Strauss) که مجری یک برنامه‌ی رادیویی به نام «حیوانات سخنگو» است، در یک پست اینستاگرامی اعلام کرده که اعضای تیم ژیمناستیک کشور آمریکا از یک برنامه‌ی سگ درمانی برای کاهش استرس و اضطراب خود استفاده می‌کنند. او عکس سگی از نژاد گلدن رتریور به نام بیکن (Beacon) را که در کنار ژیمناستیک آمریکایی سیمون بایلز (Simone Biles) ایستاده بود در شبکه‌های مجازی خود منتشر کرده و گفته است که این سگ طلایه‌دار و ستاره‌ی نمایش‌های تیم ایالات متحده به شمار می‌آید. حضور این سگ دوست‌داشتنی و شیرین در مسابقات باعث خلق لحظات به یادماندنی و خنده‌داری شد که هم تماشاگران و هم ورزشکاران از آن لذت می‌بردند.

سگ‌درمانی تیم ژیمناسیتک آمریکا

۶. محبوبیت بی‌اندازه‌ی شناگر جوان ایتالیایی

حواشی المپیک ۲۰۲۴ تنها در لحظات خنده‌دار و سوژه‌های جنجالی خلاصه نمی‌شود چرا که توماس چکون (Thomas Ceccon) شناگر ۲۳ ساله‌ی کشور ایتالیا به دلیل زیبایی و جذابیت بسیار زیاد چهره و اندامش توجه افراد زیادی را در طول مسابقات این رشته‌ی ورزشی به خود جلب کرده است. این شناگر ایتالیایی جوان در کنار ظاهر فوق‌العاده‌اش عملکرد بسیار خوبی را هم از خود نشان داد و موفق به کسب یک مدال طلا و یک مدل نقره در المپیک پاریس شد. اما ظاهر توماس چکون تنها دلیل خبرساز شدن این ورزشکار نبود زیرا او  درست پس از موفقیت در مسابقات تصمیم گرفت به نشانه‌ی اعتراض به وضعیت دهکده‌ی المپیک پاریس برای استراحت و خواب به پارکی درست در کنار این مکان برود.

شناگر جذاب و جوان ایتالیایی

۷. تیرانداز سنتی و حرفه‌ای کشور ترکیه

یوسف دیکچ (Yusuf Dikeç) ۵۱ ساله از کشور ترکیه که برای رقابت در رشته‌ی تیراندازی با تپانچه در المپیک ۲۰۲۴ حضور داشت به یکی از خبرسازترین ورزشکاران این رویداد تبدیل شده است. دلیل اصلی ترند شدن نام این ورزشکار عدم بکارگیری تجهیزاتی است که شرکت‌کنندگان این رشته به طور معمول از آن‌ها استفاده می‌کنند. علاوه بر این،‌ او با ژستی بسیار حرفه‌ای درحالیکه به شدت آرام و خونسرد به نظر می‌رسید تیراندازی خود را انجام داد و به همراه شریک خود در مسابقات تیراندازی با تپانچه‌ی گروهی به مدال نقره دست پیدا کرد. ژست یوسف دیکچ در هنگام تیراندازی به حدی بحث‌برانگیز بود که کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گفتند که کشور ترکیه یک آدمکش حرفه‌ای را به المپیک فرستاده است. جالب می‌شود بدانید که این مرد آرام و به ظاهر عادی که با یک دست در جیب و عینکی ساده موفق به کسب مدال شد سالیان سال است که در مسابقات این رشته‌ی ورزشی شرکت می‌کند و دارنده‌ی دو مدال نقره است.

حواشی المپیک 2024؛ تیرانداز مرد حرفه‌ای کشور ترکیه کیست؟

۸. محبوبیت تیرانداز زن کره‌ای در شبکه‌های مجازی

آقای یوسف دیکچ تنها ورزشکار رشته‌ی تیراندازی با تپانچه نبود که در میان مردم جهان محبوبیت پیدا کرد. کیم یه‌جی (Kim Yeji) تیرانداز ۳۱ ساله‌ی اهل کشور کره‌ی جنوبی در طول مسابقات این رشته‌ی ورزشی با ظاهر خونسرد و حرفه‌ای خود همه‌ را مبهوت کرد و در ادامه موفق به کسب مدال نقره شد. اگر اهل گشت‌وگذار در شبکه‌های مجازی باشید به راحتی خواهید فهمید که این ورزشکار طرفداران زیادی را به دست آورده است. نکته‌ی دیگری که باعث جلب توجه علاقه‌مندان المپیک به کیم یجی شد عروسک فیل کوچکی بود که او در هنگام مسابقات در دست داشت. کمی بعد و در مصاحبه‌های مطبوعاتی طرفداران متوجه شدند که این عروسک کوچک در واقع متعلق به دختر کوچک این ورزشکار بوده و او برای کمتر کردن اضطراب خود آن را به همراه داشته است.

کیم یجی تیرانداز کره‌ای معروف در حواشی المپیک 2024

۹. خوشحالی دردناک جودوکار کشور مولداوی

اَدیل عثمانف (Adil Osmanov) جودوکار کشور مولداوی که المپیک امسال موفق به کسب مدال برنز در این رشته‌ی ورزشی شده است، هنگام جشن گرفتن پیروزی خود آن هم درست وقتی که مردم جهان او را تماشا می‌کردند به خودش آسیب زد. بسیاری از افراد باورشان نمی‌شد که ادیل تنها با چرخاندن دستان خود با مشکل دررفتگی شانه روبرو شده است و همین نام او را با یکی از موضوعات داغ شبکه‌های مجازی و حواشی المپیک ۲۰۲۴ تبدیل کرد. او پس از این حادثه در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز اعلام کرد که پیش از شروع مسابقه و در هنگام گرم کردن احساس سلامت کامل نمی‌کرده است اما نمی‌توانسته به این دلیل کناره‌گیری کند.

در رفتن شانه‌ی جودوکار کشور مولداوی

۱۰. عکس یادگاری تیم ژیمناستیک ایتالیا و چین

چو یاچین (Zhou Yaqin) ژیمناست ۱۸ ساله‌ی چینی در رشته‌ی ورزشی بالانس ژیمناستیک به مدال نقره‌ی المپیک دست پیدا کرد؛ اما این قضیه زمانی جالب می‌شود که بدانید این ورزشکار جوان در همان لحظه‌ی ایستادن روی سکوی دوم با سنت گاز گرفتن مدال‌های المپیک آشنا شد. چو یاچین با نگاه کردن به رقبای ایتالیایی خود متوجه شد که می‌تواند برای ژست گرفتن مدال نقره‌ی خودش را گاز بگیرد؛ همین موضوع لحظه‌ای دلگرم‌کننده، صمیمانه و دوستداشتنی را برای تماشاگران مسابقات به وجود آورد.

عکس یادگاری تیم ژیمناستیک ایتالیا و چین

ست بادی و لگینگ ورزشی دخترانه مدل ژیمناستیک

۱۱. خواستگاری بازیکن بدمینتون چینی از هم گروهی خود

حواشی المپیک ۲۰۲۴ با لحظات عاشقانه و زیبایی پیوند خورده بود که تماشای آن‌ها احساس شادی و خوشحالی زیادی را به تماشاگران هدیه می‌کرد. هوانگ یا کیونگ (Huang Ya Qiong) درست پس از کسب مدال طلای بدمینتون دو نفره‌ی مختلط با درخواست ازدواج لیو یوچن (Liu Yuchen)، یکی از بازیکنان تیم بدمینتون کشور چین، روبرو شد و درست جلوی چشم همه‌ی مردم جهان به او جواب بله داد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید با وجود شگفت‌آور بودن این لحظه بسیاری از افراد در شبکه‌های مجازی لیوچن را بابت رفتار اشتباه او و دزدیدن لحظه‌ی قهرمانی هوانگ یا کیونگ مورد انتقاد قرار دادند.

خواستگاری بازیکن بدمینتون چینی از هم گروهی خود

۱۲. ظاهر زیبای شرکت‌کنندگان زن المپیک

از گذشته تا به حال بسیاری از افراد بر این موضوع باور دارند که ورزشکاران زن و کسانیکه در این حوزه فعالیت دارند نمی‌توانند مانند زنان دیگر ظاهر زیبایی داشته باشند اما المپیک پاریس خلاف این طرز فکر را به آن‌ها ثابت کرد. شرکت‌کنندگان زن رشته‌های ورزشی مختلف امسال با ناخن‌های مانیکور شده و بلند، میکاپ‌های زیبا و موهای استایل شده توجه همه‌ی مردم جهان را به خود جلب کردند. برای مثال سایمون بایلز و سونیسا لی (Sunisa Lee) از تیم ژیمناستیک آمریکا درست پیش از شروع مسابقات آرایش صورت خود را تمدید می‌کردند. از طرف دیگر قهرمان دو سرعتی جهان یعنی شاکری ریچاردسون (Sha’Carri Richardson) با ناخن‌های بلند و تیز در مسابقات این رشته‌ی ورزشی شرکت کرد و رکورد دنیا را زد. این لحظات و حواشی المپیک ۲۰۲۴ آنقدر زیاد بودند که توانستند ذهنیت بسیاری از افراد را درباره‌ی زیبایی و انرژی زنانگی تغییر دهند.

حواشی المپیک 2024 و زنان قدرتمند این رویداد

۱۳. لباس‌های درخشان تیم ژیمناستیک زنان آمریکا

تیم ژیمناستیک زنان کشور آمریکا به دلیل پوشیدن لباس‌های درخشان پوشیده شده از کریستال‌های سواروسکی به یکی از اصلی‌ترین حواشی المپیک ۲۰۲۴ تبدیل شدند. لباس‌های این تیم با بیش از ۴۷ هزار کریستال سواروسکی ریز و درشت تزئین شده بودند تا جذابیت نمایش آن‌ها را بیشتر کنند و باعث جلب توجه مخاطبین شوند. این لباس‌ها با الهام از ایده‌ی «میهن‌پرستی کلاسیک آمریکایی و جادوی هالیوود» توسط برند ورزشی جی‌کی الایت (GK Elite) دوخته و طراحی شده‌ بودند. علاوه بر این، طراحان این برند برای ادای احترام به شهر میزبان یعنی پاریس از مروارید‌های سواروسکی برای بیشتر کردن جلوه‌ی لباس‌ها استفاده کرده بودند.

لباس‌های درخشان و گران قیمت تیم ژیمناستیک زنان آمریکا

۱۴. حضور شمشیرباز باردار مصری در المپیک

المپیک پاریس به همه‌ی جهان ثابت کرد که زنان غیرقابل پیشبینی و به طرز خارق‌العاده‌ای قدرتمند هستند. شاید برایتان غیرقابل باور باشد که بدانید ندا حافظ (Nada Hafez) شمیرباز ۲۶ ساله‌ی مصری در حالی در مسابقات این رشته‌ی ورزشی شرکت کرد که در ماه هفتم بارداری خود قرار داشت. این شمشیرباز اولین مسابقه‌اش را برد اما در بازی دوم خود شکست خورد و در مرحله‌ی یک شانزدهم نهایی حذف شد. ندا حافظ در این باره می‌گوید:‌ «سه نفر روی سکوی مسابقه بودند؛ حریفم، خودم و‌ نوزاد درون شکم من.»

حضور شمشیرباز باردار مصری در المپیک

کلام آخر

المپیک پاریس قرار بود که تنها یک رویداد ورزشی عادی باشد اما با گذشت زمان و شروع مسابقات به عرصه‌ای برای نمایش لحظات جنجالی، دوست‌داشتنی و گاها خنده‌دار تبدیل شد. حواشی المپیک ۲۰۲۴ به همه‌ی ما ثابت کردند که اتفاقات و ماجراهای در حال وقوع برخی اوقات می‌توانند بیشتر از مدال‌ها و جوایز افراد در ذهن مردم باقی بمانند و آن‌ها‌ را به هیجان بیاورند.

منبع: ELLE Magazine ,Vogue



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما