الدن رینگ: ۱۰ راز و مکانیک مخفی که بازی آنها را به شما نمیگوید
مکانیسمهای مخفی الدن رینگ همه جا دیده میشوند و در سرتاسر بازی پراکنده شدهاند. از لوکیشن گرفته تا مأموریت ها و حتی داستانهای جالب و سلاحها و بأس های مخفی. با توجه به اطلاعاتی که تا آنجای کار از بازی دارید این اسرار میتوانند قطعات داستانی جذاب باشند که سطح دانشتان را بالا برده یا مکانیسمهایی باشند که تجربه بازی را برای شما کاملاً دگرگون کنند. به عنوان مثال باران میزان تأثیرگذاری طلسمها در الدن رینگ را تغییر میدهد. با اینکه میتوانید در بازی با سوار شدن بر اسبتان حتی اگر برای چند فریم ناچیز هم که شده نامرئی شوید چشم پوشی کردن از این اتفاق جالب منطقی نیست. علاوه بر این مواردی در بازی وجود دارند که اگر بدانید چه و کجا هستند میتوانید از آنها به سادگی گذر کنید. اطلاعات قابل توجهی در بازی نهفته شده که قادرند چشم انداز الدن رینگ را تماماً دگرگون کنند اما اگر ندانید این گنجینههای نهفته دانش در کجا قرار دارند احتمالاً بیخبر از آنها رد میشوید.
مشخصاً دانستن اینکه این مکانیسمها و اسرار وجود دارند نیمی از مسئله را حل میکند، زیرا شما چیزی را مکانیسم مخفی الدن رینگ خطاب نمیکنید اگر در معرض عموم و در دسترس قرار داشت. در ادامه ما فهرستی از اسرار گیم پلی الدن رینگ تهیه کردهایم تا به شما بازیکنان عزیز در راه کشف و استفاده از آنها کمک کنیم. بعضی از این اسرار مفید هستند، برخی عجیب و تعدادی دیگر شما را سر جایتان میخکوب خواهند کرد.
۱. آب و هوا بر روی میزان آسیب رسانی طلسمهایتان تأثیر میگذارد
شاید پیش از این متوجه این مورد به خصوص در بازی شده باشید، صدمه وارده ناشی از طلسمها با تغییر هوا دچار تغییر میشود. هوایی که به خصوص به نظر میرسد بر روی آنها تأثیر دارد باران است: اگر هنگام استفاده از طلسم باران ببارد آسیب ناشی از آتش کاهش پیدا میکند ولی در عوض آسیب طلسم آذرخش افزایش مییابد. تا آنجایی که ما اطلاع داریم این میزان حدوداً ده درصد است اما به اندازهای است که در نتیجه بعضی نبردها در طول بازی مؤثر واقع شود خصوصاً برای آن دسته از بازیکنانی که طلسمهای زیادی در اختیار دارند.
۲. سوار شدن بر اسب شما را برای مدت کوتاهی ضدضربه میکند
درست مانند وقتهایی که غلتیدن در نبرد برای مدت کوتاهی بازیکن را از آسیب دیدن مصون میکند احضار تورنت با سوت مرکب بازه کوتاهی از آسیب ناپذیری را به دنبال دارد. این رویداد خیلی سریع رخ میدهد. به عبارت دیگر تنها مدت زمان مختصری که انیمیشن سوار شدن شخصیت بر روی تورنت در حال نمایش است این وضعیت برقرار میباشد. اگر با دقت و برنامه ریزی از این قابلیت استفاده کنید میتوانید از دریافت صدمات مرگبار ضربات تکی حتی در نبردهای بأس مانند غول آتشین (Fire Giant) بهره ببرید.
۳. دشمنان غول آسا به دشمنان دیگر آسیب وارد میکنند
شاید متوجه شده باشید که برخی دشمنان در بازی میتوانند سایر دشمنان را هدف آتش خودی قرار دهند و دلیلی برای این اتفاق وجود دارد: اندازه. هر چیزی بزرگتر از هشت فوت یک غول بیعقل یا قاتل بیتفاوت تلقی میشود و به دیگر دشمنان در حملات خود آسیب میزند خصوصاً آنهایی که به اندازه خودش بزرگ هستند. خرچنگهای مرداب بزرگ، ترول های غران و اژدهایان عظیم الجثه، تمامی این موجودات میتوانند متحدانشان را به همان آسانی که شما را میکشند از پای در بیاورند. با سوار شدن بر روی تورنت در میدان نبرد به احتمال زیاد قادر خواهید بود آنها را به ضربه زدن به یکدیگر وادار کنید.
۴. برگهای طلایی در شب میزان جمع آوری رونها را بهبود میبخشند
شانس آن وجود دارد که بازیکنان در شب با وضعیت آب و هوایی رو به رو شوند که در آن برگهای طلایی در آسمان دیده میشوند. این برگها صرفاً نمایشی نیستند بلکه موهبت درخت ارد هستند بدین معنا که بازیکنان هنگام کشتن دشمنان در این وضعیت رونهایی بیشتری به دست خواهند آورد.
۵. حملات آذرخش که به آب برخورد میکنند رو به بیرون انعکاس پیدا میکنند
این مورد میتواند به نفع شما باشد یا به ضررتان بسته به آن که چه کسی حمله را انجام دهد. هر طلسم یا حمله آذرخش که به سطح آب اصابت میکند اثر اضافی دیگری به همراه دارد که در آن امواج الکتریکی از محل برخورد به بیرون حرکت میکنند.
این حرکت چندان طولانی نیست اما به این معناست که یک صاعقه میتواند به چندین دشمن در نزدیکی خود آسیب بزند یا اگر صاعقه احضار شده توسط شما به هدف نخورد امواج ناشی از برخورد آن به سطح آب احتمالاً به او برخورد خواهد کرد. به یاد داشته باشید که این اثر به ضرر شما هم میتواند عمل کند. تا آنجایی که ما میدانیم این امواج الکتریکی به کسی که طلسم را خوانده آسیب نمیزنند اما اگر یکی از دشمنان از آن استفاده کند و امواج آن به شما برسد بیشک صدمه خواهید دید.
۶. حملات ترکیبی آسیب تصاعدی وارد میکنند، برخی بیشتر از سایرین
هر سلاحی یک حمله ترکیبی استاندارد با استفاده از دکمههای R1/RB کنترلر دارد اما در واقع هر چه طولانیتر بتوانید از این حرکات ترکیبی استفاده کنید قدرتشان بیشتر خواهد شد. تفاوت چندان چشمگیر نیست ولی آسیبی که به دشمنان وارد میکنید با گذر زمان بیشتر میشود و در بعضی سلاحها میزان آسیب وارده بیشتر از دیگر سلاح هاست.
۷. مهارتهای قدم سریع (Quickstep) و قدم تازی (Bloodhound’s Step) برای رد شدن از مردابها و گدازهها کارآمد هستند
بسیاری از بازیکنان از این مهارت استفاده میکنند اما مهارت Quickstep Weapon Art و نسخه بهبود یافته آن Bloodhound Step به شما این امکان را میدهد که جهشی سریع یا تلپورت انجام دهید. در اکثر موارد این دو بهتر از دویدن سریع نیستند زیرا FP شما را مصرف میکنند اما اگر در یکی از مردابهای سمی میازاکی گرفتار شدهاید یا تا مچ پا در گدازه فرو رفتهاید؛ دو وضعیتی که باعث کند شدن شخصیتتان میشوند میتوانید با استفاده از قدم سریع خودتان را از مخمصه نجات دهید.
۸. ستونهای آتش افروز در دخمهها را می توان از راه دور از بین برد
اگر مدت زیادی را صرف گشت و گذار در دخمهها و سیاه چالها کرده باشید احتمالاً ستونهای بالا رفته با کوتولههایی که در بازههای مشخص راهروها را به آتش میکشند مشاهده کردهاید. شما همچنین به احتمال زیاد میدانید که ضربهای مناسب با شمشیر یا پتک این ستونها را به درون زمین فرو میبرد اما حتماً لازم نیست از سلاح سرد استفاده کنید. یک طلسم یا تیر و کمان که از جایی دورتر این ستونها را مورد هدف قرار دهد هم آنها را به داخل زمین راهی میکند پس نیازی نیست که خطر سوختن با آتش را به جان بخرید تا از شر این ستونها راحت شوید.
۹. غلت زدن در مردابهای سمی همه چیز را بدتر میکند
در این مورد دوباره به سراغ مردابهای سمی میرویم. ایستادن در آنها به اندازه کافی بد هست اما حس ششم خیلی از بازیکنان به آنها میگوید که غلت زدن در این مناطق ایده خوبی است زیرا با این حرکت هر چه سریعتر میتوانند از آنجا خارج شوند. حقیقت امر این است که به هیچ عنوان باور درستی نیست. غلت زدن در مردابها باعث میشود شخصیت شما سرتا پا به سم آغشته شود و حتی پس از خروج از مرداب تا مدتی قابل توجه آسیب ناشی از مسمومیت ببیند. پس همانطور که در موارد قبلی ذکر شد از متد قدم سریع استفاده کنید یا به دنبال سنگهایی که بشود از رویشان راه رفت بگردید تا فرصت بازیابی سلامت خود را داشته باشید.
۱۰. میتوانید از دشمنانی که قصدا دارند شما را به چنگ بگیرند با زدن متعدد دکمههای کنترلر فرار کنید
این مورد مکانیسمی است که در بازیهای دیگر سولز وجود دارد و الدن رینگ نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر یک دشمن شما را به چنگ گرفت هر چه سریعتر دکمههای R1/L1 و یا دکمههای RB/LB را فشار دهید. با این کار در جا از چنگال دشمن رها نخواهید شد اما مدت زمان حملاتی از این دست که چندین بار به شما آسیب وارد میکنند با فشار دادن دکمههای مذکور کاهش پیدا میکند.
منبع: GamesRadar