کاهش فروش گوشی‌های سامسونگ در سه ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۵

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
فروش گوشی‌های سامسونگ

سامسونگ به تازگی گزارش مالی‌اش را برای سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ منتشر و اعلام کرد که میزان صادرات گوشی‌های هوشمندش در مقایسه با سه ماهه‌ی سوم کاهش یافته است. علاوه بر کاهش میزان صادرات، میزان فروش هم به خاطر تنوع زیاد گوشی‌های پایین تا میان‌رده کاهش یافت.

این شرکت برای سال ۲۰۱۶ در نظر دارد به فروش تبلت‌ها و گجت‌های پوشیدنی اهمیت زیادی دهد.

فروش تبلت‌ها در این سه ماهه‌ افزایش داشته و به ۹ میلیون دستگاه رسید. در این میان، دو تبلت گلکسی Tab A و گلکسی Tab S2 بیشترین میزان فروش را داشتند. این نکته‌ی درخور توجهی است چرا که بازار تبلت اخیرا راکد بوده. روز گذشته، اپل گزارش داد که میزان فروش آیپدهایش با ۲۵ درصد افت مواجه بوده است. تولیدکنندگان انتظار دارند که در سال میلادی جاری درصد رشد فروش گوشی‌های هوشمند و تبلت یک رقمی باشد. امسال تقاضا کمتر و رقابت سخت‌تر خواهد بود. سامسونگ انتظار دارد که از طریق نوآوری، فروش گوشی‌های هوشمندش را افزایش دهد و درصد رشد را دو رقمی کند. در این سه ماهه‌ درصد رشد فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ ۸٫۹ درصد بود، این رقم در سال گذشته ۷٫۵ درصد بود.

این شرکت برای سال ۲۰۱۶ در نظر دارد به فروش تبلت‌ها و گجت‌های پوشیدنی اهمیت زیادی دهد. همچنین امیدوار است که کاربرد سرویس پرداخت موبایلی سامسونگ Pay را افزایش دهد. سامسونگ می‌خواهد سرویس‌های اینترنتی‌اش را در سراسر جهان ارایه دهد.

در سه ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۵، درآمد حاصل از فروش دستگاه‌های موبایل سامسونگ ۲۱ میلیارد دلار بود. این رقم نسبت به سال گذشته ۴٫۹ درصد و نسبت به سه ماهه‌ی گذشته ۶ درصد کاهش یافته است. سود عملیاتی این شرکت ۱٫۸۵ میلیارد دلار است که ۱۳٫۸ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته، اما نسبت به سه ماه قبلی ۷ درصد افت داشته است. در کل سال ۲۰۱۵، درآمد بخش موبایل سامسونگ ۸۹ میلیارد و سود عملیاتی آن ۸٫۵ میلیارد دلار بوده است. میزان درآمد و سود نسبت به سال ۲۰۱۴ میلادی به ترتیب ۷٫۳ و ۳۰ درصد کاهش یافته است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Samsung



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۳ دیدگاه
  1. Next is Now

    اندکی کاهش فروش تلفن همراه و البته افزایش چشم گیر فروش تبلت در این رکود بازار شرایط خوب سامسونگ رو نشون میده

    1. مهران

      تو راست میگی
      ضرر نشونه پیشرفته

      1. علی جوادی

        اگه در جریان باشین همه ی کمپانیها با کاهش تقاضا رو به رو شدن…
        یواش یواش دنیای موبایل داره اشباع میشه…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما