شما بگویید: PS4 یا Xbox One؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

پلی‌استیشن بهتر است یا ایکس‌باکس؟

این سوال یکی دو نسل است ذهن بسیاری از گیمرها را مشغول نگه داشته. مطمئنا شما هم هنگامی که به دنبال خرید یک کنسول بازی بوده‌اید، تمام ویژگی‌های مثبت کنسول‌ها را در کنار کم و کاستی‌های‌شان بالا و پایین کرده و سپس برای خرید دستگاه بازی‌تان هزینه کرده‌اید.

حدود سه سال است که از عرضه‌ی کنسول‌های نسل هشتم بازی‌های ویدیویی می‌گذرد. با این حال، هنوز هم این سوال باقی است: «پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟» پاسخ به این سوال، با توجه به تغییرات زیادی که دو شرکت مایکروسافت و سونی در کنسول‌های بازی‌شان اعمال کرده‌اند، روز به روز سخت‌تر می‌شود. قابلیت‌هایی به کنسول‌های ایکس‌باکس وان (XBOX One) و پلی‌استیشن۴ (PS4) اضافه شده یا در شرف اضافه شدن هستند که امکانات آن‌ها را تغییر می‌دهند.

‌‌‌‌

قابلیت‌ها

بیایید در ادامه، نگاهی کوتاه به قابلیت‌های اصلی دو کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن۴ بیندازیم:

پلی‌استیشن۴ در اجرای بازی‌هایی که روی پلتفرم‌های مختلف عرضه می‌شوند بهتر عمل می‌کند. از سوی دیگر، ایکس‌باکس وان توانایی اجرای بازی‌های ایکس‌باکس۳۶۰ را هم دارد. البته این موضوع فقط برای دیسک‌های اصل ایکس‌باکس۳۶۰  و بازی‌هایی که دیجیتال خریده‌اید، صدق خواهد کرد. برای افزایش هارد دیسک پلی‌استیشن۴ باید یک هارد داخلی بخرید و آن را با هارد اصلی‌اش عوض کنید (که البته کار چندان سختی هم نیست)، یا اینکه یک هارد اکسترنال با اتصال USB به کنسول متصل کنید. ایکس‌باکس وان می‌تواند به صورت پیش فرض از هاردهای اکسترنال به عنوان حافظه‌ی اصلی استفاده کند.

‌‌‌‌‌‌

دسته‌های بازی

دسته‌های این دو کنسول هم مزیت‌های خاص خود را دارند:

با تمام این اوصاف، این بازی‌ها هستند که یک کنسول را جذاب می‌کنند. پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان هر کدام بازی‌های انحصاری خاص خود را دارند. ایکس‌باکس وان تعداد بازی‌های انحصاری بیشتری دارد، اما از سوی دیگر، امکان عرضه‌ی برخی از این بازی‌ها تا یکی دو سال آینده روی پلی‌استیشن۴ هم وجود دارد. (خرید بازی PS4 و XBOX)

‌‌‌‌‌‌‌

بازی‌های پلی استیشن و ایکس باکس

ما این بستر را برای‌تان فراهم کرده‌ایم، تا بعد از دفاع از کنسول‌های محبوب‌تان نتیجه‌ی نهایی را مشخص کنید. مطمئنا بحث و تبادل نظر شما می‌تواند برای کسانی که قصد خرید یک کنسول بازی جدید دارند، مفید باشد و اطلاعات کافی و لازم را به آن‌ها بدهد. بالاخره، پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۹۴۷ دیدگاه
  1. حمیدرضا

    من شخصا ایکس باکس رو ترجیح میدم و با توجه به تجربه شخصی خودم روی ایکس باکس ۳۶۰ ؛اون رو برتر میدونم

  2. محمدرضا

    بهترین حالت اینه که یه کنسول ps4 pro تهیه کنید که بازهای انحصاری و محشر این کنسول و با کیفیت بینظیرش تجربه کنیداگر هم خیلی حرفه ای میخواید بازی هارو دنبال کنید یه سیستم گیمینگ خوب هم تهیه کنید با یک دسته xone بگیرید که رو سینک شدن همه چیز ویندوز و ببینید هرچند دسته ps4 هم با برنامه میشه وصل شه به pc

  3. آرمان

    به نظر من اگه میخواید کنسولی بخرید اصلا به نسبت فروش آن به همدیگه نگاه نکنید چون خی لی از افراد به خاطر سلیقه و طرفداری از کنسول خود آن را خریداری و یا حتی به خاطر قیمت و اصلا به کنسول مقابل کنسول خود نگاه هم نمیکنند و خیلی بی ادبانه به کنسول بازی های دیگر بی احترامی و کنسول خودشان را توصیه میکنند .
    انتخاب درست را کسی میکنه که قشنگ و درست هر کنسول را باهم مقایسه و سپس با توجه به نیاز خودش کنسول را خریداری کند……..
    مثلا پراید هم خیلی فروش داشته حتما نباید که پراید بخریم که پس باید با نیاز خودمان خوب تحقیق کنیم و کنسول بخریم.
    به سلیقه ی دیگران هم احترام بگذاریم.
    متشکرم.

  4. مهدی

    تعداد بازی های انحصاری پلی استیشن که خیلی هم بازی های معروفی هستن بیشتر از بازی های ایکس باکس هست.
    تنها بازی ایکس باکس که واقعا خوب طراحی شده halo است.

  5. محمد رضا باقری

    روند رشد ps نسبت به xbox بیشتر به نظر میاد و این احتمال وجود داره که در خاورمیانه و اروپا رشد بیشتری داشته باشه

  6. مهران

    هردو خوبن،ولی چون من بازیهای ایکس باکس (gow4,forza و …) رو روی PC بازی کردم،ایکس باکس رو ترجیح میدم

  7. یوسف

    من بازی های PS4 رو بیشتر دوست دارم Persona 5 و bloodborn دو تا بازی خیلی خوبی هستند ولی در کل از لحاظ entertainment ایکس باکس و از لحاظ gaming پی اس ۴ بهتر است (در نظر من البته)

  8. مهدی

    اقا مقایست اشتباه چون PS4 هم از هارد اکسترنال پشتیبانی میکنه به صوردت یه آپدیت اضافه شد این قابلیت به علاوه VR و دوربین حرکتی داره که XBox فقط دوربین حرکتی رو داره دسته PS4 رو هم میتونید روی کامپیوتر به صورت کامل استفاده کنید با سیم البته بازم در اپدیت و به صورت بسته های جدا حتی داره بازی های PS2 رو هم عرضه میکنه که اینا رو شما ننوشتین توی ویژگی های PS4

    با تشکر

  9. m.omidi

    اره

  10. متین

    به نظر من تفاوت زیادی ندارند اما ایکس باکس واقعا خیییلی بهتر و باحال تره و من خیلی بیش تر دوستش دارم

    1. m.omidi

      پی اس فور پرو کارت گرافیک قوی تری داره و از ۴kپشتیبانی میکنه در نتیجه بهتره از ایکس باکس

    2. mohammad pg

      داداچ داری اشتباه نقد می کنی!

  11. مهدي

    بدون هیچ تعصبی XBOX بهتره
    بابا این تعصب رو سونی رو بذارید کنار بدون پیش داوری قضاوت کنید
    PS هم تو اجرای بازی هم تو کنترلر و هم تو کینکت حرفی برای گفتن نداره
    والا اگه فرش سونی هم تولید میشد یه عده میومدن میگفتن سونی بهتره

  12. CYBER

    تو این چند سال که این دو کنسول اومدن میشه گفت کاملا ps4 سرتر بوده دلیل اصلیشم بازی های انحصاری بهتره.از طرفیم از همون اول که نسل شروع شد همه میدونستن ps4 از xone قوی تره!!خودم ps4 گرفتم خوبم گرفتم از دیجی کالاهم گرفتم ولی اگه بخوام بین دسته ps4 وxone یکیو انتخاب کنم ۱۰۰% دسته xone رو انتخاب میکنم.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما