۱۰ بازی برتر که با آپدیت‌ها بهبود یافتند

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه

در گذشته زمانی که کارتریج بازی‌ها را تهیه می‌کردید، اگر مشکلی در بازی وجود داشت یا در بدترین حالت اگر اجرا نمی‌شد، راه حلی برای این مشکلات وجود نداشت. امروزه با آپدیت‌ها این مشکلات تا حد زیادی برطرف می‌شوند. چه به‌روزرسانی‌هایی مانند پچ روز اول که به بهینه‌سازی بازی می‌پردازند و چه آپدیت‌هایی مربوط به محتوا که سازندگان چندی پس از عرضه‌ی بازی برای آن منتشر می‌کنند، امروزه کمتر اثری را می‌توان پیدا کرد که پس از عرضه با به‌روزرسانی‌های مختلف همراه نشود.

در حالی که بسیاری از بازیکنان قدیمی ممکن است برای دورانی که بازی‌ها بدون به‌روزرسانی به بهترین شکل ممکن اجرا می‌شدند، دلتنگ شوند اما حقیقت این است که امروزه بازی‌ها به خصوص آثار چند نفره‌ی آنلاین و یا جهان‌ باز را بدون این به‌روزرسانی‌ها نمی‌توان تصور کرد. در این میان برخی از به‌روزرسانی‌ها به معنای واقعی کلمه می‌توانند یک بازی را از شرایط بسیار بدی که در زمان عرضه داشته، نجات دهند و آن را به چیزی شایسته‌ی تجربه تبدیل کنند. حال طی این مقاله به بازی‌هایی که با آپدیت‌ها تغییرات و بهبودهایی اساسی نسبت به زمان عرضه یافتند، خواهیم پرداخت.

۱۰. Cyberpunk 2077

تهیه کننده: CD Projekt / سازنده: CD Projekt Red
سال انتشار: ۲۰۲۰
پلتفرم: PC, Xbox One, PS4

سایبرپانک 2077

از میان تمامی بازی‌های موجود در این لیست، سایبرپانک ۲۰۷۷ فاجعه‌بارترین عرضه را داشته است. پس از تاخیرهای متعدد و بالا رفتن انتظارات به مرور، بازی با فروش خوبی روبرو اما از طرفی با خشم بازیکنان نیز مواجه شد. البته بازی روی رایانه‌های شخصی عملکرد نسبتا خوبی داشت، با این حال اگر شما یکی از میلیون‌ها نفری بودید که کنسول‌ها را برای تجربه‌ی بازی انتخاب کرده بودید، شرایط کاملا متفاوت بود. بازی مملو از باگ‌هایی بود که عملا آن را روی پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان غیرقابل بازی می‌کرد. کنسول‌های نسل نهم نیز در آن زمان چندان خوب عمل نکردند.

خوشبختانه با به‌روزرسانی‌ها، بازی اکنون در شرایطی است که اکثر بازیکنان از آن راضی هستند. این بازی روی تمام سخت‌افزارهایی که برای آن در دسترس است، به خصوص پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری ایکس و رایانه‌های شخصی به خوبی قابل اجرا است. هرچند با توجه به زمان و هزینه‌ای که استودیوی سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red) روی ساخت بازی صرف کرده است، برای شرایط فعلی جای ستایش زیادی وجود ندارد، اما با توجه به اینکه این بازی در زمان انتشار چقدر مشکلات داشت، رسیدن آن به وضعیت کنونی خوشایند است.

۹. Fallout 76

تهیه کننده: Bethesda Softworks / سازنده: Bethesda Game Studios
سال انتشار: ۲۰۱۸
پلتفرم: PC, Xbox One, PS4

فال‌اوت 76

فال‌اوت ۷۶ نیز در زمان عرضه یک فاجعه‌ی کامل بود. بازی مملو از باگ‌های عجیب و غریب و مشکلاتی نظیر عدم وجود NPC بود و بسیاری از بازیکنان آن را شکستی عظیم و یک ناامیدی بزرگ در این سری می‌دانستند. هر توسعه‌دهنده‌ی دیگری ممکن است با توجه به واکنش‌های منفی نسبت به آن، بازی را در شرایط اسفناکش کنار بگذارد، اما بتسدا (Bethesda) به آن پایبند بود و تعداد زیادی به‌روزرسانی برای آن منتشر کرد. این به‌روزرسانی‌ها محتوای جدیدی نظیر شخصیت‌های غیرقابل بازی و غیره را به بازی اضافه کردند و از طرفی باگ‌های آن را تا حد زیادی برطرف کردند. بازی در سال ۲۰۲۰، چهار به‌روزرسانی عظیم دریافت کرد، به خصوص به‌روزرسانی نسخه‌ی ۲.۰ که بسیاری آن را نقطه‌ی عطفی برای بازی می‌دانستند. گفتنی است که طبق آمار منتشر شده تا سال ۲۰۲۲، فال‌اوت ۷۶ بیش از ۱۳ میلیون بازیکن در سراسر جهان داشت.

۸. Fortnite

تهیه کننده: Epic Games / سازنده: Epic Games
سال انتشار: ۲۰۱۷
پلتفرم: PC, PS4, Xbox One

فورتنایت

با توجه به شرایطی که فورتنایت هم اکنون در آن قرار دارد، یادآوری اینکه بازی در زمان عرضه چگونه بود، دشوار است. در حالی که اکثر بازیکنان اکنون آن را به عنوان اثری می‌شناسند که در آن ارن از انیمه‌ی حمله به تایتان می‌تواند با یک تفنگ به صورت کریتوس از گاد آو وار شلیک کند، فورتنایت در زمان عرضه یک بازی بقا محور PvE بود. این در واقع قبل از آن بود که کمپانی اپیک گیمز (Epic Games) به موفقیت بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds پی ببرد و تصمیم بگیرد که بتل رویال خود را بسازد. این تغییر یکی از مهم‌ترین و بهترین تصمیمات مالی در تاریخ صنعت بازی بود زیرا فورتنایت اکنون یک آی‌پی میلیارد دلاری با میلیون‌ها بازیکن در سراسر جهان است که با گذشت سال‌ها همچنان یکی از بازی‌های محبوب روی تمامی پلتفرم‌های منتشر شده است. کمپانی سازنده به خوبی بازی را با به‌روزرسانی‌های مختلف به‌روز کرده و سیستم بتل پس آن تحولی در بازی‌های آنلاین ایجاد کرده است.

۷. Tom Clancy’s Rainbow Six Seige

تهیه کننده: Ubisoft / سازنده: Ubisoft Montreal
سال انتشار: ۲۰۱۵
پلتفرم: PC, PS4, Xbox One

رینبو سیکس

یکی از مسائل مربوط به به‌روزرسانی‌های بازی‌ها این است که اغلب می‌توانند میزان بد بودن یک بازی در زمان عرضه را از ذهن بازیکنان محو کنند. رینبو سیکس نمونه‌ی واضحی از این موضوع است. امروز این بازی از برترین آثاری است که مسابقات آن در سراسر جهان برگزار می‌شود، با این حال افرادی که بازی را در زمان عرضه خریداری کردند، به یاد دارند که شرایط در دو ماه اول چقدر برای این اثر تیراندازی چند نفره دشوار بود. در واقع، اوضاع به قدری بد بود که یوبی‌سافت تقریبا بازی را آفلاین کرد. با این حال به‌روزرسانی‌های مداوم تیم یوبی‌سافت مونترال از جمله بازنگری‌های اساسی گیم‌پلی بازی، نقشه‌های بازسازی‌شده و فهرستی از اپراتورهای منحصربه‌فرد، بازی را نجات داد و آن را به یکی از مهم‌ترین و موفق‌ترین بازی‌های تاریخ یوبی‌سافت تبدیل کرد.

۶. Star Wars Battlefront 2

تهیه کننده: Electronic Arts / سازنده: DICE
سال انتشار: ۲۰۱۷
پلتفرم: PC, Xbox One, PS4

استار وارز بتلفرانت 2

زمانی که نسخه‌ی دوم بتل‌فرانت عرضه شد، در ابتدا آنقدرها هم بد نبود. کنترل بازی در شرایط خوبی قرار داشت و حالت تک‌نفره لذت‌بخش و سرگرم‌کننده بود. متأسفانه، الکترونیک آرتز (Electronic Arts) می‌دانست که این بازی با توجه به نسخه‌ی قبلی خود در سال ۲۰۱۵، با وجود کمبود محتوا، فروش خوبی خواهد داشت. به هر حال وجود نام جنگ ستارگان برای فروش بازی کافی بود.

با دانستن این موضوع، ناشر و توسعه‌دهنده‌ی آن یعنی استودیوی دایس (DICE) تصمیم گرفتند که بتل‌فرانت ۲ را با مجموعه‌ای آزاردهنده از پرداخت‌های درون برنامه‌ای عرضه کنند که بازیکنان را حسابی عصبانی می‌کرد. در نهایت طرفداران علیه مدیریت نه چندان خوب بازی توسط الکترونیک آرتز متحد شدند و این باعث شد که تا سال ۲۰۱۸، قفل تمام قهرمانان بازی باز شود. موردی که یکی از مهم‌ترین مشکلات بازیکنان بود. در هر صورت شرایط بازی برای سازنده شرم‌آور بود و هم اکنون بازی در وضع بهتری قرار دارد.

۵. Street Fighter V

تهیه کننده: Capcom / سازنده: Capcom
سال انتشار: ۲۰۱۶
پلتفرم: PC, PS4

 

استریت فایتر 5

نسخه‌ی پنجم سری استریت فایتر در زمان عرضه باگ‌ها و مشکلات سرور زیادی داشت، اما بزرگترین مشکل آن کمبود محتوا بود. در حالی که ۱۶ مبارز تعداد مناسبی برای عرضه‌ی یک اثر مبارزه‌ای است، نسخه‌ی اولیه فاقد حالت داستانی و حالت آرکید بود. حالت آرکید از زمان استریت فایتر ۲ یک استاندارد برای این سری بوده است. در ادامه به‌روزرسانی‌های پس از انتشار این مشکلات را برطرف کردند و تنها چند ماه پس از عرضه یک حالت داستانی سینمایی و یک حالت آرکید با نسخه‌ی Street Fighter V: Arcade Edition در دسترس قرار گرفت. به‌روزرسانی‌های بعدی محتوا و شخصیت‌های بیشتری را به بازی اضافه کردند و در نهایت آن را به یکی از بهترین بازی‌های مبارزه‌ای تاریخ کمپانی کپ‌کام (Capcom) تبدیل کردند.

۴. Ark: Survival Evolved (Switch Version)

تهیه کننده: Studio Wildcard / سازنده: Studio Wildcard
سال انتشار: ۲۰۱۵
پلتفرم: PS4, PC, Xbox One, Android, iOS, Nintendo Switch

بازی Ark: Survival Evolved

نسخه اولیه‌ی Ark: Survival Evolved روی نینتندو سوییچ یکی از بدترین بازی‌های موجود برای این کنسول پرفروش بود. استودیوی سازنده برای اجرای بازی روی سخت‌افزار نه چندان قدرتمند این کنسول کار بسیار بزرگی انجام داد، اما وقتی بازیکنان آن را در عمل تجربه کردند، چیزی نبود که آن‌ها را راضی کند زیرا گرافیک بازی افتضاح بود و مشکلات مربوط به فریم ریت بسیاری را عصبانی کرده بود.

در واقع مشکلات به حدی بود که تغییر بازی به چند به‌روزرسانی محدود نشده و بازی به نوعی باید از اول پورت می‌شد. این دقیقا همان کاری است که استودیوی سازنده انجام داد و نسخه‌ی سوییچ بازی به طور کامل بازسازی شد و به یکی از بهترین بازی‌های ساخته شده با آنریل انجین ۴ برای جدیدترین سخت‌افزار بازی کمپانی نینتندو تبدیل شد.

۳. Aliens: Colonial Marines

تهیه کننده: Sega / سازنده: Gearbox Software
سال انتشار: ۲۰۱۳
پلتفرم: PC, Xbox 360, PS3

بازی Aliens: Colonial Marines

گذاشتن Aliens: Colonial Marines در این لیست کمی ممکن است برای شما عجیب باشد زیرا این بازی هرگز با یک به‌روزرسانی رسمی به طور کامل بهبود نیافت. این بازی در سال ۲۰۱۳ با واکنش‌های منفی از سوی منتقدان و فروش اندک منتشر شد و تبدیل به یک تجربه‌ی فراموش‌شدنی دیگر در جهان بیگانه شد. یکی از دلایل اصلی این موضوع، هوش مصنوعی ضعیف دشمنان بود که در مقایسه با بازی عالی Alien: Isolation که یک سال پس از آن منتشر شد، برای چنین اثر پرمخاطبی شرم‌آور بود.

در حالی که استودیوی گیرباکس سافتور نمی‌توانست این مشکل را اصلاح کند، یک مادساز در سال ۲۰۱۷ راهی برای بهبود چشمگیر هوش مصنوعی دشمنان بازی با اصلاح یک اشتباه املایی در کدهای آن پیدا کرد. در کدهای بازی واژه‌ی Teather به tether تبدیل شد و بیگانگان در بازی رفتار مناسبی از خود نشان داند. در واقع کاری که سازندگان بازی با تیمی بزرگتر می‌توانستند انجام دهند را یک نفر انجام داد.

۲. Final Fantasy XIV

تهیه کننده: Square Enix / سازنده: Square Enix
سال انتشار: ۲۰۱۰
پلتفرم: PC

فاینال فانتزی 13

هنگامی که فاینال فانتزی ۱۳ در سال ۲۰۱۰ عرضه شد، اثری بود دارای گیم‌پلی ضعیف، رابط کاربری وحشتناک و باگ‌های متعدد. هرچند بازی فوق‌العاده به نظر می‌رسید اما از درون یک آشفتگی مطلق بود و برای نجات بازی، اسکوئر انیکس نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida) را برای حل مشکلات آن خبر کرد. پس از عرضه‌ی موفقیت‌آمیز Dragon Quest X، یوشیدا وظیفه‌ی دشوار ایجاد محتوا برای فاینال فانتزی ۱۳ و ساخت یک نسخه‌ی جدید برای جایگزینی نسخه‌ی ابتدایی را بر عهده گرفت.

در نهایت در سال ۲۰۱۳، نسخه‌ی جایگزین با عنوان Final Fantasy XIV: A Realm Reborn عرضه و با نقدهای عالی از سوی منتقدان و بازیکنان مواجه شد و به یکی از بهترین آثار سبک نقش‌آفرینی MMO در تاریخ تبدیل شد. حتی اکنون که در ۲۰۲۳ به سر می‌بریم نیز بازی با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد.

۱. No Man’s Sky

تهیه کننده: Hello Games / سازنده: Hello Games
سال انتشار: ۲۰۱۶
پلتفرم: PS4, PC

بازی No Man's Sky

این بازی یکی از مورد انتظارترین آثار سال ۲۰۱۶ بود که به بازیکنان نوید یک کهکشان کامل از سیارات ناشناخته را برای کاوش و ماجراجویی می‌داد. تریلرهای پیش از انتشار، هیجان طرفداران را به بالاترین حد ممکن رسانده بودند و تقریبا کل صنعت بازی منتظر بود که بازی را در عمل ببیند. با این حال اگر بازی را در زمان عرضه خریداری کرده باشید، به احتمال زیاد مشکلات آن را به خاطر می‌آورید. در واقع نسخه‌ی اولیه‌ی آن با آنچه بازیکنان انتظار داشتند، به هیچ وجه مطابقت نداشت.

خوشبختانه سازندگان بازی به تغییر شرایط آن پایبند بودند و طی چند سال پس از عرضه مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها را منتشر کردند که تقریبا همه جنبه‌های بازی را بهبود بخشید و در عین حال ویژگی‌هایی را به آن اضافه کردند که آن را به بهترین شبیه‌ساز فضایی ساخته شده تبدیل کرده است. گفتنی است که نسخه‌ی ۴.۰ در سال ۲۰۲۲ عرضه شد و بازی را به نینتندو سوییچ آورد و تجربه‌ی کلی را بار دیگر به نفع همه‌ی بازیکنان بهبود بخشید. در واقع تغییرات به حدی است که نسخه‌ی اصلی بازی با نسخه‌ی فعلی هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند.

منبع: Destructoid


کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 ظرفیت 825 گیگابایت ریجن 1200 آسیا

کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت 512 گیگابایت



دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما
X