نظر منتقدان درباره قسمت ششم فصل هشتم سریال بازی تاج و تخت

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
بازی تاج و تخت فصل 8 قسمت 6

مجموعه تلویزیونی «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) بالاخره پس از سال‌ها با پخش قسمت ششم از فصل هشتم به پایان رسید. قسمت ششم فصل هشتم گیم آو ترونز تحت عنوان «The Iron Throne» پخش شد و در کنار قسمت سوم، طولانی‌ترین قسمت‌های این فصل را تشکیل دادند.

دیوید بنیاف و دن وایس کسانی که به عنوان خالقان سریال گیم آو ترونز شناخته می‌شوند خود کارگردانی قسمت آخر را برعهده داشتند. با پخش این قسمت یکی از محبوب‌ترین سریال‌های شبکه HBO و جهان به پایان رسیده است.

فصل آخر مجموعه تلویزیونی «بازی تاج و تخت» محل حرف و حدیث‌های بسیاری بود. بعضی از مخاطبان که سال‌ها مجموعه را دنبال کرده‌ بودند وقایع فصل آخر را پرشتاب و بی‌منطق دانستند در حالی که بعضی دیگر معتقد بودند فصل هشتم بهترین پایان‌بندی ممکن برای این سریال بود. همچنان که مخاطبان نگاه یکسانی به فصل هشتم نداشتند، منتقدان هم اختلاف نظرهای بسیاری را بروز دادند که در هفته‌های گذشته بخشی از آن‌ها را بازتاب دادیم.

ممکن است در این نوشته بخشی از داستان مجموعه تلویزیونی بازی تاج و تخت لو برود

در ادامه بخش‌هایی از نظرات منتقدان آمریکایی را درباره آخرین قسمت مجموعه تلویزیونی «بازی تاج و تخت» می‌خوانید:

دیوید سیمز – آتلانتیک

تصمیم ناگهانی تیریون و شرکا درباره برگزیدن برن استارک به عنوان پادشاه هفت اقلیم احتمالا تا حد قابل توجهی باعث تعجب بینندگان شده است. پس از آن همه جنگ و دشمنی میان دنریس، جان و سرسی، برن به عنوان یک رقیب، کاملا نادیده گرفته شده بود. او بیشتر به یک ویکیپدیای زنده شباهت داشت و در این فرایند شخصیت خود را نیز از دست داده بود.

حرکت برن به سوی تاج با همان سرعت ترسناکی رخ داد که هر پیچش داستانی دیگر در این فصل اتفاق افتاده بود. شاید کل تفاوتش برای من در این بود که هنگام رسیدن به قسمت آخر دیگر نگرانی خاصی نسبت به باورپذیری طرح روایی نداشتم و بیشتر کنجکاو بودم بفهمم همه چیز چطور به پایان می‌رسد… در این فصل شاهد تکرار چندین‌باره یک ماجرای یکسان بودیم: مجموعه‌ای از تلاش‌های ناموفق برای پیشبرد تعدادی از مهم‌ترین بخش‌های داستان به سریع‌ترین شکل ممکن. طبق معمول بازیگران در این فصل هم به نسبت آنچه در اختیار داشتند عملکرد خوبی نشان دادند… دیوید بنیاف و دن وایس در سال‌های اخبر بارها ثابت کرده‌اند که ژست‌های سینمایی را به ساختن تدریجی یک جهان باورپذیر ترجیح می‌دهند و سوزاندن تاج در پایان مجموعه هم آخرین ادا و اطوارشان بود.

کلی لاولر – یواس‌ای تودی

هنگامی که پخش گیم آو ترونز هشت سال پیش آغاز شد، کاملا واضح بود که با یک مجموعه متفاوت طرفیم. قصه‌ای که برده قواعد معمول ژانر فانتزی نبود و آن‌ها را شکست و زیر پا گذاشت. تراژدی و بی‌عدالتی همچون اژدها و جنگ بخشی جدایی‌ناپذیر از هویت این مجموعه بود.

اما سریالی که آخرین قسمت آن شب یک‌شنبه پخش شد چنین سریالی نبود… سریالی بود بدون خلاقیت و کلیشه‌ای… همه چیز ساده و رو بود. حتی مهم‌ترین مرگ و میرها و گزینه پادشاهی. در واقع مجموعه پایان نیافت بلکه اساسا رها شد.

دانیل داداریو – ورایتی

طبیعی است که قسمت پایانی گیم آو ترونز تعداد کمی از افراد را راضی کند… باید در نظر داشت که پایان‌بندی این سریال از مجموعه رمان‌هایی می‎‌آید که خود هنوز پایان نیافته‌اند و این مجموعه از ابتدا به آن وابستگی داشته است. طبیعتا در چنین شرایطی افراد زیادی قانع نمی‌شوند آن هم با در نظر گرفتن زمانی که سریال برای فصل هشتم و پایان دادن به قصه در نظر گرفته بود.

در فصل آخر برخی از اقدامات واقعا هوشمندانه بود. در میان این اقدامات می‌شود به کشتن نایت کینگ در قسمت سوم اشاره کرد؛ حذف نایت کینگ به سریال اجازه داد که در سه قسمت آخر صرفا روی پایان‌ بازی در وستروس تمرکز کند. اما آنچه سریال در ساختنش شکست خورد ایجاد پیش‌زمینه‌ای مناسب برای به قدرت رسیدن برن یا مهم‌تر از آن برای پیدایش ناگهانی دموکراسی بود.



دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۲۵۹ دیدگاه
  1. مهدی

    خیلی بد تموم شد یعنی با این فصل اخر گند زدن به ۷ فصل فوق العاده فیلم.خیلی بهتر میشد تموم بشه نه اینجور بی منطق و الکی حیف از وقتی که گذاشتیم پای این سریال که اخرشم اینجور تموم بشه????????

  2. محمود

    دوستان در مورد دیوار بگم که دیوار ۳ قلعه بزرگ داشت که نایت کینگ قلعه نزدیک به دریا رو خراب کرد و قلعه اصلی سالم مونده بود

  3. mohi

    اگه دنریس دختر عمو جان میشد این همه مشکل نداشتیم. ????????نویسنده ی احمق

  4. نظرسنجی

    بچه ها یک نظرسنجی لطفا همه جواب بدن
    ۱-بهترین بازیگری که دوست دارینش؟
    ۲-فردی که بهترین بازیگری رو در سریال اجرا کرد؟
    خودم :۱-جان اسنو ۲-تیریون

    1. نادر

      ۱-تیریون لنیستر ۲-سرسی لنیستر ۳-کتلین استارک ۴-ند استارک ۵-تئون گریجوی ۶-استیس باراتیون

      ۷-تایوین لنیستر ۸-آریا استارک ۹-اولنا تایرل ۱۰-سانسا استارک

  5. فرهاد

    نشستند دور هم گفتن هرچی که فکر می‌کنی بیشتر از همه غیر انتظاره همان بگید تا بگذرایم .
    من اگر جایی جورج مارتین بود سکته می‌زدم از دست David Benioff و Daniel Brett Weiss.
    هر دوشون به خاطر گیم اف ترونز مشهور شدند . حقشون هم هست هر دوشون بخاطر نابود کردن سریال هیچی کار از این به بعد گیرشون نیاد. با حرفه‌ی نویسندگی خداحافظی کنند.

  6. آرمان

    درکل سریال خوبی بود پر از عفت و خیز ولی بعضی جاهاش خوب نبود مثل یه قسمت مونده به آخر سکانس آخر آریا سوار اسبی شد که یه هو از ناکجا آباد اومده بود یه هو هم غیب شد تو قسمت آخر هم نبود چرا اومد و چرا رفت بگذریم جایه باحالش این جا بود که تیریون هر چی گفت بر عکس از آب دراومد ولی آخر سر کار خوبی کرد که به جان گفت دنی رو بکشه چون کسی که زنجیر هارو آزاد میکرد باعث قتل هزاران نفر شد اگه نی نمیمرد بازم جنگ و مرگ و میر من هم به جای نویسنده بودم این جوری سکانس مرگ دنی رو با کمی پیاز داغ بیشتر تموم میکردم ولی خوب بود شاه ۶قلمرو برن؟چرا ؟آدم نبود ولی شاه خوبی میشه ما که اونجا نیستیم جان دوست داشتنی به نایت واچ پیوست ؟چرا؟مگه نایت کینگ نمرد چرا اونور دیوار شاید یه زامبی دیگه مونده رفتن اونو بکشن کرم خاکستری جوگیر شده ولی خوب دخلشو در آورد برن خوشم اومد آخر حرف سریالی که ۸فصل بیننده رو میخکوب میکنه خوب شاید بعضی قسمتاش فیلم هندی باشه (آریا که از سر اون همه زامبی پرید و نایت کینگو کشت )حتما بالی داشت ما ندیدیم ویا بسیاری از جاها اغراق شده ولی دوستان ما طرفداریم چه سریال خوب باشه چه بد ما طرفدارش میمونیم

    1. بهمن

      افت صحیح است . درست برانیم

  7. فرهاد

    اخه مگه حکومت بچه بازی و خاله بازی که برن بشد شاه.
    برن برای پادشاه شدن نیاز به هم پیمان دارد. نیاز به ارتش دارد. تازه در کشوری که قومیتی اداره می‌شود باید یک خانواده پشت اسمش باشد. خانواده‌ی استارک که شمال جدا کرد که بدترین تصمیم بود . یعنی در اینده نوادگان سانسا با نوادگان برن وارد جنگ می‌شوند.
    دنیایی با صلح در سر ظهور با پیداش یک شخص پدیدار نمیشود. صلح و عدل دانشی که مثل سایر دانش ها با خطا و ازمایش در مدت سالها بدست میاد و دنیای خیالی وستروس ما هم از این ماجرا دور نیست .
    گند بزند به نویسندها که هرچی اختیار داستان بیشتر دستشون افتاد بیشتر داستان به سمته یک فانتزی بردند. تازه برن بارها و بارها گفت من بیشتر در گذشت زندگی می‌کنم تا زمان حالا و حتی پیوند خویشاوندی و برن بودنش را هم رد می‌کرد.
    من اگر جایی نویسنده بودم نشان می دادم که همه سر این که بشیند روی تخت درگیر می‌شوند. آریا هم کرم خاکستری می‌کشد و جان از زندان ازاد می‌کرد.

  8. M

    من قسمت چهار این فصل رو اصلادوست نداشتم ، قسمت پنج متوسط بود یکم امیدوار شدم که احتمالا قسمت آخر بهتر میشه که متاسفانه از نظر من به معنای واقعی کلمه افتضاح بود. جالبه تیریون هم خیانت کردش بعد ازونور تیریون جان رو تحریک کرد که دنریس رو بکشه، بعد تیریون نه تنها بخشیده شد بلکه سمتم گرفت اونوقت جان بنده خدا، طبق روایت خود داستان دنریس (ملکه دیوانه) رو کشت منتقلش کردن به نایتز واچ، اصلا کرم خاکستری چیکاره بود واسه من، خودش یه آدمی که شروع کرد انسانهای بیگناه رو کشتن. برن هم که هیچی اصلا مگه این کلاغ سه چشم نبود مگه نگفت من برن نیستم دیگه چی شد یه دفعه شد پادشاه. تا کلاغ سه چشم بشه هم اون دختره و برادرش کمکش کردن و اون هودور بدبختم حمالیشو میکرد، چه خاصیتی داشت کلا؟ پادشاه شبم که آریا کشتش. بعد جان جلوی برن زانو زد چرا واقعا برن بخاطر تیریون جلوی کرم خاکستری وایساد ولی بخاطر جان نمی تونست بگه من پادشاهم و تمام! تنها قسمتیش که یکمی قشنگ بود کشته شدن دنی توسط جان علی رغم میل باطنیش بود و بعدشم حرکت اژدها، یکیم اینکه سانسا شمال رو مستقل نگه داشت

  9. مهدی

    در این که آخرین قسمت سریال بدترین قسمتش بود شکی نیست
    اول که جان بدبخت از اول زندگیش به عنوان یه حرومزاده بزرگ شد تا اخر عمرش جنگید جانش در اومد یه بارم که مرد و بعدش زنده شد تازه فهمید وارث تاج و تخت اصلیه اخر قصه هم مجبورش کردن عشقش رو بکشه بعد از اون کوتوله عوضی دفاع کرد و نذاشت بمیره بعد اون ‌کوتوله خان یه بار نگفت جان وارث واقعی تاج و تخته؟ این چه وضعش اخه بابا این یارو جان مگه شخصیت اصلی نبود؟
    دوما که دنریس اصلا آدم ظالمی نبود اون همه برده رو نجات داد اون همه جلوی ظلم رو گرفت دو تا از اژدهاهاش رو در این راه از دست داد تا اخر رسید به حقش بعد با یه چاقو زدن تو شکمش و تمام؟ اقاااااا این اگه قرار بود به این راحتی بمیره تا اون موقع هزار بار مرده بود.
    انقدرررررررر اعصابم خورده تا صبح میتونم تایپ کنم.
    ولی یه چیزی تو آخرین قسمت فوق العاده اعصابم و خورد کرد یعنی دیوونه شدم
    اونم اینه که این برندون که شده پادشاه آدم خوبیه یا آدم بدیع یکی میگه که آدم بدیع و نایت کینگ به دلیلی میخواست اونو بکشه یکی هم میگه آدم خوبیه.
    تورو خدااااااااا
    شما رو به مقدساتتون قسم الان به من بگین این یه ذره بچه فلج مارموز که یهو خودشو انداخت وسط بعد هفتاد خورده ای قسمت و انگار با نقشه و برنامه ریزی شده پادشاه و خودشم اعتراف میکنه که منتظر پادشاه شدن بوده چه جور آدمیهههههههه
    یعنی من انقدر به این فکر کردم از دیوونگی یه درجه رفتم اونور تر
    جون هر کی رو دوست دارید به من بگید الان فاز این برندون چیه خوبه یا بده

  10. s-kh

    کار و زندگی رو ول کردم تا فقط قسمتا اخرو ببینیم.کاش نگاه نکرده بودیم اعصابمونو ریختن به هم

  11. s-kh

    فصل اخرا خیلی خراب کردن حالمونو گرفتن با این قسمت اخریا

  12. MILAD

    ای بابا الان که ماها داریم میزنیم سر و کله هم عوامل سریال میلیون ها دستمزدشون رو گرفتن و دارن عشقو حال میکنن بیخیال زیاد سخت نگیرین، بنظرم اصن حالا که اینجور شد بیاییم نسخه ایرانیشو بدیم رامبد جوان بسازه بعد همه کینگارو جمع کنه دورش بگه اینجا بازی تاجو تختانس، ما خیلی باحالیییییییم اونام بگن خیلییییی :)))

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما