نظر منتقدان درباره قسمت ششم فصل هشتم سریال بازی تاج و تخت

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
بازی تاج و تخت فصل 8 قسمت 6

مجموعه تلویزیونی «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) بالاخره پس از سال‌ها با پخش قسمت ششم از فصل هشتم به پایان رسید. قسمت ششم فصل هشتم گیم آو ترونز تحت عنوان «The Iron Throne» پخش شد و در کنار قسمت سوم، طولانی‌ترین قسمت‌های این فصل را تشکیل دادند.

دیوید بنیاف و دن وایس کسانی که به عنوان خالقان سریال گیم آو ترونز شناخته می‌شوند خود کارگردانی قسمت آخر را برعهده داشتند. با پخش این قسمت یکی از محبوب‌ترین سریال‌های شبکه HBO و جهان به پایان رسیده است.

فصل آخر مجموعه تلویزیونی «بازی تاج و تخت» محل حرف و حدیث‌های بسیاری بود. بعضی از مخاطبان که سال‌ها مجموعه را دنبال کرده‌ بودند وقایع فصل آخر را پرشتاب و بی‌منطق دانستند در حالی که بعضی دیگر معتقد بودند فصل هشتم بهترین پایان‌بندی ممکن برای این سریال بود. همچنان که مخاطبان نگاه یکسانی به فصل هشتم نداشتند، منتقدان هم اختلاف نظرهای بسیاری را بروز دادند که در هفته‌های گذشته بخشی از آن‌ها را بازتاب دادیم.

ممکن است در این نوشته بخشی از داستان مجموعه تلویزیونی بازی تاج و تخت لو برود

در ادامه بخش‌هایی از نظرات منتقدان آمریکایی را درباره آخرین قسمت مجموعه تلویزیونی «بازی تاج و تخت» می‌خوانید:

دیوید سیمز – آتلانتیک

تصمیم ناگهانی تیریون و شرکا درباره برگزیدن برن استارک به عنوان پادشاه هفت اقلیم احتمالا تا حد قابل توجهی باعث تعجب بینندگان شده است. پس از آن همه جنگ و دشمنی میان دنریس، جان و سرسی، برن به عنوان یک رقیب، کاملا نادیده گرفته شده بود. او بیشتر به یک ویکیپدیای زنده شباهت داشت و در این فرایند شخصیت خود را نیز از دست داده بود.

حرکت برن به سوی تاج با همان سرعت ترسناکی رخ داد که هر پیچش داستانی دیگر در این فصل اتفاق افتاده بود. شاید کل تفاوتش برای من در این بود که هنگام رسیدن به قسمت آخر دیگر نگرانی خاصی نسبت به باورپذیری طرح روایی نداشتم و بیشتر کنجکاو بودم بفهمم همه چیز چطور به پایان می‌رسد… در این فصل شاهد تکرار چندین‌باره یک ماجرای یکسان بودیم: مجموعه‌ای از تلاش‌های ناموفق برای پیشبرد تعدادی از مهم‌ترین بخش‌های داستان به سریع‌ترین شکل ممکن. طبق معمول بازیگران در این فصل هم به نسبت آنچه در اختیار داشتند عملکرد خوبی نشان دادند… دیوید بنیاف و دن وایس در سال‌های اخبر بارها ثابت کرده‌اند که ژست‌های سینمایی را به ساختن تدریجی یک جهان باورپذیر ترجیح می‌دهند و سوزاندن تاج در پایان مجموعه هم آخرین ادا و اطوارشان بود.

کلی لاولر – یواس‌ای تودی

هنگامی که پخش گیم آو ترونز هشت سال پیش آغاز شد، کاملا واضح بود که با یک مجموعه متفاوت طرفیم. قصه‌ای که برده قواعد معمول ژانر فانتزی نبود و آن‌ها را شکست و زیر پا گذاشت. تراژدی و بی‌عدالتی همچون اژدها و جنگ بخشی جدایی‌ناپذیر از هویت این مجموعه بود.

اما سریالی که آخرین قسمت آن شب یک‌شنبه پخش شد چنین سریالی نبود… سریالی بود بدون خلاقیت و کلیشه‌ای… همه چیز ساده و رو بود. حتی مهم‌ترین مرگ و میرها و گزینه پادشاهی. در واقع مجموعه پایان نیافت بلکه اساسا رها شد.

دانیل داداریو – ورایتی

طبیعی است که قسمت پایانی گیم آو ترونز تعداد کمی از افراد را راضی کند… باید در نظر داشت که پایان‌بندی این سریال از مجموعه رمان‌هایی می‎‌آید که خود هنوز پایان نیافته‌اند و این مجموعه از ابتدا به آن وابستگی داشته است. طبیعتا در چنین شرایطی افراد زیادی قانع نمی‌شوند آن هم با در نظر گرفتن زمانی که سریال برای فصل هشتم و پایان دادن به قصه در نظر گرفته بود.

در فصل آخر برخی از اقدامات واقعا هوشمندانه بود. در میان این اقدامات می‌شود به کشتن نایت کینگ در قسمت سوم اشاره کرد؛ حذف نایت کینگ به سریال اجازه داد که در سه قسمت آخر صرفا روی پایان‌ بازی در وستروس تمرکز کند. اما آنچه سریال در ساختنش شکست خورد ایجاد پیش‌زمینه‌ای مناسب برای به قدرت رسیدن برن یا مهم‌تر از آن برای پیدایش ناگهانی دموکراسی بود.



دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۲۵۹ دیدگاه
  1. شبنم

    یه قسمتش که خیلییییییییییی مسخره بود علاوه بر قسمتهای مسخره زیادی که داشت این بود که برن گفت اصلا برای پادشاه شدن این همه راهو اومده تا پایتخت ولی بلافاصله بعد از اینکه به تریون گفت تو رو دست پادشاه انتخاب میکنم و اون گفت علاقه ای نداره خود برن در جوابش گفت منم علاقه ای ندارم به پادشاهی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! او مای گاد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!کاش یه دور فیلنامه نویس فیلنامه رو دوباره میخوند!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. شبنم

    فوق العاده مزخرف. یعنی انگار به یه بچه ۱۲ ساله دادن فصل آخرو بنویسه. سریال به این خوبی بینهایت بد تموم شد. واقعا موندم چه دلیلی داشت که اینقدر گند بزنن به سریال!

  3. مهدی

    سلام واقعا که پایان مسخره ای بود .
    امیدوارم دنریس بشه پادشاه شب و بیاد همه اینا را بکشه . مخصوصا اون کوتوله

  4. بهمن

    میشه اینجوری تحلیل کرد که برن حافظ تاج جان اسنو هستش به همین دلیل فرستادش شمال تا بخاطر کشتن دنریس نکشنش . از اون جایی که می تونه گذشته رو پیش بینی کنه هیچ کس رو بهتر از خودش برای این کار نمیبینه . نایت کینگ از این جهت می خواست اونو بکشه که گذشته و داستانشو رو می دونست و همچنین نقاط ضعفش رو .

  5. پوریا

    خوب گفتی داداش واقعا بی ارزشه،سریال ایرانی صد شرف داره ب این پایان بندی چرت و بی محتوا و غیر منطقی و‌ بدون زمینه سازی و هرچی ک بگی.اینهمه جنگجو و لرد و سیاستمدار و فلان بهمان همه کشته شدن حذف شدن تبعید شدن خلاصه نتونستن اونوقت یه فلج که تقریبای هیچ کجای داستان نبود شد شاه؟آره هه….
    الانش دموکراسی نیست اونوقت چندهزار سال پیش یه بچه فلجِ ک نمیتونه پسردار بشه شد شاه خخخخخخخخخخخ
    کوتوله خائن که دوستش واریس رو به کشتن داد جان رو فریب داد رفت دنریس رو کشت تا آزاو بشه بعد خودش شد وزیرکل و هییییچ دفاعی از حقانیت پادشاهی جان نکرد،چرا؟چون کرم خاکستری نمیذاره؟انقدر مزخرف؟کرم خاکستری اصلا آدم بود تو این فیلم؟حق اظهار نظر حتی نداشت اونوقت یهو شد تصمیم گیرنده و مثلا اونهمه لرد و آدم مهم با ارتششون نتونستن کرمه رو بگن خفه شو زر نزن وگرنه میکشیمت و جان رو آزاد کنن بکنش شاه حقیقی؟مزخرف مزخرف

    1. MILAD

      حالا قبول داریم آخر فیلم خوب تموم نشد ولی درکل در طول فصل ها هیجانات خاص خودش رو داشت براچی میگی فیلم ایرانی خوبه؟مزخرفتر از فیلمای ایرانی وجود نداره چندین ساله من تلویزیون نمیبینم کنترل تلویزیون خونمون رو نمیدونم چه شکلیه واقعا!!

    2. هادی

      احسنت. عالی صحبت کردی. دقیقاً این فیلم به مردم نشان داد که برای رسیدن به هدف نیازی به تلاش، کوشش، اخلاق، مهربانی، بخشش و مهارت نیازی نیست که حتی اگر اینهارو هم داشته باشی تبعید میشی. این فیلم نشون داد که برای شاه شدن باید فاحشه و ترسو باشی (سانسا). کارگردان های احمق فقط خواستن به مخاطبان بگن که نمیتونید پیش بینی کنید. به همین خاطر فیلم رو خراب کردن. نکته دیگه این که انسالیدها کلی از افرادشون رو قبل از نایت کینگ در گسترلی راک از دست دادن. بیشتر از ۸۰ درصدشون رو در جنگ با نایت کنیگ از دست دادن و با توجه به اینکه در ابتدا ۸ هزار نفر بودن میشه گفت درنهایت فقط هزار نفرشون مونده بود و نمیدونم چطور شد که اینهمه وستروس نیرو داره موندن که نمیشه با انسالیدا جنگید و باید جان اسنو تبعید بشه. از طرفی همه افراد مهم وستروس جمع شدن و یک زندانی بنام تیریون که قرار بود اصلا اعدام بشه اومد و برای همه تعیین تکلیف کرد و هیچ حرفی هم از جان اسنو که وارث حقیقی هستش نزد.

  6. استارکی

    من تنها کسیم که ازینکه جان یا دنی شاه(ملکه) نشدن خوشحاله؟! قبول دارم این فصل گند زد ولی اخرش خوب بود از جان و دنی خوشم نمیومد:]

  7. سام

    شاید بشه گفت که میخواستن یه سری مفاهیم رو به بیننده القا کنن،ولی با مهارت تمام به بدترین و غیرمنطقی ترین شکل ممکن انجامش دادن،و به قول یکی از منتقدا سریال تموم‌نشد،ول شد.ولی حتی منطقی ول نشد،این نوع پایانبندی به درد سیزن و قسمت آخر نمیخوره،به درد آخرین قسمت سیزن ماقبل آخر میخوره،و به نظر من بدترین لحظه های این سریال زمانهایی بود که در واقع حساس ترین و هیجان انگیزترین لحظه ها باید میبود،مثل کشته شدن نایت کینگ،سرسی،دنریس و غیره،خیلی از فیلم ها پایانهای تلخ و غیر قابل انتظاری دارن،ولی آدم حتی از اون ناراحتیه هم لذت میبره،این اصول بازی با ذهن مخاطبه،باید درست اجرا بشه،به نظر من پایان این سریال تلخ هم نبود،آزار دهنده بود،انگار به جای اینکه قهوه ی تلخ بدن بخوری و از تلخیشم لذت ببری یه فنجون لجن بدن دستت،بعد بگن چایی شیرین بود خوب بود؟ هندی بود خوب بود؟دقیقا فصل ۷ و ۸ رو انگار دادن دوتا بچه ۱۴ ساله که فکر میکنن خیلی بلدن بسازن،تا قبل از اون انصافا خیلی جذاب بود،ولی تو پایانبندی کاری کردن نویسنده ها و کارگردانای سریالای دوزاری صداسیمای خودمون اعتماد به نفس بگیرن…

  8. sajjad

    دقیقا

  9. wolf

    حسم بعد دیدن این قسمت مثل وقتیه که تیم محبوبم میبازه و به خودم دلداری میدم بیخیال مسائل مهمتری هم تو زندگی هست که از فردا شروع میشه دوباره…البته خوب یه وقتایی سرگرم هم شدیم با این فیلم.

  10. ایمان

    هفته پیش همینجا گفتم باتوجه به اقدام نایت کینگ به کشتن برن ، باوجود اینکه دوست ندارم اما برن پادشاه میشه

    پایانی لوس و بد

    اصولا چرا یک پایان خاکستری اما واقعگرایانه تر نداشت؟
    چه اشکالی داشت دنریس یک ملکه دیوانه باقی می موند، هفت اقلیم بجز شمال رو آزاد میکرد- دنریس و اژدهایانش علاقه ای به شمال نداشتن از ابتدا – و به سمت غرب میرفت و شمال در حالت تدافعی و مستقل از هفت اقلیم باقی میموند؟

    یک جهان خاکستری واقعی

  11. dani

    عاقا بحث رو فلسفیش نکنین.اسمش روش هست “فیلم”.کلید اسرار نبود که…فیلم آموزشی هم نبود.توی ۷ فصل و ۵ قسمت جان رو کردند شخصیتی دوست داشتنی برای مخاطب ها بعد در انتها به عجیب ترین شکل به یه شخصیت درجه پایین توی فیلم تبدیلش کردند.دنی که کل فیلم سرشار از انسانیت بود رو در عرض چند دقیقه به جانی ترین انسان تبدیل کردند و آقای تیریون عاجزانه به جان میگه دنی رو بکش بعد که کشتش سرزنشش میکنه و به آدم بی عاطفه تبدیل میشه!!در واقع اژدهای آخری هم که یجورایی فاتح اصلی تمام جنگ ها بود غیب شد…حالا هی وارد بحث اجتماعی و سیاسیش کنین که آره آموزنده بود…منتقد آمریکایی ضعیف ترین دیده بخش آخر رو…شما اینجا درس اخلاق میگیری ازش…چمیدونم والا با این حرفها هم نه واسه کسی نون میشه نه آب…هر کس n تا بدختی داره دیگه جایی برا فکر به فیلم تموم شده واقعا نمونه.

  12. عارین

    واقعا اخرع فیلم جوری تموم شد که انگار کارگردان خواست بره دستشویی اما باید این قسمت رو تموم می کرد بعد میرفت از نظر سرهم کردن فیلم رتبه بیست رو پیش من داره خیلی سریع بدون اتلاف وقت به داستان خاتمه داد
    و بحث بعدی اگر ما به نمودار امتیازه فصل ۱ تا ۶ رو نگاه کنیم میبینیم امتیازی در صدر ۸.۱ ۸.۷ و یا حتی ده هم شاهد هستیم دلیلش هم این هست که این سریال از فصل ۱تا۶ از روی کتاب و داستان بر روی تصویر قرار می گرفت اما بعد فصل ۷ تا ۸ دیگع برعهده کارگردان و نویسنده قرار داشت این سریال ادامه پیدا کنه و اگع واقعا از روی کتاب ادامه میداشت پایان فیلم صددرصد جوره دیگه ای بود
    و حتی امتیازه ۶ هم برا این فصل(پایانی) اصلا مناسب نبود کمتر از این هاهم انتظار میرفت حالا بخاطر اون نبر بین مردها و زندها یکی از استراژیکی فیلم بود ۶ رو قبول می کنیم ازشون ولی اصلا برای این سریال و سیاه لشکر هایی که در داخلش وجود داشت همچین پایانی نمیرفت حیف دنی که نمرد نمرد و زمانی که تنها یع قدم به ارزوش(رسیدن به تخت پادشاهی)نزدیک بود مرد دوست داشتم اخرش دنی زنده میموند و اون جان اسنو رو بخاطر خیانتش می کشت و اخر فیلم دنریس بود روی تخت پادشاهی و تموم میشد والا بهتر بود پایانی از این چرت بسازن :(((

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما