اوپل گرندلند GSe پلاگین هیبریدی ۲۰۲۳ معرفی شد

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
اوپل گرندلند GSe

اوپل ماه گذشته از خودروی آسترا GSe به عنوان یک هاچبک اسپرت و قدرتمند رونمایی کرد. این شرکت در راستای افزایش تنوع خودروهای برقی خود امروز اوپل گرندلند GSe را به کاربران معرفی کرده است. در واقع اوپل گرندلند GSe را می‌توان اولین کراس اوور پلاگین هیبریدی این گروه خودروساز و همچنین اولین محصول این شرکت به شمار آورد که یک موتور درون‌سوز را با یک موتور برقی ترکیب کرده است.

باید اشاره کنیم که اولین مدل پلاگین هیبریدی اوپل گرندلند ابتدا در سال ۲۰۱۹ رونمایی شد و سپس در ژوئن ۲۰۲۱ فیس لیفت شد. اکنون نیز نسل جدید آن با پسوند GSe در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. این خودرو اگرچه در کنار اوپل آسترا GSe هاچبک و استیشن به‌زودی روانه‌ی بازار می‌شود، اما از لحاظ عملکردی یک سروگردن بالاتر از آسترا GSe هاچبک است. این کراس اوور جمع و جور ترکیبی از یک موتور بنزینی ۱.۶ لیتری چهار سیلندری توربوشارژ با یک جفت موتور الکتریکی برای تولید حداکثر ۲۹۶ اسب بخار قدرت است. نیروی تولیدی این سیستم پلاگین هیبریدی به هر چهار چرخ منتقل شده و این کراس اوور را طی ۶.۱ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رساند. طبق ادعای این گروه خودروساز، حداکثر سرعت قابل پیمایش اوپل گرندلند GSe حدود ۲۳۵ کیلومتر بر ساعت است.

اوپل گرندلند GSe

البته در صورت رانندگی در حالت تمام برقی و خاموش بودن موتور بنزینی، اوپل گرندلند GSe می‌تواند با نهایت سرعت ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. اوپل گرندلند GSe همانند آسترا GSe مجهز به سیستم تعلیق جدید با سیستم فرمان بازطراحی شده‌ای بوده که هندلینگ و پایداری کنترل آن تقویت شده و یک رانندگی پویاتر را به کاربران ارائه می‌دهد. همچنین این خودرو دارای سیستم تعلیق مکفرسون در اکسل جلو و سیستم تعلیق مولتی لینک در عقب بوده که در محور عقب فنرهای سخت‌تر و دمپرهای محکم‌تری برای آن تعبیه شده است.

این کراس اوور پلاگین هیبریدی اسپرت بر روی چرخ‌های ۱۹ اینچی با طراحی برگرفته از رینگ‌های آلیاژی Manta Gse سوار شده است. خودروساز آلمانی برای اینکه ظاهر گرندلند پلاگین هیبریدی را از تریم‌های معمولی این خودرو متمایز کند، کاپوت را به رنگ مشکی طراحی کرده که با رنگ سقف و آینه‌های جانبی هارمونی خواهد داشت. البته مشتریان در صورت تمایل می‌توانند رنگ سفید کاپوت را انتخاب کنند. این خودرو همچنین مجهز به دیفیوزری متفاوت در بخش عقبس بوده و لوگوی GSe هم روی درب صندوق عقب آن حک شده است.

اوپل گرندلند GSe

در مورد درون کابین اوپل گرندلند GSe پلاگین هیبرید ۲۰۲۳ هم باید اشاره کنیم که صندلی‌ها با پوششی از جنس جیر آلکانتارا دوخته شده‌اند و همچنین تکیه‌گاه‌های جانبی صندلی‌ها نسبت به مدل استاندارد تقویت شده‌اند. اوپل اعلام کرده که سری جدید GSe به عنوان جایگزین محصولات عملکردی GSi در اختیار مشتریان قرار گرفته است. این موضوع حاکی از آن است که این شرکت قصد دارد خودروهای عملکردی برقی یا همان هیبریدی بیشتری را روانه‌ی بازار کند. استلانتیس که کمپانی مادر برندهای اوپل و واکسهال به شمار می‌رود، در بیانیه‌ای اعلام کرده که تولید محصولات این شرکت با پیشرانه درون‌سوز را تا سال ۲۰۲۸ در اروپا متوقف خواهد کرد. دو سال بعد یعنی در سال ۲۰۳۰ هم تمامی زیربرندهای استلانتیس در اروپا تنها خودروهایی الکتریکی را روانه‌ی بازار می‌کنند.

منبع: Motor 1



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما