نظر منتقدان درباره قسمت ششم فصل هشتم سریال بازی تاج و تخت

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
بازی تاج و تخت فصل 8 قسمت 6

مجموعه تلویزیونی «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) بالاخره پس از سال‌ها با پخش قسمت ششم از فصل هشتم به پایان رسید. قسمت ششم فصل هشتم گیم آو ترونز تحت عنوان «The Iron Throne» پخش شد و در کنار قسمت سوم، طولانی‌ترین قسمت‌های این فصل را تشکیل دادند.

دیوید بنیاف و دن وایس کسانی که به عنوان خالقان سریال گیم آو ترونز شناخته می‌شوند خود کارگردانی قسمت آخر را برعهده داشتند. با پخش این قسمت یکی از محبوب‌ترین سریال‌های شبکه HBO و جهان به پایان رسیده است.

فصل آخر مجموعه تلویزیونی «بازی تاج و تخت» محل حرف و حدیث‌های بسیاری بود. بعضی از مخاطبان که سال‌ها مجموعه را دنبال کرده‌ بودند وقایع فصل آخر را پرشتاب و بی‌منطق دانستند در حالی که بعضی دیگر معتقد بودند فصل هشتم بهترین پایان‌بندی ممکن برای این سریال بود. همچنان که مخاطبان نگاه یکسانی به فصل هشتم نداشتند، منتقدان هم اختلاف نظرهای بسیاری را بروز دادند که در هفته‌های گذشته بخشی از آن‌ها را بازتاب دادیم.

ممکن است در این نوشته بخشی از داستان مجموعه تلویزیونی بازی تاج و تخت لو برود

در ادامه بخش‌هایی از نظرات منتقدان آمریکایی را درباره آخرین قسمت مجموعه تلویزیونی «بازی تاج و تخت» می‌خوانید:

دیوید سیمز – آتلانتیک

تصمیم ناگهانی تیریون و شرکا درباره برگزیدن برن استارک به عنوان پادشاه هفت اقلیم احتمالا تا حد قابل توجهی باعث تعجب بینندگان شده است. پس از آن همه جنگ و دشمنی میان دنریس، جان و سرسی، برن به عنوان یک رقیب، کاملا نادیده گرفته شده بود. او بیشتر به یک ویکیپدیای زنده شباهت داشت و در این فرایند شخصیت خود را نیز از دست داده بود.

حرکت برن به سوی تاج با همان سرعت ترسناکی رخ داد که هر پیچش داستانی دیگر در این فصل اتفاق افتاده بود. شاید کل تفاوتش برای من در این بود که هنگام رسیدن به قسمت آخر دیگر نگرانی خاصی نسبت به باورپذیری طرح روایی نداشتم و بیشتر کنجکاو بودم بفهمم همه چیز چطور به پایان می‌رسد… در این فصل شاهد تکرار چندین‌باره یک ماجرای یکسان بودیم: مجموعه‌ای از تلاش‌های ناموفق برای پیشبرد تعدادی از مهم‌ترین بخش‌های داستان به سریع‌ترین شکل ممکن. طبق معمول بازیگران در این فصل هم به نسبت آنچه در اختیار داشتند عملکرد خوبی نشان دادند… دیوید بنیاف و دن وایس در سال‌های اخبر بارها ثابت کرده‌اند که ژست‌های سینمایی را به ساختن تدریجی یک جهان باورپذیر ترجیح می‌دهند و سوزاندن تاج در پایان مجموعه هم آخرین ادا و اطوارشان بود.

کلی لاولر – یواس‌ای تودی

هنگامی که پخش گیم آو ترونز هشت سال پیش آغاز شد، کاملا واضح بود که با یک مجموعه متفاوت طرفیم. قصه‌ای که برده قواعد معمول ژانر فانتزی نبود و آن‌ها را شکست و زیر پا گذاشت. تراژدی و بی‌عدالتی همچون اژدها و جنگ بخشی جدایی‌ناپذیر از هویت این مجموعه بود.

اما سریالی که آخرین قسمت آن شب یک‌شنبه پخش شد چنین سریالی نبود… سریالی بود بدون خلاقیت و کلیشه‌ای… همه چیز ساده و رو بود. حتی مهم‌ترین مرگ و میرها و گزینه پادشاهی. در واقع مجموعه پایان نیافت بلکه اساسا رها شد.

دانیل داداریو – ورایتی

طبیعی است که قسمت پایانی گیم آو ترونز تعداد کمی از افراد را راضی کند… باید در نظر داشت که پایان‌بندی این سریال از مجموعه رمان‌هایی می‎‌آید که خود هنوز پایان نیافته‌اند و این مجموعه از ابتدا به آن وابستگی داشته است. طبیعتا در چنین شرایطی افراد زیادی قانع نمی‌شوند آن هم با در نظر گرفتن زمانی که سریال برای فصل هشتم و پایان دادن به قصه در نظر گرفته بود.

در فصل آخر برخی از اقدامات واقعا هوشمندانه بود. در میان این اقدامات می‌شود به کشتن نایت کینگ در قسمت سوم اشاره کرد؛ حذف نایت کینگ به سریال اجازه داد که در سه قسمت آخر صرفا روی پایان‌ بازی در وستروس تمرکز کند. اما آنچه سریال در ساختنش شکست خورد ایجاد پیش‌زمینه‌ای مناسب برای به قدرت رسیدن برن یا مهم‌تر از آن برای پیدایش ناگهانی دموکراسی بود.



دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۲۵۹ دیدگاه
  1. محمد

    من از همون قسمت ۳ شب طولانی فهمیدم که این فصل سرکاریه

  2. محمود

    بهترین نویسندگان دنیا رو جمع کردن تا در فصل ۸ با بهترین عملکرد فیلم رو نابود کنن و دیگه کسی از تموم شدنش ناراحت نشه دمشون گرم

  3. امیر

    بهترین سریال تاریخ و با بدترین پایان تاریخ ادغام کردن. کاری به پادشاه شدن برن ندارم که گفته بود نمیخوام شاه بشم. اولا چطور دو جین آنسالید تو قسمت پنجم تبدیل شد به هزاران آنسالید؟ دیوار که نابود شده بود چطور دوباره ساخته شد؟ اصلا چرا باید ساخته شه وقتی شاه شبی وجود نداره؟ چرا از گناه تیریون گذشتن از گناه جان نه؟ دوتراکی ها که به خاطر دنریس اومده بودن الان چی شدن؟ زیر پرچم یه چلاق باید باشن؟ اصلا چرا نماینده ای از دوتراکی ها تو انتخاب پادشاه نبود؟ اصلا اینارو ول کن. جان چرا زنده شد؟ زنده شد تبعید بشه باز به کسل بلک؟ اونم از شاه شب که هفت فصل روش مانوور دادن تهش هیچی. هشت فصل سریال و کش دادن که آخرش شعاری بشه که آره دموکراسی برقرار شد. خیلی بد تموم شد. مسعود ده نمکی بهتر از اینا فیلم جمع و جور میکنه

    1. صالی

      بعضی حرفات قشنگ بود ولی در کل بهتره همون فیلم های مسعود ده نمکی رو تماشا کنی

      1. امیر

        یعنی تو واقعا نفهمیدی منظور از ده نمکی تمسخر اونه؟؟ یا واقعا… ؟؟

  4. Sina

    ضعیف بود قبول دارم اما نه اینقدر که بعضیها میگن . من هنوز بنظرم بهترین سریاله و به همه پیشنهادش میدم و اسپین اف هم نگاه میکنم . از دیدنش هرگز پشیمون نیستم . دنریس طرفدار زیادی داشت اما خب دیوانه شد دیگه عین پدرش و برادرش ویسریون هم که واقعا دیوانه بود . شخصیت پردازی ضعیفی داشتن . اگه برا دیوانه شدن دنریس از فصل ۷ هم زمینه چینی میکردن بهتر بود . خب طبق حرفهای بازیگرا واقعا غیر قابل پیشبینی و نا امید کننده تموم شد . با فصل های قبل اصلا قابل مقایسه نبود . فقط چون تعداد قسمت ها کم شده بود مجبور شدن سریع جمع کنن . اگه زمینه چینی دیوانگی دنریس ، شاه شدن برن و جنگهای بهتری رو نشون میدادن این فصل و پایان بندیش عالی میشد . اما حالا هم خیلی بد نیست . خوبه ! تنها توقع من از این فصل این بود که نایت کینگ جنگ اول رو ببره و دوبار جنگ وایت واکر ها رو ببینیم . یه بار تو وینترفل و یه بار تو کینگزلندینگ . جان و نایت کینگ باهم مبارزه کنن . زمینه ی دیوانگی دنریس رو بهتر نشون بدن . برن هم ارتباطش با نایت کینگ بهتر معلوم شه . همین !

  5. کامران

    واقعا پایانه ضعیفی داشت . حیف از وقت و پوله نتی که دادم اینو دیدم

  6. نیروانا

    دوستان
    آروم باشید
    .
    .
    یه کم فکر کنید…
    به یه عالمه دیالوگ که نشونه بودن برای پیش گویی بعضی اتفاقات فکر کنین..
    به صحنه های آخر خوب دقت کنید..
    رفتن جان، رفتن آریا، غرور تو نگاه سانسا..
    به جمله برن : “شاید بتونم (اژدها رو) پیداش کنم!”
    به جمله مهم تیریون : “داستان مهمترین عامل وحدت مردمه! یک داستان خوب…”
    .
    راستش از نظر من، …

    این سریال تموم نشد!

    شاید بشه گفت منتظر جنبه های دیگه ای از این روایت باشید!!!!

    1. بهمن

      والا من شنیدم می خوان یه چیزاییی بسازن ولی مال قبل از این اتفاقات . البته اگرم بسازن من نمی بینم . آخه برن چراااااا . خدا لعنتتون کنه اون نازنین دنریس رو دیونه کردید و کشتید . سرسی یه جا گفت ام از جایی ضربه می خوره که بهس علاقه داره .
      من تا سریالی تموم نشه دیگه نگاه نمی کنم . در ضمن ترو بلاد هم همین جوری تموم شد انگار روال شده از اینکار بکنن

    2. امیر

      آره. برن گفت میرم اژدها پیدا کنم. کلا رفت گم شد

      1. علی

        ????????????عالی بود…. کشته شدن نایت کینگ توسط یه الف بچه????????????????????

  7. کسرا

    دقیقا !!!! میدادن دست شما ایرانیها فیلم هندی درست میکردید.فقط قر میزنید.

    1. مهدی

      اولا خودتم ایرانی هستی ثانیا پایانش هندی نبود؟

      1. کسرا

        کجاش هندی بود؟استیون کینگ گفته مشکل منتقدان این هست که نمیخواستن به واقع سریال تموم بشه یا اصلا سریال پایانی داشته باشه.حالا لیست کامنتهای ایرانیها رو نگاه کنید.بد بود, اخ بود.انگار وایس و بنیاف ۷ تا فصل قبل رو نساختن یکی دیگه ساخته.خوب شاید بگی باید صبر میکردن رمان تموم میشد بعد میساختن اینو قبول دارم چون شخصیتها بهتر پردازش میشد و دلیل رفتارهاشون بیشتر مشخص میشد ولی این موضوع سرنوشت نهایی شخصیتها رو عوض نمیکنه.شما بگو دنریس باید چجوری میمرد در آغوش عشقش با نفرت و تردید یا آریا اون رو میکشت و کلیشه ای؟خوب دنریس و جان با هم ازدواج میکردن میشد سریال ترکیه ای نمیشد؟بعد نه اینکه هر ظالمی باید به مجازاتش میرسید یا شما معتقد هستید جنایتکارا باید به قدرت برسن خوب گیرم سرسی برنده قدرت میشد این همه خط داستانی عملا یعنی هیچ بازم میشد کلیشه.اگه تک تک کاراکترا رو نویسنده ها تا آخر میکشتن باز میرسیدن به برن .برن که خودش تا آخر همه چیزو میدونست چی؟میرفت وینترفل درمان قطع نخاع خودشو تو شمال انجام میداد؟بعد بدون هیچ جنگی با سرسی و یارانش؟یعنی عملا از قسمت چهار نقشش سوخته میشد.هر کدوم از این هفت اقلیم جنگشون با سرسی و یا دنریس اجتناب ناپذیر بود.چرا؟چون ماهیت قدرت همینه.بقیه شخصیتهای که پخش شدن در نقشه پادشاهی انتهای سریال هم اعم از آریا و سانسا و کرم خاکستری وتارلی و …مثل بازو در خدمت پادشاه باقی میمونن و سرنوشت پدران و خانواده اونها هم همین بوده عین سرنوشت بنجن از خانواده استارک.میمونه جان که اون هم به سزای عملش رسید و تبعید شد وباید تا آخر عمر زجر بکشه.یه مثال میزنم بسیار ملموس باشه تو تمام انقلابها کسانی که در متن قدرت و هرج و مرج بودن و میخواستن به قدرت برسن ,کشته شدن و اصلا به قدرت نرسیدن مثل روبسپیر و دانتون در انقلاب فرانسه و یا خود ناپلئون. خوب شما بگید یه پایان خیلی جنجالی و عامه پسند بنویسید که ماهم خوشمون بیاد.

  8. MILAD

    دوستان اصل پیام فیلم این بود که این بازی کردن برای تاج و تخت خاتمه پیدا کنه، از اونجایی که دنریس طمع و حرص قدرت گرفته بودش به حدی که باعث شد بخاطرش مردم بی گناهو با اژدها بکشه و همین روال ادامه پیدا میکرد و در آینده هم بچه دنریس میشد پادشاه اما فیلم خاست به این روند پایان بده و بگه اونی که لایق هست باید بشه پادشاه نه بر اساس نسبت فامیلی( دلیل اینکه اژدها هم زد اون تخت آهنینو سوزوند همین بود-درواقع اژها موافقت خودش رو از اینکه جان زد دنریس رو کشت و باعث متوقف کردنش شد رو نشون داد از طرفی دنریس اونهمه مردم بی گناه رو کشت باید به سزای عملش میرسید-که شاید بهتر بود در قسمت قبل این اتفاق نمیفتاد که الان مجبور بشن دنریس رو بکشن)درکل این فصل نقاط ضعف های زیادی داشت اما این رو یادتون باشه اینا که فیلم میسازن فیلم رو برای این نمیسازن که منو شما بشینیم و فقط لذت ببریم تنها چیزی که برای این فیلم سازا مهمه منبع درامد و میلیاردها پولیه که از ساخت این فیلمها به جیب میزنن و ما هم از پشت پرده ی ساخت این فیلما خبر نداریم که درگیر چه نوع مسایلی هستن و چه سیاست هایی دارن پس در نتیجه بهتره فیلم سینمایی ببینین تا سریال چون اگر آخرش بد تموم شه نهایت دوساعت از وقتتون هدر میشه نه ۸ فصل!!یا اینکه سریالی رو ببینین که کامل ساخته شده و همه مغتقدن ارزش دیدن و پایان خوبی رو داره!
    و درنهایت اینکه اژدها دنریس رو برداشت برد اما مشخص نشد کجا برد و خود اژدها رفت چکار کنه از طرفی جان قرار بود نگهبان دیوار بمونه ولی با وحشی ها گذاشت رفت اونور دیوار آریا هم که رفت مکان نامشخص کشف کنه احتمالش هست بعد مدتی بیان دوباره یه فصل جدیدی ازش رو بسازن که البته فکر نمیکنم جالب از آب دربیاد!!

    1. Elnaz

      دنریس بچه دار نمیشدچون جادوگره گفت ک دیگ بچه دار نمیشی ک اون بخاد شاه بشه

      1. حسن

        دست همگی شما درد نکنه که داستان را تعریف کردید . تا دانلد نکنیم . اینترنت حیفه . اما نظر آقای پدرام علیپور را اگر بعنوان پایان داستان قبول کنیم و برویم بخوابیم خیلی خوبه .این کمپانیهای سرمایه داری آدمهای نرمالی نیستند که داستان آموزنده تعریف کنند. تازه پول پرست و منحرف کننده اذهانند. دوباره ممنون و خوب بخوابید

      2. شهریار

        الان برن میتونه بچه دار شه که شاه شد؟

    2. مسیح

      در جواب شما باید بگم
      بله خیلی وقت پیش تائید شده که سریال جدیدی ساخته میشه به اسم the long night که بر اساس این داستان هست

  9. mikaeil

    یکی اوومد سریاله رو از در مغازم بخره بهش دادم گفت قبمت گفتم اینقد بی ارزشه فیلمه
    ک چیزی نمیخواد بدی

  10. امین

    من فصل ۷ اتمام گیم اف ترونز دونستم، و فصل ۸ رو اسپین آف فرض کردم! اینطوری خیلی راحت تر میشین..
    قسمت ۶ خیلی صحنه های احساسی زیادی داشت! البته اگه همزادپنداری کنین با شخصیت ها..
    سکانس کشتن دنریس توسط جان، ذوب کردن تخت آهنین با این همه کشت و کشتار هایی که سر این تخت بوده، مکالمه های جان و تریون، اون اخر که داشت اریا و سانسا و جان رو نشون میداد که چه سرنوشتی واسشون رقم خورد، یا اون تیکه که اوند تریون رو صندلی نشست، یاداور چه اتفاقات و حرفهای که سر اون میز زده میشد بود و الان هیچکدوم زنده نیستن…
    بنظرم بعضیا دوست دارن حتما شخصیت مورد علاقشون به بهترین چیزا برسه، ولی تفاوت این سریال با بقیه این بود که قرار نبود به مذاق همه خوش بیاد، در واقعیت هم همینه..!
    اره منم خیلی ناراحت شدم جان به پادشهای نرسید، خودش با دستای خودش دنریس رو کشت و حالا عذاب وجدان داره، تبعیدش کردن به کستل بلک، ولی خب همیشه هم قرار نیست اتفاقات خوب بیوفته..!
    البته چند تا سکانس مسخره داشت این قسمت، که ضعف فیلمنامه و داستان بود، سر بروان اصلا چی میگه این وسط؟؟! کرم خاکی چی میگفت اصلا(هرچند که بنظرم از نامرد بودن سانسا بود، میتونست راحت پادشاهی شمال رو بده به جان)؟؟ چیو مجبور بودن دقیقا که جان رو تبعید کردن؟؟ و اینکه اینهمه لرد واریس یا خود تیریون میگفتن، مردم کسی رو انتخاب میکنن که قهرمانشون باشه، اخه اصلا کسی برن رو میشناخت؟ ???? و اینکه الان برن داره به چی حکومت میکنه؟؟ همه که مردن ???? آنسالید ها هم که رفتن، به دوتراکی ها داره پادشاهی میکنه؟؟ ????

    1. حسنی

      عزیزم جان به کستل بلک تبعید نشد به نایت واچ تبعید شد، کستل بلک شرقی ترین و دورترین پست نگهبانی دیوار بود، همونجایی که شاه شب از اونجا یه تیکه دیوار رو خراب کرد و سمت وینترفل روانه شد
      تو فصل های قبل وقتی جان فرمانده نگهبانان شد اون یارویی که داروغه پایتخت بود و اونجا تبعیدش کرده بودن رو مامور خدمت در کستل بلک کرد یعنی بدترین پست دیوار، اون یارو هم بهش برخورد و با جان مخالفت کرد که جان گردنشو زد

      1. بهمن

        اگر دقت کنی به اریا گفت من رو تو کستل بلک می تونی ببینی . پس رفته کستل بلک .

  11. Eman

    خیلیا میگن تقصیر HBO بود که بود جه کم داد ولی هم جورج مارتین و هم HBO تمایل داشتن سریال همچنان ادامه داشته باشه، اما اون ودتا پد ومت اسرار به پایان زود هنگام سریال داشتن

  12. بهارک فخاری

    وقتی نایت کینگ با اونهمه ابهت با یه ضربه بچه کشته بشه اخر فیلم هم همین میشه دیگه

    1. بهروز

      استاد اولا اریا استارک یه دختر بچه معمولی نبود . این همه ادمو کشته بود . دوما خنجرش از یه ماده ساخنه شده بود که ضد وایت کینگ بود

      1. بهمن

        اگر انقدر خفن بود چه جوری تو کتاب خونه از دست اونا فرار می کرد ولی تو یه لحظه از بیا هزارتاشون رد شد و نایت کینگو کشت؟

    2. داداشی

      واقعا بعد اینهمه هنوز کاراکترای داستانو باور نداریییید؟؟؟؟؟!!!
      واا اسفا!!! دریغا!!! برید توبه کنید!!!!
      :::::))))))))))

      1. بهمن

        به ندرت دیدم تو این سریال چیزی سر جاش باشه . دو تا فیلم نامه نویس خل و چل رو گذاشنم چرت و پرت بنویسن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما