شما بگویید: PS4 یا Xbox One؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

پلی‌استیشن بهتر است یا ایکس‌باکس؟

این سوال یکی دو نسل است ذهن بسیاری از گیمرها را مشغول نگه داشته. مطمئنا شما هم هنگامی که به دنبال خرید یک کنسول بازی بوده‌اید، تمام ویژگی‌های مثبت کنسول‌ها را در کنار کم و کاستی‌های‌شان بالا و پایین کرده و سپس برای خرید دستگاه بازی‌تان هزینه کرده‌اید.

حدود سه سال است که از عرضه‌ی کنسول‌های نسل هشتم بازی‌های ویدیویی می‌گذرد. با این حال، هنوز هم این سوال باقی است: «پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟» پاسخ به این سوال، با توجه به تغییرات زیادی که دو شرکت مایکروسافت و سونی در کنسول‌های بازی‌شان اعمال کرده‌اند، روز به روز سخت‌تر می‌شود. قابلیت‌هایی به کنسول‌های ایکس‌باکس وان (XBOX One) و پلی‌استیشن۴ (PS4) اضافه شده یا در شرف اضافه شدن هستند که امکانات آن‌ها را تغییر می‌دهند.

‌‌‌‌

قابلیت‌ها

بیایید در ادامه، نگاهی کوتاه به قابلیت‌های اصلی دو کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن۴ بیندازیم:

پلی‌استیشن۴ در اجرای بازی‌هایی که روی پلتفرم‌های مختلف عرضه می‌شوند بهتر عمل می‌کند. از سوی دیگر، ایکس‌باکس وان توانایی اجرای بازی‌های ایکس‌باکس۳۶۰ را هم دارد. البته این موضوع فقط برای دیسک‌های اصل ایکس‌باکس۳۶۰  و بازی‌هایی که دیجیتال خریده‌اید، صدق خواهد کرد. برای افزایش هارد دیسک پلی‌استیشن۴ باید یک هارد داخلی بخرید و آن را با هارد اصلی‌اش عوض کنید (که البته کار چندان سختی هم نیست)، یا اینکه یک هارد اکسترنال با اتصال USB به کنسول متصل کنید. ایکس‌باکس وان می‌تواند به صورت پیش فرض از هاردهای اکسترنال به عنوان حافظه‌ی اصلی استفاده کند.

‌‌‌‌‌‌

دسته‌های بازی

دسته‌های این دو کنسول هم مزیت‌های خاص خود را دارند:

با تمام این اوصاف، این بازی‌ها هستند که یک کنسول را جذاب می‌کنند. پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان هر کدام بازی‌های انحصاری خاص خود را دارند. ایکس‌باکس وان تعداد بازی‌های انحصاری بیشتری دارد، اما از سوی دیگر، امکان عرضه‌ی برخی از این بازی‌ها تا یکی دو سال آینده روی پلی‌استیشن۴ هم وجود دارد. (خرید بازی PS4 و XBOX)

‌‌‌‌‌‌‌

بازی‌های پلی استیشن و ایکس باکس

ما این بستر را برای‌تان فراهم کرده‌ایم، تا بعد از دفاع از کنسول‌های محبوب‌تان نتیجه‌ی نهایی را مشخص کنید. مطمئنا بحث و تبادل نظر شما می‌تواند برای کسانی که قصد خرید یک کنسول بازی جدید دارند، مفید باشد و اطلاعات کافی و لازم را به آن‌ها بدهد. بالاخره، پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۹۴۷ دیدگاه
  1. سجاد

    سلام. در مورد بازی های انحصاری باید بگم رایز اف تام رایدر انحصاری ایک باکس نیس . من خودم با پی اس تمومش کردم. و اینکه بازی معرکه the order که انحصاری پی اس هستش نام برده نشد. مایکرو سافت در نسل قبلی کنسولها که ایکس باکس ۳۶۰ را معرفی کرد خیلی بهتر از پی اس ۳ سونی بود. اما ژاپنی ها با معرفی پی اس ۴ در نسل جدید نشون دادن در زمینه گیم و کنسول بازی مایکروسافت و اروپایی ها به گرد پاشون هم نمیرسن. چه در طراحی دسته چه بازی های انحصاری چه مولتی پلی و انلاین و چه گرافیک پی اس ۴ برتری واضحی نسبت به ایکس باکس وان داره. باید ببینیم در نسل بعدی کنسولها کدومشون موفق تر خواهند بود. امیدوارم مفید بوده باشه مطلبم. مرسی

  2. kasra

    من میخواهم یکی از این دو کنسول بازی را تهییه کنم دوستان به نطرشما کدوم

    1. بهزاد محمد رحیمی اسعد

      سلام، با توجه به نظر من با توجه به همه گیر تر بودن کنسول PS4 و در دسترس بودن انواع گیفت کارت و بازی ها بهتون پیشنهاد میکنم که PS4 بگیرید، در مورد Pro و مدل ساده باید بگم اگر تلوزیون ۴K ندارید اصلا تفاوت کنسول PS4 Pro و معمولی را با چشم نمیشه تشخیص داد، برای آنلاین بازی کردن حتمن کارت پلاس “۱ ساله” بخرید چون به صرفه تره، اگر اکانتتون رو پلاس کنید ماهانه چند بازی براتون مجانی میشه و علاوه بر این در تخفیف های هفتگی باز یه درصد قابل توجهی برای کسایی که پلاس دارن هم تخفیف اضافی داده میشه. در مورد حجم هارد باید بگم اگر بیشتر از ۹-۱۰ تا بازی قراراه داشته باشیدحتمن ۱ ترابایت بگیرید که جا کم نیاد، البته میتونید هر بازی که تموم میکنید دیتا رو پاک کنید و بازی بعدی رو بازی کنید، من خودم الان PS4 ام ۵۰۰ گیگ هست و جا کم میارم و میخوام بفروشم که یه ۱ ترابایت بگیرم، در مورد ریجن دستگاه حتما سعی کنید دستگاهتون ریجن ۱ یا ۲ باشه اصلا ریجن ۳ نخرید جتی اگر بهتون گفتن این دستگاه رو خوده خوده آقای سونی! با دست های خودش تو ژاپن درست کرده باز هم شما انتخابتون ریجن ۱ یا دو باشه (فرقی نداره، مگر اینکه بخواهید “فیلم” Blu-Ray توش بزارید)
      مبارک باشه :))

    2. محمد

      فقط ps4

  3. علي

    ۱۰۰٪‏ ps4
    چون بازی های انحصاریه ps4 محشره مثلاً:(god of war-The last of us-crash-horizen zero down …)
    و بازی های ps4 خیلی راحت تر از بازی های xbox one قابل دسترسن

  4. mohammad

    با اینکه کد گرافیکی ایکس باکس وان در سطح بالاتری نسبت به پی اس فور نوشته شده ولی از نظر گرافیکی پی اس فور خیلی بهتره.

  5. mohammad

    سلام
    ps4 از نظر راحتی و اندازه دسته خیلی بهتره واینکه میتونی بری تو قسمت party برا حرف زدن خوبه
    بازی های انحصاری فوق العاده ای داره ولی x1 با داشتن ماشین بازی انحصاری خودش ینی forza ارزش بازی های انحصاری خودشو کشیده بالا ولی ps4 با داشتن uncharted و horizen از x1 سرتره
    کینکت ایکس باکس فوق العاده از وی ps4 بهتره
    از نظر قیمت دستگاه و بازی ps4 خیلی بهتره
    اینکه x1 قابلیت صوتی و تاچ داره جالبه ولی خیلی کاربردی نیست
    صفحه تاچ رو دسته ps4 هم به جز راحتی در تایپ (برای بعضی افراد) قابلیت خاصی نداره
    و در کل من ps4 رو ترجیح میدم

  6. saeed

    ps4 تو ایران طرفدارای بیشتری داره تا xbox.بازی هاش هم نسبت به بازی های xbox راحت تر پیدا میشه.واقعا خرید ps4 به صرفه تره

  7. حسین

    سلام خدمت دوستان خسته نباشید . من تجربه ی بازی با هردو کنسول را دارم .از نظر گیم و پلی و کیفیت بازی و اجزای روان بازی هردو مثل هم عالی هستند. در مورد گیم و پلی کفیت بازی به نظرم برای عموم تفاوت چندانی نداره . اما نکات مهمتر.
    ps4 خدمات بهتری به شما میده. یعنی برای ساخت اکانت و راحت خریدن ps plus حتی از فروشگاه خوب دیجی کالا و راحت گیر اوردن بازی و تعویض و فروش انها و خریدن کاور و برچسب و حتی خرید و فروش کنسول قطعا راحت تر هستید .
    اما در مورد xbox one زیبایی چشم گیر دسته و کنسول را نمیتوان نادیده گرفت. که با قرار دادن کنسول روی میز تلویزیون ، میز تلویزیون زیبایی خاصی میگیرد و میتوانید کامل چشم دوست و اشنا را دربیارید . و اینکه اگه xbox one بگیرید خیالتون راحت که خراب نمیشه .
    در مورد دسته ها زیبایی شون مثل هم زیاده و عملکرد عالی دارن ولی دسته ps4 شارژ بهتری میده و از اون طرف ویبره دسته xbox one بهتره . در ظمن چشمتون دنبال تاچ پد ps4 نباشه کارایی زیادی نداره.
    در کل چون ما کنسول هارو برای بازی میگیریم و بازی پیدا کردن برای ps4 و فروش بازی هاش دو برابر راحت تره به نظرم برای عموم مردم ps4 انتخاب مناسب تری هستش .
    اگه هم میخواین xbox one بگیرید حالا به هر دلیلی که خودتون دارید صبر کنید به زودی xbox scorpio فوق العاده میاد که میتونین یا اونو بگیرین که بسیار قدرتمند و خفن هستش یا از ارزان شدن قیمت xbox one استفاده کنید و بخریدش .
    امید وارم مناسب بوده باشم روز یا شبتون خوش .یاعلی

  8. mrm82

    جاست ps4

  9. مجتبی

    سلام خوبین دوستان
    من میخام ایکس باکس بخرم و بیشتر واسه فوتبال میخام بخرم….فقط یه جیز برام مهم اون هم دسته ی کنسول هستش
    میخام بدونم فوتبال بازی کردن با دسته ی ایکس باکس راحتره یا ps4?
    بیشتر هم با قسمت D-PAD میخام بازی میکنم و با شوک بلد نیستم بازی کنم
    دوستانی که این تجربه رو دارن لطفا راهنمایی کنن
    ممنون

  10. علی رویین تن

    پلی استیشن ۴ خیلی از ایکس باکس بهتر است خیییییییییییییییییییییییلیییییی

  11. میثم

    سلام. من خودم ps 4 دارم و خیلی راضی ام. تو بازی های مشترک فرق چندانی بین دو کنسول نیست، هر چند به نظرم گرافیک ps 4 بالاتره (این رو از بقیه هم شنیدم). اما وقتی پای بازی های انحصاری وسط باشه، به نظرم ps 4 خیلی بهتر کار کرده. از مجموعه های آنچارتد گرفته تا لست آو آس و گاد آو وار و هوریزون و مرد عنکبوتی و …، به نظرم ps 4 حرف اول رو میزنه. البته من این رو با توجه به سن و سال (۳۶ سال) و سلیقه خودم میگم. از طرف دیگه، برای کسانی که به بازی های فانتزی تر و کارتنی علاقه مندند، ایکس باکس، دستگاه بهتریه، ضمن اینکه تو بحث کینکتم که برنده ایکس باکسه. مثلا تو برنامه E3 امسال، بیشتر بازی های ایکس باکس دارای گرافیک کارتنی بود و خشونت شون خیلی کمتر از بازی های انحصاری ps 4.

  12. ALOONE

    من چند سال ایکس باکس داشتم تا اینکه به اتفاق یکی از دوستام رفقتیم گیم نت
    وقتی با PS4 بازی کردم احساس کردم بیشتر زندگیمو اشتباه رفتم
    از طراحی دسته بازی و باز های انحصاری و که بگذریم ، بحث پشتیبانی و قیمت و … اینام هست

    سونی سالهاست تو این عرصه داره فعالیت میکنه و راهکار و بلده اما ماکروسافت تجربه اش تو ارایه خدمات تو این زمینه بشدت پایین

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما