۹ چهره مشهور که در زمینه تکنولوژی هم فعالیت می‌کنند

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

افراد معروف بیشتر به خاطر فعالیت‌های هنری در سینما یا موسیقی شناخته می‌شوند. خیلی کم پیش می‌آید که در دنیای تکنولوژی کسی به عنوان یک ستاره مشهور شناخته شود.

چهره‌های مشهور زیادی وجود دارند که چندسالی است در حوزه تکنولوژی فعالیت می‌کنند و روی شرکت‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

البته از آنجایی که دنیای تکنولوژی به‌تازگی بسیار هیجان‌انگیز شده و سر و صداهای زیادی به راه انداخته، نام‌های مطرحی از ستاره‌های سینما، موسیقی و ورزشی را در این حوزه مشاهده می‌کنیم. ستاره‌هایی که از دنیای هالیوود به سمت دره سیلیکون (Silicon Valley) حرکت کرده‌اند تا درکنار افراد حرفه‌ای این حوزه دست به کارهای مختلف بزنند. بد نیست بدانید که چه افراد معروفی از درآمدشان در زمینه خوانندگی، بازیگری و ورزش در حوزه تکنولوژی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

جی‌آر هیلدربراند (JR Hildebrand)
جی‌آر هیلدربراند یک راننده مستقل به‌حساب می‌آید که در مسابقات مختلف برنده جایزه شده است. او علاقه‌ی زیادی به تکنولوژی دارد و حتی می‌توانست وارد دانشگاه MIT شود؛ اما علاقه‌اش به رانندگی نگذاشت که او به شکل مستقیم وارد دنیای تکنولوژی شود. او به‌تازگی در شهر لس آنجلس فیزیک درس می‌دهد و با سازمان‌های Khan Academy و Code.org همکاری می‌کند و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده است.

1-JR-Hildebrand

جیمی فالون (Jimmy Fallon)
جیمی فالون یکی از مجری‌های بسیار محبوب برنامه‌های تاک‌شو به حساب می‌آید و قبلا در رشته کامپیوتر در شهر نیویورک درس خوانده است. او تا قبل از اینکه به یک مجری تبدیل شود، تمام زبان‌های برنامه نویسی را فرا گرفته بود که از بین آن‌ها می‌توان به C++ اشاره کرد.

2-jimmy-fallon

اشتون کوچر (Ashton Kutcher)
اشتون کوچر در این روزها به‌دلیل بازی در نقش استیو جابز در فیلی با همین نام شناخته می‌شود. خیلی‌ها فقط برای حضور کوچر این فیلم را تماشا کرده‌اند. او تاکنون در ۵۱ شرکت فعال در زمینه تکنولوژی سرمایه‌گذاری کرده که از بین آن‌ها می‌توان به Spotify، AirBnB، Foursquare، Uber و Dwolla اشاره کرد. او به‌تازگی شرکتی به نام Katalyst را هم تاسیس کرده که در زمینه رسانه، سرگرمی و تکنولوژی فعالیت می‌کند. کوچر چهار سال پیش شرکتی به نام A-Grade را تاسیس کرده بود که برنامه‌های موبایلی تولید می‌کرد.

3-ashton-kutcher

جاستین تیمبرلیک (Justin Timberlake)
زمانی که تیمبرلیک هنوز این‌قدر معروف نشده بود، روی چند استارت‌آپ سرمایه‌گذاری کرده بود که از بین آن‌ها می‌توان به Stipple و Myspace اشاره کرد. منابع مختلف به این موضوع اشاره کرده‌اند که تیمبرلیک به شکل مخفیانه‌ای روی شرکت Dekko سرمایه‌گذاری کرده است.

4-justin-timberlake

Will.i.am
Will.i.am نه تنها یک ستاره موسیقی به‌حساب می‌آید، بلکه در حوزه تکنولوژی هم کارهای بسیار زیادی انجام داده است. او در شرکت Intel فعالیت می‌کند و مسئول بخش خلاقیت و نوآوری آن به حساب می‌آید. Will.i.am مشاوره‌های مختلفی را در زمینه طراحی لپ‌تاپ و تبلت به کمپانی اینتل می‌دهد.

5-william

جارد لتو (Jared Leto)
خواننده‌ی گروه موسیقی Thirty Seconds to Mars و هنرپیشه جدید شخصیت جوکر در فیلم Suicide Squad روی شرکت‌هایی که در دره سیلیکون قرار دارند، سرمایه‌گذاری کرده است. از بین این شرکت‌ها می‌توان به Zenefits، Surf Air، Wish و Nest اشاره کرد. لازم به‌ذکر است که گوگل شرکت Nest را با قیمت ۳.۲ میلیارد دلار خریداری کرد.

6-jared-leto-1

ترنت رزنور (Trent Reznor)
ترنت رزنور در حوزه موسیقی نام شناخته شده‌ای است. او به‌تازگی روی Apple Music کار کرده تا این برنامه پخش موسیقی بتواند مورد استقبال کاربران قرار بگیرد. او در کنار جیمی آیوین (Jimmy Iovine) بنیان‌گذار و ایان راجرز (Ian Rogers) مدیرعامل شرکت Beats به عنوان افراد کلیدی پروژه Apple Music شناخته می‌شوند.

7-trent-reznor

لئوناردو دیکاپریو (Leonardo DiCaprio)
لئوناردو دیکاپریو تا این لحظه موفق به دریافت جایزه اسکار نشده، اما در حوزه تکنولوژی فعالیت‌های زیادی داشته است. او با همکاری کارلوس اسلیم (Carlos Slim) که یک میلیاردر مکزیکی است، برنامه‌ی به‌اشتراک‌گذاری تصاویر Mobli را به وجود آورده‌اند. این برنامه یکی از رقبای نرم‌افزار اسنپ‌چت به‌حساب می‌آید.

8-leonardo-dicaprio

مجیک جانسون (Magic Johnson)
ستاره سابق NBA چهار سال پیش روی شرکت Detroit Venture Partners سرمایه‌گذاری کرد. او در سال‌های گذشته هم سرمایه بیشتری را وارد این شرکت کرده تا بتواند در حوزه‌های سرگرمی‌های دیجیتالی، نرم‌افزارهای موبایل و فروش الکترونیکی فعالیت کند.

9-magic-johnson

منبع: Business Insider



دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

یک دیدگاه
  1. کاربر

    لئوناردو دیکاپریو اسکار گرفت اصلاح کنید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما