فراخوان ایده‌پردازی در بزرگ‌ترین کسب‌وکار اینترنتی ایران

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

دیجی‌کالا، با هدف به‌کارگیری و ترویج «نوآوریِ بــاز» در ایران، ایده‌پردازان خلاق را به چالشی هیجان‌انگیز با عنوان «نگاهی به فردا» فرا می‌خواند.

دیجی‌کالا، همه‌ی افرادی را که می‌توانند از ترکیب تحقیق و تخیل، به ایده‌های خلاقانه‌ای درباره‌ی آینده‌ی این شرکت دست یابند، به مشارکت در فراخوان «نگاهی به فردا» دعوت می‌کند. در این فرصتِ هیجان‌انگیز، از علاقه‌مندان به نوآوری خواسته شده است که جهانِ شش سال بعد را با نگاهی خلاقانه تصویر کنند و شرح دهند که دیجی‌کالا را در سال ۱۴۰۰ چگونه می‌بینند.

شرکت‌کنندگان تا پایان آذرماه ۱۳۹۴ فرصت دارند ایده‌هایشان را برای دیجی‌کالا ارسال کنند. جوایز ارزنده‌ای که در انتظار سه برگزیده‌ی این فراخوان ایده‌پردازی است، از این قرارند:

پاداش جذاب‌تر، عضویت در «گروه نوآوریِ بـــاز» دیجی‌کالاست؛ شبکه‌ای از ایده‌پردازان درون‌سازمانی و بیرونی که به‌روش‌های مختلف در فعالیت‌های نوآورانه‌ی دیجی‌کالا مشارکت می‌کنند.

گفتنی‌ست دریافت ایده‌های گوناگون و اجرای آن‌ها برای خلق ارزش، روشی تازه برای نوآوری است؛ راهکاری که آن‌را «نوآوریِ بــاز» می‌نامند. دیجی‌کالا به‌عنوان بزرگ‌ترین کسب‌وکار اینترنتی ایران، قصد دارد با به‌کارگیری و ترویج نوآوریِ بــاز، در این زمینه نیز پیشگام باشد. فراخوان «نگاهی به فردا» نمونه‌ای از این تلاش است.

برای اطلاع از جزئیات فراخوان، معیارهای ارزیابی و شرایط شرکت در این چالش هیجان‌انگیز، به صفحه‌ی «نگاهی به فردا» در دیجی‌کالا مراجعه کنید.



دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۴۱۲ دیدگاه
  1. امین کریمیان

    سلام کی نتایج رو اعلام می کنید؟

    1. مرکز نوآوری دیجی‌کالا

      امین عزیز؛
      حجم چشمگیر هزاران مطلب ارسالی، کارِ بررسی دقیق و ارزیابی همه‌ی آن‌ها را دشوار و زمان‌گیر خواهد کرد. تردیدی نیست که دقت و کیفیت این بررسی‌ها اهمیت بسیاری دارد؛ اما دیجی‌کالا تلاش خواهد کرد که سرعت کارِ ارزیابی هم مطلوب باشد.
      ممنون از توجه شما.

  2. محمد مهدی سلطانی

    سلام
    بنده فراموش کردم شماره تماس را اعلام کنم، اما در سایت دیجی کالا همه اطلاعاتم موجود هست، مشکلی پیش نمی‎آید؟

    1. مرکز نوآوری دیجی‌کالا

      محمدمهدی عزیز؛
      درصورت‌نیاز به برقراری ارتباط با شرکت‌کننده، از آدرس ایمیلی استفاده خواهد شدکه با آن در فراخوان شرکت کرده‌ است.

  3. فرزاد شریف زاده

    “نگاهی به فردا”، حرکت فوق العاده جالب و نویی در زمینه ارتقا خلاقیت و ترویج ایده پروری می باشد که زیاد بین شرکتهای ایرانی مرسوم نیست و جا دارد از دیجیکالا بابت نقش مهمی که در ترویج این فرهنگ داشته تشکر و قدردانی بشه.

    بنده هم به پاس قدردانی از این شیوه های عملکرد خلاقانه دیجیکالا، به مانند بسیاری دیگر از دوستان در این فراخوان هیجان انگیز شرکت کردم تا حداقل خودم رو جزوی از بدنه رو به پیشرفت نسل جدید شرکتهای خلاق و دانش محور ایرانی بدونم و بیش از اینکه این فراخوان را به چشم مسابقه به نظر بیاورم، آن را به منزله چالشی شخصی برای ایده پردازی و تخیل آینده تصور کردم که خود به اندازه کافی ارزشمند و قابل توجه و هیجان انگیز می باشد.

    هر روز که میگذرد دیجیکالا بیشتر از نقش صرفا یک فروشگاه آنلاین خارج و به یک مرکز پایگاه-دانش نزدیک می شود و برای چنین شرکتی باید آرزوی پیشرفت و موفقیت بیشتر و سود دهی بالاتر داشت، چرا که اینبار با فروشگاهی سر و کار نداریم که با موفقیت و فروش بیشتر فقط تعدا ماشین های لوکس موجود در پارکینگ آن بیشتر شود، بلکه دیجیکالا ثابت کرده با افزایش سرمایه، قدم در راه هایی می گذارد که به ترویج علم و ارتقای سطح دانش و اطلاعات مردم در زمینه های علمی، فرهنگی، هنری و اجتماعی منجر می شود که همین دانشنامه دیجی-مگ تنها یکی از نمونه های آن است. برای اولین بار با شرکتی مواجه هستیم که در کنار پیشرفت و سود دهی، بخشی از سود خود را به ایده ها و افزایش خلاقیت و گسترش علم و حمایت از نهادهای دانش محور و هنری اختصاص می دهد. بی شک در آینده چنین شرکت هایی توان ایجاد تحول در زندگی جمعی ما را خواهند داشت.

    دوستانی که ایده هایی را در این فراخوان ثبت کردند، فارق از آنکه موفق به ارسال آن شدند یا نه، و فارق از آنکه اصلا جزو برندگان باشند یا نه، حتی فارق از آنکه اصلا نظراتشان جدی گرفته شود یا خیر، این نکته را فراموش نکنند که این چالش در زندگی شخصی و کسب و کار آینده خود ما می تواند تاثیر گذار باشد و چه بسا سبب تحول فکری در ما و زندگیمان شود که در نتیجه آن در هر موقعیت کاری و هر سمت و پستی که قرار داریم همیشه نیم نگاهی به آینده و ایده پروری و خلاقیت داشته باشیم. اگر برای شرکتی که از ساز و کار داخلی آن به دقت خبر نداریم توانسته ایم ایده هایی را روی کاغذ بیاوریم، حتما در زندگی شخصی و کار و فعالیت اجتماعی خود هم می توانیم چنین عمل کنیم و صرفا به وظایف مشخصی که بر عهده مان گذاشته شده تکیه نکنیم و همواره به خود یادآوری کنیم که ما هم می توانیم خلاق و ایده پرور باشیم و این فراخوان آزمونی برای اثبات این مدعی به خود ما بوده که نتیجه و ارزشی بسیار بالا دارد.

    با تشکر از شما

    1. مرکز نوآوری دیجی‌کالا

      فرزاد عزیز؛
      حُسن‌نیت و حمایت شما، شایسته سپاسگزاری است.
      این فراخوان، یکی از نخستین گام‌های دیجی‌کالا در مسیر به‌کارگیری نوآوریِ باز در کسب‌وکار اینترنتی ایران است و بی‌تردید بازخوردها، نقدها و پیشنهادهای هم‌وطنانی چون شما، دیجی‌کالا را در بهبود گام‌های بعدی یاری می‌کند و مسیر حرکت را روشن‌تر می‌سازد.

  4. پدرام آقابیک زاده

    سلام من ۲۰ روز قبل نظرم رو فرستاده بودم اما امروز مشخصاتم رو فرستام میشه خواهشا راهنماییم کنید.

    1. مرکز نوآوری دیجی‌کالا

      پدرام عزیز؛
      درصورت‌نیاز به برقراری ارتباط با شرکت‌کننده، از آدرس ایمیلی استفاده خواهد شدکه با آن در فراخوان شرکت کرده‌ است.

  5. فائزه غياثي

    دیجی عزیز سلام
    ایمیل من بدستتون رسیده؟دیشب ساعت ٨فرستادم ولی صبح دیدم میل دلیوری فیلر برام اومده دوباره همین الان فرستادم،میخاستم ببینم رسیده دستتون؟

    1. مرکز نوآوری دیجی‌کالا

      سلام؛
      بله، ایمیل شما در مهلت مقرر دریافت شده است.

  6. میثم

    سلام؛
    من ساعات شب یلدامو به این چالش اختصاص دادم تا ایده هایی رو که قبلا روی کاغذ اورده بودم در قالب پاورپونت ارسال کنم…
    بعد از ساعت ۵ بامداد ارسال نهایی انجام شد. میخواستم بدونم ترتیب اثر خواهید داد؟؟؟؟؟

  7. nasir

    با سلام لطفا ایمیل بنده «نگاهی به فردا از نگاه واقعیت» مورد مطالعه قرار بگیرد
    با تشکر

  8. نادر

    سلام
    میخواستم بدونم ایمیل من رسیده بدستتون یا نه؟

  9. سعید قنبری

    سلام
    من اکثرا دیقه نودی هستم … و از این بابت متأسفم دیجی کالای عزیز
    خواهش میکنم ایمیل من رو هم ببینید لطفا
    ۶ روز بخاطرش کار کردم
    با پاور پوینت

    با آرزوی توفیق روز افزون دیجی کالا

  10. علیرضا سپهری

    سلام
    مقاله من متنیه. چون وقت نشد نتونستم pdf کنم و مجبور شدم تو خود ایمیل بنویسمش. اشکالی نداره؟
    و دوم اینکه بعد از اینکه فایل رو ایمیل کردیم براتون از کجابفهمیم که به دستتون رسیده ؟

  11. uera

    دوستان عزیز ایده پرداز دیجیکالا
    لطفا اگه امکانش بود کار ها رو رده بندی بکنین حداقل اسامی ۲۰ یا ۳۰ تا ایده پرداز های برتر رو اعلام بکنین
    فقط اعلام بکنین
    حداقل کسی که نفر چهارم میشه میفهمه که ایده هاش واقعا جذاب بودن

    1. مرکز نوآوری دیجی‌کالا

      در متن خبر پایان مهلت شرکت در فراخوان، اشاره شده است که «از دیگر شرکت‌کنندگان بـرتـر نیز تقدیر خواهد شد و برگزیدگان فراخوان، طی مراحلی به عضویت «گروه نوآوریِ بـاز دیجی‌کالا» درخواهند آمد تا درصورت تمایل در برخی فعالیت‌های آتی دیجی‌کالا، مشارکت داشته باشند و از مزایای عضویت در این گروه بهره‌مند شوند. اطلاعات بیشتر، متعاقباً به برگزیدگان اعلام خواهد شد.»

  12. حسان مظلوم

    سلام و خسته نباشید
    من ایده ام را ساعت ۰۰:۰۶ روز اول دی ارسال کرده ام ایا من شرکت داده میشوم
    و ایا ایمیلم به دستتان رسیده
    ممنون میشوم جواب دهید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما