آیا نابه‌سامانی‌های اپل ادامه دارد؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گرچه درآمد و سود شرکت اپل در گزارش فصل سوم مالی این شرکت از آنچه کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند بهتر بود و باعث افزایش قیمت سهام این شرکت شد اما کاهش فروش گوشی‌های آیفون در دو فصل مالی گذشته (در مقایسه با همین فصل‌های مالی در سال گذشته) تا به حال بی‌سابقه بوده و به همین دلیل سهامداران تا حدی نگران هستند.

حتی برخی کارشناسان بسیار بدبین معتقدند این افت عملکرد برای اپل اتفاقی بلندمدت خواهد بود، به این زودی‌ها پایان نمی‌یابد و نباید به افزایش قیمت سهام شرکت چندان امیدوار بود.

برای مثال یک گزارش نشان می‌دهد سهم ترافیک اینترنتی شرکت اپل در بازه دومین فصل تقویمی سال ۲۰۱۵ تا دومین فصل تقویمی سال ۲۰۱۶ در ۱۸ کشور از ۲۰ کشور مورد بررسی کاهش یافته است. این سهم در آمریکا ۴ درصد، در آلمان ۶ درصد و در بریتانیا ۱۰ درصد کاهش یافته است.

این در حالی است که سهم شرکت سامسونگ از ترافیک اینترنت در چهار فصل و تا نیمه سال ۲۰۱۶ در ۱۸ کشور از ۲۰ کشور مورد بررسی افزایش داشته. جالب است که یکی از این کشورها که سامسونگ در آن نتوانسته سهم ترافیک اینترنتی‌اش را افزایش دهد همان کشوری است که اپل توانسته ترافیک اینترنتی‌اش را افزایش دهد؛ این کشور عربستان سعودی است.

به‌این ترتیب تحلیل‌گران بدبین‌تر می‌گویند رقبای اپل هر روز قوی‌تر می‌شوند و محصول جدید اپل یعنی آیفون ۷ هم گوشی هوشمندی نیست که بتواند این بازی را به کل تغییر دهد بلکه آن‌ها از همین حالا این مدل را تا حدی ناامیدکننده ارزیابی می‌کنند. در واقع برخی معتقدند با آمدن آیفون ۷ به بازار هم اتفاق مهمی برای اپل نمی‌افتد و احتمال دارد افت فروش آیفون‌های شرکت اپل روندی ادامه‌دار باشد. باید دید اپل این دسته از کارشناسان را شگفت‌زده می‌کند یا مطابق با انتظار آنان همچنان در بحران خواهد ماند.

منبع: PhoneArena


مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

راهنمای خرید آیفون


برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۹ دیدگاه
  1. Next is Now

    نکته ی جالب در تمام مقالاتی پیرامون کاهش فروش آیفون و سایر شرکت ها افزایش فروش سامسونگه که واقعا خود من به عنوان یه طرفدار این برند هم از عملکرد فوق العاده این شرکت در فروش اسمارتفون هاش شگفت زده ام

  2. مهدی

    چه رومانتیک استیو جابز فقید رهبر جهان تکنولوژی، حالا چه کنیم که او رفت، این حرف ها همه کشکه تکنولوژی بدون استیو و بیل هم رشد میکنه مثل درخت ار ار اما حالا وقتش نرسیده ، هیچ چیز جدا از سیاست نیست هیچ چیز حتی زندگی انسانها هم قبلش سیاست گذاری میشه چه برسه تکنولوژی، بزرگتر نگاه کنیم

  3. مهدی

    چی میگی با بایی اپل بیاد اندروید بزنه؟ شما چی پیش خودتون فکر می کنید!!!

  4. نظر

    میشه بپرسم چرا اخبار وضعیت آیفون فعلی تو کشور خودمون رو پوشش نمیدید؟ بعد از اون طرح رجیستری که گوشی ها رو جمع کردن دیگه خبر جدیدی نشنیدیم!

    1. Ali S

      خب تموم شد دیگه تا آیفون رجیستر نشه نمیاد که
      دیگه خبر خاص چی هست جمع کردن دیگه اینا که تو ویترینه همش جعبه یا ماکت آیفونه

  5. حامد

    اینکه تمام موفقیت های اپل را مرحون جابز بدانیم، کمی زیاده رویست ، اما اتفاقات بعد از جابز مطمعنا اپل را از یونیک بودن خارج کرد … به عقیده من سه اتفاق سبب شد چنین وضعیتی برای اپل پیش بیاید که دو اتفاق اول مربوط به سیاست های بعد از جابز و سومی مربوط به مفاهیم پایه ایه آی اواس از ابتدا بوده است :

    ١- اپل سیایت یونیک بودن دیزاین گرافیکی خود را کاملا رها کرد و به موج فشن دیزاینِ اینترفیس های تمامی کمپانی های دیگر مانند طراحی فِلَت با تم رنگی به شدت جیغ روی آورد که باعث شد اپل به جای پیشرو بودن در گرافیک تبدیل به مقلد شود و از طرفی در کنار آن برای پایدار نگاه داشتن بعضی از افکت های سنگین و کانسپت چندین لایه ایِ اینترفیس ، مجبور به خرج کردن بخشی از پردازش برای گرافیک شد و باعث شد تا برندِ سریع بودنِ آی او اس کمی خدشه دار شود …

    ٢- تنوع محصولاتِ تقریبا بی معنی به شکلی که اپل تقریبا در تمامی سایزها یک دیوایس دارد و “تمرکز” تیم طراحی بر روی “غنای” محصولاتش کاملا از بین رفته است. و البته همچنین متاسفانه ساعت اپل تقریبا جز یک ابزار لاکچری برای جوانان هیچ نوع آوری ندارد

    ٣- عدم ارسال فایل و به اشتراک گذاری دِیتا با سایر برندها و همچنین حافظه اختصاصی برای هر اپلیکیشن در اپل و عدم سیستم خوانش اطلاعات از یک حافظه شِیر در آی او اس و در نهایت سیاست اینکه؛ “ما درها را میبندیم تا سیستم از بروز هر نوع ‘از تعادل خارج کننده ای’ ایمن باشد” سبب شده است در زمان کنونی کااااملا اپل از سایر برندها به شدت عقب بیافتد. این دیدگاه در زمان های اول آمدن آیفون خود را به شکل یک مشکل حاد نشان نمیداد ولی اکنون بزرگترین خصیصه منفی آی او اس است و در کمال تعجب در هر پرزنتِیشن ، تیم کوک و افرادش به بَزَک کردن هرچه بیشتر این ساختار کهنه میپردازند تا اینکه مشکل اصلیی که ذکر آن رفت را برطرف کنند .

    من خود از طرفداران اپل بودم به شدت ، ولی چند سالیست حوصله بودن در میان اخبارهای زرد تکنولوژی از این دست رو دیگر ندارم . ولی اپل مایه دلخوشیمون بود تا قبل از مرگ استیو جابز ، و آن تنها به دلیل اینکه میدیدیم یک شرکت غول هنوز در دنیا وجود دارد که علی رغم فروش و ثروت بسیار بالا ، ولی به ترکیب مهندسی و هنر به شدت اعتقاد داشت ، اینش واقعا جذاب بود …

    عذر میخوام بیش از اندازه طولانی شد، درضمن نظر کاملا شخصی بود و هرکسی دیدگاهی دارد

  6. اشکان

    چیزی که میتونه اپل نجات بده تولید یه اندرویدی فوق العاده کنار ایفون ۷ هست که تقریبا همه به سمت خودش جذب میکنه

    1. سام

      سامسونگ خودش داره اندروید رو ول میکنه تا زودتر سیستم عامل خودش رو بیاره چون فهمیده اندروید سبب فرسایش سخت افزار میشه اندروید که اینده اش تمومه شاید ال جی و گوشی های چینی
      خبر سیستم عاملش همه جا هست خودتون بخونید

  7. سامیار

    در جای دیگر هم ذکر کرده بودم که اپل بعد از استیو جابز، از یک شرکت پیشرو به یک شرکت دنباله رو تبدیل شد. بعد از آخرین گوشی دوران جابز فقید iPhone 4S ما شاهد نوآوری چشم گیر نبودیم. منکر پیشرفت سخت افزاری (حسگر اثر انگشت و ۳D Touch) نیستم. ولی به هر حال این تغییرات به اندازه زمان جابز برای آیفون شگفت انگیز نبود.
    اپل باید استراتژی بدون جابز رو پیدا کنه. در این زمینه تا حدودی موفق بوده نه کامل. مثل ساعت هوشمند که به نظرم سنگ بنای اون هم به دوران جابز برمیگرده.
    اپل با دنباله روی از بازار خودکشی کرد. معرفی گوشی ارزان قیمت ۵C که با استفبال نا امید کننده روبرو شد و همچنین معرفی دو گوشی همزمان ۶ و ۶plus که باز هم برای پیروی از بازار و معرفی گوشی با صفحه نمایش بزرگتر بوده. برگ برنده اپل تا iPhone 5 معرفی تنها یک گوشی بوده که به خاص بودن و یونیک بودن اون کمک میکرد و باعث میشد فروش گوشی iPhone رقم بالایی رو به خودش اختصاص بده. معرفی دو گوشی همزمان اگرچه برای کاربران که صفحه بزرگ رو میپسندند خوشایند بوده ولی به نظر میرسه بیشتر برای جبران عدم نوآوری همانند دور ه های گذشته و به دست آوردن سهم بازار بیشتر بوده.
    اون چیزی که اپل قبل و بعد جابز رو متمایز میکنه تغییر تمرکز از نوآوری به فروش بیشتر بوده که تا ابنجا مانند گذشته خیلی موفقیت آمیز نبوده.
    به هر حال اپل و دنیای امروز یک نابغه رو از دست داده و همه باید هزینه کمبود همچین فردی رو بدیم. اپل با کاهش فروش و کاربران با گوشی هایی بدون پیشرفت چشمگیر. و اینجاست که من بعنوان کاربر اپل به این فکر میفتم برای گوشی جدید نیم نگاهی به پرچمدار جدید سامسونگ هم بندازم. چون دیگه iPhone مثل گذشته برای من جذابیت نداره.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما