[ویدیو] معرفی برترین گوشی‌های سال ۲۰۱۵

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

چند روز پیش بود که آتش‌بازی سال ۲۰۱۶ در بسیاری از شهرهای جهان سال را نو کرد و پرونده سال ۲۰۱۵ را بست. شاید بتوانیم سال ۲۰۱۵ را در صنعت تلفن‌های همراه و برترین گوشی‌های سال در یک کلمه خلاصه کنیم “لوکس بودن”

اگرچه سخت افزار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۵، همچون سال‌های گذشته بنا به رسم همیشگی فناوری دستخوش ارتقا شد، اما گویی همه‌ی سازندگان دست به یکی کردند تا در زمینه کیفیت ساخت، انقلابی به پا کنند.

ال جی با G4 و بدنه چرمیش پا به میدان رقابت گذاشت. سامسونگ رسم را روی استفاده از شیشه و فلز قرار داد و Galaxy S6 Edge و Galaxy Note 5 را رو کرد. در این بین هوآوی در یک همکاری موفق با گوگل از Nexus 6P پرده برداشت و درکنار این تجربه موفق برای اینکه سنگ تمام بگذارد، Mate S را روانه بازار کرد. HTC هم برای اینکه از رقبایش عقب نماند تصمیم گرفت از M9 و A9 پرده برداری کند. در این بین سونی با رو کردن از پرچم‌دار پرچم‌دارانش یعنی Xperia Z5 Premium بار دیگر وضوح صفحه نمایش‌های خود را به رخ کشید. جالب اینجاست که در سال ۲۰۱۵ لنوو هم از قافله عقب نماند، تا با ارایه VibeShot سری در بین سرها باشد. اپل هم با خیالت راحت از iPhone 6s پرده برداری کرد و با رنگ جدید رزگل همه را مجذوب خود کرد.

اما جدای از تمامی این حرف‌ها کدام یک از این تلفن‌های هوشمند می‌توانند جام قهرمانی دیجی‌کالا را بالای سر خود ببرند و مقام بهترین گوشی سال را به خود اختصاص دهند. برای یافتن جواب این سوال کافی است تا با دیجی کالا مگ همراه شوید تا سفری داشته باشیم به دنیای بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۵.

راهنمای خرید آیفون


برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۱۵۷ دیدگاه
  1. Matin

    سلام …ببخشید یعنی ما گوشی سامسونگs5 داریم باید بندازیم تو سطل ذباله با این توضیحات؟؟؟ !!!!

    1. MEHR

      بله بله.

    2. Alireza

      تو اگه به نتیجه ای رسیدی به منم بگو!
      /:

    3. ( Ali S(asobhani99@gmail.com

      نه . ولی سامسونگ بعد از پروژه ۰ از قبلش خیلی بهتره.من با همین تغییر سامسونگی شدم

      1. sepehr

        پروژه ۰ چیه یه جنس بدنرو اصلاح کرد.

  2. مهدی

    سامسونگ جی۷

    1. ( Ali S(asobhani99@gmail.com

      هاـــــــــــــــــــــــــــع؟

  3. meraj

    با سلام
    چرا در این مطلب حرفی از lumia 950 زده نشده
    این گوشی از نظر سخت افزار از خیلی از گوشیایی که اینجا گذاشتین سر تره

  4. سپیده

    سلام…ببخشید می تونم بپرسم که چرا s6 edge plus جزو این گوشی ها نبوده؟!!

    1. Alireza

      +htc m9 هم نبود

  5. محمد مهدی

    با سلام و خسته نباشید خدمت دوستان زحمت کش دیجی کالا

    برام خیلی جالبه که گوشی ال جی G4 که توی سایت DXO رتبه چهارم(!) رو کسب کرده ، چطوری توی رده بندی شما از نظر دوربین مقام اول رو کسب کرده !!!

    غیر از اینه که سایت DXO با کلی امکانات و تجهیزات ، دوربین یک گوشی رو اونم از صد تا منظر مختلف و موشکافانه مورد آزمایش و بررسی قرار میده ؟؟؟

    یعنی شما هم در همون حد بررسی می کنید دوربین ها رو ؟

    فکر می کنم در حق گوشی زد ۵ پریمیوم یه مقدار کم لطفی شد و اگر نگیم حقش به تنهایی رتبه اول بود ، حداقل می بایست اول مشترک میشد حالا یا با آیفون ۶s یا با سامسونگ نوت ۵

    در پایان یه پیشنهاد داشتم برای مسئولان محترم دیجی کالا مگ خصوصا جناب حشمتی
    و اون اینکه مثل چند نظرسنجی قبلی که در مورد ماشین ها و بازی ها و … گذاشتین ، یه نظرسنجی در مورد بهترین گوشی سال هم بذارید تا مردم بیان رای بدن

    فکر می کنم نظر مصرف کننده ها خیلی ملموس تر باشه و میزان رضایت مصرف کننده ها از یه محصول خودش بهترین معرف برای کیفیت اون محصول هست

    با تشکر

    1. فرهنگ حشمتی فرهنگ حشمتی

      ممنون از پیشنهادتون. حتما مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

    2. Parsa

      بله زمانی چنین نظر سنجی هایی خوبه که مردم متعصب نباشنمتاسفانه اکثر مردم ما تعصبی هستن من کمتر افرادی رو دیدیم که بدون تعصب نظر خودشون رو بگن تو همین نظرهایی که خوندم یکی تعصب داره رو سونی یکی رو سامسونگ، یکی رو اپل و…. هیچکس نیومده منطقی نقد سه گوشی رو بخونه و دربارشون تحقیق کنه و بعد نظر بده؛ هر وقت نتونستیم از تعصب دست برداریم نمیتونیم یه نظر سنجی خوب داشته باشیم، و صد البته شرکت ها عاشق ادمای تعصبی هستند چون همیشه به برندشون پایبند می مونن حتی اگه دیگه هیچ خلاقیت یا نوآوری به خرج ندن

  6. shs77

    آقای حشمتی عزیز
    من خیلی منطق این فیلم رو متوجه نشدم!
    Z5 پریمیوم توی تمام بخش ها جزو کاندید ها بود بجز دو بخش سخت افزار و باتری!
    از لحاظ سخت افزاری Z5 پریمیوم هیچ چیزی از Note 5 و ۶P کم نداره تازه برتر هم هست! خیلی از لحاظ گرافیکی قویتره از این دو گوشی! کافیه شما سایت GFXBench برید و ببیند Z5 کامپکت و آیفون ۶s با نتایج تقریبا برابر صدر رده بندی هستن بعدش هم Z5، Z5 پریمیوم و Z3 پلاس!
    NOTE 5 در این سایت رتبه فکر کنم ۵۰ رو داره! ۶P هم نباید جزو ۱۰-۲۰ تای اول باشه!
    چطور اونوقت این گوشی ها رو برتر دونستید Z5 پریمیوم رو ندونستید؟ تازه همون Note 5 هم وقتی مشکل مدیریت رم داره از لحاظ مالتی تسکینگ با یک گوشی ۵۰۰ تومنی فرقی نداره!!
    Cpu نوت ۵ مقدار بسیار کمی قویتره خیلی کم که اون هم هیچ تاثیری نداره!اما بجاش گرافیک Z5 پریمیوم خیلی قویتره
    در این قسمت بی انصافی کردین! چون Z5 پریمیوم و آیفون ۶s یک سر و گردن از بقیه بهترن!

    در قسمت باتری هم قبول دارم سامسونگ شایدم کمی بهتر بوده اما اگر دو رتبه بعدی هم اعلام میکردین صد درصد Z5 پریمیوم دوم یا سوم بود!
    یعنی از لحاظ باتری هم عالیه

    اونوقت چطور Note 5 اول شد؟ اسپیکرش و خروجی صداش اصلا در حد Z5 پریمیوم نیست طراحیش از Z5 پریمیوم ضعیفتره صفحه نمایشش ضعیفتره مشکل مدیریت رم داره گرافیکش هم خیلی ضعیفتره!از لحاظ دوربین هم Z5 پریمیوم خیلی بهتره
    باتریش هم دارن در مارشمالو کار میکنن روش تا خیلی بهتر بشه

    Z5 پریمیوم بسیار لایق تر از Note 5 و مخصوصا آیفون ۶s بود!

    بنظر من باید اینجوری میشد:
    Z5 پریمیوم
    Note 5
    LG G4
    iPhone 6S

    قبول دارین حرفام رو؟ دروغ که نمیگم!

    1. علی

      وب سایتی که شماگفتید تعداد زیادی از انواع بنچ مارک ها رو گذاشته که توی هر کدوم هم ترتیبی بین گوشی ها وجود دادره جالب اینجاست که در بعضی بنچمارک ها هم نتایج عجیبی دیده میشه مثلا تو یکیشون زد۵ کامپکت از همه بالا تره ولی اگه پایینشو نگاه کنید میبینید که نکسوز ۵ ایکس هم از زد ۵ پرمیوم بالاتره که خیلی عجیبه ۵ایکس اصلا پرچمدار نیست! یا تو یکی که بعد از ایفون زد۵ کامپکت دومه گلکسی اس ۵ عملکرد خیلی بهتری از اس ۶ داشته! همچنین ایفون ۵ اس عملکرد بهتری از ایفون ۶ پلاس داشته!در یکی دیگه از این بنچ مارک ها عملکرد زد ۵ پرمیوم حتی از اس ۵ هم پایین تر بود در حالی که بهترین عملکرد مال سری گلکسی اس ۶ بود بنا بر این نمیشه فقط به یکی توجه کرد نمیگم اشتباه هستن ولی خیلی هاشون اونقدر اهمیتشون کمه که کمپانی ها به کاهش اون ها در چیپ های جدیدشون اهمیت ندادن بنا بر این، این ملاک خوبی برای مشخص کردن قدرت سخت افزاری نیست و باید عملکرد کلی گوشی مد نظر قرار بگیره که تا اون جا که من میدونم پردازنده ی گرافیکی این دو گوشی خیلی شبیه به همن. نمیدونم شاید در کل ادرنو کمی قوی تر باشه ولی میدونید که در انجام بازی های گرافیکی پردازنده ی اصلی هم نقش بسیار مهمی داره شاید حتی مهم تر از پردازنده ی گرافیکی و میدونیم که اگزینوس با اختلاف قابل توجهی در این زمینه بهتره بنا بر این کاملا منطقی به نظر میاد که نوت ۵ به عنوان قوی ترین گوشی اندرویدی انتخاب بشه همچنین این اشتباهه که گوشی های سامسونگ مشکل مدیریت رم دارن مولتی تسکینگ تو این گوشی ها فوق العاده هست من خودم بیش از شش ماهه اس ۶ دارم و هیچ مشکل خاصی تو مولتی تسکینگ ازش ندیدم این که میزان اشغال رم توشون زیاد نشون داده میشه هیچ اثری روی عملکردشون نداره کما این که من خودم وقتی گوشیمو با زد ۵ پرمیوم دوستم مقایسه کردم دیدم گوشیم در اجرای دستور سریع تر عمل میکنه که البته خبر این که به عنوان سریع ترین گوشی جهان انتخاب شده تو همین سایت هم منتشر شد.
      در ضمن سایتdxo کیفیت تصاویر رو می سنجه ،یکی از مشکلات مهم زد ۵ پرمیوم سرعت بسیار پایین عکس برداری اون هست که در ویدیو ی نقد و بررسی اون در دی جی کالا هم مشخصه درنظر داشته باشید که ماژول دوربین نوت۵ همون دوربین اس ۶ هست و سنسورش همون سنسور نوت ۴ ،بنا بر این خیلی مهمه که با وجود این که سنسورش یک سال قدیمی تر هست هنوز عکس های بهتری میگیره احتمالادلیل برتری دوربین زد ۵ بر جی ۴ و نوت ۵ و برابر بودنش با اس ۶ اج پلاس فیلم برداری بی نظیرشه. ممنون

    2. پدرام

      مسلما Z5 premium فوق العاده است و جایگاه اول حقش بود.

    3. Farzam

      من یکی که به نظرم باید تو ۱۲۰۰ رو با ۱۱۰۰ مقایسه کنی نه اینارو

    4. ( Ali S(asobhani99@gmail.com

      صفحه نمایشش بهتره.!بزرگ نمایی هم نکنید( اسپیکرش و خروجی صداش اصلا در حد Z5 پریمیوم نیست)اسپیکر و خروجی صدا یکسانه ۱و اینکه شما اگه سامسونگ داشته باشی قطعا تا حالا فهمیدی که با آپدیت نرم افزاری حل شد. راستی شما بر چه اساس گفتید سخت افزارش ضعیف تره؟اونم خیلی!!!!!

      1. Alireza

        ها…
        اپدیت اندروید….!
        مشکلی با اپدیت اندروید سامسونگ حل شده..؟؟
        اگ حل شده به ماهم بگین!!
        اخه نوت ۵ اصلا بلدگوی استریو نداره که بخواد مقایسه بشه ..!z5p بلند گوی استریو داره ولی htc بلندگوی استریو بوم ساند داره و از همشون سرتره..!
        خوب مگه غیر از اینه ….سخت افزارش ضعیف تر هست خوب…..تعجب داره؟

      2. ( Ali S(asobhani99@gmail.com

        شما گوشی سامسونگ دارید که میگید حل نشده؟ من دارمش مشکل حدودا ۷ ماهه حل شده!نه بلندگوشی استریو نداره ولی این به این معنی نیست که سامسونگ بده هیچ مشکلی هم نداره .خدارو هم شکر کن دیجیکالا بخش صدا هم اضافه کرد وگرنه سونی چی بود؟
        بله آقا تعجب داره خیلی هم تعجب داره شما بیا یه مدرک بیار که سخت افزار “سونی !!!”بهتر از سامسونگ داره .اینو دیگه همه میدونن سامسونگ قویترین اندرویدیه..

      3. Alireza

        اره من گوشی سامسونگ(s5) دارم و حل نشده ….
        اصلا هم بلد گوی اش خوب نیست ….
        هان…..سامسونگ قویترین اندروید !!!!!
        شما مدرکی دارین که این حرفو میزنین..؟
        بعد به من میگین ثابت کنم که سونی بهتره؟؟؟

  7. امیر حسین موسوی

    یعنی باید باور کنیم که دوربین ال جی جی ۴ از سونی زد ۵ بهتر؟ اگه به نظر خواننده ها احترام میزارید یک برسی تخصصی از فقط دوربین بین سونی زد ۵ و ال چی چی ۴ بذارید.

    1. MEHR

      تو هر سایتی میگن دوبین G4 بهترینه?.بعد شما میگی فقط Z5.???

      1. shs77

        توی همه ی سایت ها میگن Z5 بهترینه کدوم سایت گفته G4 بهترینه؟!
        سایت DXO سایت تخصصی بررسی دوربین گوشی هاست و Z5 رو برترین موبایل از لحاظ دوربین دونسته بعدش هم S6 اج پلاس و نوت ۵!
        G4 چند رده پایین تره!

      2. امیر حسین موسئی

        لطفا ۲ تا از اون سایت های معتبر رو درج کنید!!!
        واقعا بخواییم واقع بینانه نگاه کنیم اول دوربین جدید سونی و بعدش هم ال جی جی ۴ هست.

      3. سعید عبادی سعید عبادی

        با سلام و تشکر از نظرات شما
        اما قرار نیست هر سایتی موضوعی را مطرح کرد یا اون رو نوشت ما هم به همان استناد کنیم.

  8. reza

    امروز برای اولین بار وی۱۰ رو از نزدیک دیدم و باهاش کار کردم از هر لحاظ خیلی برتر از جی۴ بود اصلا متفاوت بودن رو کامل میشه تو طراحیش فهمید فوق العاده بود انصافا خیلی باهاش حال کردم اگه قسمت باشه انشاالله یکی ازش میخرم اگه دیجی این گوشی رو شرکت میداد مطمئنا کار واسه بقیه گوشیها خیلی سخت تر میشد البته نکسوس۵x رو هم دیدم که فقط رنگ آبیه روشن داشت که خیلی خوشگل بود بقیه رنگ هاش زیاد چنگی به دل نمیزد

  9. Ali

    صبر میکردین Mate8 بیاد بعد میساختین 🙂

    از همه اینا واقعا قویتره

  10. حامد

    کاش کمی منطقی باشیم…احتمالا به این نتیجه می رسید که z5 premium حداقل بهترین گوشی سال است….

    1. shs77

      صد درصد از هر لحاظ عالیه این گوشی رنگ کرومش هم فوق العاده زیبا و خاصه! دیجی حتی بهش اشاره هم نکرد!

    2. هوشنگ

      پدیده ۲۰۱۵ گوشیZ5 premium بود بدون شک. هیچ کس فکر نمیکرد سونی همچین گوشی معرفی کنه. ولی متاسفانه بازار همیشه به عقب و سابقه قبلی شرکتها نگاه میکنه و تا حدی هم به طرفدارهای برندها. به این لحاظ این گوشی کمتر از جایگاه واقعیش که بهترین گوشی سال هست موردداوری قرار گرفت.

    3. ( Ali S(asobhani99@gmail.com

      خب سونی خوبه…ولی منطق یعنی چی؟یعنی همینطوری سونی رو برتر کنیم چون شما دوستش دارید؟

  11. علی

    فکر کنم تو این ویدیو به ایفون ۶ اس و مدل پلاسش و یا به نوت ۵ و اس۶ اج بخاطر طراحی و عملکرد خیلی شبیهشون مقام مشترک داده شده که ای کاش رفع ابهام می کردین چون البته غیر از این ممکن نیست چون مثلا ایفون ۶ اس پلاس قطعا در حد نماینده ی هواوی هست یا این که قطعا اس ۶ اج بهتر از جی۴ هست چون خودتون توی ویدیو یی که برای بهترین گوشی های تابستون امسال منتشر کردید اینو گفتید اگه غیر از اینه لطفا جواب بدید ممنون

  12. امیر

    به نظر من یکی از بهترین این گوشیا v10 بود من خودم خریدمش
    ولی چون الجی تبلیغاتش ضعیف تر از بقیس محصولشو همه ندیدن
    همه میبینن که تا چن سال آینده تمام مردم از سامسونگ به اسراغ الجی میان
    البته خودم که الجز دارم میدونم که اپل هم خیلی خوبه
    امیدوارم کسی ناراحت نشه از نظرم

    1. علی جوادی

      اولا دوست عزیز همه دارن میرن سراغ سامسونگ;نه ال جی…شما یکی رو ارجحیت بر هزار نفر نبین…
      دوما از آقای فرهنگ حشمتی عزیز عاجزانه تقاضا دارم جواب بنده رو تو این پست بدن…عرض کردم عاجزانه تقاضا دارم…
      جناب آقای فرهنگ حشمتی عزیز…مگه ملاک برتری گوشی سال در کنگره ی جهانی موبایل بارسلون نیست؟؟؟
      چرا پارسال که این کنگره اپل و ال جی ۳ رو برترین گوشیها معرفی کرد;دی جی کالا همون رو منعکس کرد؟
      چرا امسال که برترین و تنها گوشی اس سیکس اج معرفی شد;خبرش در دی جی کالا حتی منعکس نشد؟؟
      خواهش میکنم جواب من رو با بزرگواری خودتون بدین….باتشکر

      1. فرهنگ حشمتی فرهنگ حشمتی

        دوست عزیز نظر کارشناس‌های دیجی‌کالا با کارشناس کنفرانس جهانی موبایل متفاوته.

    2. Alireza

      /:

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما