دوی ماراتن در ایستگاه فضایی برگزار شد

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

فضانورد بریتانیایی تیم پیک در حالی که در یک ایستگاه فضایی بین المللی بود یک دوی ماراتن را روی تردمیل به پایان رساند. او دیروز ۵ اردیبهشت همزمان با برگزاری ماراتن لندن روی کره زمین، یک ماراتن در فضا را آغاز کرد. پیک ۴۲.۲ کیلومتر دوید، مسافتی معادل ماراتن لندن. ظاهرا فضا تا حدی برای او شبیه‌سازی شده بود. یک آیپد به او در هنگام دویدن جاده‌های لندن را نشان می‌داد، ایجاد صدای تشویق جمعیت و جو مسابقه از دیگر اقداماتی بودند که برای شبیه‌سازی ماراتن انجام شده بود.

البته تیم پیک هیچ رکوردی از رکوردهای ماراتن روی زمین را جابه‌جا نکرد. او مسابقه را در سه ساعت و ۳۵ دقیقه به پایان برد که با عدد ۲ ساعت و ۳ دقیقه‌ای که رکورد این ماراتن محسوب می‌شود حسابی فاصله دارد. این رکورد با رکورد ۳ ساعت و ۱۸ دقیقه‌ای، بهترین رکوردی که خود پیک روی کره زمین ثبت کرده هم فاصله داشت.

اما واضح است که این مسائل چندان اهمیتی ندارند. در واقع ثبت این واقعه یعنی برگزاری یک ماراتن در فضا و تاب آوردن چنین آزمون فیزیکی طاقت‌فرسایی در یک ایستگاه‌ فضایی است که این حرکت تیم پیک را برجسته می‌کند.

پیک اولین فردی نیست که در ایستگاه فضایی در یک دوی ماراتن شرکت کرده. پیش از او سانیتا ویلیامز فضانورد آمریکایی در سال ۲۰۰۷ دست به چنین کاری زده بود.

‌‌

منبع: Engadget

کانال تلگرام دیجی کالا مگ



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما