مهم‌ترین خبرهای دنیای دیجیتال در هفته‌ای که گذشت (۹۴/۷/۲۵)

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
مهم‌ترین خبرهای دیجیتال

در هفته‌ی گذشته اپل چند محصول جدید را معرفی کرد. توییتر هم بار دیگر خبرساز شد. ایلان ماسک باز هم حرف‌های جنجالی زد و خبرهای جدیدی از تلفن هوشمند پپسی به بیرون درز کرد! با دیجی‌کالا مگ همراه باشید تا همه‌ی خبرهای مهم هفته‌ی گذشته را با هم مرور کنیم.

‌‌‌   ‌‌‌‌

اپل و چند محصول جدید

روز سه‌شنبه، اپل نسل جدید کامپیوترهای رومیزی «آی‌مک» (iMac) را معرفی کرد. آی‌مک‌های جدید در دو مدل ۲۱/۵ و ۲۷ اینچی تولید شده‌اند. هر یک از این دو مدل، دارای کانفیگ‌های مختلفی هستند. اگر می‌خواهید جزییات بیشتری در مورد این کامپیوترها و لوازم جانبی آن‌ها بدانید، حتما به دو لینک زیر سر بزنید:

اپل آی‌مک

اپل نسل جدید کامپیوترهای iMac را معرفی کرد

نسل جدید کیبورد، ماوس و لوازم جانبی اپل معرفی شد

‌‌‌‌‌

ایلان ماسک و حرف‌های جنجالی‌اش

تا همین چند وقت خیلی‌ها مشتاقانه از این حرف می‌زدند که چه خوب می‌شد اپل تسلا را ‌می‌خرید. اما حالا نه‌تنها خبری از خرید تسلا نیست، بلکه مدیر عامل تسلا، اپل را به قبرستان تشبیه می‌کند؛ «قبرستان کارمندان اخراجی تسلا!» ایلان ماسک (Elon Musk) در جریان مصاحبه‌اش با روزنامه‌ای آلمان گفت: «آن‌ها کسانی را که ما اخراج کردیم، استخدام می‌کنند. ما همیشه به شوخی به اپل می‌گوییم قبرستان تسلا.» البته چند روز بعد، ایلان سعی کرد حرف‌هایش را کمی تعدیل کند. او در توییتر گفت: «من از اپل متنفر نیستم.»

ایلان ماسک

‌‌‌

مدیر عامل تسلا موتورز: اپل قبرستان تسلا است

ایلان ماسک تنفرش از اپل را رد کرد

‌‌‌

 گوشی جدید HTC‌ در راه است

شرکت HTC می‌خواهد در روز ۲۸ مهر در شهر نیویورک یک کنفرانس خبری برگزار کند. به نظر می‌رسد شاهد معرفی گوشی One A9 باشیم. گفته شده این گوشی خیلی شبیه به آیفون‌های جدید است. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری به‌دست بیاورید، توصیه می‌کنیم نگاهی به این چند خبر بیندازید:

HTC

HTC در حساب کاربری توییترش از رویدادی در ۲۸ مهر خبر داده

‌‌‌

شباهت زیاد HTC One A9 به آیفون در تصاویر لو رفته

انتشار تصاویر HTC one A9 قبل از رونمایی رسمی آن

شرکت HTC خودش را برای برگزاری کنفرانس خبری آماده می‌کند

‌‌‌

پپسی برای خودش نوشابه باز می‌کند!

اول، همه‌چیز در حد یک شوخی بود؛ کم‌کم شوخی به یک شایعه‌ی محتمل تبدیل شد؛ در آخر هم پپسی همه‌چیز را تایید کرد. بله، پپسی گوشی می‌سازد. برخی رسانه‌‌ها خبر داده‌اند که تلفن هوشمند پپسی با نام P1 اواخر مهرماه معرفی می‌شود. در زیر می‌توانید روند شکل‌گیری خبرهای گوشی این نوشابه‌ساز معروف را مطالعه کنید:

پپسی

‌‌‌   ‌‌‌

پپسی هم گوشی موبایل می‌سازد

مشخصات گوشی پپسی P1 لو رفت

شرکت پپسی ساخت یک گوشی هوشمند را تایید کرد

‌‌‌   ‌‌

توییتر به‌دنبال قدرت بیشتر

دو هفته پیش، جک دورسی (Jack Dorsey) به‌عنوان مدیر عامل انتخاب شد. او که یکی بنیان‌گذاران توییتر است، هیچ ابایی از گرفتن تصمیمات عجیب ندارد. دورسی گفته برای رسیدن به نظم بیشتر و داشتن یک توییتر قدرتمند، می‌خواهد عده‌ی زیادی را اخراج کند. چند روز بعد از این خبر، یک خبر مهم دیگر توسط رسانه‌ها منتشر شد: امید کردستانی از مدیران سابق گوگل، حالا رییس هیات مدیره‌ی توییتر است. امروز هم یک خبر جالب دیگر را شنیدیم؛ استیو بالمر (Steve Ballmer) که همه او را به‌عنوان مدیرعامل سابق مایکروسافت به‌یاد داریم، یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران توییتر است. این خبرها را به‌تفصیل می‌توانید در دیجی‌کالا مگ بخوانید:

امید کردستانی

امید کردستانی، رییس هیات مدیره‌ی توییتر شد.

‌‌‌   ‌‌‌

در اولین اقدام، دورسی کارمندان توییتر را اخراج خواهد کرد

امید کردستانی رییس هیات مدیره‌ی توییتر شد

استیو بالمر یکی از بزرگ‌ترین سهام‌داران توییتر شد

‌‌‌‌‌   ‌‌

دوربین‌های جدید سونی و کانن

هفته‌ی پیش، سونی و کانن دوربین‌های جدیدی را معرفی کردند. محصول سونی، RX1R II نام دارد و یک دوربین کامپکت فول‌فریم است. دوربین‌های کانن هم M10 ،G5 X و G9 X نام دارند و با قیمت‌هایی بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار به بازار عرضه می‌شوند. از طریق لینک‌های زیر در مورد این دوربین‌ها بیشتر بخوانید.

سونی

سونی دوربین RX1R II را معرفی کرد

کانن سه دوربین جدید معرفی کرد

‌‌‌‌‌‌‌‌   ‌‌

این سه خبر مهم را هم از دست ندهید

چند خبر دیگر هم هستند که توصیه می‌کنیم آن‌ها از دست ندهید. یکی از این خبرها به پرداخت‌های موبایلی ما کاربران ایرانی مرتبط است؛ ازاین‌پس دریافت موجودی از طریق درگاه‌ USSD شرکت‌های ارایه‌دهنده‌ی خدمات پرداخت با محدودیت روبرو می‌شود. شرح این خبر و چند مورد دیگر را می‌توانید در ادامه پیدا کنید:

USSD

‌‌

محدودیت‌های جدید در استفاده از USSD؛ امکان دریافت موجودی مسدود شد

سامسونگ گوشی Z3 را معرفی کرد

سایت DxOMark نتایج بررسی دوربین آیفون ۶s را منتشر کرد

‌‌



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

یک دیدگاه
  1. AMIR_121

    ممنون از سایت خوبتون . مطالبتون عالیه .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما