محصولات برنده و بازنده‌ی ریلمی در سال ۲۰۲۱

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۶ دقیقه

سال ۲۰۲۱ برای شرکت ریلمی، سال خوب و قدرتمندی بوده و ما گوشی‌های هوشمند مختلفی را در هر سطح و قیمتی از این شرکت چینی دیدیم. ریلمی که برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ با نام اوپو ریل (Oppo Real) در چین ظاهر شد، سال به سال مراحل ترقی و پیشرفت را طی کرد و در سال ۲۰۱۸ رییس سابق اوپو الکترونیکس و رییس بخش تجارت خارج از کشور با نام Ski Li با اعلام استعفای رسمی خود از شرکت اوپو و قصد وی برای تأسیس شرکتی با نام ریلمی به‌عنوان یک شرکت کاملا مستقل خبر داد. روند خوب و رو به جلوی این شرکت پس از مستقل شدن هم ادامه داشت و امسال هم گوشی‌های مختلفی نظیر گوشی‌های گیمینگ، گوشی‌های رده‌بالای با تراشه‌های پرچم‌دار و قدرتمند و همچنین طیف وسیعی از گوشی‌های میان‌رده با کیفیتی خوب و قیمت مناسب را در اختیار کاربران خود قرار داد.

در این مطلب قصد داریم تا به بررسی محصولات برنده و بازنده‌ی سال ۲۰۲۱ ریلمی بپردازیم و یک جمع‌بندی کلی از عمکلرد این شرکت چینی داشته باشیم. محصولات این شرکت آن‌قدر گسترده و متنوع هستند که ما به سادگی توانستیم برندگان و بازندگان امسال ریلمی را شناسایی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم که خواندن این مقاله را از دست ندهید.

برنده – گوشی هوشمند ریلمی GT Neo2

این گوشی هوشمند در اواخر سال وارد بازار شد اما به‌سرعت توانست نظر کاربران و علاقمندان را به خود جلب کند. گوشی ریلمی GT Neo2 با اختلاف بهترین گوشی پرچم‌دار در بازار با نسبت قیمت/عملکرد باورنکردنی است. این گوشی هوشمند مجهز به نمایشگر ۶٫۶۲ اینچی با پنلی از نوع AMOLED E4 است که از قابلیت‌هایی مانند حداکثر نور ۱۳۰۰ نیتی، وضوح +Full HD و رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۷۰ به‌عنوان قلب تپنده‌ی این قاتل پرچم‌دار انجام وظیفه می‌کند که این تراشه مجهز به هسته‌های Cortex-A77 با حداکثر فرکانس ۳٫۲ گیگاهرتز است و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۶ یا ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم آن را همراهی می‌کنند.

در بخش دوربین این گوشی هوشمند ما شاهد ۳ لنز هستیم که لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی ISOCELL GW3 سامسونگ، لنز ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو سیستم دوربین ریلمی GT Neo2 را تشکیل می‌دهند. یک لنز سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هم در حفره‌ی نمایشگر دیده می‌شود که کیفیت خوبی دارد و کاربران از آن می‌توانند در برقراری تماس‌های ویدیویی استفاده کنند. انرژی این گوشی ریلمی را یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت تأمین می‌کند که با شارژر سریع ۶۵ واتی به‌سرعت شارژ می‌شود.

چیزی که ما درباره‌ی GT Neo2 دوست نداشتیم و در واقع می‌توانستند این گوشی را کامل کنند، پشتیبانی نکردن از کارت حافظه‌ی microSD، نداشتن گواهینامه‌ی مقاومت در برابر آب و همچنین نبود جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا است. به غیر از این‌ها، ریلمی GT Neo2 یک گوشی قدرتمند و باکیفیت محسوب می‌شود که با قیمت باور نکردی ۳۷۴ دلار در اختیار کاربران قرار گرفته است. بنابراین این گوشی یکی از موفق‌ترین گوشی‌های هوشمند این شرکت چینی به شمار می‌آید.

بازنده – گوشی هوشمند ریلمی ۸ پرو

این گوشی هوشمند قرار بود تا موفقیت دیگری را برای ریلمی رقم بزند، زیرا ریلمی ۸ پرو اولین گوشی این شرکت بود که با لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی روانه‌ی بازار شده بود. با این حال اما از پردازنده‌ی دو نسل قبل خود استفاده می‌کند؛ یعنی ریلمی ۸ پرو همانند ریلمی ۶ پرو از اسنپدراگون ۷۲۰G بهره می‌برد که قطعا این شرکت کاربرانش را با انتخاب این پردازنده ناامید کرده است. به غیر از پردازنده، نمایشگر این گوشی هم شبیه به گوشی نسل قبلی خود است و از یک پنل سوپر آمولد ۶٫۴ اینچی با رزولوشن فول HD پلاس (تراکم پیکسلی ۴۱۱ پیکسل در هر اینچ) و نرخ رفرش ریت تصویر ۶۰ هرتزی بهره می‌برد. بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ریلمی ۸ پرو به ۴۵۴ نیت می‌رسد.

پردازنده‌ی ۷۲۰G این گوشی، یک تراشه‌ی ۸ نانومتری با هشت هسته است که با سرعت کلاک ۲٫۳ گیگاهرتز وظایف پردازشی این گوشی هوشمند را انجام می‌دهد. در بخش دوربین که به نظر می‌رسد تمرکز اصلی این گوشی در این بخش قرار دارد، ما شاهد سیستم دوربین چهارگانه هستیم که گل سر سبد آن‌ها لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی ISOCELL HM2 سامسونگ است. در کنار این لنز، یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دو دوربین ماکرو و عمق‌ میدان ۲ مگاپیکسلی دیده می‌شوند که کیفیت خوبی دارند. همچنین شایان ذکر است که لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی ار قابلیت فیلم‌برداری ۴k با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و فول HD با سرعت ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

در جلوی نمایشگر هم یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی سلفی دیده می‌شود که نسبت به نسل قبلی خود که دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل دارد، با تنزل کیفیت مواجه شده است. منبع انرژی ریلمی ۸ پرو یک باتری به ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی است که یک شارژر سریع ۶۵ وات آن شارژ می‌کند. همچنین رابط کاربری Realme UI 2.0 مبتنی بر اندروید ۱۱ به صورت پیش‌فرض روی این گوشی هوشمند اجرا می‌شود. اما یکی از مشکلات و دغدغه‌های ریلمی پرو ۸ قیمت بسیار بالای آن است. ریلمی این گوشی را برای رقابت با سری ردمی نوت ۱۰، به ویژه نسخه‌ی پرو روانه‌ی بازار کرد که هیچ حرفی برای زدن در مقابل این سری نداشته است. فروش این گوشی به قیمت ۳۰۰ یورو اشتباه بزرگی بود که ۸ پرو را به‌عنوان یکی از محصولات بازنده‌ی این شرکت چینی در سال ۲۰۲۱ معرفی کرد.

برنده – گوشی هوشمند ریلمی ۸

سری ریلمی ۸ در کل آن‌قدرها هم بد نبود. اگرچه در قیمت ۲۰۰ یورو رقبای سرسختی داشت، اما نسخه‌ی پایه‌ی این سری یعنی گوشی هوشمند ریلمی ۸ مشخصات و قابلیت‌های خوبی را در اختیار کاربرانش قرار داده است. ریلمی ۸ مجهز به یک صفحه‌نمایش ۶٫۴ اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل است که بیشینه‌ی روشنایی ۱۰۰۰ نیت را ارائه می‌کند و ۸۳ درصد نسبت بدنه به نمایشگر را تشکیل می‌دهد. اگر چه پنل این گوشی هوشمند از نوع AMOLED است اما یکی از ایراداتی که می‌توان گرفت رفرش ریت ۶۰ هرتزی این صفحه‌نمایش است که می‌توانست بسیار بهتر باشد. قلب تپنده‌ی این گوشی چینی پردازنده‌ی مدیاتک هلیو G95 است که انتظار چندانی از این پردازنده نداریم. هلیو G95 مبتنی بر لیتوگرافی ۱۲ نانومتری ساخته شده و پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای دارد.

باید خاطر نشان کنیم که ۴ یا ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم به همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی پردازنده‌ی این گوشی را در امر پردازش همراهی می‌کنند. در بخش دوربین این گوشی هوشمند ما شاهد بهره‌گیری از ۴ لنز هستیم که لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی به همراه یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، یک لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی و یک لنز عمیق میدان ۲ مگاپیکسلی سیستم دوربین ریلمی ۸ را تشکیل می‌دهند که در مجموع عملکرد خوبی را از خود نشان داده‌اند. همچنین در قسمت جلویی گوشی هم ما شاهد قرارگیری یک دوربین سلفی با دقت ۱۶ مگاپیکسلی هستیم که کاربران از آن می‌توانند برای برقراری تماس‌های ویدیویی بهره ببرند.

ریلمی ۸ شیائومی از یک باتری به ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت به‌عنوان منبع انرژی استفاده می‌کند که برای این گوشی انتخاب مناسبی است. نکته‌ی قابل توجه این است که با وجود باتری با ظرفیت بالا این گوشی تنها دارای وزنی معادل ۱۷۶ گرم بوده است. کاربران می‌توانند ریلمی ۸ را با سرعت شارژ ۳۰ واتی شارژ نمایند و این یعنی نسبت به بیشتر محصولات میان‌رده‌ی موجود در بازار، زمان کمتری برای شارژ باتری این گوشی نیاز خواهد بود.

جدا از این مسائل پردازش دوربین می‌توانست بهتر باشد، البته باز هم می‌گوییم که نباید انتظار زیادی از چیپست هلیو G95 داشته باشیم که کار پردازش ریلمی ۸ را بر عهده دارد. این یک گوشی با قیمت ۲۰۰ یورویی است و در نوع خود اولین گوشی هوشمند با اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر و پنل AMOLED بود. اما در مجموع می‌توان گوشی هوشمند ریلمی ۸ را در لیست برندگان امسال این شرکت چینی قرار بدهیم.

بازنده – گوشی هوشمند ریلمی GT 5G و نبرد پرچم‌داران

تنها پرچم‌دار واقعی شرکت ریلمی در سال ۲۰۲۱، پروژه‌ی ناموفقی از آب در آمد. ریلمی سری GT را عرضه کرد و قرار بود که گوشی‌هایی به‌سرعت تندترین خودروهای گرند توریسمو داشته باشد و در قلمرو قاتل پرچم‌دار قرار بگیرد. ریلمی GT 5G اگرچه تلاش می‌کرد تا یک پرچم‌دار و یک گوشی گیمینگ قدرت باشد اما چنین عملکردی را از خود نشان نداد. این گوشی پرچم‌دار مجهز به یک نمایشگر ۶٫۴۳ اینچ از نوع Super AMOLED است که یکی از نکات قابل توجه‌ی این مدل به شمار می‌آید. این پنل رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز را به کاربر ارائه می‌دهد و سرعت نمونه‌برداری ۳۶۰ هرتز دارد.

قلب تپنده‌ی این گوشی ریلمی پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ است و به تعبیری اولین گوشی ریلمی محسوب می‌شود که با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ در اختیار کاربران قرار گرفته است. این تراشه‌ی قدرتمند که با فرآیند ساخت ۵ نانومتری ساخته شده از یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای با پیکربندی نام آشنای ۱ + ۳ + ۴ بهره می‌برد. همچنین ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی این پردازنده‌ی قدرتمند را در امر پردازش یاری می‌کنند.

یک آرایش دوربین سه‌گانه در قاب پشتی ریلمی GT 5G دیده می‌شود که از یک لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی Quad-Bayer سونی IMX 682، یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی تشکیل می‌شود که عملکرد بدی ندارد. همچنین در قسمت سمت چپ نمایشگر این گوشی حفره‌ای برای میزبانی از دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی وجود دارد و از حالت شب هم پشتیبانی می‌کند. انرژی مصرفی این گوشی هوشمند از یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود که ریلمی وعده‌ی شارژدهی ۹۸ ساعته را به کاربران خود داده است. این باتری از شارژر سریع ۶۵ وات پشتیبانی می‌کند و قادر خواهد بود این گوشی را در مدت ۳۵ دقیقه از ۰ به ۱۰۰ درصد شارژ برساند.

نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که ریلمی GT 5G یک گوشی ۹ ماهه است و ما انتظارات بیشتری از این گوشی به‌عنوان یک پرچم‌دار داشتیم. اگر بخواییم صادقانه بگوییم، بازنده‌‌ی اصلی گوشی ریلمی ۸ نیست، بلکه بازنده‌ی اصلی شرکت ریلمی در نبرد پرچم‌داران است. با این حال، این شرکت در روزهای ابتدایی سال ۲۰۲۲ با GT 2 پرو قول عرضه‌ی یک گوشی واقعا پرچم‌دار را داده بود، بنابراین امیدواریم امسال این گوشی در بخش برندگان محصولات ریلمی قرار بگیرد.

برنده – گوشی هوشمند ریلمی ۸i

ریلمی برندی است که به خاطر گوشی‌های هوشمند ارزان قیمتش شناخته شده و در این مقوله باید به گوشی هوشمند اقتصادی ریلمی ۸i اشاره کنیم. این گوشی هوشمند در بخش‌ گوشی‌های هوشمند اقتصادی قرار می‌گیرد و با توجه به هزینه‌ای که بابت آن پرداخت می‌کنید، تجربه‌‌ی کاربری سریع و باتری با ظرفیت بالایی را به شما ارائه می‌دهد. ریلمی ۸i مجهز به یک نمایشگر ۶٫۶ اینچی LCD است که رزولوشن +FHD و پشتیبانی ۱۰۰ درصدی از گاموت رنگی DCI-P3 را ارائه می‌کند. ریلمی ۸i اولین گوشی در بازه‌ی قیمتی خود است که از نمایشگری با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز با تنظیمات جزئی بهره می‌گیرد.

پردازنده‌ی این گوشی هوشمند اقتصادی تراشه‌ی هلیو G96 مدیاتک است که با فناوری ۱۲ نانومتری تولید شده است. ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی پردازنده‌ی این گوشی هوشمند را یاری می‌کنند. پشتیبانی از کارت حافظه‌ی میکرو SD برای بهره‌گیری از حافظه‌ی بیشتر در این گوشی امکان پذیر است.

سیستم دوربین سه‌گانه‌ی این گوشی هوشمند متشکل از ۳ لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1٫۸، سنسور ۲ مگاپیکسلی عمق میدان با دیافراگم f/2٫۴ و لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو با دیافراگم f/2٫۴ است. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی این گوشی در حفره‌ی نمایشگر تعبیه شده که نسبت به قیمت آن از کیفیت خوبی برخوردار است.

منبع انرژی این گوشی یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است و از شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند. گوشی هوشمند ریلمی ۸i با قیمت ۱۹۰ دلار / ۱۷۰ یورو، قابلیت‌های معقولی را به کاربران ارائه می‌دهد. وقتی مخاطبان این گوشی را هدف قرار می‌دهیم، نمی‌توانیم از این گوشی عیب و ایرادی بگیریم. این گوشی هوشمند در تست باتری همه‌ی رقبای خود را شکست داد و برای آن دسته از کاربرانی که می‌خواهند تلفن‌هایشان مدام در دسترس باشد، بسیار مناسب است.

بازنده – گوشی هوشمند ریلمی ۸s 5G

حال که صحبت از گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی است بد نیست به گوشی ریلمی ۸s 5G اشاره‌ای کنیم. قرار بود این گوشی نسخه‌ی بهتری از ریلمی ۸ ۵G باشد، اما این دو گوشی به نوعی نسبت به نسخه‌ی ۴G ریلمی ۸ و ریلمی ۸ پرو توانایی کمتری داشتند. ریلمی ۸s 5G از یک نمایشگر ۶٫۵ اینچی LCD بهره می‌برد که در گوشه‌ی سمت چپ و بالای آن یک حفره برای میزبانی از دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی گوشی تعبیه شده است. این نمایشگر رزولوشن +FHD و نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی را به کاربران ارائه می‌دهد.

قلب تپنده‌ی این گوشی هوشمند اقتصادی تراشه‌ی دایمنسیتی ۸۱۰ مدیاتک است. این پردازنده که برای اولین بار در جهان روی این گوشی مورد استفاده قرار گرفته، یک چیپ هشت هسته‌ای است که از سرعت ۲٫۴ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G57 در کنار ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی کار پردازش این گوشی هوشمند را انجام می‌دهند. با توجه به پشتیبانی از قابلیت Dynamic RAM Expansion، کاربران می‌توانند حافظه‌ی رم این گوشی را افزایش دهند.

در قاب پشتی این گوشی هوشمند ۳ لنز دیده می‌شود که لنز اصلی دوربین از نوع ۶۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1٫۸ است. دو سنسور دیگر با دقت ۲ مگاپیکسلی هستند که یکی از آن‌ها عکاسی عمق میدان برای حالت پرتره و دیگری عکاسی ماکرو تا ۴ سانتی‌متر ارائه می‌کند. همچنین همانند گوشی ریلمی ۸i، این گوشی هم از یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی در حفره‌ی نمایشگر بهره می‌برد که کاربران از آن می‌توانند در تماس‌های ویدیویی خود استفاده کنند.

انرژی این گوشی هوشمند اقتصادی ریلمی از طریق یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود که با شارژ سریع ۳۳ واتی هم پشتیبانی می‌کند. رابط کاربری Realme UI 2.0 مبتنی بر اندروید ۱۱ هم روی این گوشی اجرا می‌شود. نکته‌ی دیگری که درباره‌ی ریلمی ۸s وجود دارد پشتیبانی از اینترنت نسل پنجم (۵G) است که با توجه به کشوری در آن فروخته می‌شوند یعنی هند، شبکه‌های نسل بعدی هنوز در دسترس نیستند و بنابراین کاربران هیچ سودی از ۵G بودن آن نمی‌برند.

برنده – گوشی‌های هوشمند ریلمی GT Master و GT Explorer Master

برخی ممکن است بگویند بی‌انصافی است که این دو گوشی را در کنار یکدیگر قرار دهیم زیرا آن‌ها بسیار متفاوت هستند. از این دیدگاه کاملا حق با آن‌ها است، اما این دو گوشی کنار هم می‌توانند بازار گوشی‌های هوشمند میان‌رده را مختل کنند. از گوشی ریلمی GT Master شروع کنیم؛ جایی که این گوشی هوشمند یک نمایشگر ۶.۴۳ اینچ Super AMOLED دارد که نرخ رفرش ریت ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌دهد و وضوح تصویر این پنل هم فول HD است که رزولوشن ۲۴۰۰ پیکسل در ۱۰۸۰ پیکسل را برای کاربران به نمایش می‌گذارد. زیر این نمایشگر باکیفیت یک حسگر نوری اثر انگشت تعبیه شده که سرعت عمل خوبی دارد.

پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۷۸ به‌عنوان قلب تپنده‌ی این گوشی هوشمند ایفای نقش می‌کند که دارای یک پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای Kryo 670 با پیکربندی ۱+۳+۴ است. همچنین ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی این تراشه را همراهی می‌کنند. از سیستم سه‌گانه‌ی دوربین این گوشی بگوییم که متشکل از لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی است. یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی در پنل جلویی این گوشی دیده می‌شود. منبع انرژی ریلمی GT Master یک باتری با ظرفیت ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که از شارژ فوق سریع SuperDart Realme با قدرت ۶۵ وات پشتیبانی می‌کند.

می‌رسیم به گوشی ریلمی GT Explorer Master؛ جایی ما شاهد یک پنل ۶٫۵ اینچی Super AMOLED با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، نرخ نمونه‌برداری لمسی ۴۸۰ هرتز و بهره‌گیری از استاندارد +HDR10 هستیم. بیشینه‌ی روشنایی این نمایشگر به ۱۱۰۰ می‌رسد که رقم خوبی است و کاربران در زیر نور آفتاب مشکلی برای کار کردن با گوشی ندارند. قلب تپنده‌ی این گوشی هوشمند اسنپدراگون ۸۷۰ است که ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی آن را همراهی می‌کنند.

دوربین سه‌گانه‌ی این گوشی از لنز ۵۰ مگاپیکسلی IMX766 سونی به همراه یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی اولترا واید و یک لنز ۲ مگاپیکسلی عمق میدان تشکیل می‌شود. لنز اصلی این گوشی قابلیت فیلم‌برداری ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و ۱۰۸۰ با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را هم دارد. همچنین یک لنز دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هم در پنل جلویی این دستگاه دیده می‌شود. باید خاطر نشان کنیم که باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به‌عنوان منبع تغذیه‌ی گوشی هوشمند GT Explorer Master درنظر گرفته شده که از شارژ سریع ۶۵ وات هم پشتیبانی می‌کند.

همان‌طور که در بالا به آن اشاره شد، هر دو گوشی GT Master و GT Explorer Master از صفحه‌نمایش Super AMOLED با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز، وضوح Full HD+ و دوربین‌های توانمند بهره می‌برند. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی آن‌ها عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و ما نباید پشتیبانی از شارژ سریع ۶۵ واتی آن‌ها را نادیده بگیریم. با این حال آنچه بیش از همه در این گوشی‌ها به چشم می‌آید، ظاهر جذاب این دو گوشی است. در دنیایی که مشخصات گوشی‌های هوشمند به‌ندرت با هم متفاوت هستند، گاهی اوقات ظاهر یک گوشی، برگ برنده‌ی آن گوشی محسوب می‌شود.

قاب‌های با طراحی چمدانی این گوشی‌ها که در رنگ‌های خاکستری و گلبهی در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند، جذابیت خاص خود دارند و با استقبال کاربران هم مواجه شدند. حتی اگر طراحی عجیب و غریب چمدانی شکل آن را نمی‌پسندید، گزینه‌ی سفید رنگ آن هم محکم به نظر می‌رسد.

بازنده – رابط کاربری Realme UI 2.0

رابط کاربری Realme UI 2.0 مبتنی بر اندروید ۱۱ است که بسیار عالی است، اما به معنای واقعی‌تر، یک ColorOS 11 تغییر یافته است. شرکت ریلمی هیچ کار خاصی برای متمایز کردن رابط کاربری خود از اوپو انجام نداده است. ما می‌دانیم که هر دو شرکت زیر یک چتر قرار دارند و به صرفه است که یک شکل جدید را روی یک رابط کاربری فقط برای یکپارچه‌سازی بگذاریم و آن را به یک شکل صدا کنیم. اما این رابط کاربری همچنان ناقص به نظر می‌رسد.

یکی از دیگری نکاتی که باید درباره‌ی ریلمی به آن اشاره کنیم این است که به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را به موقع برای دستگاه‌های خود ارائه می‌کند. رابط کاربری این شرکت به طور رسمی در سپتامبر ۲۰۲۰ معرفی شد و اولین نسخه‌های پایدار از اوایل سال ۲۰۲۱ به گوشی‌های این شرکت چینی عرضه شد. به طور کلی می‌توان گفت که ریلمی در رابط کاربری Realme UI 2.0 سیاست ساده‌تری را در پیش گرفته و که البته در نظر گرفتن این سیاست سبب شده تا شاهد رابط کاربری با سرعت بسیار بالا باشیم که باعث می‌شود اپلیکشین‌ها به‌سرعت اجرا شوند و حرکت در محیط رابط کاربری هم بسیار نرم و روان باشد.

نسخه‌ی جدید رابط کاربری ریلمی یعنی Realme UI 3.0 در حال حاضر در مرحله‌ی بتا است. به نظر می‌رسد که طبق آخرین شایعه‌ها دوباره از طراحی ColorOS 12 الهام گرفته شده که البته خیلی جای تعجب هم ندارد. از تفاوت‌های احتمالی آن می‌توان به تغییر ظاهر آیکون‌ها، قابلیت جدید پنجره‌های شناور و تغییر ظاهری پنل تنظیمات سریع اشاره کرد. امیدواریم این بار ریلمی قابلیت‌های جدیدی را به رابط کاربری خود اضافه کند تا شاهد شخضی‌سازی بیشتری در آن‌ها باشیم.

در این مطلب ما به بررسی محصولات برنده و بازنده‌ی شرکت چینی ریلمی در سال ۲۰۲۱ پرداختیم و به یک جمع‌بندی کلی از عملکرد این شرکت رسیدیم. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

منبع: GSMArena



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما