۱۰ دلیل برای خریدن کامپیوتر اپل به جای کامپیوتر ویندوزی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
کامپیوتر اپل

اگر این مطلب را برای خواندن انتخاب کرده‌اید، یا بین خرید یک کامپیوتر اپل و کامپیوتر ویندوزی مردد مانده‌اید یا احتمالا کنجکاو هستید و می‌خواهید بدانید این دو نوع کامپیوترها چه تفاوت‌ها و شباهت‌هایی با یکدیگر دارند.

در حقیقت، همانطور که کامپیوترهای اپل در مقایسه با کامپیوترهای ویندوزی مزایای زیادی دارند، عکس این موضوع هم صادق است. در این مطلب به مزایای کامپیوترهای اپل می‌پردازیم و در یک مطلب جداگانه، به مزایای کامپیوترهای ویندوزی نگاهی می‌اندازیم.

۱. خریدن کامپیوتر اپل ساده‌تر است

کامپیوتر اپل

کامپیوترهای مک در مقایسه با کامپیوترهای ویندوزی تنوع بسیاری زیادی ندارند زیرا تنها شرکت اپل آن‌ها را می‌سازد. از طرف دیگر، چندین شرکت انواع و اقسام کامپیوترهای ویندوزی را می‌سازند که هرکدام از آن‌ها از ویژگی‌های خاصی بهره می‌برند. به همین خاطر یک کاربر عادی که چندان سررشته‌ای از موارد فنی ندارد، باید وقت زیادی را صرف جستجوی بین کامپیوترهای ویندوزی کند.

اما اگر به اندازه کافی بودجه داشته باشید، می‌توانید متناسب با بودجه موردنظر یک کامپیوتر اپل را انتخاب کنید. از آنجایی که تمام کامپیوترهای اپل کیفیت خوبی دارند، دیگر در مورد کیفیت آن نگرانی‌ای نخواهید داشت.

۲. کامپیوترهای اپل راحت‌تر تعمیر می‌شوند

کامپیوتر اپل

کامپیوترهای ویندوزی تنوع بسیار زیادی دارند و هرکدام از آن‌ها از قطعات ساخت شرکت‌های مختلفی بهره می‌برند. اما کامپیوترهای اپل این‌گونه نیستند و مراکزی که کار تعمیرات این کامپیوترها را انجام می‌دهند، مطمئنا به تمام قطعات لازم دسترسی دارند. به همین خاطر اگر زمانی کامپیوتر اپل شما دچار مشکلی شود، می‌توانید به مرکز تعمیر موردنظر مراجعه کنید و دیگر لازم نیست وقت خود را با مراجعه به مراکز مختلف هدر بدهید.

۳. راحت‌تر بودن استفاده از macOS (البته این موضوع بستگی به کاربر دارد)

کامپیوتر اپل

ویندوز ۱۰ سیستم‌عاملی جذاب است که از انواع و اقسام قابلیت‌های مفید بهره می‌برد، اما این سیستم‌عامل گاهی اوقات شلوغ به نظر می‌رسد. از طرفی دیگر سیستم‌عامل macOS به رابط کاربری ساده‌اش شهرت دارد و به‌راحتی می‌توان از آن استفاده کرد. البته چنین موضوعی سلیقه‌ای محسوب می‌شود و نمی‌توان برای این دو سیستم‌عامل یک حکم قطعی صادر کرد.

۴. اکوسیستم اپل

کامپیوتر اپل

می‌توان گفت رقیب قدری برای اکوسیستم اپل وجود ندارد. از بین عضوهای این اکوسیستم می‌توانیم به کامپیوتر اپل، آیفون، ایرپاد، آیپد، اپل واچ، هوم‌پاد و اپل تی‌وی اشاره کنیم. هیچ کمپانی دیگری تا حالا نتوانسته اکوسیستمی به یکپارچگی اکوسیستم اپل ایجاد کند.

۵. در کامپیوترهای مک نرم‌افزارهای رایگان متعددی تعبیه شده است

کامپیوتر اپل

 

از جمله جذاب‌ترین نرم‌افزارهای پیش‌فرض کامپیوترهای اپل می‌توانیم به iMovie، Garage Band و Image Capture اشاره کنیم. این نرم‌افزارها به ترتیب عملکرد بسیار خوبی در زمینه‌ی ویرایش فیلم‌ها، ساخت موسیقی و انتقال عکس‌ها از دوربین به سیستم دارند. در مقایسه با این نرم‌افزارها، نرم‌افزارهای پیش‌فرض ویندوز حرف زیادی برای گفتن ندارند.

۶. کامپیوتر اپل سرشار از نرم‌افزارهای پیش‌فرض بی‌مصرف نیست

کامپیوتر اپل

 

کامپیوترهای ویندوزی حاوی تعداد زیادی نرم‌افزار پیش‌فرض بی‌مصرف هستند. هرچند می‌توان این نرم‌افزارها یا بازی‌ها را پاک کرد، اما همین صرف وجود داشتن این موارد، یک موضوع ناخوشایند محسوب می‌شود. شاید در کامپیوتر اپل نرم‌افزارهای پیش‌فرض زیادی وجود داشته باشد، اما حداقل بیشتر آن‌ها بی‌مصرف نیستند.

۷. نسخه‌های جدید macOS همواره رایگان هستند

کامپیوتر اپل

هر موقعی که اپل نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل خود را عرضه می‌کند، کاربران کامپیوترهای اپل می‌توانند این سیستم‌عامل را به‌طور رایگان دریافت کنند. اما اگر اهل استفاده از ویندوز ۷ یا ویندوز ۸ یا ۸.۱ باشید، برای استفاده از ویندوز ۱۰ باید ۱۲۰ دلار پرداخت کنید. هرچند در سال اول عرضه ویندوز ۱۰ کاربران دیگر ویندوزها می‌توانستند به‌طور رایگان آن را دریافت کنند، اما از این موضوع چند سالی می‌گذرد.

۸. بیشتر لپ‌تاپ‌های مک نمایشگرهای زیبایی دارند

کامپیوتر اپل

بیشتر لپ‌تاپ‌های مک از نمایشگرهای رتینا بهره می‌برند که می‌توانند تصاویر شفاف و رنگ‌های زنده را برای کاربر به ارمغان بیاورند. بسیاری از لپ‌تاپ‌های ویندوزی هم نمایشگرهای باکیفیتی دارند، حتی نمایشگر برخی از آن‌ها بهتر از لپ‌تاپ‌های مک است، اما برای پیدا کردن این مدل‌ها باید وقت زیادی صرف شود.

با این وجود، اگر کیفیت نمایشگر برای شما اهمیت زیادی دارد، توصیه می‌کنیم مک‌بوک ایر نخرید. این سری لپ‌تاپ‌ها از نمایشگرهای قدیمی بهره می‌برند و نمی‌توانند کیفیت نمایشگرهای رتینا را ارائه کنند.

۹. لپ‌تاپ‌های مک از بهترین ترک‌پدها بهره می‌برند

کامپیوتر اپل

بیشتر لپ‌تاپ‌های ویندوزی از لحاظ کیفیت ترک‌پد قابل مقایسه با ترک‌پد لپ‌تاپ‌های مک نیستند. لپ‌تاپ‌های مک هر ضعفی که داشته باشند، کیفیت ترک‌پدهای آن‌ها را به سادگی نمی‌توان زیر سوال برد.

۱۰. امکان نصب ویندوز در کامپیوترهای اپل وجود دارد

کامپیوتر اپل

اگر یک کامپیوتر اپل خریده‌اید ولی برای انجام کارهای خاص نیاز به ویندوز دارید، می‌توانید این سیستم‌عامل را در کامپیوتر اپل خود نصب کنید. در عین حال، عکس این موضوع امکان‌پذیر نیست.

البته امکان سرهم‌بندی یک کامپیوتر هکینتاش وجود دارد و علی‌رغم عدم استفاده از سخت‌افزارهای اپل، چنین کامپیوتری قادر به اجرای سیستم‌عامل مک خواهد بود. اما انجام این کار را اصلا توصیه نمی‌کنیم. اولا برای سرهم‌بندی چنین سیستمی فقط می‌توانید از قطعات سخت‌افزاری محدودی استفاده کنید و در ضمن نصب و آپدیت کردن macOS در سیستم‌های هکینتاش به‌هیچ‌عنوان کار ساده‌ای محسوب نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: ۱۰ دلیل برای خریدن کامپیوتر ویندوزی به جای کامپیوتر اپل

منبع: Business Insider

راهنمای خرید آیفون


برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۱۰۹ دیدگاه
  1. علی

    بیشتر نظرات دوستان رو خوندم و به جز چند نظر بدون تعصب و منطقی، به نظرم بقیه نوشته‌ها از روی طرفداری و با توجه به کامپیوتری که هر کسی داره نوشته شده بودن. چهار موضوع به نظرم رسید که بنویسم.

    یک این‌که من خودم برای برنامه نویسی ios نیاز به کامپیوتر مک دارم. تقریبا هیچ مدل هکینتاشی هم کارایی لازم رو نداره و حتما باید پول هنگفت مک رو پرداخت کنم. البته کامپیوترهای ویندوزی که ما استفاده می‌کنیم هم خیلی ارزونتر از مک نیستن. به نظرم اپل اکوسیستمش رو برای درآمد خودش ایجاد کرده و می‌گه برای دستگاه‌های من می‌خوای برنامه بنویسی باید پولشو بدی. مشکلی با این ندارم و به نظرم کمپانی خیلی خوب، خوش سلیقه و موفقی هم هست. این مورد رو برای این گفتم که مشخص بشه من کاربر ویندوز، لینوکس و مک هستم و تعصبی ندارم روشون.

    دوم این‌که مایکروسافت تا حد ممکن هیچ‌وقت کاربران ایرانی رو تحریم نکرده. شخصا تجربه‌اش رو دارم. شما یه ویندوز اورجینال بخر زنگ بزن و بگو که از ایران هستی. ببین با چه عزت و احترامی پاسخت رو می‌دن. اولین سیستم عاملیه که زبان فارسی رو پشتیبانی کرده و همیشه هم به روزش کرده. با توجه به موضوع آپدیت آنلاین امکان اینو داره که نسخه‌‌های جعلی رو ببنده اما نمی‌بنده که به طور غیر رسمی استفاده ازش تو کشورایی مثل ما ممکن باشه. در ضمن به انواع روش‌‌های کرک و فعال‌سازی kms وغیره آشنایی دارم و روش‌های بستنش هم از طرف مایکروسافت ممکنه.

    سوم این‌که شما کتاب سیستم عامل استالینگز که منبع اصلی درس سیستم عامل تو دانشگاه هست رو بخونید. تو هر موضوعی از اولویت پردازش تا سیستم فایل چند روش تئوری رو توضیح داده و دو یا سه روش عملی رو. با کمال شگفتی وقتی که این درس رو می‌گذروندم متوجه شدم تو هر موضوعمطرح شده این سیستم عامل ویندوزه که بهترین تکنولوژی و روش رو به کار می‌بره.

    در ضمن هر سیستمی کاربر خودش رو داره و برای طیف خاصی خوب و کار‌امده.

    موفق باشید.

  2. Sina

    قیمت محصولات اپل تو ایران بسیار گرون تر در میاد.
    به عنوان مثال تفاوت نوت ۷ و ۱۰ حدود ۵۰ دلاره ولی اختلاف قیمت بسیار بیشتره
    در بقیه محصولات اپل هم صدق میکنه
    بعضیا بحث رو سر آیفون بردن که امنیت نداره این مطلب چه ربطی داره به موضوع این مطلب.
    با هزینه ای که برای یه سرفیس بوک هیبریدی میکنید میتونید یه مک بوک پرو با سخت افزار قوی تر + یه آیپد پرو بخرید
    کی میگه محصولات ماکروسافت ارزونه
    با گرون بودنش باز هم تبلیغات داره درون سیستم عاملش و حتی چند تا برنامه کاربردی مهم مثل ویرایش متن و سپردشیت رو رایگان نداده (اپل پیجز و کی نوت و نامبر که مشابه وورد و پاورپوینت و اکسل هست رو رایگان داده)
    کی گفته خبری از مک نبوده تا چند سال پیش
    شما مک او اس ایکس لاین و پاورپی سی ها و آیمک های فوق العاده رو فراموش کردید؟!

  3. امیر

    درسته حق با شماس خیلی زور داره ۵ تومن بدی واسه ۱۲۸ گیگ دقیقا سمت چپ و یه نگا بکنین بعد یه سری میگن هارد واقعا همانطوری که دوسمون گف خیلی دستو پاگیره که شما استفاده کرده باشی میبینی اندازه مک به هارد نمی خوره و مک خیلی سبکه

  4. ابوالفضل

    بنده به عنوان کسی که از بچگی با کامپیوتر بزرگ شدم و همه چیز رو تجربه کردم. از ویندوز ۹۸ و می و اکس پی و ویستا و ۷ و ۸ و ۸.۱ و ۱۰ و در حال حاضر هم مکبوک پرو ۲۰۱۶ دارم خدمتتون عرض کنم با وجود پیشرفت خیلی خیلی خیلی خوب ویندوز ۱۰ باز هم مک سر تره. البته اختلافشون شاید زیاد نباشه ولی رابط مک واقعا بهتر و دوست داشتنی تره. اگه بهش عادت کنید کار کردن با ویندوز شاید براتون سخت باشه. با این وجود میگم که ویندوز ۱۰ با وجود خیلی مشکلات توانایی رقابت با مک رو داره. خود من در کنار مک ۶۰ گیگ از هاردم رو ویندوز ۱۰ نصب کردم که البته بخاطر ویژوال استدیو و کدنویسی سی شارپ بوده. اما باید به این مورد توجه کنید که در صورتی که مک میخرید، نمایشگر خوب. کیبورد خوب. اسپیکر خوب. باتری خوب. طراحی خوب. کیفیت خوب و پرتابل بودن به دلیل کامپکت بودن بدنه رو دارید. به علاوه اپدیت ها هم رایگانه ک البته با وجود ویندوز کرک شده تو ایران زیاد تفاوتی نداره. اما اگر لپ تاپ ویندوزی میخرید صرفا همه این چیزا رو ندارید و باید مبلغ خیلی زیادی صرف کنید. مثلا یک سرفیس بوک بگیرید که باز هم کمی از برخی جهات از مکبوک صعیف تره. الان تنها مشکل من محدودیت پورت تایپ سیه که مجبورم تا تغییر بسترش با دانگل سر کنم. در انتهای صحبت هام عرض کنم که اگر واقعا قیمت ها واقعی بود و این همه گرونی در محصولات اپل نبود و مردم توانایی انتخاب بین بهترین لپ تاپ هارو داشتن شاید بین مک بوک پرو و سرفیس بوک بیشتر مک رو انتخاب میکردن. با این حال و با قیمت های عجیب و غریب بازار خود من ترجیح میدم حتی با لنوو پنتیوم بگذرونم ام ده تومن پول لپ تاپ نمیدم

  5. Mhsen Javid

    یه بچه‌ای به باباش گیر داده که براش مک بخره، باباشم نمی‌خره، و اون بچه میاد و تو این سایت از مک یاوه می‌نویسه، گلم، پسرم، عزیزم، چون تو بلد نیستی، دلیل نمیشه که تو مک امکانِ سِلِکت کردنِ فایل نباشه، چون تو زبان نمیفهمی، دلیل نمی‌شه مک محیطش پیچیده باشه، چون تو آگاهی نداری، دلیل نمی‌شه نرم‌افزار برایِ مک نباشه، چون تو میخای ویندوز کِرَک شده ۵هزار تومنی و سری آفیس ۳هزار تومنی نصب کنی رو سیستمِ ۳۰۰هزار تومنی و نمی‌تونی برایِ مک هزینه کنی، دلیل نمی‌شه مک داغون باشه، عزیز دلم، اگر فروشِ لپتاپ ویندوزی بالاست بخاطر ارزون بودنشه، فقط هم تو آسیا فروشِ محصولات ویندوز زیاده، تو اروپا ۶۰ به ۴۰ ویندوز سر تره (فاصله ۲۰ درصدی) تو ایالاتِ متحده‌ هم اکثریتِ جامعه (چیزی غریب به ۸۰ درصد ) یوزرِ مک و محصولات اپل هستند، شمارو به خدا قسم میدم که با احساسات بچه‌گانه نظر ننویسید، وقتی از یه شاهکاری مثلِ مک استفاده نکردید نظر ننویسید
    با تشکر

    1. John

      دقیقا همینطوره

    2. John

      یکی از دوستام میخواست رو مک کپی کنه کنترل سی رو گرفت کپی نشد (نمی دونست command c رو باید بگیره) همه جا میگفت تو مک نمیشه یه کپی ساده کرد. بحث کردن باهاشون فقط خسته کنندست.

    3. Mohsen Javid

      فراموش کردم بگم که یکپارچگی محصولاتِ اپل (اکوسیستمِ اپل) چقدر کارآمد و خوبه، برایِ مثال شما داخلِ نرم‌افزارِ Pages که رقیبِ اپلیِ نرم‌افزارِword ماکروسافت هستش (اشتباه نشه کلِ سریِ آفیس هم روی مک قابلِ نصبه) درحالِ نوشتنِ یک متن هستید، میتونید اون فایل رو رویِ بقیه‌یِ دستگاه‌هایِ اپلی‌تون هم داشته باشید، و یا روشون کار کنید. اگر درحالِ وبگردی رویِ یک دستگاهِ مجهز به ios باشید، میتونید کارتون رو رویِ مک ادامه بدید، یا برعکس.
      اگر چیزی رو رویِ یکی از دستگاه‌هاتون کپی کنید، می‌تونید رویِ بقیه‌اشون پِیستش کنید. میتونید آی مسج رو رویِ تمامِ دستگاه‌هاتون جواب بدید، ios (آیفون و آیپد) و MacOs و WatchOs (همون اپل واچ). فِیس تایم که تماسِ صوتی و تصویری رو بینِ دستگاه‌هایِ اپل ارائه میده. ینی شما کاملا از برنامه‌هایِ جانبی مثل تلگرام و واتس‌اپ و اسکایپ بی‌نیاز میشید اگه اطرافیان هم اپلی باشند.
      انقدر یکپارچگی و کمالِ این محصولات زیاده که به این متن و زمانِ بنده و شما نمیرسه، برید توی یوتیوب سرچ کنید Apple echosystem و ویدئوهارو ببنید و اگر زبان انگیلیسی میفهمید، گوش کنید.
      کاربردی و کامل بودن و سهولتِ استفاده به کنار، شما خودت انصاف داشته باش و بگو که ویندوز محیطِ زیباتری داره یا مک؟! اندروید محیطِ زیباتری داره یا ios ؟!
      اصلا در نرم‌افزازهایِ اپل، همه چیز اعم از انیمیشن و رنگ، تا فونت؛ تمام محیطِ سیستم‌عامل زیبا و دل نشینه، رنگها روانشناسی شده است. درسته یک سری محدودیت و سختی داره، ولی با کمی زبان دونستن و حوصله، میشه راه‌ها رو فهمید و کلی لذت برد.
      در آخر هم اعتراف می‌کنم که همه محصولاتش گرونن و هرکسی از پسِ هرینه‌هاش بر نمیاد، ولی میدونید پولی رو که پرداخت می‌کنید، نرم افزار و سخت افزارِ خوب و در کل محصولِ عُمری، ماندگار و کارآمدی رو خریداری می‌کنید.
      مرسی که وقت گذاشتید و خوندید.
      وقتتون بخیر

    4. حسین میم

      گلم، پسرم… چون تو بلد نیستی درست فارسی رو بخونی و با سایت‌های خبرهای فناوری آشنا نیستی دلیل نمی‌شه مترجم این نوشته رو به جای نویسنده مطلب که قطعا دستش به مک می‌رسه بکوبی

    5. امیر

      الان شما به تمام کسایی مه از مک راضی هستن گفتی بچه و به اونا توهین کردی یکی مثل من که ۴ تا گوشی اپل دارم و ۵ تا هم لپ تاپ اپل یه بچه ام؟
      که بابام برام مک نمیخره!!!!!!!!!!!!

      1. sepehr

        نه عزیز اتفاقا برعکس، خیلی از کسانی که مک نداشتند ریختند اینجا و دارند یاوه گویی می کنند خودتون با استناد به ادبیات افراد میتونید به این پی ببرید که اونا مک دارند یا نه. منظور این دوستمون این بود که کسایی که تا به حال دست به مک نزدن، دارن میگن که آره مک خیلی بده چون ندارن یا به اصطلاح باباشون براشون نخریده.
        مثلاً جادی میرمیرانی که مک داره اومده یه ریپوی گیت هاب درست کرده به نام osxpains که راجب مشکلات مک گفته.
        و در واقع «اگه چیزیئ دوست داری، دلیل نمیشه ازش انتقاد نکنی»
        من به هزار و یک دلیل رفتم سراغ مک و معتقدم مک در بین سیستم عامل ها فوق العادست. ولی این دلیل نمیشه که ازش انتقاد نکنم.
        مثلا این که cut کردن روی مک سخته، یک حقیقته. ولی به جاش توی مک می تونید ۱۰۰۰ تا فایل رو با هم rename کنید.
        مک تا به حال بهترین بوده و اگه ضعف های خودش رو برطرف کنه، با اختلاف از همه ی سیستم های عامل برای معماری PC جلو میزنه.
        موید باشید.

  6. John

    آقای فرید
    با کمال احترام به شما همونطور که در کامنت قبلی گفتم میتوانید سرچ کنید. کافیه سرچ کنید why microsoft install apps on windows 10 و کلی مطلب راجب نحوه خاموش کردن سرویس تبلیغاتی ماکروسافت رو مشاهده میکنید، برای عده زیادی بازی کندی کراش مخصوصا نصب شده. برای بنده هم همین برنامه ها نصب شده. ویندوز رو ضعیف جلوه نمیدم خودم استفاده میکنم سال ها ازش اینجا مطلب مربوط به مک هستش طرفداریه ویندوز دارن عده ای که قصد خرید مک رو دارن رو سردرگم میکنن.
    میتونم ساعت ها راجب از بین بردن حریم خصوصی کاربر توسط ماکروسافت براتون بنویسم. با رفتن به پرایوسی ستینگ ویندوز این رو متوجه میشوید(توضیح تک تک موارد ساعت ها طول می کشد) ماکروسافت هم همانند گوگل میخواهد دیتای کاربران رو در سطح وسیعی جمع آوری کند. هدف ویندوز ۱۰ هم همین بوده در زمان معرفی هم گفتن. و ویندوز ۱۰ قراره نسخه نهایی ماکروسافت برای سال های زیادی باشد و دایما آپدیت بگیرد از طرفی این همه ساپورت شدن توسط ماکروسافت باعث ضرر این شرکت می شود بنابراین به جمع آوری و فروش اطلاعات کاربران میپردازد.
    فروش کامپیوتر های مک به اندازه کافی برای اپل سود دارد که برای چند سال پشتیبانی نیازی به فروش اطلاعات نداشته باشد.
    هوش مصنوعی سیری چه ربطی به ماکروسافت داره و آیا این چیزی که میگید سندیت داره رو مطمئن نیستم.
    ماکروسافت از سرچ انجین بینگ استفاده میکنه برای نتایج سرچ بدلیل دعوای سال ها قبل گوگل و اپل.
    به طور کلی اپل سرچ انجین ندارد و دلیلی هم نداره تولید کنه بنابراین از سرچ انجین های ترد پارتی استفاده میکنه. برای آیکلود هم از سرویس های آمازون و ماکروسافت و گوگل به صورت ترکیبی استفاده میکنه و این سرویس هارو از این شرکت ها میخره و اشتراک میپردازه اپل و از سیستم های خودش روشون استفاده میکنه.
    ماکروسافت azure و sql server و سایر خدمات ماکروسافت در زمینه دیتابیس و سرور خدمات بسیار خوبی هستن اشتباه نکنید ولی دلیلی بر خوب بودن ویندوز ۱۰ نیست.
    به نظر بنده و با تجربه ای که از استفاده از ویندوز و مک دارم، سیستم عامل مک به مراتب روون تر، سریع تر و ایمن تر هستش.
    اینکه میگید ماکروسافت تارگت بیشتر ویروس ها هستش درسته یکی از دلایل اینه ولی باز هم مک امنیتش فقط محدود به تارگت کمتر بودن نیست.
    آیفون هم به عنوان د‌ومین پلتفورم پر استفاده موبایل تقریبا ویروسی برایش نیست.
    نکته دیگه ای که باید عرض کنم بنده به عنوان استفاده کننده از ویندوز اصل و تمام نرم افزار هام رو ارجینال تهیه میکنم روی کیس اسمبل شده ایسوس و مهارت هایی که در بهینه نگه داشتن کامپیوترم دارم دائما فضای درایو سی پر میشه به طور اتوماتیک و با اکثر نرم افزار ها هم به راحتی پاک نمیشه این مشکل رو هم افراد زیادی دارن
    ویندوز به مرور زمان کند میشه البته در نسخه جدید بهتر شده.
    در ادامه یه سری کیوورد به شما میدهم تا بیشتر سرچ کنید چون لینک نمیتونم بدم:
    nerdgasm windows 10 privacy، Microsoft privacy policy
    OneDrive terms of use
    و در ادامه یه سری مطالب از سایت های معتبر رو براتون پیست میکنم
    OneDrive says that its apps use 256 bit encryption when syncing files. That is, if you are uploading a file to OneDrive, a secure connection is established. However, there is no encryption after the files are uploaded
    و مطلبی راجب خلاقیت و سرعت سیستم عامل مک از قدیم تا به امروز

    Some of the new features included a fast searching system called Spotlight, a new version of the Safari web browser, Dashboard, a new ‘Unified’ theme, and improved support for 64-bit addressing on Power Mac G5s. Mac OS X 10.4 Tiger shocked executives at Microsoft by offering a number of features, such as fast file searching and improved graphics processing, that Microsoft had spent several years struggling to add to Windows with acceptable performance.
    در آخر شرکتی که بیشتر پول داشته باشه بیشتر میتونه سرمایه گذاری کنه و این بدیهیه و سرمایه گذاری بیشتر به معنی توانایی بیشتر در ارایه محصولات بهتر هست
    اپل شرکتی به مراتب با ارزش تر نسبت به ماکروسافت هست.
    با احترام

    1. farid

      ممنونم از توضیحاتتون، ولی مایکروسافت بدون اجازه کاربر برنامه نصب نمی کنه، شاید با پیشنهاد برای نصب اشتباه میگیرد.
      سرچ کردن رو همه بلدن، مهم اینه هر کی هرچیزی نوشت رو نباید بدون دلیل پذیرفت . منابع مطالعاتی هم باید بدون جانبداری و بر اساس دانش و تجربه و باشه .
      همه ی شرکتها ، سایت ها ، شبکه های اجتماعی و… در حال جمع آوری دیتای کاربران هستند، مهم اینه که این شرکت از این دیتا چه و چطور استفاده می کنند!
      بنظرتون مایکروسافت شرکتیه که دیتای کاربران رو بفروشه؟!!!!!!! ولی گوگل این کارو انجام میده ، اصلن بر همین اصل استوار شده و کارش همینه .

      من هم مزایای مک و آی او اس رو رد نمیکنم اما مقایسه های تعصبی رو هم نمی پذیرم .
      در مورد هوش مصنوعی سیری هم سرچ کنید. معلومه که اپل به سرچ اینجین نیاز داره !!! این چه حرفیه !
      تمرکز مایکروسافت روی کسب و کاره و اساس کارش توسعه و ارائه سرویسه ، مشتریان اصلیش شرکت ها و سازمان ها هستند و مقایسه اش با اپلی که کل ارزش بازارش رو برندش دربر میگیره و اساس کارش تجارت و فروش محصوله، به این شکل درست نیست .
      توی اینده نزدیک می بینید که دیگه سیستم عامل ها به این شکل امروزی اهمیت نخواهند داشت و این “سرویس” ها هستند که مهم هستند ، بعنوان مثال مهم نیست که آی او اس داشته باشی یا اندروید، مهم اینه به اسپاتیفای ، یوتوب و دستیار صوتی دسترسی داشته باشی .. سرویس ها خیلی مهم میشن تا اونجا که سیستم عامل هم بعنوان یه سرویس ارائه خواهد شد . و این چیزیه که فقط در اختیار مایکروسافته و پیشتازه ( PaaS – AssS – SaaS – MBaaS – IaaS)

      در مورد مشکل فضای درایو سی هم توی بیلد آخر یه قابلیت به اسم free up space توی تنظیمات اضافه شده
      موفق باشید

      1. farid

        اینو یادم رفت بگم : در مورد ارائه سیستم عامل بعنوان یه سرویس، مایکروسافت قدم های اولیه رو برداشته و همین الانم میتونید توزیع های مهم و پر کاربرد لینوکس رو از استور مایکروسافت دانلود و نصب کنید .
        خرید github هم توسط مایکروسافت به گسترش کار مایکروسافت تو این زمینه خیلی کمک میکنه .
        همیشه اینطور که پول بیشتر باعث سرمایه گذاری بشه ، در واقع آینده نگری و خرید های درست، سرمایه گذاری محسوب میشه

      2. John

        نخیر کاملا نصب شده و فضایی از هارد درایو رو اشغال کرده، با فوق لیسانس نرم افزار فرق نرم افزار نصب شده با ساجسشن رو تشخیص میدم.
        این مشکل اصلا ترندینگ شده نیازی به اثبات نیست.
        شما دارید دورنمای یه شرکت رو به عنوان مزیت سیستم عامل ماکروسافت ذکر می کنید، اخیرا انقدر پروژه و محصولات ماکروسافت discontinue شده که اصلا نمیتونم اعتماد کنم بخرم یا نه، به عنوان مثال گوشی های ویندوزفون، کینکت و… .
        شما اینو توضیح بده برای چی وقتی من دارم از فایرفاکس استفاده میکنم باید نوتیفیکیشن برای من ارسال بشه که مرورگر edge 25 درصد سریع تره. نوتیفیکیشن رو میبندم توی تسکبار پیغام میده. این تبلیغات استفاده از محصولات خودش حمایت از حقوق مصرف کنندست؟!
        حالا میایم از مرورگر edge استفاده میکنیم چون با اکانت ماکروسافت وارد ویندوز شده به طور پیشفرض مرورگر edge از این اکانت استفاده میکنه و شروع میکنه به ریکورد کردن activity log های کاربر، وقتی که سیاست حریم خصوصی آپدیت شده ماکروسافت رو از اول تا آخر تو وبسایت ماکروسافت بخونید متوجه خواهید شد همه چی رو نگه میدارن. کل سیاست حریم خصوصی اپل رو هم مطالعه کردم و به طور مقایسه ای عرض می کنم.
        وارد اکانتم شدم بخش پرایوسی و دیدم که سرچ های چند سال پیشم رو دارم میبینم، صدای خودم رو دارم میشنوم که به کرتانا دو سال پیش گفتم وضعیت آب و هوا چطوره!!!
        نقشه هایی که چک کردم و… .
        گوگل هم نگه میداره اطلاعات سرچ شده رو ولی میتونم بدون اکانت گوگل این کارو انجام بدم که به پروفایلی ربط داده نشه اطلاعات. ماکروسافت پروسه تغییرمرورگر و سیاست های حریم خصوصی رو تا حد امکان مخفی نگه میدارد و به طور اتوماتیک شروع به جمع آوری اطلاعات کاربران میکند.
        تو سیستم عامل های اپل موقع راه اندازی دو گزینه رو میزنید و تمام، تو ویندوز کلی تنظیمات رو از پیشفرض تغییر میدهید در مراحل نصب باز هم میرید بخش پرایوسی ستینگ ماکروسافت و میبینید که هنوز دارید کلی اطلاعات میدید.
        نمیگم که اطلاعات فوق با ارزشی دارم ولی این حق رو دارم که intellectual properties موجود رو کامپیوترم برای خودم باشه نه این که با شیر کردن دیتا اپ یوزج و آنالیتیکس برنامه هایی که مینویسم تا اونایی که استفاده میکنم فرستاده بشه و از اون بدتر پهنای باندم صرف فرستادن این اطلاعات بشه.
        به طور پیش فرض ماکروسافت از کامپیوتر شما برای ارسال آخرین آپدیت ها به دیگر کامپیوتر های متصل میکنه به این بهانه که برای کشور های که از اینترنت کانکشن خوب بی بهره اند راحت تر باشن ولی موضوع اینه که بار سرور های خودش رو کم میکنه و پهنای باند اینترنت من رو مصرف میکنه و اگه وارد تنظیمات نشوید و نگردید نخواهید دید که این آپشن به طور پیش فرض فعاله.
        حتی نمیتونیم آپدیت کردن خودکار رو خاموش کنیم و… (مگر با غیر فعال کردن سرویس با تنظیمات سخت تر)
        بعد از آپدیت بسیاری از پرایوسی ستینگ هاتون ریست میشه.
        اپل به طور صریح نوشته که اکتیویتی لوگ های سیری توی دستگاه کاربر نگهداری میشه برای منظور یادگیری صدای کاربر نه روی cloud
        وقتی هم سرچی براتون انجام میده سیری اینکارو با استفاده از یه آی دی انجام میده و اطلاعات توسط ماکروسافت قابل ربط دادن به دستگاهی نیست.
        میتونم از داک داک گو استفاده کنم تو سفری که اطلاعاتی از اکتیویتی به شرکتی ندم
        یه کاربر فکر میکنه با تغییر سرچ انجین حریم خصوصیش رو میتونه حفظ کنه
        ولی نه سیاست حریم خصوصی smart screen رو هم باید مطالعه کنید که ببینید باز هم دارید اطلاعات به ماکروسافت میدید و…
        دیاگنوستیک و اپ یوزج هارو هیچ وقت نمیتونید قطع کنید مگر اینکه با دانش کافی برید و اون سرویس رو قطع کنید که کار کاربران معمولی نیست و کار خطرناکی هم هست برای کاربران با دانش کم.
        بازم از حقوق مصرف کننده ماکروسافت بگیم که سخت تر کرده برای کاربر ها عوض کردن اپ های پیش فرض تا کاربرای عادی که اطلاعات کافی ندارن بیخیال بشن و از برنامه های خود ماکروسافت استفاده کنن
        کل ویندوز شده محیط یوتویوب پر از تبلیغات، دیتا کالکشن و… .
        یکی از پر سودترین تجارت ها تجارت با end user ها هستش نه با شرکت ها
        سرویس های ماکروسافت از وان درایو گرفته تا groove music و… مشابهش رو اپل ارائه داده با subscriber های بیشتر.
        شما از ویندوز استفاده کن به امید اینکه تا سال ها بعد یه اتفاقی بیوفته.
        در زمینه سرور ها و سرویس های شرکت ها ماکروسافت شرکت قوی و خوبیه به شخصه از ویندوز سرور روی وی پی اس استفاده میکنم و سرویس های فوق العاده خوبی ارائه شده.
        صحبت من سر محصولات اند یور هست که تو هیچ کدوم نتونسته شرکت برتر و پرفروش تر باشه
        از گوشی هوشمند گرفته تا کنسول های بازی تا تجارت سرچ انجین ها و…
        در آخر هم برای غیر فعال کردن نصب خودکار نرم افزار های پیشنهادی باید برید به رجیستری ادیتور سیستم!!!!! جایی بسیار خطرناک برای کاربران عادی چون ممکنه به سیستم آسیب بزنن نمیگم چجوری باید خاموش کرد چون ممکنه افرادی انجام بدن و مشکلی در سیستمشون بوجود بیاد.
        میتونم بی نهایت دلیل دیگه بیارم که ماکروسافت اون سیستم عامل های محبوب قدیم رو نمیزنه.
        دوباره یه سیستم عاملی مثل ۸.۱ بدون این مواردی که گفتم بزنه دیگه تو پلیر ویندوز تبلیغ اسپاتیفای و استور ماکروسافت رو نبینیم و… دوباره مشتری سابق ماکروسافت میشم و تعریفش رو می کنم. ولی الان دیگه نا امیدم کرد. ویندوز رایگان نیست که بهاش رو با اطلاعاتمون و تبلیغات بدیم این حق کاربران هست.
        بابت متن طولانی عذرخواهی میکنم.

      3. farid

        دوست عزیز ادامه ی این بحث از حوصله من خارجه ، اما چند نکته رو عرض میکنم
        بحث سر مسائل فنی، امنیت و کاربرد بود، نه رنگ و آیکون این چیزا ..
        شما از امنیت محصولات اپل که بلافاصله بعد از انتشار فیس آی دی هک شده دفاع میکنی؟! چون از ویندوز هلو استفاده نکردی تا امنیت بی عیب و نقص رو تجربه کنی.
        ویندوز هم اکو سیستم یکپارچه رو مدت ها قبل از اپل ارائه کرد
        و معلومه که ویندوز بی عیب و ایراد نیست . اما به نظر من با وجود عیب و ایراد مسیر درستی در پیش گرفته . مطمئن باش اپل برای رقابت با ویندوز دوباره رفته سراغ مک و الا از هفت سال پیش تا الان کاری براش نکرده
        همه ی محصولات سخت افزاری مایکروسافت برای اند یوزرها نیست، بلکه محرکی برای بقیه تولید کننده هاست.
        اینکه اپل گفته لاگ های سیری توی دیوایس کاربر ذخیره میشه و روی کلود نیست یه حرف به شدت مضحکه. فرض کنیم که اینطور باشه آیا اپل به سیستم عامل و دیواسی که خودش ساخته تسلط و دسترسی نداره؟! اگر روی کلود نباشه پس تکلیف اون اکوسیستم یکپارچه ایی که ازش دفاع میکنی چی میشه؟!
        پرسیدید وقتی میشه از سرچ انجین های دیگه استفاه کرد برای چی باید سرچ انجین خودش رو بزنه؟
        یعنی شمایی که فوق لیسانس نرم افزار داری، اگر اهمیت این موضوع رو درک نکنی، دیگه منم نمیتونم براتون کاری انجام بدم .
        free up space یه نرم افزار جدا نیست، توی تنظیمات ویندوز، قسمت استوریج این گزینه هست که به تازگی هم اضافه شده .
        شما هم به تمسخر ویندوزی ها و اپلی ها توجه نکن، اظهار نظر در مورد این موضوعات باید ارزش فنی داشته باشه .
        و در آخر اگر کسی توان مالی خرید محصولات گرونتر اپل رو نداشته باشه، دلیل بر برتری اپل یا نا آگاهی کاربران ویندوزی نیست . من زیاد دیدم کسایی که پول کرایه و بلیت مترو رو ندارن اما چندین میلیون واسه آیفون هزینه کردن !
        تبلیغ در ویندوز رو من هم نمی پسندم، مخصوصن در مورد مرورگر اج !
        اما کاربران اپل با پرداخت پنج برابری قیمت تمام شده آیفون، پیشاپیش هزینه حذف تبلیغات و استفاده اپل از سرچ انجین و سرویس های شرکت های دیگه و.. رو متحمل میشن

      4. John

        سه مورد دیگه که اشاره کردید که اپل به سرچ انجین نیاز داره و نرم افزار free up space و مقایسه تعصبی
        مورد اول وقتی میشه از سرچ انجین های دیگه استفاه کرد برای چی باید سرچ انجین خودش رو بزنه؟ تا زمانی که دعوای گوگل و اپل سر استفاده آ ی او اس از google maps پیش نیومده بود اپل از نقشه های گوگل استفاده می کرد. دلیلی نداشت سرویسی دیگه استفاده کنه یا خودش بزنه.
        با شرکتی با این حجم از سرمایه و سود خریدن سرچ انجین های پرایوت و نسبتا خوبی مثل duckduckgo و توسعه اون کار خیلی سختی برای اپل نیست ولی اینکار منطقی نیست.
        دلیلی نداره شرکتی در حوزه هایی که میتونه کیفیت خوبی بگیره از شرکت های دیگه “خودکفا” بشه. اخیرا اپل به دنبال بهینه سازی بیشتر مک هست و به زودی طراحی پروسسور های کامپیوتر های مک رو به اتمام میرسونه و این یه اتفاق خوبه نه اینکه وقتی سرچ انجین های خوب هست بیاد ماله خودشو بزنه یا این که بگیم چه شرکت ضعیفی، از موتور جستوجوی بقیه شرکت ها استفاده میکنه.
        اخیرا همه میبینیم که پردازنده های ARM گوشی های موبایل و تبلت ها بسیار نزدیک تر شدن به پردازنده های کم مصرف اینتل و حتی در بسیاری از موارد عملکرد بهتری دارند. (منظورم رندر کردن ویدیو و عملیات سنگین نیست) سرمایه گذاری خوب اینه که یه SoC خوب روی مک بوک ها قرار بگیره و با بهینه سازی های نرم افزاری عملکرد بسیار بهتر از الان بشه تا اینکه بیاد سرویسی مثل bing reward راه اندازی کنه تا کاربران ترغیب به استفاده از بینگ و دادن اطلاعاتشون بشن.
        مورد دوم هم نرم افزاری که نام بردید در حد بسیار کمی میتونه جانک فایل هارو پاک کنه و تقریبا کاربردی نیست. و اینکه همش باید maintenance کنیم ویندوز رو اصلا جالب نیست. بسیاری از کاربران برای حل این مشکل از نرم افزار های ترد پارتی مثل pc tuneup استفاده میکنن.
        مورد آخر هم اینکه همش ده تا مزیت از مک نوشته اینجا،ده تا هم از مزیت های ویندوز تو یه مطلب دیگه. طرفدار های ویندوز دارن مسخره میکنن مک رو اینجا بعد ما داریم مقایسه تعصبی میکنیم؟

      5. John

        بحث کردن با شما نتیجه ای نداره
        اصلا موضوع حرف من رو متوجه نمیشید و مغلطه می کنید.
        ولی مردم متوجه مشین

      6. امیر

        من منظورتون رو متوجه میشم ولی مخالفم

  7. john

    منظور از اکوسیستم این است که شما دارای امکانات ویژه ای برای کار کردن با چند تا از دستگاه های اپل دارید.
    مثلا عکسی در مرورگر بر روی آیفون کپی میکنم و در مک پیست میکنم
    با اپل واچ مک رو باز میکنم (یک بار بعد از پوشیدن اپل واچ رمز وارد میکنیم بنابراین دستگاه میداند صاحب اپل واچ دستگاه را باز می کند)
    ایرپاد رو با آیفون پیر کردم و حالامیخوام آهنگی روی مک گوش بدم به راحتی این کار بین تمام دستگاه های اپل انجام می شود.
    توی برنامه های یونورسال و خود اپل که قابلیت hand off دارن میتونید کار رو تو یه دستگاه شروع کرده و در دیگری ادامه دهید. (مثل ادیت عکس)
    و…
    برنامه های exclusive زیادی برای مک نیز وجود دارد علاوه بر امکان استفاده از ویندوز
    اینجا هم تبلیغات کپی نکرده برای ویندوز هم مطلب در همین موضوع گذاشته. علاقه مند به ویندوز هستید در صفحه های مربوط به خودتان نظر دهید یا نظر منطقی بدهید.
    با احترام

  8. john

    سیستم عامل ویندوز روی دستگاه شما بدون اجازه بازی و برنامه نصب می کند.
    میتونید سرج کنید این موضوع رو
    وان درایو که فضای ابری ماکروسافت هست روی سرور ها رمز گذاری نمی شوند میتویند سرچ کنید
    به طور کلی privacy policy ماکروسافت از زمان ارایه ویندوز ۱۰ تغییر کرده و حریم خصوصی برای کاربر نمی گذارد. میتوانید سرچ کنید باز هم
    دایما تبلیغات در ویندوز هست از ساجسشن ها گرفته تا زمانی که دارید از مرورگر دیگه ای استفاده میکنید و با پیام از edge استفاده کنید فلان قدر سریع تر است.
    کامپیوتر های ویندوزی نا امن تر در برابر ویروس ها هستن.
    امکان خاموش کردن آپدیت اتوماتیک به طور ساده و مستقیم وجود ندارد.
    پس امنیت و حریم خصوصی به مراتب پایین تر است (تحقیق کنید)

    1. farid

      شما از فواید مک بگو نه اینکه ویندوز رو ضعیف جلوه بدی
      به هیچ وجه ویندوز بدون اجازه کاربر برنامه و بازی نصب نمی کنه
      الگوریتم های رمزنگاری مایکروسافت در سمت سرور و سرویس های ابری بی نظیرند و تا بحال رقیب نداشتند ، خدمات ابری مایکروسافت محدود به وان درایو نیست، بزرگترین شرکت ها و بانک ها مشتری خدمات ابری مایکروسافت هستن . محض اطلاع شما خود اپل از بزرگترین مشتری های مایکروسافت محسوب میشه
      خیلی از مشکلات امنیتی ایفون رو مهندسان مایکروسافت حل کردن، یا دستیار هوش مصنوعی اپل – سیری – از موتور بینگ مایکروسافت استفاده میکنه
      برنامه های یونیورسال و اکوسیستم یکپارچه هم تقلید از مایکروسافته ، لپ تاپ های هایبرید ، حسگر عنبیه چشم و ژست های حرکتی ، حس گر اثر انگشت زیر نمایشگر و…
      دوره ی اسمارت فون ها کم کم داره تموم میشه، و فقط رقابت بر سر فروش بین سامسونگ و اپل در جریانه …
      همه ی شرکت ها منتظر معرفی رده های جدید از طرف مایکروسافت هستند حتی اگر خود مایکروسافت برای فروش محصولش موفقیتی به دست نیاره .
      ویندوز ده امن ترین سیستم عامله، و اتفاقن ضعیف ترین سیستم عامل از نظر امنیت و حریم خصوصی رو اپل داره، حتی وضعش از ماشین جاسوسی گوگل هم بدتره .
      اما اغلب اتفاقات در مورد هک و نفوذ و انتشار اخبار مربوط به ویندوزه ، دلیلش نا امنی ویندوز در برابر مک نیست، به این دلیل که بیشترین کاربر رو داره ،اغلب شرکت ها و سازمان های از ویندوز ( کلاینت – سرور ) استفاده می کنند، مایکروسافت محصولات سازمانی و تجاری زیادی داره، مثل اسکایپ ، اس کیو ال و…. خب طبیعیه که برای هکر ها جذاب تر باشه و منفعت بیشتری داشته باشه.
      هکر های ویندوزی بخوان روی محصولات اپل تمرکز کنن، فاتحه ش خونده ست .

      1. پویا

        چرا انقدر تهاجمی و با عقده صحبت هاتون رو بیان میکنید
        بیاید ادبیات متعصبانه را کنار بگذاریم

  9. سیدرضا بازیار

    موارد ۱ تا ۴ رو اصلا قبول ندارم

    1. سپهر

      در مورد چهارمى که Xiaomi رو دست نداره! از تلویزیون و لپ تاپ گرفته تا یخچال و لوازم ورزشى و بهداشتى ???? و جدا از شوخى لپ تال هاش هم با همین استال مک بوک ولى نسبتاً قوى تر هستن و ویندوز روشونه

  10. محمد حسن

    “اگر یک کامپیوتر اپل خریده‌اید ولی برای انجام کارهای خاص نیاز به ویندوز دارید، می‌توانید این سیستم‌عامل را در کامپیوتر اپل خود نصب کنید. در عین حال، عکس این موضوع امکان‌پذیر نیست.”

    این مورد هم نظرم فنی نیست ولی منطقی است

    کاربران ویندوز چه نیازی به نصب سیستم عامل مک دارند ؟؟؟

    اتفاقا دلیل امکان نصب ویندوز روی مک این است که مک همیشه یک سری کمبود های نرم افزاری و غیره دارد که بعضی کاربران مجبور می شوند به سمت ویندوز کوچ کنند ولی هیچ کاربری به خاطر کمبود های ویندوز سمت مک نمی رود چون اساسا ویندوز کمبودی در مقایسه با مک ندارد و هر چه هست پر بود است !!

    مثل کسانی که از ویندوز به سمت مک می روند مثل همان کسانی است که خوشی زده زیر دلشان

  11. محمد حسن

    “رقیب قدری برای اکوسیستم اپل وجود ندارد”

    “از بین عضوهای این اکوسیستم می‌توانیم به کامپیوتر اپل، آیفون، ایرپاد، آیپد، اپل واچ، هوم‌پاد و اپل تی‌وی اشاره کنیم ”

    این دیگه از اون حرفا بود – یعنی الان کاربران اندروید و ویندوز نمی توانند دستگاه های خودشان را به هم متصل کنند ؟؟

    دقیقا قضیه وارونه است – تمام دستگاه های ویندوز و اندروید در یک اکو سیستم قرار دارند و فرقی نمی کند برند محصول شما چی باشد – تمام لب تاپ ها و گوشی های ویندوز و اندروید به راحتی و با روش های مختلف از جمله کابل وای فای و بلوتوث به راحتی به هم وصل می شوند و با سرعت بالا به تبادل اطلاعات می پردازند – جالب اینکه برای تبادل اطلاعات از طریق وای فای بین گوشی های اندرویدی نیازی به هیچ نرم افزاری ندارید و برای تبادل اطلاعات بین گوشی و کامپیوتر هم نیازی نیست هر دو طرف از یک نرم افزار بهره ببرند و شما با نصب برنامه زاپیا یا ایر دروید روی گوشی خود می توانید به راحتی از طریق مرورگر های ویندوز به تبادل اطالاعات بپردازید

  12. محمد حسن

    “از طرفی دیگر سیستم‌عامل macOS به رابط کاربری ساده‌اش شهرت دارد”

    کار کردن با همین سیتسم عامل به ظاهر ساده کفر خیلی ها را در می اورد و مجبور می شوند سیستم عامل ساده و روان ویندوز رو روی دستگاه اپلی نصب کنند!!!

    اپل درسته ظاهر دستکتابش ساده است ولی همین سادگی و عدم بهره گیری از گزینه ها و میانبرهای مختلف باعث می شود برای ساده ترین کارها کلی گیج شوید و مثلا برای انتخاب یا سلکت کردن چند فایل نمی توانید از کلید کنترل استفاده کنید یا اینورت سلکشن ندارد و … یعنی یک مرور ساده که توسط ویندوز به راحتی انجام می شود در سیستم عامل ساده اپل یک کابوس است

    اپل ساده نیست بلکه کم امکانات است و چرچیل های زمانه خوب بلندند نبود امکانات و گزینه ها و میان برهای مختلف را به سادگی تعبیر کنند

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما