قلاده‌ی سخنگو: مترجم صدای گربه به صدای انسان

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

انسان‌ها همیشه در برقراری ارتباط با گربه‌ها دچار مشکل بوده‌اند. گربه‌ها و میومیوی‌شان برای ما معماست. مطالعات نشان داده گربه‌ها فقط در تعامل با انسان میومیو می‌کنند. وقتی چیزی می‌خواهند آن‌قدر به شما می‌چسبند و درخواست نوازش می‌کنند که کلافه می‌شوید و دست آخر به آنچه می‌خواهند می‌رسند. اما وقتی شما از آن‌ها چیزی می‌خواهید، کاملا با بی‌اعتنایی رفتار می‌کنند. وقتی میومیو می‌کنند چطور؟ واقعا می‌دانید از شما چه می‌خواهند؟ «کترباکس» (Catterbox)، یک قلاده‌ی مخصوص است که مدعی است می‌تواند صدای گربه را به زبان انسان ترجمه کند.

کترباکس از یک سنسور دیجیتال استفاده می‌کند که صدای گربه را شناسایی می‌کند؛ سپس با یک برنامه‌ی مخصوص، با صدای بلند آن را به زبان انسان ترجمه می‌کند تا همه بشنوند. کترباکس توسط یک آژانس تبلیغاتی انگلیسی ساخته شده است. این دستگاه از طرف «آزمایشگاه درخواست» (Temptations Lab) ساخته شده که به مطالعه‌ی رفتار گربه‌ها هنگام درخواست چیزی می‌پردازد.

این اولین باری نیست که کسی ادعا می‌کند می‌تواند صدای گربه را به زبان انسان ترجمه کند. در سال ۲۰۰۷، یک شرکت ژاپنی دستگاه ترجمه‌ی زبان گربه‌ها را روانه‌ی بازار کرد. احتمالا کسانی که گربه دارند دوست داشته باشند از طریق کترباکس گربه‌شان با صدای انسان صحبت کند و این کار را سرگرم‌کننده و حتی مفید بیابند که احتمالا برای گربه‌ها این‌طور نیست. شما هم همراه با دیجیکالا مگ ویدیوهای مربوط به این دستگاه جالب را ببینید.

منبع: CNET

کانال تلگرام دیجی کالا مگ



دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۲ دیدگاه
  1. sina js

    تیلور سوییفت حتماً رو این پروژه سرمایه گذاری میکنه!!!

  2. Mohammad

    خیلی جالب بود.
    متشکر

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما